iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

Grample 02-02-08 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ocin (Bericht 54433)
Zorg dat je naam en voornaam dezelfde zijn als die op je creditcard, voor de rest ziet er dat goed uit.
Oh ja, ik heb de adressen 2 keer zelf ingevuld in plaats van aan te vinken.
Maar denk niet dat dat een verschil maakt.

Ok dan ga ik nog een poging doen. 2 uur 's middags of 's nachts ?

markb 02-02-08 21:31

Op de site van MyUs.com adviseren ze om "Suite" er niet bij te zetten... Ik heb dat dan ook niet gedaan en het lukte me toen in 1 keer!

Succes

Grample 02-02-08 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markb (Bericht 54666)
Op de site van MyUs.com adviseren ze om "Suite" er niet bij te zetten... Ik heb dat dan ook niet gedaan en het lukte me toen in 1 keer!

Succes

Thanks voor de tip ! Ik heb net de 2de en tevens de laatste (denk ik) poging gedaan. En nu afwachten...

Kan ik straks mijn MyUS account opzeggen zonder iets te betalen ? Ik neem aan dat dit geen probleem is aangezien ik geen gebruik heb gemaakt van hun diensten...

cwsmdb 04-02-08 20:02

heb me ook ingeschreven bij myus-access
een order geplaatst bij apple en die is niet geaccepteerd
zojuist een 2de poging gedaan
als die niet lukt zal ik het ook eens proberen om suite weg te halen bij mijn adresgegevens

Grample 04-02-08 23:55

Bij mij eindelijk gelukt en vandaag iPHone verstuurd.

Iemand enig idee hoe ik kan zien welke serienummer die heeft ivm OTB 1.1.3 ? Bij Order status kan ik alleen de typenummer zien, geen serienummer...

Edit: Bij "Print Invoice" dus. Helaas heb ik week 3 :(

Ocin 05-02-08 01:20

Nog een laatste vraagje hier.
Heb al eens op myus zitten rondneuzen maar ik vind nergens enige informatie hoe ik m'n account kan annuleren.
Iemand die me hier iets meer kan over vertellen?
alvast bedant;)

cwsmdb 05-02-08 06:52

zojuist nog gekeken bij apple maar bestlling staat nog steeds op not yet shipped
terwijk ik gisteren toch op lokale tijd daar om 10,45 uur besteld heb
hebben het druk waarschijnlijk

RwHendriks 05-02-08 15:25

Heb net nog even snel de Iphone 16 gig besteld via myus
De vorige levering ging perfect!

cougar 05-02-08 15:49

Dan ben je vast één van de eersten hier in NL met een 16gb! Lekker hoor, alleen nog even op de unlock wachten! :)

jemave 05-02-08 16:33

als ik bij wijze van spreken vandaag de 16 Gb bestel kan ik hem ook niet als ipod gebruiken tot dat die unlock er is. of kan dat wel ? dan zou het al intressant worden :)

Ocin 05-02-08 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemave (Bericht 56221)
als ik bij wijze van spreken vandaag de 16 Gb bestel kan ik hem ook niet als ipod gebruiken tot dat die unlock er is. of kan dat wel ? dan zou het al intressant worden :)

Gebruik de zoekfunctie, die vraag is al 100den keren aan bod geweest.
Je kan de iPhone jailbreken en als iPod touch gebruiken maar een unlock is er nog niet.

Ocin 05-02-08 19:28

M'n iPhone is een half uur geleden geleverd bij myus.com
Duurt het erg lang voordat deze in de inbox verschijnt op de site?
Begin me al wat zorgen te maken dat hij verloren geraakt is.....

cwsmdb 05-02-08 19:31

wederom mijn bestelling gecacelled door apple
had er 2 besteld maar dit is blijkbaar niet toegestaan
heb er nu 1 besteld als die bestelling geaccordeerd wordt bestel ik er nog 1 op een
nieuwe order
ben benieuwd

filouchke 05-02-08 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ocin (Bericht 56365)
M'n iPhone is een half uur geleden geleverd bij myus.com
Duurt het erg lang voordat deze in de inbox verschijnt op de site?
Begin me al wat zorgen te maken dat hij verloren geraakt is.....


