iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone Dev Team presenteert: Pwnage (Final) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/10280-iphone-dev-team-presenteert-pwnage-final.html)

ControlSje 03-04-08 13:06

Ik ben erg benieuwd naar die bootneuter...Ik kan alleen niet vinden hoe ik hem download en hoe die zonder PWNAGE geinstalleerd kan worden...Iemand een idee???

ArB 03-04-08 13:08

Hij is onderdeel van de PWNAGE ;)
Je kan trouwens het opstart logo veranderen maar hoe weet ik nog niet.

Het lijkt er erg op dat de (g)ipsf hack enorm is uitgebreid en er nu standaard inzit.

macfreaker 03-04-08 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 92211)
Hij is onderdeel van de PWNAGE ;)
Je kan trouwens het opstart logo veranderen maar hoe weet ik nog niet.

Blijkt gewoon een vinkje te zijn dat je moet zetten wanneer je het progje start. Maar weet niet of deze dan kan veranderd worden zonder opnieuw te flashen.

ControlSje 03-04-08 13:10

Jammer....Ik dacht dat ze met de volgende zin bedoelden dat er ook een andere methode is:
BootNeuter needs to run with root permissions to unload the CommCenter and access the interactive bootloader. So, it needs to be installed either via Pwnage or via a method that gives it suid-root privileges.

Sashimi 03-04-08 13:12

Dank je ArB. Die link was erg nuttig voor me. Het is vooral die ipsw builder in de nieuwe tool die me interesseert. Als je zelf een custom ipsw file kan maken dan ben je meteen helemaal klaar. Anywayz, ik moet wachten tot half 6 voor ik van m'n werk weg kan. Mogelijk dat anderen dan al goede ervaringen gepost hebben.

Destiny 03-04-08 13:23

Wie kan mij helplen aan de .plist file van de 2.0 calculator die staat in var-mobile-preferences ?

Ik denk dat de 2.0 calculator ook moet werken op de 1.1.4 firmware. Als ik echter de 2.0 beta firmware decrypt staan er geen bestanden in die map. Ik denk dat die worden aangemaakt bij het installeren van de firmware.

Btw als je pwnage hebt gebruikt op een firmware image is hij ook niet meer beveiligd met een key. Je kunt hem dan gewoon mounten :p

SoundForge 03-04-08 13:34

Hier is een..................filmpje van de Pwnage Tool in actie, voor degene die deze nog niet hebben gezien.;)

Ik moet helaas nog even (24 uur?) wachten voor ik er mee aan de slag kan. :(

Liquid2ubstanc3 03-04-08 13:42

Helaas nog ff wachten op de windows versie, had ik nou maar een Mac :P
Kan ik eindelijk weer naar BL 4.6 toe.

Destiny 03-04-08 13:45

Waarom zou je naar BL 4.6 willen ?

Sashimi 03-04-08 13:48

Oooh wat heerlijk. Net gelezen op de Modmyiphone site, dat je ook "door kan pwnen" naar FW 2.0! En laat ik die nu al op de plank hebben liggen! (Eeeecht geen zin meer in werk nu...) :D

Destiny 03-04-08 13:51

Klopt. Apps werken alleen niet he ;). Installer staat er standaard niet op. En ik lees verschillende berichten op Hackint0sh dat exchange niet werkt

switcher 03-04-08 13:55

Ik krijg volgende week mijn iPhone
Hier zit dan denk ik ook de 1.1.4 firmware op
moet ik dan alsnog de eerste stap uitvoeren of kan ik gelijk mijn aangepaste firmware inladen en PWNen

de firmware heb ik al aangepast

Destiny 03-04-08 13:57

Je moet dan eerst iPwner draaien. Met deze hack patcht hij je bootloader zodat hij custom firmware " accepteert "

Liquid2ubstanc3 03-04-08 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 92239)
Waarom zou je naar BL 4.6 willen ?

Toen ik mn Ipod kocht zat er eerst BL4.6 op, Toen ik Ziphone heb gebruikt is het gedowngraded naar BL3.9. Ik had het ten eerste liever op BL4.6 gehouden. Het maakt mischien helemaal niks uit en je zult er ook geen verschil in merken maar vind het gewoon fijn dat er dan weer de oorspronkelijke Bootloader op staat.

