iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

Amp. 05-04-08 11:21

Ja ik wil gewoon iPwn! bootneuter staat er al op, maar ik wil eigenlijk Apple logo (gekleurd) en dan mijn naam eronder :D dat zou echt de uber customize zijn!

macfreaker 05-04-08 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 93588)
Ja ik wil gewoon iPwn! bootneuter staat er al op, maar ik wil eigenlijk Apple logo (gekleurd) en dan mijn naam eronder :D dat zou echt de uber customize zijn!

Die zul je zelf moeten toevoegen want standaard staat die er niet in. Op verschillende sites kan je die wel downloaden.
Komt trouwens voor OSX een mooie tool uit om te customizen.

YouTube - iPlus and iLiberty+ get PWNED

stef1234 05-04-08 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 92940)
Ik kan bellen smsen maar alleen omdat ik ipsf geomethode hen gebruikt om te unlocken en daarmee kan bellen met 2.0


Michael

heb je het een beetje werkend nu en verder heb ik nog
2 vraagjes

1 is je baseband geupgrade want je kunt met pwnd tool gewoon op 04.04.05 blijven unlockt;)

2 heb je installer werkend?
mischien een tip ik zag als je browsed door pwnd tool (submappen)dat je er gewoon apps erbij kunt zetten dus ook installer


ps heb geen mac dus kan het ook niet testen

macfreaker 05-04-08 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stef1234 (Bericht 93601)
2 heb je installer werkend?
mischien een tip ik zag als je browsed door pwnd tool (submappen)dat je er gewoon apps erbij kunt zetten dus ook installer
ps heb geen mac dus kan het ook niet testen

Je kan installer misschien wel installeren volgens de tip die ik heb gegeven, maar die crasht altijd. Ik zelf heb ook fw 2.0 geprobeerd maar was echt buggy. phone liep continu vast zonder ook maar één reden. Maar ik kon gewoon terugkeren naar 1.1.4. Windows versie van pwnage komt er echt bijna aan.

oll 05-04-08 12:14

Wat een geweldige en makkelijke tool! Maar kan iemand mij uitleggen waar ik via Fugu Bootneuter helemaal kan verwijderen. Thanx!

stef1234 05-04-08 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 93606)
Je kan installer misschien wel installeren volgens de tip die ik heb gegeven, maar die crasht altijd. Ik zelf heb ook fw 2.0 geprobeerd maar was echt buggy. phone liep continu vast zonder ook maar één reden. Maar ik kon gewoon terugkeren naar 1.1.4. Windows versie van pwnage komt er echt bijna aan.



tanks


maar wat was je baseband na de upgrade naar versie 2 en heb je dit met pwnd gedaan?

frolix 05-04-08 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oll (Bericht 93609)
Wat een geweldige en makkelijke tool! Maar kan iemand mij uitleggen waar ik via Fugu Bootneuter helemaal kan verwijderen. Thanx!

In de Applications map ... gewoon deleten

Atomic-AI 05-04-08 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 93467)
Ok ofwel is het mij nooit opgevallen ofwel komt dit door de combinatie van Bootloader & baseband. Als ik naar Clocks ga zie ik plots dat die rode seconden wijzer beweegt, ik ben 99% zeker dat dit voorheen niet was met de 3.9 FB Bootloader & 04.04.05_G Baseband. Iemand zelfde ervaring ?

Zit zelf nog op 3.9 FB Bootloader & 04.04.05_G Baseband maar mijn seconde wijzer (rood) beweegt echt wel hoor.

Undertaxxx 05-04-08 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Atomic-AI (Bericht 93616)
Zit zelf nog op 3.9 FB Bootloader & 04.04.05_G Baseband maar mijn seconde wijzer (rood) beweegt echt wel hoor.

I now, was gewoon al wat laat gisteren :rolleyes:

macfreaker 05-04-08 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stef1234 (Bericht 93611)
tanks
maar wat was je baseband na de upgrade naar versie 2 en heb je dit met pwnd gedaan?

