iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

wil 08-01-09 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 240661)
Ik heb een prepaid vodafone geprobeerd. Na paar minuten al werkend. Maar het bereik is wel van vol met t-mobile naar maar 3 streepjes.:confused:

Op mijn werk geen bereik met t-mobile binnen het gebouw. Morgen kijken of vodafone daar wel werkt. Vandaag gelukkig vrij met die gladde wegen.

Ja eindelijk kan ik op mijn werk nu bellen. Uiteraard geen internet op mijn prepaid kaart. Maar weet nu dat vodafone op de iPhone het doet binnen het gebouw.

shapezzz 08-01-09 08:30

Je kan nu ook via Cydia een toggle voor Bossprefs downloaden zodat je Yellowsn0w aan of uit kan zetten, misschien handig ;)

Guest-20220115002645 08-01-09 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 241132)
Je kan nu ook via Cydia een toggle voor Bossprefs downloaden zodat je Yellowsn0w aan of uit kan zetten, misschien handig ;)

Weet niet wat je er aan hebt? Als je even niet gestoord wilt worden misschien. Maar anders heeft het toch totaal geen nut?

bjklifatih 08-01-09 09:22

Ik snap zowiezo die toggle niet voor yellowsnow.
Als je het uitzet heb je geen unlocked toestel en kun je niet een ander provider gebruiken.

iphone-fan123 08-01-09 10:03

iphone rariteit
 
het probleem van het verkeerde operator logo is nog steeds niet opgelost.
denk dat er maar 1 ding op zit en dat is helemaal clean beginnen.

als iemand nog een idee heeft of het zelfde probleem heeft ondervonden..laat het weten.

bij provider zoeken...instellingen>aanbieder>aanbieders
dan kies ie vodafone terwijl ik telfort sim hem.
als ik dan op nl kpn zet gebeurt er weinig. en blijft vodafone in zicht.
netwerk instellingen resetten levert ook weining op.
compleet uit en aan doet ook niets.
vliegtuig modus doet ook niets uithalen.

***** ding:(

bjklifatih 08-01-09 10:11

Ja dat kan ook, maar het is toch niet zo erg :p is wel lachen denk ik :D.

Tijn1 08-01-09 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone-fan123 (Bericht 241168)
het probleem van het verkeerde operator logo is nog steeds niet opgelost.
denk dat er maar 1 ding op zit en dat is helemaal clean beginnen.

als iemand nog een idee heeft of het zelfde probleem heeft ondervonden..laat het weten.

bij provider zoeken...instellingen>aanbieder>aanbieders
dan kies ie vodafone terwijl ik telfort sim hem.
als ik dan op nl kpn zet gebeurt er weinig. en blijft vodafone in zicht.
netwerk instellingen resetten levert ook weining op.
compleet uit en aan doet ook niets.
vliegtuig modus doet ook niets uithalen.

***** ding:(

probeer eens make it mine uit cydia te downloaden en dan waar je een carrier naam moet invullen vul je niks in en druk je links boven op carrier en sluit je het progje af, misschien nog een reboot en dan moet ie terug komen!

tomson 08-01-09 11:14

Het is mij gelukt om met yellowsn0w T-Mobile NL op mijn Zwitserse Iphone te gebuiken. Dit lukte al vanaf de eerste versie t/m de nieuwste (0.9.6).

EDIT fyi: ik gebruikte voorheen een yes-sim. Met yellowsn0w is mijn bereik sterk verbeterd en heb ik het idee dat de gps beter fixed (kan ook door overstap van fw 2.1 naar 2.2 komen). Blij dan ik van de yes-sim af ben iig. Yellowsn0w is wat mij betreft dus minder beta dan een yes-sim ;)

Ik kan alleen data roaming niet uitzetten (het gprs stipje blijft altijd naast mijn operator stipje staan). Zowel via Bossprefs als de gewone instellingen lukt mij dit niet. Hebben anderen dit ook?

Colpaert 08-01-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomson (Bericht 241183)
Ik kan alleen data roaming niet uitzetten (het gprs stipje blijft altijd naast mijn operator stipje staan). Zowel via Bossprefs als de gewone instellingen lukt mij dit niet. Hebben anderen dit ook?

Troost je, je bent niet de enige die dit heeft. Ook ik zie bij mij het EDGE E'tje steeds naast mijn provider staan. Voor zover ik weet is daar momenteel nog niets aan te doen.

iphone-fan123 08-01-09 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 241175)
probeer eens make it mine uit cydia te downloaden en dan waar je een carrier naam moet invullen vul je niks in en druk je links boven op carrier en sluit je het progje af, misschien nog een reboot en dan moet ie terug komen!

kan andere naam invoegen en dat werkt.
maar bij leeg laten komt vodafone weer terug.

wie o wie heeft nog een idee.
ben benieuwd in hieverre yellowsn0w hier wat mee te maken heeft.

