iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

jefp 23-06-09 19:46

oke dankje, kan jij me uitleggen hoe het nou precies werkt? Ik moet update en dan?

Redsnow vraagt om een ipsw bestand wat moet ik daarmee doen? En waar vind ik die ?

Redsnow vraagt om een ipsw waar vind ik die?

luna s 23-06-09 20:53

help redsnow geeft aan dat ik ipsw moet hebben voor mijn huidige firmware...... help wat moet ik doen?

Twigg 23-06-09 21:10

Kan niet een nieuwe tut worden gemaakt voor OS 3.0?

siricio 24-06-09 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luna s (Bericht 308297)
help redsnow geeft aan dat ik ipsw moet hebben voor mijn huidige firmware...... help wat moet ik doen?


Een map maken en deze een naam geven...pwnage bv..
Redsnow slepen naar je map.
ispw downen via dev team en ook deze in je map pwnage plaatsen.

redsnow opstarten en alles volgen en klaar ben je...

xionix 24-06-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luna s (Bericht 308297)
help redsnow geeft aan dat ik ipsw moet hebben voor mijn huidige firmware...... help wat moet ik doen?

Doe even dit:

start en dan naar uitvoeren
vul in appdata
ga naar Apple computer
naar iPhone updates
daar staat de ipsw die je via iTunes hebt gedownload die even naar je bureaublad kopiëren en dan in redsnow invoeren.
Dat is de juiste fw omdat je waarschijnlijk ook zo je iPhone hebt geupdate.

Het zou handig zijn als er een tut komt voor de mensen die er nog niet uitkomen.

S.A.F 24-06-09 23:04

Ben al weken bezig de iPhone 3G (juiste firmwareversie) te unlocken door middel van Yellowsn0w. Elke keer gaat het prima en werkt de unlockte iPhone met zowel mijn eigen simkaart als die van haar. Hij houdt het dan vol totdat mijn tante (stewardess) voor haar werk moet vliegen en hem in de vliegtuigmodus zet, en hem er daarna weer uit te halen (in het buitenland).

Vanaf dat moment staat er bij Instellingen de mogelijkheid niet meer om een aanbieder/netwerk te kiezen. Ook terug in Nederland verschijnt dit meer. Opnieuw opstarten helpt niet, ook niet dmv power en home knop indrukken.

Ik word er helemaal gek van, heb geen idee meer wat het kan zijn en heb de iPhone 3G al 4 of 5x opnieuw hersteld en unlockt. Wie kan me helpen!?

xionix 24-06-09 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 309855)
Ben al weken bezig de iPhone 3G (juiste firmwareversie) te unlocken door middel van Yellowsn0w. Elke keer gaat het prima en werkt de unlockte iPhone met zowel mijn eigen simkaart als die van haar. Hij houdt het dan vol totdat mijn tante (stewardess) voor haar werk moet vliegen en hem in de vliegtuigmodus zet, en hem er daarna weer uit te halen (in het buitenland).

Vanaf dat moment staat er bij Instellingen de mogelijkheid niet meer om een aanbieder/netwerk te kiezen. Ook terug in Nederland verschijnt dit meer. Opnieuw opstarten helpt niet, ook niet dmv power en home knop indrukken.

Ik word er helemaal gek van, heb geen idee meer wat het kan zijn en heb de iPhone 3G al 4 of 5x opnieuw hersteld en unlockt. Wie kan me helpen!?


doe gewoon even updaten naar 3.0 en dan unlocken en moet je eens kijken of hij het dan nog doet.

S.A.F 24-06-09 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xionix (Bericht 309859)
doe gewoon even updaten naar 3.0 en dan unlocken en moet je eens kijken of hij het dan nog doet.

Ik heb het even snel gecheckt, en klopt het volgende: iPhone 3G uit het buitenland met Nederlandse simkaart is te unlocken? En dan via Ultrasnow?

Thanks

ControlSje 24-06-09 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 309861)
Ik heb het even snel gecheckt, en klopt het volgende: iPhone 3G uit het buitenland met Nederlandse simkaart is te unlocken? En dan via Ultrasnow?

Thanks

Dat klopt, dit is sinds deze week mogelijk. Dus de 3G iPhone updaten naar 3.0, met RedSn0w jailbreaken en activeren en in Cydia unlocken d.m.v. UltraSn0w installeren.

