iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 4G (?) - 4e generatie iPhone (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/41135-iphone-4g-4e-generatie-iphone.html)

wouter1981 22-04-10 17:10

Laat je niks wijs maken. T-Mobile heeft net als andere aanbieders vorige week bandbreedte gekocht voor een 4G (wimax of LTE) gekocht. Bron: Tweakers

Maar dit heeft natuurlijk niks te maken met een 4e generatie iPhone.

tetouani79 22-04-10 17:27

het gaat geen 4G heten begreep ik. de naam bestaat uit een aantal letters. diegene vertrouw ik heel goed. in de volksmond is het 4G denk ik.

het staat zeker los van een 4de generatie iphone. ik ga hem nu al reserveren bij t-mobile

Bomans 22-04-10 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tetouani79 (Bericht 442014)
het gaat geen 4G heten begreep ik. de naam bestaat uit een aantal letters.

Ja, LTE

3GPP Long Term Evolution - Wikipedia, the free encyclopedia

glaantje 22-04-10 18:22

4G in mobiele netwerk staat gewoon voor 4e generatie, net als 3G voor 3e generatie staat. Het gaat dus SOWIESO 4G heten :)

harriepopov 22-04-10 21:51

Ik heb ook een gerucht gehoord dat er aan het einde van het derde kwartaal 2010 nog een nieuwe iphone komt.. een zogenaamde iPhone HD? Lijkt mij dat dit niet waar is?

S¡mon 22-04-10 22:07

iPhone 4G, iPhone HD - we bedoelen er allemaal het zelfde mee. In juni wordt waarschijnlijk deze nieuwe iPhone aangekondigd.

Scooter 23-04-10 19:46

Zou de trilfunctie bij een sms nu opgewaardeerd worden naar verschillende keren trillen? Nu kan dit enkel als je een jailbreak op je phone staan hebt.
Dat mis ik wel een beetje als slechthorend persoon ! Voor de rest ben ik ook razend benieuwd naar de nieuwe Iphone !

saaiko 25-04-10 14:24

Iphone 3gs HD
 
Wat als er geen iphone 4g uitkomt, maar een vernieuwe iphone 3gs HD?
Zou logisch zijn, aangezien volgens mij 4g enkel kan uitkomen als alle of het merendeel van de operatoren dit kunnen aanbieden...

gon1234abcd 25-04-10 14:32

wat doet de naam er toe?
of ie nou de 4G gaat heten, of de 3GS HD, of de 80GS SHD 3D, de naam boeit me echt niks. het gaat mij om hoe hij eruit gaat zien, en wat de specificaties worden. of ben ik nou zo gek?

harriepopov 25-04-10 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gon1234abcd (Bericht 442751)
wat doet de naam er toe?
of ie nou de 4G gaat heten, of de 3GS HD, of de 80GS SHD 3D, de naam boeit me echt niks. het gaat mij om hoe hij eruit gaat zien, en wat de specificaties worden. of ben ik nou zo gek?

helemaal mee eens.

ik ben vandaag bij een vodafoneshop geweest om te vragen of zij ook een micro-sim konden regelen, maar daar konden ze geen antwoord op geven :confused:

Bordyl 25-04-10 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saaiko (Bericht 442750)
Wat als er geen iphone 4g uitkomt, maar een vernieuwe iphone 3gs HD?
Zou logisch zijn, aangezien volgens mij 4g enkel kan uitkomen als alle of het merendeel van de operatoren dit kunnen aanbieden...

Het is niet omdat er een nieuwe iPhone op de markt komt, dat ie ook 4G gaat ondersteunen hé.. De 3GS deed dit toch ook niet, terwijl de 3G al 3G netwerken ondersteunde?

De titel van dit topic is dan wel 4G, maar dit is maar een naam om over de toekomstige iPhone te kunnen praten.

saaiko 25-04-10 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 442934)
Het is niet omdat er een nieuwe iPhone op de markt komt, dat ie ook 4G gaat ondersteunen hé.. De 3GS deed dit toch ook niet, terwijl de 3G al 3G netwerken ondersteunde?

De titel van dit topic is dan wel 4G, maar dit is maar een naam om over de toekomstige iPhone te kunnen praten.

