iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

cwsmdb 18-02-08 19:23

ben er inmiddels achter dat je bij apple niet hoeft te kiezen voor
de 2 daags levering voor 11 dollar
hen 3 orders geplaatst op het zelfde moment en wel afgelope vrijdag
zijn alle 3 vandaag tegelijk binnen gekomen bij myus

krijg nu 4 iphone 16gb binnen
houdt er 1 zelf en de rest verkoop ik

wesleybakker 18-02-08 21:21

Heeft iemand al een iphone besteld in de webshop van AT&T ?
Misschien gaat het daar wat gemakkelijker dan in de apple online shop ?

jamalu 18-02-08 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesleybakker (Bericht 67286)
Heeft iemand al een iphone besteld in de webshop van AT&T ?
Misschien gaat het daar wat gemakkelijker dan in de apple online shop ?

Ga denk ik nog een 16GB kopen en ga het dan proberen via AT&T. Krijg je ook nog 2 day priority shipping gratis erbij:cool:..

markb 18-02-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wesleybakker (Bericht 67286)
Heeft iemand al een iphone besteld in de webshop van AT&T ?
Misschien gaat het daar wat gemakkelijker dan in de apple online shop ?

Volgens mij kan je er maar 1 tegelijk bestellen daar of zie ik iets over het hoofd?

Maxman 19-02-08 09:53

1 per order idd. doe je toch 3 orders :) vandaag even proberen

Joost91 19-02-08 15:37

Wat zijn voor jullie eigenlijk de totale kosten geweest via MyUS bij het kopen van een 16GB, inclusief douane?

partyfart 19-02-08 16:06

Ik heb zojuist een MYUS account aangemaakt, het zgn. 'Merchandise Only' account. Dat lijkt me voldoende voor enkel hardware bestellingen toch?
Moet ik nu ook nog mijn paspoort scannen en opsturen enz?

Haagze sf2 19-02-08 16:39

ja en dat formulier ondertekenen, inscannen en mailen :)

Haagze sf2 19-02-08 17:05

iemand idd al ervaring met att online webshop?
kreeg namelijk gelijk al de melding geaccepteerd :P

Timotees 19-02-08 17:23

Idd, want dat zou mooi zijn, als die het niet controleren..
Ze hebben waarschijnlijk veel minder ervaring met MyUS e.d.,...

Maxman 19-02-08 21:18

Heb net bij ATT besteld we zullen zien :)

Viel me wel op dat de TAX er nog niet bij vermeld stond.

8GB iPhone vervangen met 16GB wordt men 3e iPhone dan whaha

markb 19-02-08 21:44

Na een weigering van Apple voor 2 iphones met als reden;

Orders placed on the Apple Store for the United States must be purchased
from within the U.S. and shipped to a U.S. address as described below:

"U.S. SALES ONLY -
The Apple Store sells and ships products only within the continental
United States, Alaska, and Hawaii. No shipments can be made to APO or
FPO addresses, United States territories, or addresses outside the
United States. You may not export any products purchased at the Apple
Store."

Exportation applies to customers in other countries attempting to order
through the U.S. store. This includes those customers who provide a
freight forwarding agent's address as their shipping address.


nu net 2 stuks bij AT&T besteld (1 voor 1 :-)) hoop dat dit wel lukt...

Ik denk trouwens dat de creditcard companys niet erg blij zijn met al deze acties want ze denken telkens dat t niet klopt omdat de adressen niet kloppen.

pascalletje 20-02-08 07:37

Ik heb hier ook al 2 keer problemen mee gehad, volgens mij hebben ze het myus verhaal door bij apple :)

forum.bericht 20-02-08 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 68159)
Ik heb hier ook al 2 keer problemen mee gehad, volgens mij hebben ze het myus verhaal door bij apple :)

Volgens mij is het via From US 2 EU goedkoper en flexibeler. Je kunt zelfs desgewenst de hele aankoop door hun laten afhandelen. Ook geen abonnement toestanden.

Voor zelf bestelde (en bij hen afgeleverde) goederen betaal je in totaal € 50,= voor verzending & handling. Wil je het ook door hen laten aankopen dan komt er zo'n 25 euro bij.

Dit alles incl. lokale sales tax en excl. evt, BTW/invoerrechten.

partyfart 20-02-08 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 68209)
Voor zelf bestelde (en bij hen afgeleverde) goederen betaal je in totaal € 50,= voor verzending & handling. Wil je het ook door hen laten aankopen dan komt er zo'n 25 euro bij.

Hoe zou je zelf kunnen bestellen en bij hun laten afleveren?

forum.bericht 20-02-08 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door partyfart (Bericht 68231)
Hoe zou je zelf kunnen bestellen en bij hun laten afleveren?

Net zoals bij MYus de meesten doen. Je besteld het gewenste artikel bij (bijvoorbeeld) Apple en dan hun store. Je maakt een account aan en vermeld hun adres als afleveradres.

Lukt je dat niet dan kun je het door hun laten bestellen/kopen en wordt het geheel € 25,= duurder.