Staat op 04.04.05_G en alles werkt terug zoals voorheen. Kon met fw 2.0 wel bellen maar geen applicaties installeren en ook het vastlopen was er teveel aan. Na restore naar 2.0 en bij de eerste sync (itunes) stond de taal al in het nederlands. Dus ik zie voor juni (?) een grote update aankomen van firmware.

stef1234 05-04-08 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 93625)
Staat op 04.04.05_G en alles werkt terug zoals voorheen. Kon met fw 2.0 wel bellen maar geen applicaties installeren en ook het vastlopen was er teveel aan. Na restore naar 2.0 en bij de eerste sync (itunes) stond de taal al in het nederlands. Dus ik zie voor juni (?) een grote update aankomen van firmware.


he das super denk dat ik ook dan maar eens ga kijken wat het is gewoon voor de fun;)

batalhador 05-04-08 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 93579)
Waarom installeren jullie niet gewoon BootNeuter via de source genoemd in de voorafgaande post voor Baseband unlock / Bootloader flash? Wat is de meerwaarde om de iPhone software opnieuw te laden als het nu ook al prima allemaal werkt?

Om dat je dan eerst weer moet unlocken via ziphone of iLiberty+ of iplus 2.0

oll 05-04-08 13:05

Bij et deleten van bootneuter in de applicatiemap kun je alleen de onderliggende bestanden deleten, maar de mappen zelf niet en daardoor verdwijnt bootneuter niet. Wil namelijk niet dat als er gespeeld wordt met mijn iphone dat de bootloader geflasht wordt door jan en alleman.

TheMenace 05-04-08 13:06

BootNeuter Error
 
Wat ik ook doe krijg altijd een error wanneer ik mijn iPhone bootloader wil upgraden naar 4.6.

Error: The bootloader flash failed (Error 5)

Heb Bootneuter via repo en met custom firmware geinstalleerd..

Modem Firmware:04.05.01_G
Bootloader: 3.9_M3S2

Kan niks vinden iemand een idee?

stef1234 05-04-08 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheMenace (Bericht 93643)
Wat ik ook doe krijg altijd een error wanneer ik mijn iPhone bootloader wil upgraden naar 4.6.

Error: The bootloader flash failed (Error 5)

Heb Bootneuter via repo en met custom firmware geinstalleerd..

Modem Firmware:04.05.01_G
Bootloader: 3.9_M3S2

Kan niks vinden iemand een idee?

ja heb wel een idee je hebt de firmware van 2.0 op je iphone en dit word niet ondersteund door neuter

kijk hier eens sgold_bootrom:simple_unlock [iPhone Dev Team]
heel veel suc6

tommie 05-04-08 13:31

nou, dan ook maar mijn bootloader geupdate naar 4.6 :)
deze stond er op bij aanschaf, maar was door ziphone naar 3.9 geflashed...

flashen ging prima, via experimental repo de bootneuter geinstalleerd en flashen maar.
alleen begreep ik het knopje neuter niet helemaal... en bovendien heeft bootneuter er nu een custom bootloader 4.6 opgezet? hij zegt iets van you are about to flash your bootloader to a neuted 4.6 ofzoiets...

batalhador 05-04-08 13:43

Even een belangrijke vraag voor mij,

Als je je iphone net gePwned heb dan restore je naar een custom 1.1.4 moet je dan eerst hem op auto-lock Never zetten ? of niet??

mhoutman 05-04-08 14:45

ik heb een OTB 1.1.3 geijailbreaked. alles werkt prima behalve "locate me"

en dan nu de hamvraag: waarom zou ik mijn toestel Pwnagen en wat is met 1.1.4. de toegevoegde waarde :confused:

MCNO 05-04-08 14:51

Eén reden: Locate me werkt hier met 1.14 wel :p

Jordy 05-04-08 14:53

Hmm. Het werkt nog niet helemaal super.

Binnen 2 dagen al 2 keer uit het niets , niets meer. Restoren is de enige mogelijkheid.

