//

iPhone 6 uit USA

iPhone 6 uit USA discussie in Koopinformatie USA forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Ik ga van 4-18 oktober naar de USA. Weet iemand hoe ik een iphone kan bestellen/reserveren? evt heb ik een vriend in de USA ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie USA
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25-09-14, 13:43
rooky rooky is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 21
Standaard Hoe iphone in US reserveren bij Apple STore

Hi

Ik ga van 4-18 oktober naar de USA.
Weet iemand hoe ik een iphone kan bestellen/reserveren? evt heb ik een vriend in de USA met een CC die me kan helpen.

Ik kan nu de iphone (T-mobile) wel selecteren, maar geen pickup point selecteren.

Is VPN verbinding via US een optie? omdat ze aan geo-blocking doen op hun website?

Ik hoor het graag

Groet
Bas
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #22  
Oud 25-09-14, 15:29
theblinkies theblinkies is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flypad78 Bekijk bericht
Ter info/confirmatie:

De iphone 6 van T-mobile is idd simlock vrij maar enkel wanneer je deze koopt in een Apple Store. Wanneer je de iPhone 6 (T-mobile) koopt in een T-mobile shop in een mall bijv. dan is deze niet simlock vrij maar 40 dagen gelocked. Na de 40 dagen kun je een unlock code vragen.

De toestellen zijn (op alle carriers) simlock vrij te kopen vanaf half november. Let op, dit veranderd niets aan het model nr en dus zal nog steeds enkel T-mobile of die van Sprint de beste keuze zijn want die ondersteunen de meeste Europese banden.

Dit was hetzelfde vorig jaar met de iPhone 5S. Deze heb ik twee dagen na de publieke launch gekocht in Denver in de Apple Store (T-mobile) en dit werkte. Een collega van mij kocht een T-mobile 5S de dag erna in een T-mobile shop en zat bij thuiskomst met een simlock voor 40 dagen.
Eindelijk wat duidelijke info !

Heel hard bedankt.
  #23  
Oud 25-09-14, 15:36
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

Ik sta nu in de rij bij Apple Store Atlanta dus ga hier ook gelijk testen met mn Vodafone NL simkaart.

Mn simkaart gisteren in T-mobile kiosk hier in mall werkte iig niet. (40 dagen lock)
  #24  
Oud 25-09-14, 16:28
theblinkies theblinkies is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flypad78 Bekijk bericht
Ik sta nu in de rij bij Apple Store Atlanta dus ga hier ook gelijk testen met mn Vodafone NL simkaart.

Mn simkaart gisteren in T-mobile kiosk hier in mall werkte iig niet. (40 dagen lock)
Super ! succes daar !

Keep me updated.
  #25  
Oud 25-09-14, 19:40
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

Ok, here goes...live vanuit Apple Store in Atlanta.

Gisteren met de store manager hier gesproken over de verschillende carriers/simlocks. Ik kom hier al jaren en omdat hij ook wel eens wilde weten hoe het nou zit vandaag dus afgesproken om met NL simkaart (vodafone) een aantal iPhone 6's te testen. Daarbij was het tijd dat ik ook eens aan dit forum ging bijdragen aangezien ik de koop info voor mijn 4S en 5S ook van dit forum heb gehaald

Zoals vermeld in een eerdere post zijn de iPhone's vanwege afspraken met carriers allemaal gelocked (althans zo is de "policy") voor ongeveer de eerste 6-8 weken. De T-mobile versie kan worden gekocht zonder contract.

Echter vandaag vernomen dat Apple Store zelf eigenlijk alle iphones zonder contract mag verkopen dus ook een Sprint, AT&T of Verizon. Dit vanwege een nieuwe wet die heeft bepaald dat wanneer men full price betaald voor een handset daar geen contractuele verplichting aan mag zitten. Ze adverteren echter enkel t-mobile. (afspraak/politics).

Als volgt te werk gegaan:

iPhone 6 - AT&T (A1549) - NL simkaart er in en had direct ontvangst en alle functies werkten, het opvallende is echter wel dat je enkel AT&T carrier kan selecteren dus duid op een carrier lock op AT&T in de USA.

iPhone 6 - Sprint (A1586) - ook direct ontvangst en kon naast AT&T ook Sprint netwerk selecteren alsmede Verizon. Sprint heeft echter een aparte policy voor buitenland gebruik en na lang overleg waren we allen niet zeker of wanneer je voet op Europese bodem zet, je enkel na een telefoontje van Sprint je iPhone in Europa kunt gebruiken. Hun regels zijn wat vaag dus ondanks dat hun model nr identiek is aan dat van de Europese modellen weet ik niet of ik het aan zou durven...

iPhone 6 - T-Mobile (A1549) - ook direct ontvangst en geen issues zoals bij Sprint. Opvallend is wel dat er dus zeker een verschil is tussen het kopen van iPhone 6 bij een T-mobile kiosk/store en de Apple Store want gisteren in de T-mobile store werkte het niet en werd mij een policy getoond van een 40 dagen simlock.

iPhone 6 - Verizon (A1549) - geen ontvangst. Dit verbaasde mij enigszins en de Apple store employees ook. Ik weet zeker dat ik een iPhone 5 op Verizon had (Amerikaans abonnement) en daar wel eens mijn NL simkaart in had gedaan en dat gewoon werkte. Wellicht werkt het dus wel in NL maar iig lukte het vandaag niet hier al zou ik hier geen conclusie aan willen verbinden.

