iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone in lijst verwachte toestellen Belcompany website (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/3791-iphone-lijst-verwachte-toestellen-belcompany-website.html)

MJFM 18-12-07 11:10

En hij is er weer vanaf! Schijnbaar is de iPhone nu ineens niet meer binnenkort leverbaar bij Belcompany, het toestel staat namelijk niet meer in de lijst 'verwachte toestellen'.

Zoals 'Marked' al te horen had gekregen van de Belcompany medewerker: 'het kan elke dag veranderen.'

Dat blijkt!

Toch vreemd...

f1aap 18-12-07 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marked (Bericht 28771)
Jee f1aap, even rustig aan man.



De dame bij BelCompany had het over verwachtingen, niet over voldongen feiten. Maar nu het vanaf meerdere kanten binnen begint te komen, mag je in ieder geval er vanuit gaan dat er beweging in de zaak zit.


Waarom niet? Hij is er om z'n klanten te informeren. Waarom zou hij erom liegen?

Ze zijn met meerdere landen met meerdere providers tegelijk bezig. Dit soort onderhandelingen duurt nou eenmaal lang. Voordeel van een deal met T-Mobile in NL zou zijn dat ze dat hele traject al eens bewandeld hebben met de Duitse release. Dat scheelt nu veel tijd, vandaar de verwachting dat het niet lang meer zal duren.

Waar ik voornamelijk op doelde is dat ik geloof dat helemaal niemand in Nederland, behalve misschien wat hoge jongens bij enkele telco's, enig idee heeft waar dat ding komt. Die jongen van Apple weet het niet want die weet echt niet meer dan een goed geinformeerde techbloglezer (Apple Store medewerkers krijgen niets te horen voordat het uit Steve zijn mond komt tijdens een Keynote ofzo, teveel risico op lekken en als His Steveness ergens een hekel aan heeft...) en medewerkers van Belcompany gokken net zo goed maar een eind in de rondte; zie al die verhalen die er circuleren die werkelijk nergens op gebaseerd zijn, Apple hebben tot de aankondiging de meest gehypte gadget ooit geheim kunnen houden, denk je nou echt dat ze dit soort dingen niet geheim houden tot de aankondiging?

Wat betreft de NL-release, je maakt mij gewoon niet wijs dat Apple zich echt druk maakt over kleine landjes als Nederland. Steve is zelf betrokken geweest bij de deals in de drie EU landen en die moeite gaat hij echt niet doen voor Nederland hoor, veel te kleine afzetmarkt. Ik verwacht zelf (nergens op gebaseerd, speculatie op basis van mijn beperkte zakelijke kennis) dat Nederland in de deal met Duitsland is betrokken bij T-Mobile. Maar ik geloof niet dat hij hier uitkomt voordat hij in landen als Spanje, China en Italie is verschenen. Alleen al om de simpele reden dat ze niet genoeg van die dingen produceren om dat te doen.

Ik denk trouwens wel dat hij hier zou verkopen, mits ze maar snel genoeg releasen. Denk dan ook dat dit gefaseerde gedoe niet een heel erg slimme strategie is, heb genoeg Marketing gehad om te weten dat die hype niet vol te houden is. De mensen die zoveel geld betalen voor een telefoon zijn niet de gemiddelde telefoonconsumenten maar voornamelijk gadgetfanaten. Gezien het feit dat een groot deel van de niet-geactiveerde Us iPhones in Nederland terecht is gekomen geloof ik dat een groot deel van die markt al is voorzien. Nederlanders zijn gewend om zo goed als niets voor hun telefoon te betalen en die mensen die toch wel betalen (afgezien van de, naar mijn idee, kleine groep die veel waarde hecht aan garantie etc.) hebben voor een groot deel al zo'n apparaat. Ik ken inmiddels echt al een aardig aantal mensen die met het ding rondlopen hier in Nederland.

Mensen vergeten in deze discussie dat je hier niet met een normaal bedrijf te maken hebt maar met Apple.

Ineens heb je het; je wordt analist! Je hoeft niet eens iets te kunnen! Analist: ‘3G iPhone is overgewaardeerd’ » Nieuws » iPhoneclub.nl

vanilla 18-12-07 13:45

Boeiend.... net als 90%... ik heb er toch al 1 :cool:

Marked 18-12-07 14:39

f1aap, goed dat je in ieder geval wat nuance aanbrengt in je post. Dit is veel duidelijker en slaat hout. :) Ik hoop alleen dat je ongelijk krijgt met de volgorde van release en dat NL toch iets eerder komt dan Spanje en de andere grote jongens. Maar goed, dat is puur een wens en niet gebaseerd op feiten.;)

Citaat:

Belcompany gokken net zo goed maar een eind in de rondte;
Ik denk dat je met bovenstaande gelijk hebt, want ik heb natuurlijk (na het tweede bericht van MJFM) weer even met BelCompany gebeld en om opheldering gevraagd. Ik had immers een reservering gedaan.

