iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   [Uitleg] iPhone 3GS kopen in de VS (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/41096-uitleg-iphone-3gs-kopen-de-vs.html)

kevindw 26-08-09 11:32

Als je omrekent kost een 16 GB €. 420,- dus dan hoef je deze niet aan te geven. 32 GB kost € 490,- dus die wel. Maar er zijn genoeg manieren om dit te omzeilen, als je er ééntje meeneemt iniedergeval.

MrBrightside 26-08-09 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevindw (Bericht 343252)
Als je omrekent kost een 16 GB €. 420,- dus dan hoef je deze niet aan te geven. 32 GB kost € 490,- dus die wel. Maar er zijn genoeg manieren om dit te omzeilen, als je er ééntje meeneemt iniedergeval.

Zou graag beiden opties kennen. Hoe omzeilen, en hoeveel tax indien ik het legaal hou.

kevindw 26-08-09 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 343370)
Zou graag beiden opties kennen. Hoe omzeilen, en hoeveel tax indien ik het legaal hou.

Ik weet niet wat ik wel en niet mag zeggen hierover op het forum als ik te ver ga wil ik het graag weten. Maar je kan de iPhone als je eigen telefoon meenemen (doos weggooien etc.) hier zullen ze niet naar kijken, alleen als je er meerdere meeneemt. En als je de iPhone wilt invoeren betaal je 2.5% invoerrechten en 19% btw.

MrBrightside 27-08-09 12:21

Dat was ik dus van plan, maar sommige garantiebewijsjes zijn wereldwijd geldig. Hoe zit dat met zo'n Best Buy garantie?

gsuk 27-08-09 23:47

Ik heb een Apple care voor iPhone gekocht kan je in de hele wereld gebruiken moet alleen wel naar Amerika gestuurd worden als er wat is maar dat gebeurt op kosten van Apple. Groetjes Emile

Brabke 28-08-09 08:55

Heb vandaag bij Best Buy Everett succes geen probleem om hem mee te krijgen alleen het invullen op de computer bij hun wel daar ik geen home telefoonnumer had. De verkoper heeft die maar verzonnen. en heb hem nu op mijn nachtkastje liggen morgen even unlocken en gereed om hem te gebruiken.

Dus bij Best buy geen probleem kosten $ 699 + tax welke per staat verschillend PS het is een 32Gb 3GS

MrBrightside 28-08-09 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gsuk (Bericht 344056)
Ik heb een Apple care voor iPhone gekocht kan je in de hele wereld gebruiken moet alleen wel naar Amerika gestuurd worden als er wat is maar dat gebeurt op kosten van Apple. Groetjes Emile

Hoeveel kost zo'n wereldwijde garantie van Apple?

iScorpio 28-08-09 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 344135)
Hoeveel kost zo'n wereldwijde garantie van Apple?

Hier een linkje naar de site van Apple. Even zoeken en je vindt het zelf ;)

MrBrightside 28-08-09 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 344136)
Hier een linkje naar de site van Apple. Even zoeken en je vindt het zelf ;)

Nog geen € 50,00 voor een wereldwijde garantie van 2 jaar.. Is wel de moeite waard.

glashelder 28-08-09 12:03

Werkelijk wel voordelig?
 
Ik heb gerekend wat het voordeel is om een I-phone 3GS (16gb) in de US te kopen en een sim only + webwalk plus abonnement af te sluiten bij T-Mobile. Als je dat goed berekent heb je bij i-150 een nadeel van €8 p/m :confused: en bij i-300 is het verschil nagenoeg nix. Heeft iemand ook wel eens die berekeningen gemaakt?

Ik begrijp het voordeel om niet 2 maanden te hoeven wachten bij T-Mobile NL en de vrijheid om een andere provider te kunnen kiezen wel, maar weegt dat op tegen de moeite?

pietnoeck 30-08-09 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrBrightside (Bericht 344191)
Nog geen € 50,00 voor een wereldwijde garantie van 2 jaar.. Is wel de moeite waard.

Kan je die garantie dan gewoon in de VS aanschaffen of ook langs hier voor een in de VS aangekochte Iphone ? Of moet je die in de VS aanschaffen ?

gsuk 31-08-09 08:57

Als je op eBay zoekt Naar Apple care zijn ze in duitsland en Amerika (Seattle) te koop en nog goedkoper dan in de Apple store,daar heb ik die van mij gekocht ook omdat ik zeker wou weten dat het wel zou werken in Nederland de mijnheer van Apple verzekerde mij dat het ook in Nederland zou werken maar dat die wel naar Amerika gestuurd moest worden bij defekt in verband met elk land een ander simlock heeft en ik heb begrepen dat je wel een apple care van dezelfde land moet kopen als waar die gekocht is dus zou ik zeggen struin eBay af naar die verkoper in Seattle en je bent nog goedkoper uit. Ga die van mij vandaag jailbreaken, unlocken en activeren. Groetjes emile

Brabke 04-09-09 13:12

Best Buy Canada verkoopt geen Iphone's

proXify 08-09-09 18:57

kan je makkelijk een iPhone kopen in New York of Miami? Laat iets weten.
Iemand dat ik ken (hij heeft Amerikaans passpoort(geboren in Amerika) maar woont in België) misschien is dit een voordeel?

Brabke 08-09-09 19:14

maakt niets uit als er maar best buy op staat

gsuk 08-09-09 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabke (Bericht 344102)
Heb vandaag bij Best Buy Everett succes

Dus bij Best buy geen probleem kosten $ 699 + tax welke per staat verschillend PS het is een 32Gb 3GS

sterke nog de tax verschilt per county en hoe dichte bij een grote stad hoe hoge de tax in de regel wordt. Gr. Emile

gsuk 08-09-09 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabke (Bericht 347303)
Best Buy Canada verkoopt geen Iphone's

Stond al in de topic. Gr. Emile

sdg87 09-09-09 16:12

van de week bij de apple store in Salt Lake City een Iphone 3Gs 16gb gekocht $640,01 incl tax (UTAH)

Ik had via Craiglist een Amerikaan bereid gevonden om voor de kleine vergoeding van $10 voor zijn benzine een iphone voor mij te kopen. Vervolgens samen de jailbreak en unlock uitgevoerd! Nu zonder problemen bellen smsen internetten etc.

Alleen itunes kan ik nog niet synchroniseren...krijg de melding dat mijn simkaart niet ondersteund word. Moet ik de iphone dan eerst activeren met een AT&T kaart? iemand ervaring hier mee?

gr Stijn

MartinT 10-09-09 11:51

@Stijn: idd je moet een (evt. prepaid-) simkaart hebben van de originele provider. (van wie de simlock afkomstig is) Er is geloof ik ook wel een manier om 'm via usb ofzo ZONDER kaart activeren, (wel eens hier ergens op het forum tegen gekomen) maar daar weet ik verder niks van...

Succes!

sdg87 11-09-09 06:15

Martin bedankt voor je reactie! Ik heb morgen weer afgesproken met de Amerikaan die hem voor me gekocht heeft! We gaan hem met zijn AT&T kaart activeren. Is dat maar 1 keer nodig of elke keer na een update ook bijvoorbeeld?

Gr. Stijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.