Al met al een uur verder is ons advies:
Als je nog een aantal weken kan wachten, doe dit dan. Vanaf half/eind November zijn alle iPhones unlocked te krijgen bij de Apple store. Ik zou dan voor de Sprint versie gaan A1586 want die kan ook nieuwste LTE (TD) aan. Mocht je niet kunnen wachten, dan zou ik T-mobile versie aanraden want die werkt zeker in Nederland en heeft ook zeker geen simlock. Grootste waarschuwing van mijn kant is dat wanneer je een iPhone bij Target, Best buy of bijv. T-mobile shop zelf haalt dit vaak al bepaalde configs pre-installed heeft en dus wel een sim/carrier lock.
Pas verder op met je veel wijs laten maken, ja het scheelt financieel wel iets in de USA maar nadat je de belasting bij de douane hebt afgerekend en controleert wat je credit card maatschappij daadwerkelijk rekent in Euro's voor het bedrag in dollars is het echte voordeel nog maar nihil.

Hoop dat bovenstaande helpt.

Laatst gewijzigd door Flypad78; 25-09-14 om 20:49.
  #26  
Oud 26-09-14, 11:40
rooky rooky is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flypad78 Bekijk bericht
Pas verder op met je veel wijs laten maken, ja het scheelt financieel wel iets in de USA maar nadat je de belasting bij de douane hebt afgerekend en controleert wat je credit card maatschappij daadwerkelijk rekent in Euro's voor het bedrag in dollars is het echte voordeel nog maar nihil.

Hoop dat bovenstaande helpt.
De iPhone 6 met 64GB in NL store is 799€.

US Apple store T-mobile iPhone 6 met 64GB is 749$.
Tax Florida is 6%. Tax county vaak 1%, dus 7% tax.
749 x 1.07 = 801 $ Huidige koers is dan ongeveer 628€.
Dit scheelt dus 171€!!!!!

Je kan pech hebben bij de douane, maar je kan ook geluk hebben en dus veel goedkoper uit zijn.

Weet jij hoe je een iPhone bij een Apple store kan reserveren? Ik hoop er 1 in Miami op te halen.
THnx

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 september 2014 om 11:40 ----------

PS: dank voor het uitgebreid testen en posten!!!
  #27  
Oud 26-09-14, 13:15
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

In mijn vorige post vermeld ik ook dat het voordeel nihil is "als je de belasting van de douane erbij optelt". Uiteraard scheelt het nog wel iets als je besluit het niet aan te geven. Alleen is het het risico niet waard, zeker wanneer je veel reist.

Reserveren op de Amerikaanse apple.com kan alleen wanneer je adres/credit card gekoppeld aan USA adres hebt. Sommigen gebruiken shipitto.com.

Als je toch naar de US gaat zou ik gewoon om 08:00 ff in de rij gaan staan en hem dan zelf halen. Supplies zijn duidelijk beter dan ten tijde van de 5S/5C vorig jaar.
  #28  
Oud 26-09-14, 13:28
theblinkies theblinkies is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flypad78 Bekijk bericht
Ok, here goes...live vanuit Apple Store in Atlanta.

Gisteren met de store mana......
Heel hard bedankt voor de schitterende review !

Probleem is alleen dat ik 1 november naar NY ga en dus kans groot is dat er tegen dan geen unlocked versie is.

Heb jij een iphone gekocht ?
Zoja welke versie heb genomen?

Heb je de 4G ook getest ?

Zou graag willen weten of die sprint hier ook zou werken.
Kan me haast niet inbeelden dat die niet zou werken aangezien die 100% gelijk is aan de Europese.

En elke store is dus verplicht hun toestel ook zonder abo aan te bieden?
  #29  
Oud 26-09-14, 16:31
rooky rooky is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 21
Standaard

In aanvulling op Flypad

Hier een link met de verschillende versies en de verschillende banden die ze ondersteunen.
Staat ook het argument dat de Sprint telefoon het meest uitgebreid is qua ondersteuning.
Differences between iPhone 6 Models (A1549, A1586, A1522 and A1524)
  #30  
Oud 29-09-14, 00:22
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

Geen idee of Sprint in NL zou werken, inmiddels confirmatie dat de T-mobile versie perfect functioneert in NL incl. 4G.

Ik heb er geen gekocht maar collega van me wel die mij bovenstaande vandaag heeft gemaild.
  #31  
Oud 29-09-14, 13:41
theblinkies theblinkies is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flypad78 Bekijk bericht
Geen idee of Sprint in NL zou werken, inmiddels confirmatie dat de T-mobile versie perfect functioneert in NL incl. 4G.

Ik heb er geen gekocht maar collega van me wel die mij bovenstaande vandaag heeft gemaild.
Waren er nog veel iphone's te koop?