S.A.F 25-06-09 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 309865)
Dat klopt, dit is sinds deze week mogelijk. Dus de 3G iPhone updaten naar 3.0, met RedSn0w jailbreaken en activeren en in Cydia unlocken d.m.v. UltraSn0w installeren.

Prima. Moet lukken! Hopen dat die &#^%@# iPhone 3G het nu wel fatsoenlijk (stabiel) blijft doen als je vliegtuigmodus wilt gebruiken! Met mijn (2G) iPhone nooit geen enkel probleem, en die 3G blijft maar ellende geven op de laatste 2.? firmware.

Nog een vraagje: Dus het is echt de bedoeling dat ik op de "normale" manier in iTunes de iPhone update naar 3.0, zoals je dat met een "legale" zou doen? Ik was gewend het dmv "shift+herstel" te doen?

Thx he!

Michael 25-06-09 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 309905)
Prima. Moet lukken! Hopen dat die &#^%@# iPhone 3G het nu wel fatsoenlijk (stabiel) blijft doen als je vliegtuigmodus wilt gebruiken! Met mijn (2G) iPhone nooit geen enkel probleem, en die 3G blijft maar ellende geven op de laatste 2.? firmware.

Nog een vraagje: Dus het is echt de bedoeling dat ik op de "normale" manier in iTunes de iPhone update naar 3.0, zoals je dat met een "legale" zou doen? Ik was gewend het dmv "shift+herstel" te doen?

Thx he!

restoren is altijd beter, zeker als je een jailbreak hebt, dan verdwijnt alle rommel. Daarna redsn0w en uit cydia ultrasn0w downloaden.

DikkeWim 25-06-09 00:59

Ik heb alles gedaan zoals hierboven beschreven, maar vind na het runnen van Redsn0w geen Cydia, wel Icy op de iPhone.

Ben gewend aan Cydia en kan in Icy geen Ultrasn0w vinden.

Heeft iemand een tip?

xionix 25-06-09 02:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkeWim (Bericht 309916)
Ik heb alles gedaan zoals hierboven beschreven, maar vind na het runnen van Redsn0w geen Cydia, wel Icy op de iPhone.

Ben gewend aan Cydia en kan in Icy geen Ultrasn0w vinden.

Heeft iemand een tip?

Doe het anders even opnieuw maar zet in redsnow deze keer alleen cydia aangevinkt.

DikkeWim 25-06-09 04:34

Gedaan. Helpt niet.

ControlSje 25-06-09 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DikkeWim (Bericht 309936)
Gedaan. Helpt niet.

Raar ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik RedSn0w versie 0.7 (osx), dus niet de laatste. Misschien dat het daar aan ligt dat je geen Cydia krijgt.

DikkeWim 25-06-09 08:11

Goede suggestie. Nu eerst naar mijn werk , vanavond proberen.

janbandsma 03-07-09 17:36

fw 2.2.1
 
Ben al 1,5 uur aan het zoeken. waar staat de handleiding voor het unlocken van fw 2.2.1 met baseband 02.30.03 Iphone 3G. Ik wil graag naar FW 3.0.

Kan het echt nergens vinden
Alvast bedankt.

ButcherJF 03-07-09 17:57

Hoe zoek je? Ga naar de hoofdpagina van dit subforum en kijk eens in het anders gekleurde gedeelte....

janbandsma 03-07-09 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 317643)
Hoe zoek je? Ga naar de hoofdpagina van dit subforum en kijk eens in het anders gekleurde gedeelte....

Heb ik al op gekeken, maar gaat alleen over fw3.X. Kan alleen discussies vinden die melden dat een upgrade of downgrade niet kan met FW 2.2.1

ButcherJF 03-07-09 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janbandsma (Bericht 317739)
Heb ik al op gekeken, maar gaat alleen over fw3.X. Kan alleen discussies vinden die melden dat een upgrade of downgrade niet kan met FW 2.2.1

???:confused:???
Volgens mij vind je hier op het forum inmiddels overal dat je gewoon kunt updaten naar 3.0 via iTunes, daarna redsn0w voor de jailbreak en (evt.) ultrasn0w voor de unlock. En dat staat daar toch echt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.