Guest-20210226115605 20-02-08 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 68209)
Volgens mij is het via From US 2 EU goedkoper en flexibeler. Je kunt zelfs desgewenst de hele aankoop door hun laten afhandelen. Ook geen abonnement toestanden.

Voor zelf bestelde (en bij hen afgeleverde) goederen betaal je in totaal € 50,= voor verzending & handling. Wil je het ook door hen laten aankopen dan komt er zo'n 25 euro bij.

Dit alles incl. lokale sales tax en excl. evt, BTW/invoerrechten.

Via From US 2 EU is helaas niet meer mogelijk!
Ik heb vorige week een reactie van Ellen gehad:

Dank voor je email. Helaas lukt het niet meer om een iPhone te bestellen bij
de apple store en naar ons adres te laten sturen. Inderdaad omdat we onze
limieten bereikt hebben.

Snowgasm 20-02-08 14:27

20-02-2008:

Nou, eindelijk. De Visacard is gearriveerd en de iPhone is besteld. Keurig verscholen tussen 3 overige artikelen.

Status in de Applestore:

http://i181.photobucket.com/albums/x...titled-1-1.jpg

Edit: mailtje gekregen. Your iPhone is coming. Time to get ready

Dit belooft wat. Nu nog wachten op de werkelijke verzending.

Edit2: (O oh........, dit belooft niet veel goeds).

http://i181.photobucket.com/albums/x...titled-1-2.jpg

21-02-2008 Edit 3:

Vanmorgen mijn mail geopend in de hoop dat er wat goed nieuws was en wat blijkt?

http://i181.photobucket.com/albums/x...Untitled-2.png

Verstuurd!!! Mouhaha!!!

De Agent18 Ecoshield was gisteren al in transit

http://i181.photobucket.com/albums/x...titled-1-3.png

Maar de iPhone is nu dus ook onderweg vanuit China :-)

http://i181.photobucket.com/albums/x...Untitled-3.png

Me happy. Voor degenen die net als ik benieuwd zijn naar de verschepingstijd zal ik hier regelmatig wat screenshots posten in een nieuw topic. Wellicht wat overzichtelijker.

cwsmdb 21-02-08 11:33

mijn iphones staan inmiddels in breda en zijn er uit gepikt voor douanecontrole
dat wordt waarschijnlijk btw betalen
best wel balen

nowyony 21-02-08 11:58

@cwsmdb: via welke koerier had je ze naar NL laten shippen?

cwsmdb 21-02-08 12:37

myus heeft alles geregeld voor me en die hebben gekozen voor dhl
ik wacht in spanning af, zijn nog niet vrijgegeven op dit moment
het zijn nog wel 4 iphones 16gb

markb 21-02-08 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxman (Bericht 67959)
Heb net bij ATT besteld we zullen zien :)

Viel me wel op dat de TAX er nog niet bij vermeld stond.

8GB iPhone vervangen met 16GB wordt men 3e iPhone dan whaha

Heb jij al iets vernomen van AT&T, ik heb er 2 besteld maar ze houden me niet op de hoogte of het al verstuurd is....

kubi55 21-02-08 13:27

Ik heb net een second shipping adress op mn cc account laten zetten (het adres van MyUS). Hopen dat ik zo meer kans maak met 3x 8gb en 2x16gb + Ipod Shuffle (RED) :)

Heb begrepen dat het via ABN niet kon ofzo, maar mevrouw aan de tel wist gelijk waar ik het over had.

ps. betreft Visa-card via ICS.

Maxman 21-02-08 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markb (Bericht 68925)
Heb jij al iets vernomen van AT&T, ik heb er 2 besteld maar ze houden me niet op de hoogte of het al verstuurd is....

Nog niks gehoord vind het ook beetje raar worden :)

kubi55 21-02-08 15:07

nu net dag daarow, grote kans dat je binnen nu en 8 uurtjes wat gaat horen :)

Snowgasm 21-02-08 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kubi55 (Bericht 68926)
Ik heb net een second shipping adress op mn cc account laten zetten (het adres van MyUS). Hopen dat ik zo meer kans maak met 3x 8gb en 2x16gb + Ipod Shuffle (RED) :)


ps. betreft Visa-card via ICS.

Same here. In 1x door de selectie en iPhone + accessoires zijn in transit.

Haagze sf2 21-02-08 17:28

hier ook nog verder geen reatie van att...
ff afwachten dus morgen nog 1 bestellen bij apple

nowyony 21-02-08 18:15

1 Bijlage(n)
@cwsmdb: wellicht volgende keer met FedEx proberen. Hier in het forum veel positiefs over gelezen. Zelf mijn Iphone 16Gb gistermiddag binnengekregen.
Vrijdag 15-02 08:30 NL tijd besteld. Urgent Shipping bij Apple aangevinkt. Bij MyUs als 'optional shipping instructions' het volgende ingevuld:
1. Value $499
2. Item is a phone
3. Please insure this item
4. Can you use FedEx for shipping?
5. Please mark this item as 'Free Shipping'.
Zie bijgevoegde track&trace overzichtjes. Ik ben zeer tevreden over de snelle afwikkeling en bovendien geen BTW hoeven te betalen!