Mij werd verteld dat de "deadline" niet gehaald is om 'm eind december / begin januari te leveren. Ik denk dat ze daarmee doelt op de onderhandelingen en dat ze hebben gegokt dat er vandaag duidelijkheid zou zijn. Ze had het nu over Q1 2008. Het kan natuurlijk allemaal bullsh*t zijn wat ze daar zeggen en dat het puur een marketingstuntje was, aan de andere kant is het ook weer niet ongeloofwaardig.

We zullen wel zien wat er gaat gebeuren...:rolleyes:

Ezekiel 18-12-07 14:44

een vriend van mij werkt bij de belcompany en die geeft aan dat het nu gepland staat voor eind februari en dat we prijs kunnen van 899 simlock vrij.
gewoon geduld hebben en dan weten we het vanzelf

edward007 18-12-07 16:33

Hoax, 4 GB anyone?

Jef 18-12-07 21:26

Die te verwachten lijst van Belcompany klopt meestal niet.

Sommige toestellen staan er al maanden op en komen dan pas uit.

Kijk maar naar de eerste versie van de Nokia N95 die heeft een aantal maanden in de verwachte toestellen lijst gestaan.

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat het toestel in Nederland uit zal komen.

Apple zal dit wel aankondingen ruim van te voren

Jef 18-12-07 21:27

Die te verwachten lijst van Belcompany klopt meestal niet.

Sommige toestellen staan er al maanden op en komen dan pas uit.

Kijk maar naar de eerste versie van de Nokia N95 die heeft een aantal maanden in de verwachte toestellen lijst gestaan.

Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat het toestel in Nederland uit zal komen.

Apple zal dit wel aankondingen ruim van te voren

Jef 18-12-07 21:27

Sorry voor de dubbele plaatsing!

MJFM 19-12-07 13:53

En zo blijft het gissen naar de details rond de Nederlandse iPhone, als die uberhaupt ooit komt.
Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat Belcompany het toestel gaat verkopen, aangezien in Engeland hij wordt verkocht door The Phone House (Carphone Warehouse). En aangezien The Phone House, vergeleken met bijv. T for Telecom en Belcompany een veel grotere speler op de Europese markt is...ik vraag me af wiens macht groter is, het Europese The Phone House, Dexcom (is dat de goede naam, waar o.a. T for Telecom en Dixons onder vallen) of de organisatie waar Belcompany onder valt?
Ik zou mijn geld toch inzetten The Phone House...

De Snor 19-12-07 14:47

Belcompany IPHONE
 
Ik heb een mail gestuurd naar de Belcompany over de IPHONE wanneer ik hem kan kopen .Heb het antwoord gekregen hadden net vernomen dat hij pas in de tweede helft van 2008 komt .Dus jammer dan.

vwfr 24-12-07 01:16

Hij is inmiddels verwijderd van de website.

macjoris 04-01-08 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door f1aap (Bericht 29067)
Wat betreft de NL-release, je maakt mij gewoon niet wijs dat Apple zich echt druk maakt over kleine landjes als Nederland. Steve is zelf betrokken geweest bij de deals in de drie EU landen en die moeite gaat hij echt niet doen voor Nederland hoor, veel te kleine afzetmarkt.


Hiermee ben ik het niet eens. We zijn dan misschien in oppervlakte en inwoneraantal niet groot, maar wat betreft apple dichtheid zijn we wel een van de grote landen. Veel mensen hebben hier een apple computer/systeem. En daarnaast heeft iedereen onderhand wel 1 of meerdere i-pods. (Waarover voordat hij hier te koop was ook werd gezegd dat het nooit zou verkopen, veel te duur en te ingewikkeld). Dus als afzet markt is nederland wel degelijk interessant.

Over dat nederland al verzadigd is met iphones. Al gedacht al alle tieners, die nu een ipod hebben, en waarvan papa en mama toch alles betaald. Die krijgen zo een iphone. Paar dagen zeuren en discussiëren en je hebt hem. En het zijn er genoeg die hem wel willen maar het moet dan wel 'legaal'.
(Als ik kijk naar mijn eigen jeugd waarin de gsm opkwam, in het ene jaar was je de bom (5 mensen uit je klas hadden ereen) jaar later normaal. En dat waren ook gewoon abbonementen van 100 Gulden (50 euro).)


Dus het lijkt me wel degelijk een goede zet van apple om ook in nederland repido de ihpone te introduceren.