Want ik ga pas eind oktober en zou hoop toch dat er tegen dan al verse lading is binnengekomen.
  #32  
Oud 29-09-14, 14:58
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

Of er nog genoeg waren??

De iPhones waren allemaal verkocht voor 11am. Dat is echter normaal, de Apple Stores krijgen bijna elke dag een nieuwe voorraad.
  #33  
Oud 01-10-14, 21:03
s_janssen s_janssen is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 10
Standaard iPhone 6 Sprint

Op het allesamerika.nl forum schrijft flensje dat hij of zij een Sprint iPhone 6 heeft gekocht in de VS en zonder problemen in Leeuwarden kan gebruiken op Vodafone.

zie AllesAmerika.com Forum ? Toon onderwerp - iPhone 6 in USA kopen

En als ik alle tips die ik ondertussen gelezen heb optel, dan kan je met een buitenlandse SIM een Sprint iPhone overal gebruiken ook op andere Amerikaanse netwerken zoals hierboven beschreven.
Met een Amerikaanse SIM kan je in een Sprint iPhone 6 niet op andere Amerikaanse netwerken terecht.

Beste keuze voor een NL-er dus: een Sprint iPhone 6 in de Apple Store kopen.
  #34  
Oud 03-10-14, 04:28
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

zit nu in New York City. Gisteren een iPhone 6 (grijs) 64Gb gekocht. Rijen zijn nog steeds enorm bij de de diverse Stores hier.

TMobile Full Price model gekocht, werkt prima met mijn KPN simcard
  #35  
Oud 03-10-14, 12:23
v8x v8x is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 76
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
zit nu in New York City. Gisteren een iPhone 6 (grijs) 64Gb gekocht. Rijen zijn nog steeds enorm bij de de diverse Stores hier.

TMobile Full Price model gekocht, werkt prima met mijn KPN simcard
Waar ben je geweest, hoelaat ongeveer? Hoelang aangeschoven?

Je kan trouwens eenvoudig checken waar in de VS ze iPhones hebben:
iStockNow Live iPhone 6 and 6 Plus Stock Map
iDeviceChecker
  #36  
Oud 07-10-14, 17:26
justme justme is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
zit nu in New York City. Gisteren een iPhone 6 (grijs) 64Gb gekocht. Rijen zijn nog steeds enorm bij de de diverse Stores hier.

TMobile Full Price model gekocht, werkt prima met mijn KPN simcard
Ook ik ben erg benieuwd hoe het er bij de Apple Stores aan toe gaat. 9 Oktober t/m 21 oktober zit ik in NYC. Iemand tips? Hoe laat in de rij gaan staan, hoe lang heb je gewacht, welke store de meeste kans?
  #37  
Oud 08-10-14, 21:36
multiblade multiblade is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 16
Standaard

Al mensen hier die kunnen bevestigen of de sprint versie de beste keuze is?
  #38  
Oud 08-10-14, 22:36
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

Zie mijn eerdere uitgebreide post. Inmiddels twee maal confirmatie dat de Sprint iPhone 6 ook werkt in NL, ook al wordt deze geadverteerd als "locked".

Vwb de rijen. Het hangt uiteraard af van waar in de USA je in de rij gaat staan. Hier in Atlanta is het een ander verhaal dan in NYC, daar staan altijd lange rijen omdat daar de "wereld" komt shoppen en hier merendeel locals. Zelfde verhaal met A&F stores, alleen in NYC sta je in de rij om binnen te komen, nergens anders bij een van de 350 stores in de USA.
  #39  
Oud 08-10-14, 23:04
multiblade multiblade is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 16
Standaard

Had ik gezien inderdaad. Een ervan had zelfs ook ziggo mobiel (en was er bij de douane uitgepikt). Had aan de hand van jouw uitgebreide onderzoek (waarvoor dank) ook voor mezelf al de veilige keuze gemaakt voor t-mobile te gaan. Maar als sprint ook blijkt te werken...... Vertrek pas over ruim 3 weken naar Las Vegas dus hoop dat er voor die tijd nog wat meer bevestigingen komen.
  #40  
Oud 08-10-14, 23:31
Flypad78 Flypad78 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 11
Standaard

Als ik er een zou moeten kopen met de laatste info in het achterhoofd zou ik voor een Sprint gaan (A1586 model). Model is hetzelfde als de Europese modellen al is het enige verschil de LTE-TD band welke je waarschijnlijk pas nodig gaat hebben tegen de tijd dat de iPhone 7 al uit is

Eind November is alles "zogenaamd" unlocked (einde carrier marketing/politics) maar daar hoef je dus niet meer op te wachten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5s uit de Usa boosje Telenet 1 26-01-14 12:44
Iphone 4S uit de USA? CcCandymann iPhone algemeen 1 14-10-11 13:22
iphone uit de USA zwim Archief 8 26-10-08 14:00
iphone uit usa isomis Koopinformatie USA 9 12-10-08 21:17
iphone 3G uit usa mpistache Archief 1 20-09-08 17:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:18.