iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   [Uitleg] iPhone 3GS kopen in de VS (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/41096-uitleg-iphone-3gs-kopen-de-vs.html)

viper112 12-10-09 16:48

Korte vraag.
Staat er op de doos welke versie erop zit?

Eciruam 12-10-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viper112 (Bericht 365238)
Korte vraag.
Staat er op de doos welke versie erop zit?

Nope. Ik heb het gevraagd aan de verkoper maar die gaf verkeerde informatie. Hij zei 3.01 maar het bleek 3.1 te zijn. Wel een belangrijk verschil, gezien de gewenste JB en unlock.
De doos open maken zorgt ervoor dat je de iPhone niet mag retourneren, ook best vreemd natuurlijk

viper112 12-10-09 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eciruam (Bericht 365241)
Nope. Ik heb het gevraagd aan de verkoper maar die gaf verkeerde informatie. Hij zei 3.01 maar het bleek 3.1 te zijn. Wel een belangrijk verschil, gezien de gewenste JB en unlock.
De doos open maken zorgt ervoor dat je de iPhone niet mag retourneren, ook best vreemd natuurlijk

Dus jij zit nu met een 3.1versie waar je niks mee kan op dit moment?

Recycle Bin 12-10-09 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viper112 (Bericht 365238)
Korte vraag.
Staat er op de doos welke versie erop zit?

Firmware versie: nee
iPhone versie: uiteraard.

Eciruam 12-10-09 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viper112 (Bericht 365244)
Dus jij zit nu met een 3.1versie waar je niks mee kan op dit moment?

Ik kan er van alles mee, behalve bellen...
:))

viper112 12-10-09 18:04

Mijn vader is op dit moment in amerika.
Ik wou hem 1tje laten meenemen tot dat ik dit verhaal hoorde.

En als ik hem de Iphone 3G mee laat nemen van Best Buy.
Zit daar dan ook al V 3.1 op?

massiv 12-10-09 18:55

die zat er bij mij begin september al op dus vrees dat je ondertussen echt wel overal de 3.1 software hebt opstaan en er dus alles mee kan behalven smsen/bellen zoals hierboven vermeld en dus enkel kan wachten tot er een unlock voor komt

Gruffie 13-10-09 23:49

Hey,

Ik ga overmorgen naar NY toe, en ben van plan daar een I-Phone 3GS te kopen. Als ik het goed begrijp vat ik even een paar dingen samen:

Op dit moment zijn de I-phones die je daar koopt te koop bij Best Buy, alleen zit daar ook 3.1 op, waardoor je niet op dit moment kunt bellen, sms'en en nog een paar andere dingen niet kunt doen. Dit wordt dus heel gedildig wachten op nog een nieuwe jailbreak?

Daarnaast zou ik graag ook willen weten waar ze elders te koop zijn, naast de Best Buy filialen.

Uit andere fora heb ik begrepen dat het eigenlijk vrij moeilijk is om een I-phone te kopen bij een Best Buy, maar uit dit forum moet je er dus makkelijk eentje kunnen kopen.

Ik hoop op wat reacties ;)

Groetjes Erik

Recycle Bin 14-10-09 08:58

Er is nog geen unlock voor 3.1 idd, er worden nu ook nieuwe 3GS units geshipt met een nieuwere bootrom waardoor er voorlopig ook geen volledige jailbreak is. De nieuwe bootrom is waarschijnlijk niet meer vulnerable voor de 24kpwn. Hierdoor zit je met een tethered jailbreak (dwz elk ekeer als je iPhone uit valt/gaat moet je die aan je computer hangen om hem te laten opstarten.)

Dat is dus gewoon een kwestie van wachten.

De kans is klein dat je ze in andere winkels dan die van Best Buy mee krijgt.

Gruffie 14-10-09 09:24

Is het dan wel verstandig om daar nu een 3GS te kopen, vraag ik me af. Is het niet beter om dan een I-Phone 3G te kopen voor $300?

Wel vind ik dat er een groot verschil zit in de snelheid tussen de 3G en de 3GS.

Ik heb trouwens nog nooit gehad dat mijn I-Phone 2G uitgevallen is, omdat de batterij leeg was, dus dat zou niet zo'n heel groot probleem moeten zijn.

Recycle Bin 14-10-09 12:10

Ik zou in jou geval ook een iPhone 3G kopen. Dan ben je safe. Met de 3GS kun je veel meer problemen krijgen. Als je de 3G koopt heb je ook nog grote kans dat deze op 2.2.1 of 3.0 zit en dus een baseband unlcok mogelijk is.

pietdeyaert 14-10-09 15:36

iPhone 3gs met 3.1 OTB gekocht in USA without Commitment
 
Kan er iemand mij vertellen of ik mijn gsm eigenlijk wel hoef te unlocken?
Ik heb deze immers without commitment gekocht bij Best Buy.
Het is een 3Gs waar reeds 3.1 op stond. Heb hem nu reeds een aantal weken en wil dringend kunnen telefoneren!

De Generaal 14-10-09 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietdeyaert (Bericht 366968)
Kan er iemand mij vertellen of ik mijn gsm eigenlijk wel hoef te unlocken?
Ik heb deze immers without commitment gekocht bij Best Buy.
Het is een 3Gs waar reeds 3.1 op stond. Heb hem nu reeds een aantal weken en wil dringend kunnen telefoneren!

Al een simkaart van een (Nederlandse) andere provider geprobeerd? Dat je de iPhone 'without' commitment hebt gehaald, wil niet zeggen dat ie per definitie sim lock vrij is.

datijn123 14-10-09 17:11

Kijk allemaal a.u.b even hier: Unlock iPhone 3GS 3.1 with ultrasn0w | TechnoBuzz.net
http://www.blogsdna.com/5048/how-to-...-ultrasn0w.htm
Staat dat hij al te unlocken is?? (3GS 3.1)

Recycle Bin 14-10-09 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door datijn123 (Bericht 367072)
Kijk allemaal a.u.b even hier: Unlock iPhone 3GS 3.1 with ultrasn0w | TechnoBuzz.net
Staat dat hij al te unlocken is?? (3GS 3.1)

Ja als je hebt hersteld met een custom firmware. Dwz geen baseband update en dus heb je nog dezelfde update baseband als FW 3.0 die te unlocken is. Met eeb stock Apple FW update 3.1 wordt je baseband geupdate naar 05.11.07. Die is nog niet te unlocken.

datijn123 14-10-09 17:21

@ Recycle Bin: Dat is zeker degene die in de winkels van de BestBuy ligt?(
Citaat:

Met eeb stock Apple FW update 3.1 wordt je baseband geupdate naar 05.11.07. Die is nog niet te unlocken.

Recycle Bin 14-10-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door datijn123 (Bericht 367086)
@ Recycle Bin: Dat is zeker degene die in de winkels van de BestBuy ligt?(

ja, Apple gaat haar toestellen niet configureren met een pwnt fw bundle hè ;)

King1987 14-10-09 17:44

\\Topic's samengevoegd

viper112 14-10-09 17:53

Hoelang is dat eigenlijk al dat je bij best buy een iphone kan halen 'without' commitment ?

Cheacker 18-10-09 09:36

Mooi, vertrek over een half jaartje naar New York en was van plan om daar een iPhone te halen. Zit niet ver van een Best Buy, dus hopen dat het "No commitment" gedoe nog steeds van kracht is wanneer ik daar aankom.
Of heeft dat geen einddatum en is het zolang de voorraad strekt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.