Colpaert 08-01-09 14:15

Ben je wel zeker dat je nietmeer bij vodafone zit ofzo. Onlangs overgestap of dergelijke, het lijkt er toch op dat je met een vodafone kaart zit volgens mij :)
Als je echt zeker wilt zijn of het aan je iPhone ligt, dan zal je eens moeten restoren. Denk niet dat yellowsn0w hier voor iets tussen zit.

him 08-01-09 14:42

Ik krijg het niet werkend, krijg wel signaal en kan bellen en gebeld worden maar na ~20 seconden 5 puntjes en hierna searching + no service (Vodafone NL).

Ik heb een US iPhone gelocked op AT&T zonder de originele sim dus geunlocked met QuickPWN, weet niet of dit iets te maken heeft dat signaal na 20 seconden verdwijnt.

Zijn er hier die dezelfde setup hebben en waar het wel mee werkt?

Colpaert 08-01-09 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 241260)
Ik krijg het niet werkend, krijg wel signaal en kan bellen en gebeld worden maar na ~20 seconden 5 puntjes en hierna searching + no service (Vodafone NL).

Ik heb een US iPhone gelocked op AT&T zonder de originele sim dus geunlocked met QuickPWN, weet niet of dit iets te maken heeft dat signaal na 20 seconden verdwijnt.

Zijn er hier die dezelfde setup hebben en waar het wel mee werkt?

Dit heeft er niets mee te maken, want mijn iPhone was ook AT&T locked uit Amerika en bij mij doet hij het prima. Maar voor zover ik ondervonden heb is het makkelijker om je iPhone te jailbreaken met een windows pc. Dit ging bij mij veel vlotter dan met een Mac, gewoon omdat je anders telkens meldingen krijgt van iTunes die vervelend zijn en volgens mij soms het jailbreaken onderbreken.

him 08-01-09 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 241261)
Dit heeft er niets mee te maken, want mijn iPhone was ook AT&T locked uit Amerika en bij mij doet hij het prima. Maar voor zover ik ondervonden heb is het makkelijker om je iPhone te jailbreaken met een windows pc. Dit ging bij mij veel vlotter dan met een Mac, gewoon omdat je anders telkens meldingen krijgt van iTunes die vervelend zijn en volgens mij soms het jailbreaken onderbreken.

Dus jij hebt ook de originele sim niet en dus geunlocked via Pawnage of quickpwn?

Vind dit verder erg raar, misschien dat er toch iets met de telefoon aan de hand is. Zal proberen ergens een AT&T prepaid sim op te snorren en kijken of ik hiermee wel stabiel signaal heb.

Ik heb trouwens geunlocked via windows (eerst restoren met 2.2 hierna jailbreak met quickpwn)

kayintveen 08-01-09 15:30

sinds 0.9.6 werkt alles bij mij helemaal super!

Colpaert 08-01-09 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 241269)
Dus jij hebt ook de originele sim niet en dus geunlocked via Pawnage of quickpwn?

Vind dit verder erg raar, misschien dat er toch iets met de telefoon aan de hand is. Zal proberen ergens een AT&T prepaid sim op te snorren en kijken of ik hiermee wel stabiel signaal heb.

Ik heb trouwens geunlocked via windows (eerst restoren met 2.2 hierna jailbreak met quickpwn)

Nope heb helemaal niet de originele sim, dacht ook eerst dat dit de pret zou bederven. Gelukkig is deze helemaal niet nodig. Jups gewoon eerst restoren via 2.2 en erna quickpwn op windows en alles rustig zijn gang laten gaan. Vervolgens cydia openen, yellowsn0w installeren 3G uitzetten en airplainmode es aan en uit zetten en dan moet het werken zonder problemen. Als je nog vragen hebt pm me maar.

oledb 08-01-09 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 241260)
Ik krijg het niet werkend, krijg wel signaal en kan bellen en gebeld worden maar na ~20 seconden 5 puntjes en hierna searching + no service (Vodafone NL).

Ik heb een US iPhone gelocked op AT&T zonder de originele sim dus geunlocked met QuickPWN, weet niet of dit iets te maken heeft dat signaal na 20 seconden verdwijnt.

Zijn er hier die dezelfde setup hebben en waar het wel mee werkt?

@him: Ik heb ook een AT&T locked zonder de originele sim, met vodafone en werkt igg goed in het buitenland. Denk dus ook in NL. Heb em trouwens ook met QuickPWN (MAC) geactiveerd :)
Succes nog

Guest-20220115002645 08-01-09 15:47

@ TS :
Misschien een idee om het stukje van Wat je nodig hebt anders te doen:

Wat heb je nodig:

- Begin met de simkaart uit je telefoon
- iPhone 3G (gelockt)
- USB Kabel
- De nieuwste iTunes versie (momenteel 8.0.2)
- Internet verbinding (Wi-Fi, 3G, GPRS)
- Simkaart die je wil gaan gebruiken met de iPhone 3G
- Quickpwn (mac of windows)
- Geduld en concentratie

Chane 08-01-09 16:39

@verkeerde provider in beeld, heb je geprobeerd om te bellen? Misschien schiet ie dan terug

rvgulik 08-01-09 17:16

Nou, die nieuwe versie 0.9.6 is voor mij een hele verbetering.

Update gedaan op 2 telefoons via Cydia daarna reboot met bossprefs en hoppakee op beide netwerk. Als ik de telefoon uitzet en daarna weer aan komt mijn netwerk netjes terug.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:26.