iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone UK (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/1943-iphone-uk.html)

bennyyy 13-02-09 11:45

daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Ik ben hem van plan om in een carphone warehouse te kopen, maar kan je daar nu wel of niet betalen met je pinpas?(Dus pinnen net als bij elke c1000 om de hoek)
ene zegt van wel, ander weer van niet. (ik heb namelijk geen Creditcard)


verder vroeg ik me af, hoe het zo kan zijn dat dit forum opeens is uitgestorven, heel erg veel berichten tot juni en dan al een stuk minder en laatste volgens mij in augustus en toen pas weer 1 op 27 januari!

stijnvw 13-02-09 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bennyyy (Bericht 256335)
daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Ik ben hem van plan om in een carphone warehouse te kopen, maar kan je daar nu wel of niet betalen met je pinpas?(Dus pinnen net als bij elke c1000 om de hoek)
ene zegt van wel, ander weer van niet. (ik heb namelijk geen Creditcard)


verder vroeg ik me af, hoe het zo kan zijn dat dit forum opeens is uitgestorven, heel erg veel berichten tot juni en dan al een stuk minder en laatste volgens mij in augustus en toen pas weer 1 op 27 januari!

ik zou gewoon pinnen dan en contant betalen. Ben je zeker dat je kan betalen.

ButcherJF 13-02-09 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bennyyy (Bericht 256335)
...
verder vroeg ik me af, hoe het zo kan zijn dat dit forum opeens is uitgestorven, heel erg veel berichten tot juni en dan al een stuk minder en laatste volgens mij in augustus en toen pas weer 1 op 27 januari!

Wanneer kwam de nieuwe iPhone ook alweer uit? En wanneer konden we die voor het eerst unlocken.....? ;)

bennyyy 13-02-09 16:05

kijk daar heb ik niet aan gedacht :D

maar pinnen kan gewoon, mocht het niet het geval zijn, cash?

stijnvw 13-02-09 16:40

wat je ook kan doen is on-line eentje betalen bij carphone. Maar ik weet niet of dit lukt met een gewone bankpas.

marcomolhoek 14-02-09 08:01

Per Carphone en 02 vestiging is er veel verschil, in de ene 02 kreeg ik niets mee omdat ik geen ID had (uk) en in de andere kreeg ik zo 2 iphone mee, voor Carphone is hetzelfde, soms betalen per CredirCard en soms cash. Soms wordt er gevraagt naar je adres gegevens (we hadden het adres van de eerste Carphone uit ons hoofd geleerd). Dus wil je naar de UK om een iPhone te kopen kan je van alles verwachten. Je kan mij ook een pm sturen, ik heb er nog een paar :-).

kr3k3l 16-02-09 22:38

Net terug van weekendje Londen.

Eerste carphone verkocht ze niet meende die kerel. Volgende 4 carphones hadden alleen de 8gig, die wilde ik niet :(
Uiteindelijk geslaagd bij Apple store in Regent Street, moest wel engelse bankpas hebben en geldig adres. Gelukkig was ik een vriendin aan het opzoeken in Londen die dit dus wel had. Zonder engelse pas was het dus niet mogelijk om een Iphone in de Apple store te kopen. Hij is wel 2.2.1 :(

Gilliam 16-02-09 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kr3k3l (Bericht 257568)
Net terug van weekendje Londen.

Eerste carphone verkocht ze niet meende die kerel. Volgende 4 carphones hadden alleen de 8gig, die wilde ik niet :(
Uiteindelijk geslaagd bij Apple store in Regent Street, moest wel engelse bankpas hebben en geldig adres. Gelukkig was ik een vriendin aan het opzoeken in Londen die dit dus wel had. Zonder engelse pas was het dus niet mogelijk om een Iphone in de Apple store te kopen. Hij is wel 2.2.1 :(

Dus er zit een O2 simlock op?

bennyyy 17-02-09 01:06

Zoo dat ik wel minder nieuws! zat me net zo te verheugen!
heb je toevallig gevraagd hoe dit komt dat ze de 16GB bij alle CPW niet op voorraad hebben?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kr3k3l (Bericht 257568)
Net terug van weekendje Londen.

