iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   Ga je naar de UK? Iphone 4 reserveren voor in-store pickup! (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/74733-ga-naar-de-uk-iphone-4-reserveren-voor-store-pickup.html)

manolito 04-12-10 09:44

Ik heb laatst ook 2 iphones gekocht in Londen met hetzelfde probleem. Na wat speurwerk en enkele telefoontjes naar Apple care in UK bleek dat de iphones toch gelockt waren.
Waarschijnlijk hebben ze in de Apple store de verkeerde toestellen meegegeven.
Er zit dus een simlock op!!
Je moet nu naar Apple care UK bellen. Telefoonnummer vind je op de site van de Apple store waar je het toestel hebt gekocht, of naar de Apple store zelf bellen in UK.
Daarna moet je even een mail sturen met het serienummer en een kopie van de aankoopbon mailen, met het verzoek om de het toestel te unlocken.
Leg ook even het probleem uit. Apple kan dan het toestel unlocken.
Kan wel even duren. Bij mij is het gelukt na 3 dagen.
Veel plezier.

ceejay86 04-12-10 09:49

Ik heb zojuist via het programma f0recast weten te achterhalen welke firmware en baseband mijn toestel heeft.

Firmware 4.2.1
Baseband 03.10.01

Klopt het dat er dus nog geen unlock methode beschikbaar is voor deze?

Of zou het zin hebben om met een andere microsim te testen, aangezien mijn toestel in een officiele UK apple store is gekocht en dus simlockvrij zou moeten zijn? Kortom zou het probleem ergens anders kunnen liggen?

ceejay86 04-12-10 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manolito (Bericht 610348)
Ik heb laatst ook 2 iphones gekocht in Londen met hetzelfde probleem. Na wat speurwerk en enkele telefoontjes naar Apple care in UK bleek dat de iphones toch gelockt waren.
Waarschijnlijk hebben ze in de Apple store de verkeerde toestellen meegegeven.
Er zit dus een simlock op!!
Je moet nu naar Apple care UK bellen. Telefoonnummer vind je op de site van de Apple store waar je het toestel hebt gekocht, of naar de Apple store zelf bellen in UK.
Daarna moet je even een mail sturen met het serienummer en een kopie van de aankoopbon mailen, met het verzoek om de het toestel te unlocken.
Leg ook even het probleem uit. Apple kan dan het toestel unlocken.
Kan wel even duren. Bij mij is het gelukt na 3 dagen.
Veel plezier.

Dit bericht geeft me weer wat hoop, bedankt!
Ik heb geen extra Apple Care afgesloten.. maakt dat nog uit?
Anders ga ik het sowieso even proberen!

manolito 04-12-10 10:09

Nee maakt niet uit.
Gr.

ceejay86 06-12-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ceejay86 (Bericht 610352)
Dit bericht geeft me weer wat hoop, bedankt!
Ik heb geen extra Apple Care afgesloten.. maakt dat nog uit?
Anders ga ik het sowieso even proberen!

Ik wilde jullie nog even een update geven van bovenstaande.
Na contact gehad te hebben met de Apple Store in de UK waar ik mijn iphone 4 heb gekocht, hebben zij mijn iphone nu unlocked! Eerst zeiden ze dat deze simlockvrij is verkocht, maar na aandringen en wijzen op het feit dat het echt niet werkt hebben zij deze voor mij unlocked! Waarschijnlijk toch iets van een country lock.. heel vreemd! Maar ik ben blij want hij doet het fantastisch!
Bedankt voor jullie meedenken!

manolito 06-12-10 23:22

succes ermee

Timmeeeyy 06-12-10 23:24

Dat is goed nieuws. Gefeliciteerd en veel plezier er mee!!!

Daan. 20-12-10 15:45

weet iemand hoe je kan betalen in de Apple stores in London?

Kan er niks over vinden op de applesite...

Timmeeeyy 20-12-10 16:03

Contant, pin of creditcard....

Daan. 20-12-10 16:06

Dus ook een nederlandse bankpas? als je contant wilt betalen moet je geld wisselen, en dat kost geld.
Pinnen lijkt me het goedkoopst, toch?

Timmeeeyy 20-12-10 16:20

Jah, je Nederlandse kaart heeft Maestro...

Inderdaad per pin is het het makkelijkst

Daan. 20-12-10 16:31

Okee, dank.
Weet je misschien of er extra kosten bijkomen met het betalen via Meastro.

bunneh 15-02-11 19:28

Heeft iemand recent nog een iphone 4 aangeschaft in Londen? Ik probeer er een te reserveren maar krijg steeds de melding dat er geen pickup dates available zijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.