Sashimi 03-04-08 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 92242)
Klopt. Apps werken alleen niet he ;). Installer staat er standaard niet op. En ik lees verschillende berichten op Hackint0sh dat exchange niet werkt

Tja, Installer gebruik ik toch al weinig. (SSH rules) en Exchange daar moet ik eerst onze IT boys ("wat wil je precies?!") voor omhalen, dus dat wordt toch nog niks, maar even rondspelen en daarna eventueel terug naar 1.1.4 als 2.0 me nog te buggy lijkt.

tommie 03-04-08 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid2ubstanc3 (Bericht 92249)
Toen ik mn Ipod kocht zat er eerst BL4.6 op, Toen ik Ziphone heb gebruikt is het gedowngraded naar BL3.9. Ik had het ten eerste liever op BL4.6 gehouden. Het maakt mischien helemaal niks uit en je zult er ook geen verschil in merken maar vind het gewoon fijn dat er dan weer de oorspronkelijke Bootloader op staat.


ik heb hetzelfde maar dan met mn iphone :)

MP3-junky 03-04-08 14:32

Kan je trouwens met bootneuter ook je out of the box 1.02 bootloader 3.9 updaten naar 4.6 (of het nut heeft weet ik niet, maar het geeft een fijn gevoel om te weten of het kan)?

Destiny 03-04-08 14:33

Ok ik kon het niet laten. Ik heb me iPhone gepwnd :p
Alles is goed gegaan.

mdiersma2 03-04-08 14:43

same here... firmware 2.0... en ik kan nog bellen ook ;-)
Hebben ze weer mooi in elkaar gedraaid... nu nog even wachten op de tool om de firmware bestanden aan te passen ;-)

macfreaker 03-04-08 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 92260)
Ok ik kon het niet laten. Ik heb me iPhone gepwnd :p
Alles is goed gegaan.

Ik ga dat vanavond ook doen, nu ben ik aan het werk. En wat is uw eerste bevinding ?:eek:

DaveyY 03-04-08 14:46

nu nog een guide in de wiki en als 2.0/1.2 uitkomt ga ik het ook probere :D

mdiersma2 03-04-08 14:47

Firmware 2.0 draait... nederlands zit er idd op.. Alleen stabiel is het zeker nog niet... maargoed dat wisten we van te voren.. verder werkt de exchange goed. Het is alleen niet mogelijk om de juiste inbox te selecteren.. heb je een nl account in exchange... dan is de kans groot dat je geen pushmail hebt..

Maargoed.. syncen werkt hier nu wel goed...en dat werkt dan allemaal weer een stuk sneller dan imap...
:)

Macjon 03-04-08 14:48

Heeft er iemand al geprobeerd om zijn bootloader te upgraden?

Peter_1 03-04-08 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdiersma2 (Bericht 92267)
same here... firmware 2.0... en ik kan nog bellen ook ;-)
Hebben ze weer mooi in elkaar gedraaid... nu nog even wachten op de tool om de firmware bestanden aan te passen ;-)

Hoe bevalt de 2.0 tot nu toe? Al bugs kunnen ontdekken?

the-edge 03-04-08 14:49

Mij is nog niet helemaal duidelijk wat het allemaal kan, heb een 1.1.2 otb -> 1.1.3 jailbreaked.

mdiersma2 03-04-08 14:58

Goed even een korte guide dan... Werkt voor elk toestel.

Start PwnageTool
Kies Browse .ispw verwijs naar firmware 1.1.4 die je ergens gedownload hebt.
Kies iPwner, je toestel wordt nu gePwned..
Kies daarna IPSW Build
Selecteer Enable baseband Update, neuter bootloader, unlockbaseband, Activate phone, en de laatste optie mag je zelf weten.
Kies ok... Vervolgens wordt je de locatie gevraagd van de bootloader firmwares . (deze bestanden kun je downloaden, de link staat ergens op de hackint0sh site)
Als de firmware klaar is...
Boot dan in restore mode (home+power ingedrukt houden totdat je dat irri mannetje hebt van de devteam site... ) daarna kun je in itunes je custom firmware herstellen ...
(dus met alt+nieuwe firmware)


Dan heb je 1.1.4 simlock vrij etc.

Wil je daarna naar 2.0

Dan alleen browsen naar 2.0 firmware, en ipswbuild kiezen, en dan kun je deze herstellen naar je iphone. :-) Voor 2.0 dus eerst die 1.1.4 stappn doorlopen.

Dit was even een snelle guide.. heb niet veel tijd ;-)

Groeten Martijn

Peter_1 03-04-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdiersma2 (Bericht 92283)
Goed even een korte guide dan... Werkt voor elk toestel.

Start PwnageTool
Kies Browse .ispw verwijs naar firmware 1.1.4 die je ergens gedownload hebt.
Kies iPwner, je toestel wordt nu gePwned..
Kies daarna IPSW Build
Selecteer Enable baseband Update, neuter bootloader, unlockbaseband, Activate phone, en de laatste optie mag je zelf weten.
Kies ok... Vervolgens wordt je de locatie gevraagd van de bootloader firmwares . (deze bestanden kun je downloaden, de link staat ergens op de hackint0sh site)
Als de firmware klaar is...
Boot dan in restore mode (home+power ingedrukt houden totdat je dat irri mannetje hebt van de devteam site... ) daarna kun je in itunes je custom firmware herstellen ...
(dus met alt+nieuwe firmware)


Dan heb je 1.1.4 simlock vrij etc.