Snap ik wel... ik haalde het maar even aan omdat sommige mensen nogal doorgaan op 4G en 4G netwerk... terwijl dit nog helemaal niet ter sprake is.

pascalletje 26-04-10 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saaiko (Bericht 442935)
Snap ik wel... ik haalde het maar even aan omdat sommige mensen nogal doorgaan op 4G en 4G netwerk... terwijl dit nog helemaal niet ter sprake is.

Volgens mij heeft Sprint in Amerika al gewoon een 4G netwerk hoor. De naam zou dus wel degelijk kunnen :)

Dejive 26-04-10 17:06

Ja, inderdaad...sommigen zeggen ook steeds dat het onwaarschijnlijk is dat 4G mogelijk is op de nieuwe Iphone, omdat we dat hier nog niet hebben.
Maar vergeet niet dat een aantal landen dit al wel heeft dus waarom zou het niet kunnen? Wel irritant steeds dat de 1 met 4G het netwerk bedoeld en de ander de 4e generatie. Krijg je soms scheve discussies van..maar goed.

WvB22 27-04-10 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 442520)
Zou de trilfunctie bij een sms nu opgewaardeerd worden naar verschillende keren trillen? Nu kan dit enkel als je een jailbreak op je phone staan hebt.
Dat mis ik wel een beetje als slechthorend persoon ! Voor de rest ben ik ook razend benieuwd naar de nieuwe Iphone !

Ik heb wel iets gelezen dat de telefoon beter zou worden voor mensen met een handicap. Helaas kan ik nergens iets terug vinden wat er gaat veranderen. Je zou een 'feature request' kunnen doen naar Apple. Wellicht gebruiken ze je ideeën.

WvB22 27-04-10 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 443202)
Wel irritant steeds dat de 1 met 4G het netwerk bedoeld en de ander de 4e generatie. Krijg je soms scheve discussies van..maar goed.

Inderdaad, maar op zich gaat de 4G discussie als aanduiding voor het netwerk voorlopig helemaal nergens over. Die 4G netwerken laten zeker nog wel een paar jaar op zich wachten.

wouter1981 27-04-10 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WvB22 (Bericht 443466)
Inderdaad, maar op zich gaat de 4G discussie als aanduiding voor het netwerk voorlopig helemaal nergens over. Die 4G netwerken laten zeker nog wel een paar jaar op zich wachten.

Hier sluit ik me bij aan. Voor mij slaat de titel "iPhone 4G" op de vierde generatie iPhone en niet op een iPhone met ondersteuning voor LTE of Wimax.

De frequenties voor deze netwerken zijn vorige week geveild en nu moeten de netwerken binnen 2 jaar operationeel zijn. Dat zegt nog niets over wanneer er een landelijke dekking is. Ik verwacht dus dat het nog wel zeker 2 jaar duurt voor het interessant wordt om een telefoon te hebben die dit ondersteund. Met de huidige technieken kan de bandbreedte nog wel opgerekt worden tot min 10MBit/s. En dat vind ik nog wel even voldoende.

WvB22 27-04-10 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 443473)
De frequenties voor deze netwerken zijn vorige week geveild en nu moeten de netwerken binnen 2 jaar operationeel zijn. Dat zegt nog niets over wanneer er een landelijke dekking is.

Waren dat al frequenties voor 4G netwerken dan? Ik dacht dit extra UMTS frequenties waren om meer concurrentie te stimuleren. Volgens mij hebben Ziggo/UPC nu ook frequenties gekocht, maar ik dacht dat dit gewoon 'oude' niet verkochte frequenties waren.

Edit: heb me even verder in verdiept maar kennelijk bestaat er niet zoiets als een specifieke UMTS frequentie. Blijkbaar kan je op een UMTS frequentie ook gewoon een 4G/LTE netwerk aanleggen. Tenzij ik het niet begrijp dan hoor ik dat graag (maar dit is wel erg off-topic. Dit gaat over de iPhone 4G niet 4G netwerken, ander draadje misschien).

daddyc 01-05-10 18:46

Zie:
http://www.iphoned.nl/apple-iphone-4g/5508/

This Is Apple's Next iPhone - Iphone 4 - Gizmodo

macbookje 04-05-10 17:55

Hi guys,

Ik vind t nieuwe design van de iPhone 4G niet geweldig. Weten jullie of de plastic versie ook nog verkrijgbaar blijft naast de aluminium versie? Ik hoop het! Het enige voordeel wat de nieuwe iPhone qua design heeft, is dat er geen haarscheurtjes meer in komen. Toch hou ik persoonlijk meer van glossy! Alvast bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.