Undertaxxx 05-04-08 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 93728)
ik heb een OTB 1.1.3 geijailbreaked. alles werkt prima behalve "locate me"

Klick hier en lees ;)

Jordy 05-04-08 15:09

iPhone hersteld en via ZiPhone alleen geactiveerd en gejailbreaked en hij werkt weer met BL 4.6. Dus ook gelijk van Bootneuter af.;)

iScorpio 05-04-08 16:12

Nadat ik BootNeuter heb geïnstalleerd en ik wordt gebeld, heb ik geen geluid. De iPhone gaat alleen nog maar trillen. Ditzelfde resultaat heb ik ook bij het ontvangen van SMS'jes.
Ik heb al eens andere geluiden geprobeerd maar geen resultaat. Ik heb mijn instellingen ook al langs gelopen maar daar kan ik niks vreemds vinden.

Wie weet raad?

Undertaxxx 05-04-08 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 93767)
Nadat ik BootNeuter heb geïnstalleerd en ik wordt gebeld, heb ik geen geluid. De iPhone gaat alleen nog maar trillen. Ditzelfde resultaat heb ik ook bij het ontvangen van SMS'jes.
Ik heb al eens andere geluiden geprobeerd maar geen resultaat. Ik heb mijn instellingen ook al langs gelopen maar daar kan ik niks vreemds vinden.

Wie weet raad?

Iphone gewoon even rebooten (herstarten).

batalhador 05-04-08 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 93661)
Even een belangrijke vraag voor mij,

Als je je iphone net gePwned heb dan restore je naar een custom 1.1.4 moet je dan eerst hem op auto-lock Never zetten ? of niet??

Kan iemand nog even antwoord hierop geven ty

Undertaxxx 05-04-08 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 93774)
Kan iemand nog even antwoord hierop geven ty

Ik wil nou niet onaardig worden maar vindt je dit zelf nou niet een wat overbodige vraag ? Als je logisch denkt weet je toch meteen dat je het zowiezo beter op 'off' zet, heb je er zowiezo geen last :).

DaveyY 05-04-08 16:27

batalhodor, ik zou hem op never zetten! het kan namelijk helemaal geen kwaad..
dus doe dat maar gewoon voordat je begint met ipwn

iScorpio 05-04-08 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 93767)
Nadat ik BootNeuter heb geïnstalleerd en ik wordt gebeld, heb ik geen geluid. De iPhone gaat alleen nog maar trillen. Ditzelfde resultaat heb ik ook bij het ontvangen van SMS'jes.
Ik heb al eens andere geluiden geprobeerd maar geen resultaat. Ik heb mijn instellingen ook al langs gelopen maar daar kan ik niks vreemds vinden.

Wie weet raad?

Dat krijg je als je al aan het bieren bent en dan ook nog iets probeert uit te zoeken. Blijkt gewoon dat ik (per ongeluk) de mute knop had omgezet....

Hoe stom kan je zijn? :D Maar alles werkt weer, gelukkig.

Robbert 05-04-08 17:14

Foutje te herstellen?
 
Na alle verhalen (iets te) enthousiast geworden en tijdens een kleine onoplettendheid heb ik tijdens de laatste fase van het proces van pwnage op restore ipv option restore gedrukt. Dus nu een pwned iphone maar niet te gebruiken. Start weer met noodoproep beeld.
Wie helpt mij?

Jeroen. 05-04-08 17:16

heb ff een paar vraagjes:
Mijn iPhone is ZiPhone 1.1.3 met bootloader 3.9 dus. Als Winpwn uit is wil ik graag naar 1.1.4 gaan. Is dan de beste optie gewoon de firmware-update te doen via Itunes en dan Pwnen of fw 1.1.4 opslaan op m'n pc, net als bootloader files, Pwnen en dan dan via de Pwnbuilder de gedownloade software installeren.

nog een laatste vraag: zit installer hier al in of moet ik die dan nog installeren en zo ja, hoe doe ik dat?

Alvast bedankt voor de antwoorden

greetz

macfreaker 06-04-08 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robbert (Bericht 93815)
Na alle verhalen (iets te) enthousiast geworden en tijdens een kleine onoplettendheid heb ik tijdens de laatste fase van het proces van pwnage op restore ipv option restore gedrukt. Dus nu een pwned iphone maar niet te gebruiken. Start weer met noodoproep beeld.
Wie helpt mij?

Gewoon opnieuw pwnage op loslaten en herbeginnen.

Robbert 06-04-08 08:56

Bedankt voor de tip. In eerste instantie had ik dit ook geprobeerd, echter de melding van iTunes was beschadigde iPhone. Maar na de 5de poging toch gelukt.

