//

Helpdesk deel iPhoneclub forum

Helpdesk deel iPhoneclub forum discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zat is te denken, er zijn vele met mij die genoeg hebben van die posts die er gemaakt worden door nieuwe leden die problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-02-08, 21:47
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Helpdesk deel iPhoneclub forum

Ik zat is te denken, er zijn vele met mij die genoeg hebben van die posts die er gemaakt worden door nieuwe leden die problemen of vragen hebben. Deze worden nu vaak door een moderator gesloten met de opmerking dat ze maar is door het forum moeten zoeken.

Waarom word er geen subforum gemaakt genaamd Helpdesk waarin al deze vragen gezet en verplaatst kunnen worden. Hierop hoeft dan natuurlijk niemand te reageren, maar zo heb je wel alle troep bij elkaar en de kans dat iemand geholpen word is groter.

Is niet echt een complete uitleg dat snap ik maar gooi maar gewoon een idee op tafel..

Laatst gewijzigd door Guest-20201108204737; 28-02-08 om 22:00.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-02-08, 21:55
PWI's schermafbeelding
PWI PWI is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Omgeving van Antwerpen
Berichten: 127
Standaard Helpdesk deel iPhoneclub forum

Helemaal mee eens, want voor sommige moderators moet het wel meer gaan lijken op : dweilen met de kraan open ?

En hierdoor blijft het forum dan ook overzichtelijker
__________________
Apple: iPhone 6+ Space Grey 16 GB  (UK) & iPad Air Space Grey 32 GB Wi-Fi  (BE)
  #3  
Oud 28-02-08, 22:01
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

tja.. als er dan niet op gereageerd wordt help je mensen ook niet. Als je ze wijst op de zoekfunctie hebben ze nog een kans om de oplossing te kunnen vinden.

Daarnaast krijg je dan mensen die boos worden waarom de 'helpdesk' niet helpt. We zijn namelijk geen professionele helpdesk, maar een groepje liefhebbers.
Als ze dan geen reacties krijgen gaan ze hun vragen alsnog posten in andere topics of in andere fora. Dan wordt het alsnog een rommeltje.

Maar dat is mijn mening natuurlijk...
  #4  
Oud 28-02-08, 22:11
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
tja.. als er dan niet op gereageerd wordt help je mensen ook niet. Als je ze wijst op de zoekfunctie hebben ze nog een kans om de oplossing te kunnen vinden.

Daarnaast krijg je dan mensen die boos worden waarom de 'helpdesk' niet helpt. We zijn namelijk geen professionele helpdesk, maar een groepje liefhebbers.
Als ze dan geen reacties krijgen gaan ze hun vragen alsnog posten in andere topics of in andere fora. Dan wordt het alsnog een rommeltje.

Maar dat is mijn mening natuurlijk...
Heel goed dat je mening geeft is belangrijk..

Ben het er mee eens dat wanneer ze niet geholpen worden dat ze ergens anders gaan posten, maar op de meeste vragen is een link naar de wiki genoeg. Dus voor deze 60 % worden de vragen dan wel meteen beantwoord. Ook denk ik dat de meeste mensen het leuk vinden om iemand te helpen dus daarom zullen veel vragen worden beantwoord denk ik.
  #5  
Oud 28-02-08, 22:12
PWI's schermafbeelding
PWI PWI is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Omgeving van Antwerpen
Berichten: 127
Standaard

tja.. als er dan niet op gereageerd wordt help je mensen ook niet. Als je ze wijst op de zoekfunctie hebben ze nog een kans om de oplossing te kunnen vinden.

Of je verwijst ze naar een apart deel van het forum met F.A.Q plus de zoekfunctie, en voegt deze mannier van werken toe aan de algemene spelregels van het Forum ?

Daarnaast krijg je dan mensen die boos worden waarom de 'helpdesk' niet helpt. We zijn namelijk geen professionele helpdesk, maar een groepje liefhebbers.

Er van uitgaande dat een ieder die op dit forum zit toch wel weet dat we allemaal liefhebbers zijn ? en geen professionele helpdesk, alhoewel we elkaar wel helpen

Als ze dan geen reacties krijgen gaan ze hun vragen alsnog posten in andere topics of in andere fora. Dan wordt het alsnog een rommeltje.

Dus toch dweilen met de kraan open dan ?
Maar boven alles, veel respect voor jullie werk als moderator !

Maar dat is mijn mening natuurlijk...
Dito
__________________
Apple: iPhone 6+ Space Grey 16 GB  (UK) & iPad Air Space Grey 32 GB Wi-Fi  (BE)
  #6  
Oud 28-02-08, 22:14
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik kan hier wel verder op ingaan, maar iphoneclub.nl is natuurlijk de grote wijze beslisser. Maar natuurlijk is het heel fijn dat gebruikers als jullie meedenken.

Op het stukje dat we er vanuit kunnen gaan dat iedereen weet dat het geen professionele helpdesk is... Het zou je verbazen..

Overigens zit er nog wel iets aan te komen dat hier een beetje op lijkt. Maar daar zal iphoneclub.nl jullie binnenkort wel over berichten als het zover is.

Tot die tijd zal ik er dan nog maar even niets over loslaten..

Laten we het erop houden "er zit iets moois in de lucht"

Laatst gewijzigd door Nikooos; 28-02-08 om 22:16.
  #7  
Oud 28-02-08, 22:15
PWI's schermafbeelding
PWI PWI is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Omgeving van Antwerpen
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Overigens zit er nog wel iets aan te komen dat hier een beetje op lijkt. Maar daar zal iphoneclub.nl jullie binnenkort wel over berichten als het zover is.