Dat gaat volgens mij niet zo snel hoor Ocin - het zal nipt worden - zoals ik eerder zei indien vóór 14uur dan wordt hij vanjdaag nog geshipped
probeer in shiiping "immediate" aan te zetten

Ocin 05-02-08 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filouchke (Bericht 56375)
Dat gaat volgens mij niet zo snel hoor Ocin - het zal nipt worden - zoals ik eerder zei indien vóór 14uur dan wordt hij vanjdaag nog geshipped
probeer in shiiping "immediate" aan te zetten

Bedankt voor je snelle reply, zou hem inderdaad nog graag voor 14:00 verzonden krijgen :)

Edit: pakketje net in m'n inbox verschenen en dadelijk een shipping request gedaan
Tot nu toe niks als lof over myus.com

filouchke 05-02-08 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ocin (Bericht 56383)
Bedankt voor je snelle reply, zou hem inderdaad nog graag voor 14:00 verzonden krijgen :)

doe regelmatig een refresh op je inbox maarr het wordt nipt daar het daar al 1:45 PM is: Current local time in Bradenton, United States - Bradenton United States Time

zet shipping op immediate en zet urgent op (kost maar 5$ meer).

Moet wel zeggen bij heeft het niet genomen, alhoewel hij op 9jan 12:00 was toegekomen bij myus werd hij pas op 10januari 14:00 uur meegenomen door DHL :(

Moet wel zeggen dat hij op Donderdag 10 jan verstuurd werd en op Maandag 14 jan 13:00 aan huis geleverd werd - redelijk snel dus :)

Zelfs als ze morgen versturen bestaat er nog kans dus dat ze vrijdag aan je deur staan :D

jemave 05-02-08 20:50

vandaag of morgen maak ik acount aan bij my us. en dan 1 dag later als het bevestigd is dat het ready to use is. bestel ik waarschijnlijk 16 GB. heb er zin in :)

EDIT
net bestelling afgerond 16 GB. hopelijk pakken ze de creditcard en dan zou die morgen daar moeten vertrekken


Grample 06-02-08 21:53

Mijn iPhone was vandaag aangekopen bij MyUS dus meteen shipment aangevraagd maar had verder geen opties. Net krijg ik een mail dan ie verzonden wordt naar mij via DHL:

Shipment Details
Destination: BOXMEER, NETHERLANDS
Weight: 2.80 pounds
Declared Value:400.00 (for Customs purposes)
Pieces: 1
Contents: phone

Waarom kon ik nergens de waarde aangeven ?! :confused:

jemave 06-02-08 21:56

volges mij is bij het aanvragen van een shipment een hok waar je ''requests'' kan invullen
dit staat er daar:

Optional: Add any optional shipping instructions for THIS shipment, then click the submit.

en in die box staat dit :
Examples for using this box:

1. To list the declared value for each package or item.
2. Any other instructions.

dus dat betekent dat het mogelijk is. maar misschien overheen gekeken ? :S

Grample 06-02-08 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jemave (Bericht 57225)
volges mij is bij het aanvragen van een shipment een hok waar je ''requests'' kan invullen
dit staat er daar:

Optional: Add any optional shipping instructions for THIS shipment, then click the submit.

en in die box staat dit :
Examples for using this box:

1. To list the declared value for each package or item.
2. Any other instructions.

Damn, over het hoofd gezien :(

Heb al tracknummer van DHL enzo dus denk niet dat ik het nog kan veranderen...

filouchke 06-02-08 21:59

idd - ik heb bij additional instructions 299$ gezet en dit werd ook gedaan.
Ik veronderstel dat je niets hebt geschreven en Myus waarschijnlijk uitgaat van de bon/faktuur die Apple op verzending plaatst...

cwsmdb 06-02-08 22:07

ben benieuwd welke versie je nu krijgt en wanneer hij binnen is
laat ons even weten

Grample 06-02-08 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cwsmdb (Bericht 57244)
ben benieuwd welke versie je nu krijgt en wanneer hij binnen is
laat ons even weten

Welke versie weet ik al; week 03 dus OTB 1.1.3 helaas. OTB 1.1.2 kopen in US is nu zo goed als niet mogelijk bij Apple stores.

Wat het gaat kosten en wanneer ik hem krijg post ik hier !

cwsmdb 06-02-08 22:10

nu maar hopen dan dat hij snel te unlocken is

danield 07-02-08 16:48

De knoop is door; vergeet de eee-pc, de iPod Touch, de, wat dat ook.
Ik ga voor de iPhone, via myus.com.

Wel even wat vragen. Ik bestel 'm nu nog niet, moet 'm eerst bij elkaar sparen, maar toch...
- In totaal ben ik maximaal 400 euro kwijt (inclusief wat dan ook, myusa, douane dat het alleen nog kan meevallen)?
- Mijn vader heeft een creditcard. Mastercard volgensmij. Werkt dat?
Zo nee; @paypal kun je geloof ik een virtuele creditcard aanvragen, dan krijg je alleen een nummer, en dat wordt dan gekoppeld aan je PayPal. Werkt dat?
- Bij MyUsa, voor welk accounttype moet ik daar kiezen?