Wil je daarna naar 2.0

Dan alleen browsen naar 2.0 firmware, en ipswbuild kiezen, en dan kun je deze herstellen naar je iphone. :-) Voor 2.0 dus eerst die 1.1.4 stappn doorlopen.

Dit was even een snelle guide.. heb niet veel tijd ;-)

Groeten Martijn

Dank voor je duidelijke uitleg, Martijn.

Zou je s.v.p. hier je bevindingen met Firmware 2.0 willen posten? : https://forum.iculture.nl/f14/i...rvaringen.html

bluevoice 03-04-08 15:07

Korte waarschuwing (en dit doe ik niet vaak), niet updaten naar 2.0, deze werkt nog niet, is half compleet. Is eigenlijk alleen bedoeld voor ontwikkelaars en sommige functies ontbreken nog.

mdiersma2 03-04-08 15:12

Proberen kan geen kwaad... je kan zo weer downgraden naar 1.1.4.
Gevaarlijk is het niet... alleen ga er maar vanuit dat er meer bugs in zitten dan goed werkende dingen... binnen het half uur al 2 reboots nodig gehad
:eek:

Peter_1 03-04-08 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 92287)
Korte waarschuwing (en dit doe ik niet vaak), niet updaten naar 2.0, deze werkt nog niet, is half compleet. Is eigenlijk alleen bedoeld voor ontwikkelaars en sommige functies ontbreken nog.

Ik weet het, iig dank voor je waarschuwing. Maar de die-hards zullen zeker een poging wagen.....:)

Diemer 03-04-08 15:18

Er zijn me nog enkele dingen onduidelijk:
Kun je hiermee van bootloader 3.9 naar 4.6?
Blijft de baseband op 04.04.05 met 4.6?

garudad 03-04-08 15:23

Een klein vraagje:

Ik heb een zestal maanden terug een unlockte iphone gekocht. (Dus heb zelf geen ervaring met unlocken)

Deze nieuwe tool ziet er echter eenvoudig uit in gebruik, dus wil ik het wel eens proberen om te updaten naar de 1.1.4.

Mijn huidige firmware is 1.1.1. In de help van de pwnage tool las ik dat 1.1.3 of 1.1.4 een vereist is. Dus hoe ga ik precies verder?

Macjon 03-04-08 15:25

Voor de mensen die de bootloader files nodig hebben hier is de link naar de post van hackintosh Where do i get the bootloader files for pwnage tool? - Hackint0sh

Undertaxxx 03-04-08 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdiersma2 (Bericht 92283)
Vervolgens wordt je de locatie gevraagd van de bootloader firmwares .

Euhmz deze stap kan ik toch nergens terug vinden, noch in tutorials noch in de video's. Maar lijkt me logisch dat je idd de bootloaders nodig hebt, alleen zie je dit nergens terug komen.

iScorpio 03-04-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers (Bericht 92155)
Hier staat alvast een gedetailleerde guide..

ziet er naar uit dat BL3.9 iphones nu weer easy naar 4.6 kunnen worden geflashed...

correct me if I'm wrong

Bovenstaande link gaat naar een goede handleiding over de nieuwe tool.

garudad 03-04-08 15:40

Kan ik de guide in bovenstaande handleiding rechstreeks toepassen als ik op dit moment beschik over een unlockte iphone met versie 1.1.1?

Undertaxxx 03-04-08 15:42

Kan je nu een unlocked firmware hebben met 4.6 Bootloader & 04.04.05_G Baseband ? Dit is me ook niet helemaal duidelijk, iemand anders ervaring al ermee op MAC ?

macfreaker 03-04-08 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garudad (Bericht 92305)
Kan ik de guide in bovenstaande handleiding rechstreeks toepassen als ik op dit moment beschik over een unlockte iphone met versie 1.1.1?

je zal eerst moeten restoren/updaten naar 1.1.4 en dan kan je pwnage.Misschien best restoren zodat die volledig leeg is.

garudad 03-04-08 15:46

Ok, dus ik gebruik eerst itunes, met een restore, dus dan bekom ik eigenlijk een cleane, niet langer unlockte iphone als ik het goed begrijp.

Daarna gebruik ik die de tool om het terug te unlocken?

Merci alvast voor de antwoorden. Kheb gewoon schrik dat ik hem niet meer goed krijg ;)

Destiny 03-04-08 15:49

een vraag voor de mensen die 2.0 draaien:
zou iemand de plist file van de calculator uit de map var-mobile-preferences willen sturen ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.