Eerste carphone verkocht ze niet meende die kerel. Volgende 4 carphones hadden alleen de 8gig, die wilde ik niet :(
Uiteindelijk geslaagd bij Apple store in Regent Street, moest wel engelse bankpas hebben en geldig adres. Gelukkig was ik een vriendin aan het opzoeken in Londen die dit dus wel had. Zonder engelse pas was het dus niet mogelijk om een Iphone in de Apple store te kopen. Hij is wel 2.2.1 :(


kr3k3l 17-02-09 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bennyyy (Bericht 257618)
Zoo dat ik wel minder nieuws! zat me net zo te verheugen!
heb je toevallig gevraagd hoe dit komt dat ze de 16GB bij alle CPW niet op voorraad hebben?


nee, niet gevraagd, misschien overal uitverkocht en ja, zit 02 simlock op

marcomolhoek 17-02-09 10:25

Er is nu officieel beleid bij O2 en CPW, zonder id geen iphone meer. Met een heeeeeel klein beetje geluk komen wij terug met nog 10 exemplaren, hoorde net dat het steeds moeilijker wordt om een iPhone in de UK te kopen voor een buitenlander. Zijn inderdaad voorzien van een O2 simlock :-), maar die is geen probleem voor ons.
Ik heb er nu nog een paar hier liggen voor de liefhebber. 550 euro vaste prijs.

bennyyy 19-02-09 16:09

Zou dit eventueel een teken zijn dat er toch binnenkort(juni) een nieuwe Iphone zal komen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kr3k3l (Bericht 257568)
Net terug van weekendje Londen.

Eerste carphone verkocht ze niet meende die kerel. Volgende 4 carphones hadden alleen de 8gig, die wilde ik niet :(
Uiteindelijk geslaagd bij Apple store in Regent Street, moest wel engelse bankpas hebben en geldig adres. Gelukkig was ik een vriendin aan het opzoeken in Londen die dit dus wel had. Zonder engelse pas was het dus niet mogelijk om een Iphone in de Apple store te kopen. Hij is wel 2.2.1 :(


ruben 19-02-09 22:42

Een vriendin van me vertrekt morgen naar Londen voor een paar dagen.
Ze heeft naar een apple store gebeld met de mededeling (smoes) dat ze een paar maanden gaat studeren daar en of 't mogelijk was een iphone aan te schaffen.
Was geen probleem en ze hebben er 1 voor haar apart gelegd.

Na 't weekend zal ik wel horen of alles is gelukt en zal ik hier ff opnieuw posten.

Amore 11-03-09 14:00

Vorige week in Birmingham geweest en het is helaas niet gelukt.

1. ik moest me identificeren en de telefoon wordt op naam uitgeschreven ( en ze wilden dit niet doen op mijn nederlandse paspoort);

2. ze bieden geen "simlock free " toestel aan omdat ze deze als "dubieus"zien. M.a.w. ze willen de markt niet verstoren omdat ze in verschillende landen verschillende prijzen hanteren.

MrGizMo 05-04-09 22:58

Ik ga dus over 2 weken naar Newcastle toe, en wou ik gaan kijken voor een nieuwe iphone!

Alleen wat is nu de huidige status van zaken? Zijn ze nog 123 te kopen of is die pret voortaan over?

tsja.... 15-04-09 22:14

@ MrGizMo.. Vraag ik me dus ook af....

MrGizMo 16-04-09 19:22

Ik denk niet dat er pas nog iemand in UK een iphone heeft gekocht :)

Turkish 30-04-09 21:04

Voor omgerekend 420 euro kon ik een gelockte iPhone 3G 8GB kopen in de O2 en paar winkels naast bood een Pakistaanse winkel mij een tweedehands iPhone aan voor 215 pond. Toch maar niet gedaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.