//

iPhone kopen via China? Let op !

iPhone kopen via China? Let op ! discussie in Koopinformatie Rest van de wereld forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo ! Ik zou iedereen hier op het forum willen waarschuwen voor oplichters in China. Let op: Deze oplichters komen meer opdagen als je denkt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Rest van de wereld
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-07-08, 21:59
SeppaR SeppaR is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 38
Standaard iPhone kopen via China? Let op !

Hallo !

Ik zou iedereen hier op het forum willen waarschuwen voor oplichters in China.

Let op: Deze oplichters komen meer opdagen als je denkt. Veel handelaars op eBay denken dat deze verkopers in China betrouwbare mensen zijn, niks is minder waar.


Als voorbeeld geef ik je mijn situatie: Ik koop een telefoon op eBay (de Amerikaanse versie) van een "betrouwbaar" persoon voor 500$. Het gaat hier om de iPhone 8GB versie. Deze persoon heeft een redelijke positieve feedback en is pas begonnen met het verkopen van iPhones. Het verzenden gaat via EMS China. De persoon zei dat alles betrouwbaar was, hij zal waarschijnlijk ook de dupe worden van deze acties.

Chinese oplichters komen voornamelijk voor in het stadje Putian in de provincie Fuzhou. Ze sturen vaak niets op, of een paar Nike schoenen of een zwak - middelmatig namaaksel van de iPhone.

Als je ooit een iPhone via via uit China, of rechtstreeks uit China zou kopen, vraag dan altijd eerst waar dat hij vandaan komt. Ook al is dit via eBay.

Een lijst van oplichters en veel nuttige informatie vind je hier
Een nuttig forum met veel informatie vind je hier

Ikzelf moet mijn pakje nog opkrijgen, dat ik binnen een zestal dagen verwacht. Ik ben benieuwd wat er inzit, en misschien heb ik wel geluk en is het een echte iPhone.

Zoniet zal ik proberen mijn geld via Paypal terug te claimen (de 200 euro waarvoor ik gedekt ben), hoewel dat geen makkelijke opdracht zal worden (De zending is wel degelijk aangekomen, wie zegt dan dat er geen echte iPhone in zat? Ze kunnen mij sowieso beschuldigen van liegen)

Ik hoop dat het een beetje interessant is, en ik hiermee mensen die eraan dachten via via of rechtstreeks iPhones uit China te bestellen een beetje aandachtiger heb gemaakt.

//Edit
Een ander voorbeeld is het pakje uit China dat Phoneworldonline aankreeg. Ook met een paar Nike schoenen. Eerst leek mij dat vrij bizar, maar blijkbaar is het daar de mode om je een hoopje "rommel" op te sturen via EMS.

Laatst gewijzigd door SeppaR; 28-07-08 om 22:01.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-07-08, 22:04
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

als de postbode aanbelt zet je gewoon alles op film met wat getuiges erbij...
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 28-07-08, 22:06
SeppaR SeppaR is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 38
Standaard

Ik ga eigenlijk vragen of ik het pakje eerst mag openmaken en hij met mij mee de inhoud wilt controleren.

Dan heb ik tenminste een voet om op te staan.. De vraag is of hij dat wil natuurlijk.
  #4  
Oud 28-07-08, 22:09
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeppaR Bekijk bericht
Ik ga eigenlijk vragen of ik het pakje eerst mag openmaken en hij met mij mee de inhoud wilt controleren.

Dan heb ik tenminste een voet om op te staan.. De vraag is of hij dat wil natuurlijk.
Dat mag niet helaas, eerst voldoen en daarna krijg je het pakje pas.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #5  
Oud 28-07-08, 22:10
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeppaR Bekijk bericht
Ik ga eigenlijk vragen of ik het pakje eerst mag openmaken en hij met mij mee de inhoud wilt controleren.

Dan heb ik tenminste een voet om op te staan.. De vraag is of hij dat wil natuurlijk.
denk niet dat dat feestje doorgaat.
die mensen leveren het pakket af, ze zijn niet verantwoordelijk voor wat er in of niet in zit...
iig veel succes
  #6  
Oud 28-07-08, 22:10
SeppaR SeppaR is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Dat mag niet helaas, eerst voldoen en daarna krijg je het pakje pas.
Als je met voldoen betalen bedoelt, dat is al lang gebeurt.
Tenzij er nog extra kosten van de Douane bijkomen, maar indien het een paar Nikes is denk ik dat de kans groter is dat die daar blijven liggen (Zullen dan wel replica's zijn).

Is het verplicht eerst een krabbel te zetten, en dan pas het pakje open te maken?
  #7  
Oud 28-07-08, 22:23
Neworder78 Neworder78 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 70
Standaard

Heb je onder rembours besteld dan ?? Dan moet je eerst betalen voordat je het pakketje krijgt. Wil je het niet/vertrouw je het niet, betaal dan gewoon niet.
  #8  
Oud 29-07-08, 01:14
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeppaR Bekijk bericht
Chinese oplichters komen voornamelijk voor in het stadje Putian in de provincie Fuzhou. Ze sturen vaak niets op, of een paar Nike schoenen of een zwak - middelmatig namaaksel van de iPhone.
Dat is net zo'n stelling als "meeste oplichters in NL komen uit Amsterdam Zuid-Oost" terwijl oplichters natuurlijk nooit plaatsgebonden zijn.
  #9  
Oud 29-07-08, 01:27
iPeng iPeng is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 82
Standaard

Idd, oplichters zitten overal.
  #10  
Oud 29-07-08, 07:30
SeppaR SeppaR is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 38
Standaard

Als je de moeite had gedaan om de beide links te geven zeggen ze je beiden dat in dat stadje er enorm veel oplichters aanwezig zijn.

Als je de bron betwijfelt, ga daar dan in discussie.

Citaat:
The city of Putian, and the Fujian district, is somewhat infamous for fraud both in China and internationally. It's possible to find plenty of scam companies from this area, many of their websites advertise fake Nike shoes in combination with electronics.
Bron
  #11  
Oud 29-07-08, 11:56
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeppaR Bekijk bericht
Als je de moeite had gedaan om de beide links te geven zeggen ze je beiden dat in dat stadje er enorm veel oplichters aanwezig zijn.
Als je de bron betwijfelt, ga daar dan in discussie.
Ik zeg nergens dat ik iets in twijfel trek. De uitspraak is alleen veel te algemeen.


het is overigens heel makkelijk om je tegen dit niveau van oplichters te weren!


"Als de aanbieding te mooi is om waar te zijn dan is het niet waar".
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 in China TTinnman Koopinformatie Rest van de wereld 12 20-09-12 01:00
iphone kopen in china ferryboys Koopinformatie Rest van de wereld 1 09-09-10 18:50
[iPhone 3G] China Thomas1990 Koopinformatie Rest van de wereld 16 25-07-08 21:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:21.