Sashimi 06-04-08 10:42

We zijn nu zo'n dikke twee pwndagen verder... Iemand al iets over batterijduur? Beter onder pwn, slechter, hetzelfde? Als het beter wordt ga ik mogelijk alsnog weer pwnen...

macfreaker 06-04-08 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sashimi (Bericht 93862)
We zijn nu zo'n dikke twee pwndagen verder... Iemand al iets over batterijduur? Beter onder pwn, slechter, hetzelfde? Als het beter wordt ga ik mogelijk alsnog weer pwnen...

Ik zie daar geen verandering in. Blijft gewoon zoals daarvoor. Echter zou het zo moeten zijn dat wanneer zoals sommige zeggen beter bereik hebben de batterij minder snel leeg zou moeten geraken. Moet dus minder zoeken naar het beste signaal wat toch aardig wat van de batterij vergt.

stef1234 06-04-08 10:48

04.05.01
 
voor degene die unlockt met de nieuwe baseband willen bellen
wel updaten in 1.1.4 dan naar 2.0 en bellen met de nieuwe baseband

de fls is al gepatcht

hxxp://www.megaupload.com/nl/?d=HNBMSS5X

even de xx wijzigen in tt

suc6;)

iScorpio 06-04-08 11:48

@Stef,

Hoe pak ik dit updaten naar deze nieuwe baseband aan? Graag wat tips voor de wat minder ervaren gebruikers onder ons.

Destiny 06-04-08 12:00

Als ik jouw was zou ik die nieuwe baseband nog niet gebruiken. Die baseband is ook nog steeds beta ;)

Stiruam 06-04-08 12:02

IDD netzoals het hele 2.0 gebeure is goh wat een shit firmware zeg :p

Greetz, Stiruam

egidius 06-04-08 12:02

Na Pwnage onthoudt Safari geen inloggegevens
 
Na een succesvolle Pwnage van mijn iPhone vallen twee dingen op:
1. Safari onthoudt geen inloggegevens, noch bij de iphoneclub.nl, noch bij Skype, bijvoorbeeld.
2. PocketGuitar installeert zich vlekkeloos, maar schiet terug naar het Springboard, zogauw het dan gestart wordt, kortom, je hebt er niets aan.

Dat leidt tot de volgende vragen: heeft dat met het Pwnage-proces te doen, want bij iPlus had ik er geen last van (beide 1.1.4) en zijn er tips om de zaak alsnog aan het onthouden, danwel aan de praat te krijgen, ervan uitgaande, dat ik al het een en ander op andere sites heb proberen te achterhalen.

Dank.

Undertaxxx 06-04-08 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door egidius (Bericht 93926)
Na een succesvolle Pwnage van mijn iPhone vallen twee dingen op:
1. Safari onthoudt geen inloggegevens, noch bij de iphoneclub.nl, noch bij Skype, bijvoorbeeld.
2. PocketGuitar installeert zich vlekkeloos, maar schiet terug naar het Springboard, zogauw het dan gestart wordt, kortom, je hebt er niets aan.

Dat leidt tot de volgende vragen: heeft dat met het Pwnage-proces te doen, want bij iPlus had ik er geen last van (beide 1.1.4) en zijn er tips om de zaak alsnog aan het onthouden, danwel aan de praat te krijgen, ervan uitgaande, dat ik al het een en ander op andere sites heb proberen te achterhalen.

Dank.

1. Dit is een bekende bug na het gebruik van de nieuwe iLiberty+. Ofwel de oude versie gebruiken ofwel moet je de 88Installer FIX effe installeren. Je kan je probleem best en makkelijkst oplossen door onderstaande stappen uit te voeren.

Installeer vt-100 terminal op je iphone
Dan kun je dit intikken nadat je ingelogd bent:
chown -R mobile:mobile /var/mobile/Library/Preferences


2. Deze deed exact zelfde bij mij toen ik nog op 1.1.3 firmware zat, heb het nog altijd niet getest op men 1.1.4 firmware. Wat ik gedaan heb is de applicatie 'Guitar' geinstalleerd, deze doet bijna exact zeflde als Pocket Guitar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.