En vervolgens wijst alles zich vanzelf? Je krijgt een adres, en doet de bestelling? Moet je dan nog een speciaal Apple Store Amerika account aanmaken?

jemave 07-02-08 16:56

je bent inderdaad rond de 400 € kwijt voor een 8GB iPhone afhankelijk of je hem fast laat shippen. 16 $ bij apple en 5 $ bij myus, of je verzekering neemt 6 $, of je 300 $ aangeeft of de werkelijke 399$ en de schommelende koersen kan het paar euro meer zijn.

ik heb zelf bij applestore creditcard type mastercard gebruikt was geen probleem. maar succes is niet gegarandeerd omdat selectie volgens mij, vrij random gaat.
bij my us raad ik aan merchandise only account aan te vragen. ik zou voor de monthly price gaan 7$ want je wil het account waarschijnlijk snel opzeggen.

rest wijst zichzelf idd je krijgt adres en doet bestelling. om een bestelling te plaatsen moet je inderdaad account aan maken.

Succes ermee alvast

danield 07-02-08 17:23

Bedankt voor de antwoorden! :-)
Maar is er niet een echte max? Zoals ik bijvoorbeeld de 400 euro noemde.
Ik ben 14, en als je dan voor 400 euro hebt gespaard, en dan komt er toch opeens nog 50 euro bij, dan zit je toch met een probleem, net als je 'zo kort bij die iPhone' zit.

jemave 07-02-08 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokfoe (Bericht 34622)
Ben blijkbaar een beetje te vlug geweest met mijn antwoord van een paar replies hoger want heb nu ook de invoice van MyUs binnengekregen zodat ik wel degelijk een juiste gedetailleerde kostprijs kan meedelen. Moet nu alleen de iPhone zelf nog ontvangen maar zal wel in orde komen want verzekerde zending en alles met creditcard, dus no prob en in principe binnen de week op je deurmat als je de zaak een beetje snel opvolgt...succes ermee en hou ons hier ook op de hoogte van je ervaringen als je het erop "waagt" :rolleyes:

APPLE kosten:
Iphone 8GB: $399
Sales Tax: $27
Overnight shipping: $10

MyUS/AccessUSA kosten :
Setup Fee : $20
Monthly Fee : $7
Weight cost : $22
FedEx Upgrade/Urgent : $5
Commercial invoice : $8
Insurance : $6

TOTAAL :$504 = 343 EURO + 54 EURO FedEx import = 397 EURO !!!
(de 54 EURO zijn berekend op een gedeclareerde waarde van 300 $)

Tip : bestel er 2 en verkoop er één met max.winst en je hebt de jouwe aan dezelfde prijs als in de USA :D

en dat is dus inclusief insurance en fast shipping. + alle belastingen dus je kan er behoorlijk zeker van zijn dat het kan (even alles lezen want die stond al op pagina 2 deze thread)

Insurance : $6
Overnight shipping: $10
FedEx Upgrade/Urgent : $5
kunnen er dus nog vanaf als jij dat niet wil/ niet nodig vind

danield 07-02-08 17:35

Okido. :cool:
Dat wordt me wat gespaar en gewerk de komende weken, maar dan heb ik toch eindelijk een goede manier gevonden om 'm uit amerika te halen.

Had dat bericht inderdaad al eens gelezen, het hele topic ook doorgelezen, maar ik wist niet zeker of daar nu echt alles bij zat.

Waarom gebruikt eigenlijk niet iedereen deze manier? 't is tenslotte nog zo'n 100 euro goedkoper dan de vage marktplaats-advertenties. Misschien een how-to video maken als ik 'm ga bestellen... of toch maar niet, als steve die video per ongeluk tegenkomt :D.

EDIT:
Toch nog een vraag... Of eigenlijk twee:
- Ik hoor dingen in dit topic over 'bellen naar FedEx' oid. Wat is dit?
- Wat moet ik allemaal naar access usa sturen? Ik heb begrepen dan o.a. een foto e.d. meemoet.

filouchke 07-02-08 17:44

heb hier ook in de thread een post met mijn persoonlijke uitkomst geplaatst om je een idee te vormen qua kosten- :
https://forum.iculture.nl/f41/i...html#post51564

ik heb persoonlijk laten komen via DHL (is standaard bij myusa) vrij snel trouwens want vesrtuurd op donderdag 14.00 en maandag middag stonden ze aan huis (inklaringskosten zijn ook ietsje goedkoper had ik de indruk)
Ik heb in voorgaande posts de tracking van DHL geplaatst

bellen naar Fedex - why ?? misschien als je ziet dat hij vastzit bij douane ? weinig kans, declareer hem als phone zoals het ook is en dan gelden geen douanerechten maar alleen BTW dus 19% op de waarde+shipping in Euro
Naar myusa moet je 1) een kopie van je identiteiskaart sturen 2) een ingevuld formulier dat je op hun website kan vinden

danield 07-02-08 17:56

Snelle en volledige reacties hier, top, bedankt!
Ik weet voorlopig genoeg, ouders zien het tot nu toe nog wel zitten, dus wat me nu rest is sparen :p.