Cancunlover 24-01-08 15:22

Ik heb zelf enkele jaren bij Belcompany gewerkt, maar dan wel in België. Ik weet dat het niet professioneel is, maar als je een klant aan de lijn krijgt die vraagt naar de release van een nieuw, begeerd toestel, is de gemiddelde verkoper/helpdesk-medewerker bij deze keten zeer snel geneigd om te zeggen: "binnenkort" of "volgende kwartaal", etc... De structuur en werkwijze binnen Belcompany België en Nederland zijn mij vrij goed bekend en geloof me vrij; NIEMAND bij BC weet wanneer en OF de iPhone uberhaupt komt... Is misschien vrij pessimistisch en negatief van mij, maar ook realistisch. We zien elke week toestellen op TelCom sites verschijnen om er dan weer even snel te verdwijnen.
Wacht nou maar gewoon een officieel persbericht af en dan kunnen we allemaal een Nederlandse iPhone gaan kopen. (niet dat het voor mij nog nodig is... ;-))

Marked 09-06-08 23:58

Leuk om deze discussie even terug te lezen... :D

Marckymarc 10-06-08 23:48

Ik wacht af :)

MJFM 11-06-08 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marked (Bericht 124712)
Leuk om deze discussie even terug te lezen... :D

Ja, inderdaad, maar opzich is de discussie nu wel weer actueel, want via welke kanalen gaat T-Mobile de iPhone nu verkopen? Zullen ze hem alleen via de T-Mobile shops verkopen, of gaat T-Mobile ook samenwerken met de grote retailpartners TPH, TforT en Belco?
Gisteren hoorde ik van een vertegenwoordigster van T-Mobile dat ze verwacht dat TPH en Belco de iPhone ook gaan verkopen, met T-Mobile dus, en de T niet. Maar ja...wat is waar en wat niet?
Ik wil het weten!

macjoris 11-06-08 23:54

als ik me niet vergis is de iphone daar al vaker bij binnenkort verwacht opgedoken. Dus lijkt me weer gewoon wat verkapte reclame om sitetraffic te creeeren.

Daarnaast heeft belcompany geen eigen abonnementen, maar verkoopt het telefoons met abonnemten van andere telecomproviders. Dus lijkt me daarom al helemaal onwaarschijnlijk dat belcompany ze verkoopt. Eerder t-mobile later ook via belcompany telefoons gaat aanbieden.

Ezekiel 12-06-08 09:35

ik heb een mailtje gehad van een vriend van mij die werkt bij een belcompany daar is een interne memo gekomen van t-mobile die ik hieronder plak misschien zorgt dat voor wat rust dat de belcompany hem ook gaat krijgen.

[FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']iPhone 3G aangekondigd voor Nederland[/FONT][FONT='Times New Roman'][/FONT][/FONT]
[FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]Gisteravond heeft Apple de specificaties bekend gemaakt voor de iPhone3G. De belangrijkste verschillen met de "oude" iPhone zijn: [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]3G/UMTS ondersteuning (met 3.6 Mbps HSDPA) [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]ingebouwde GPS (met A-GPS ondersteuning) [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]quadband op GSM (850, 900, 1800 en 1900 MHz) en tripleband op UMTS (850, 1900, 2100 MHz) [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]Bluetooth 2.0 met EDR (EDR = tot 3x sneller dan zonder) [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]gestandariseerde 3,5 mm aansluiting voor headset [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]de beeldkwaliteit van de 2.0 megapixel camera is verbeterd [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]kunststof achterzijde, iets meer afgeronde hoeken, 2 gram lichter [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]verkrijgbaar in drie versies: 8 GB (zwarte achterzijde) en 16 GB (zwarte en witte achterzijde) [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]gesprekstijd: tot 5 uur (3G) of 10 uur (2G), standby tijd: tot 300 uur, muziek afspeeltijd: tot 24 uur, video afspeeltijd: tot 7 uur [/FONT][/FONT]
  • [FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]geschikt voor Microsoft Exchange (mail, agenda, adreslijst, taken), Outlook (2007) en Word, Excel en PowerPoint documenten [/FONT][/FONT]
[FONT='Times New Roman'][FONT=Times New Roman]De iPhone3G zal vanaf 11 juli verkrijgbaar zijn.

T-Mobile heeft gisteravond ook bekend gemaakt dat zij een exclusieve overeenkomst met Apple heeft gesloten voor Nederland. De verkoopprijzen zullen waarschijnlijk 199 euro voor de 8GB en 299 voor de 16GB bedragen (i.c.m. een abonnement en databundel).

TomTom heeft gisteravond ook bekend gemaakt dat ze een versie voor de iPhone3G hebben gemaakt. De prijs hiervan is nog niet bekend.[/FONT][/FONT]

Kawouter 12-06-08 11:44

Ik denk inderdaad dat het goed mogelijk is dat de iPhone ook via bijvoorbeeld belcompany en TforT verkocht gaat worden. Maar dan natuurlijk wel met een abo van T-mobile. Ikzelf werk bij de Primafoon van de KPN (wij gaan hem dus waarschijnlijk niet verkopen). En als je bijvoorbeeld kijkt naar het nieuwe snufje van de KPN, TV op je mobiel, dat ook word verkocht via de andere verkoop punten zoals TforT, belcompany en the phone house.
Dus daar zie ik de iPhone ook nog wel verschijnen inderdaad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.