Ben overigens benieuwd wat de AT&T route brengt ....

Jordy 21-02-08 19:45

Niet te snel juichen want Fedex wil nog wel eens een BTW rekening achteraf opsturen.:cool:

cwsmdb 21-02-08 21:40

het gevaar zit er echter in met free shipping dat er een douane controle valt en dan krijg je wel een boete
dhl doet eigenlijk gewoon wat ze verplicht zijn om te doen en dat is zendingen van buiten de eu afkomstig inklaren
nu hoef je voor mobile telefoons geen invoerrechten te betalen maar wel btw
en daarom is dit bij mij nu het geval
allen de afwikkeling gaat puur elektronisch.
mijn zending staat in breda in afwachting van de vrijgave.
of bij de douane zijn ze niet snel om de ingediende aanvraag af te werken of bij dhl
zit er iemand te slapen.
had gehoopt ze morgen binnen te hebben maar dat zit er niet in denk ik.
als ze morgen vrijgegeven worden gaan ze naar depot in tilburg en dan probeer ik ze daar af te halen, wat daar mogelijk is. evt zaterdag. maar wie weet worden ze vanavond nog vrijgegeven en kunnen ze vannacht nog naar tilburg gebracht worden en zitten ze morgen in de bezorg route

nickp 21-02-08 21:43

Free shipping is het probleem niet. Een bedrijf zoals myUs kan namelijk jouw free shipping aanbieden en zelf opdraaien voor de kosten, wat dus neerkomt op free shipping voor de ontvanger.

Het niet juist vermelden van de inhoud + waarde is wel iets waar de doane niet van houdt.

cwsmdb 21-02-08 21:46

en als ze dan je zending er uit pikken krijg je ook nog een boete op de koop toe en geloof me die zal niet mild zijn
en dat risico is het me niet waard

kubi55 21-02-08 21:48

Order via Apple is toch gecanceld. Gelijk een nieuwe order geplaatst. Blijf het proberen :) De reden die ze aangeven: 'Exportation applies to customers in other countries attempting to order
through the U.S. store. This includes those customers who provide a
freight forwarding agent's address as their shipping address.'

Iemand tips? :S

Ik had er ook een geordered via AT&T gisteren. Nog niets gehoord, inderdaad vreemd.

nickp 21-02-08 22:01

Ze kunnen er niet achter komen. Ze vermelden op de factuur namelijk free shipping. Net zoals Apple zou doen wanneer zij bij orders over 50 euro gratis sturen.

forum.bericht 21-02-08 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickp (Bericht 69185)
Ze kunnen er niet achter komen. Ze vermelden op de factuur namelijk free shipping. Net zoals Apple zou doen wanneer zij bij orders over 50 euro gratis sturen.

Wie de transportkosten moet betalen maakt voor de douane niets uit. Of het pakket wordt onderschept (en dat is betalen BTW) of het wordt niet onderschept (en geen BTW betalen).

nickp 21-02-08 22:14

Naar mijn weten bepalen ze de prijs waarover je invoerbelasting betaald op basis van de bijgeleverde documenten van myUs.

Op die documenten staan de eenheidsprijzen van de verstuurde waren. Daarbij wordt normaliter ook de prijs van het versturen aangegeven. Zou het om een gratis versturen gaan dus niet, hence free shipping.

Het maakt dus wel uit wie de shipping betaald op "papier", cq factuur. Want over het totaal betaal je belasting.

Guest-20210226115605 21-02-08 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nowyony (Bericht 65314)
Daar lijkt het wel op. Staat nu bij Apple nog op 'prepared for shipment'; als deze status is gewijzigd post ik het even. Nu slapen :)

Ik heb geen reactie meer van je mogen lezen (of erover heen gelezen), maar is het gelukt met een Postbank cc?

AHSB 21-02-08 23:52

Met veel interesse heb ik dit draadje gevolgd. Ik zie veel tips en trucs dus waarschijnlijk ga ik zelf ook eens even wat proberen te bestellen (die MyUS aanvraag loopt al :))

Maar even over het onderwerp "Please insure this item". Een aantal CC aanbieders biedt standaard verzekering op alles wat betaald is met de CC gedurende een bepaald aantal weken / maanden, in mijn geval 6 maanden. Nou heb ik de voorwaarde nog niet gelezen van mijn CC aanbieder, maar dit zou in mijn ogen dus betekenen dat het verzekerd laten versturen van de iPhone vanaf apple en / of MyUs niet noodzakelijk zou moeten zijn....bespaart weer enkel euries.

Of toch niet?

kubi55 22-02-08 00:38

AT&T heeft ook gecanceld, pff..

'Unfortunately, you have exceeded the number of lines of service that we allow customers to purchase online. As a result, your order has been canceled.'

markb 22-02-08 00:45

Same here, ze trappen er niet in bij At&t, shit maar weer een keertje bij Apple proberen dan....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.