Grample 08-02-08 12:57

Gaat best rap...

5 feb verstuurd vanaf Apple
6 feb aangekomen bij MyUS en gelijk verstuurd naar mij

http://tweakers.net/ext/f/7MUdCJKjWL...JqE5v/full.png

Hopen dat ie niet al te lang bij douane blijft...

jemave 08-02-08 14:07

die van mij loopt een dag acher :P
is nu in ny gateway.
is dan ook 6 feb verstuurt bij apple.

heb jij 16 GB besteld of nog een 8 GB ?

Boris1991 08-02-08 16:00

heey, ik ben van plan een iphone 16 gb te kopen op de bovenstaande manieren.
maar die is dan dus OTB1.1.3 en bootloader 4.6 maar die zijn sinds vandaag toch ook te unlocken en jailbreaken. dus dan kan ik er alles mee.
heb zelf ook me itouch gejailbreaked dus ga het wel zelf doen denk ik.
nog een vraagje is het mogelijk om een iphone US 16 gb in ned te verzekeren met eigenrisico en diefstal (dus buiten de normale verzekering). je krijgt neem ik aan een factuur enz....

alvast bedankt!

jemave 08-02-08 16:02

ik vraag het me af. want is opzig wel intressant. die dingen zijn zo gewild... je moet em echt niet laten liggen volges mij. ik ga er eens even naar googlen.

edit:
bij deze gedaan
Verzeker uw GSM bij GSMVerzekeren.nl - GSMVerzekeren.nl, geef uw GSM de zekerheid die u wilt, door uw mobiele telefoon te verzekeren.
weet niet of ze alle toestellen verzekeren en of ze goed te vertrouwen zijn maar er is iig wel ean markt voor. maar ook weet ik neit of ze iphone verzekeren want door eigen schuld is garantie eraf omdat je em unlockt. maar ik zou zeggen stuur ze een mail of zoek naar mensen met ervaring hierover

fabulaus 08-02-08 16:18

Ik wil niet stoken in dit forum maar waarom halen jullie hem niet in de UK? Daar ben je voor 360 euro klaar. Moet je er natuurlijk nog wel zelf naartoe maar via easyjet kost je dat max. 60 euro en heb je ook nog eens een leuk dagje London. Kan je er gelijk meer mee nemen zonder risico en kan je de overige met winst verkopen, heb jij je eigen iPhone er weer uit... Of ben ik nu gek?

jemave 08-02-08 16:24

Iphone kost daar: 269 pond = 362 € tot daar aan toe heb je gelijk. maar ik weet niet hoe bindend de 18 month agreement bij O2 is. en ook kosten van uit groot britania of je er zelf heen gaat of laat komen zullen rond de 400 € komen dus dan maakt het heel weinig uit of je via USA doet of UK. USA hebben meer mensen ervaring mee denk ik en is daarom aantrekkelijk

danield 08-02-08 18:31

Jup. Hier ook weer; een dagje londen... daar moet ik eens mee aankomen bij m'n ouders. Voordat ik ook maar een woord heb gezegd hoor ik al een nee.

Daarom is dit de perfecte oplossing, gewoon een iPhone aan de deur bezorgd, alsof je 'm gewoon bij apple bestelt.

firestarter 09-02-08 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boris1991 (Bericht 58365)
heey, ik ben van plan een iphone 16 gb te kopen op de bovenstaande manieren.
maar die is dan dus OTB1.1.3 en bootloader 4.6 maar die zijn sinds vandaag toch ook te unlocken en jailbreaken. dus dan kan ik er alles mee.
heb zelf ook me itouch gejailbreaked dus ga het wel zelf doen denk ik.
nog een vraagje is het mogelijk om een iphone US 16 gb in ned te verzekeren met eigenrisico en diefstal (dus buiten de normale verzekering). je krijgt neem ik aan een factuur enz....

alvast bedankt!

Dit wil ik ook weten want nu word het wel interessant :)

Bulova 09-02-08 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door firestarter (Bericht 59330)
Dit wil ik ook weten want nu word het wel interessant :)

Je krijgt een factuur van de apple.com store. Dat wil zeggen; myus scant de factuur in en die kun je downloaden/printen. Verzerkeren kan dan altijd. Afhankelijk van je verzekeraar is dat met of zonder eigen risico. Interpolis heeft wat dat betreft een leuke: de 'BuitenDeDeur' verzekering.

Bulova


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.