Tot die tijd zal ik er dan nog maar even niets over loslaten..

Laten we het erop houden "er zit iets moois in de lucht"
Nu maak je ons wel nieuwsgierig

Wie A zegt moet ook ......
__________________
Apple: iPhone 6+ Space Grey 16 GB  (UK) & iPad Air Space Grey 32 GB Wi-Fi  (BE)
  #8  
Oud 28-02-08, 22:17
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik maak nieuwsgierig.. Dat blijkt goed te werken.. Ik geloof dat Apple ook wel eens dat soort trucjes uithaalt

Maar goed, daar moet je toch echt geduld voor hebben. Heb nog wat aanpassingen gemaakt in mijn vorige post, dat wel, maar ik laat er nog niet meer over los
  #9  
Oud 28-02-08, 23:21
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Komt allemaal goed dan Hoop dat onze meningen/ideen zullen bijdragen aan jullie plan..

En btw over het wachten/ nieuwsgierig zijn totdat iets nieuws uitkomt, is stiekem toch wel leuk. Net als vroeger een cadeau voor kerst krijgen wat je heel graag wou en al wist wat het was, maar toch niet open mogen maken.

Prachtig.

Laatst gewijzigd door Guest-20201108204737; 28-02-08 om 23:25.
  #10  
Oud 28-02-08, 23:30
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

en vooralsnog is er ook de iphone faq in de wiki...daar kun je je veelvoorkomende vraagjes en antwoorden kwijt.
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #11  
Oud 08-03-08, 11:21
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

En toch ben ik van mening dat veel niet te vinden is! Ik heb vele uren gegraven, maar soms zijn dingen gewoon slecht te vinden.

"Woorden" van drie karakters worden door de zoekfunctie niet opgepikt. Afkortingen en firmware nummers kan je dus al niet gebruiken. Met een wildcard, staat er keurig bij, maar misschien een idee om de forumsettings aan te passen, misschien ook standaard tonen in berichten en niet in topics...

Ik heb soms best wel wat gevonden, maar "mijn" topic word gewoon gesloten omdat ik aangaf al idee te hebben voor de keuze van software. Motivatie: probeer het dan zelf! Dat vind ik tegenstrijdig: wat is er mis met eerst informatie verzamelen voordat je aan de slag gaat!? (Om maar niet te zeggen dat mijn eigen idee dus niet klopte en ik een betere tip heb gehad!)

Dat is demotiverend, zelfs als je braaf je huiswerk doet, mag je nog geen vraag stellen. En het leek me juist een vraag om beginners op weg te helpen.

Want een verlijking tijdens de onderlinge software (met de pro's en anti's) heb ik nog steeds niet gevonden...
Just my 2 cents...
  #12  
Oud 08-03-08, 11:39
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Zoals al eerder gezegd door psychonikeo er komt iets aan. Geduld is een schone zaak.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #13  
Oud 08-03-08, 12:15
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Dat zag ik ja, begrijp me goed, ik wil niemand afbranden, maar het is voor een moderator denk ik net zo frustrerend als voor een newby... Nou goed, ik ben benieuwd
  #14  
Oud 08-03-08, 12:45
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Goed idee maar kunnen we niet zo een live helpdesk maken zodat mensen die problemen kunnen oplossen in een soort chat zitten en dat je dan hun problemen live kan oplossen??
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
  #15  
Oud 08-03-08, 13:19
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Nja ik heb er al een tijdje overnagedacht en een gratis webhost gebruikt om het even te testen (Stiruam) ik denk dat dat nog wel zal werken maar een chat zie ik niet zitten... Ten eerste zullen er waarschijnlijk erg veel mensen in zitten en dan wordt het onduidelijk wie het tegen wie heeft en ik denk ook niet dat veel mensen er de heletijd in zitten... Een helpdesk is zoiezo eigenlijk puure onzin want je kan elk probleem oplossen via google...

Greetz, Stiruam
  #16  
Oud 08-03-08, 13:22
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Er bestaat ook een soort dedicated chat functie, helaas is die alleen betaald, zo'n 50,- pm voor 5 operators, of 20 operators voor 100,- per maand. (per jaar betaal je 10maanden)

Ik heb geen idee waar die gelden vandaan zouden moeten komen.
  #17  
Oud 09-03-08, 13:07
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Mensen kunnen doneren als ze worden geholpen door de chat. En er dan maken we een soort wachtlijn en er kan dan ook alleen maar 1 persoon met 1 moderator praten en de rest wacht dus als je 10 moderators hebt kunnen er 10 mensen tegelijk geholpen worden zodra eentje vertrekt logt eentje die in de rij staat automatisch in
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
  #18  
Oud 29-04-08, 21:40
jimschrijen jimschrijen is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 4
Standaard link

Hi,

Iemand enig idee waarom de link naar Libert+ niet werkt?

Thx.

Jim
  #19  
Oud 30-04-08, 15:30
nami20 nami20 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard

hey dit is nami20 en ik heb een vraagje...net als jullie heb ik ook eindelijk mijn iPhone.Nau heb ik hem en ben er mee wezen spelen(je kent dat) en nu is hij vast gelopen en heb hem gereset zoals word aangeven maar hij doet niks.Wie kan mij hierme helpen.....nami20
  #20  
Oud 01-05-08, 16:41
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Grappig, lijkt wel of de laatste twee posts in scene zijn gezet om een punt over noobs duidelijk te maken......
Of is dit een kwestie van titel lezen (gaat over helpdesk) dus maar eeb vraagje stellen?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhoneclub Forum nickname wijzigen Pelle4495 Chat en geruchten 1 29-08-09 12:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.