iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

Destiny 02-01-09 00:07

Waarschijnlijk zal het dev team snel een update uitbrengen.

Shorty007 02-01-09 00:10

ja maar met me Xsim deed 3G het ook al niet, daarom zat ik zo wanhopig op deze unlock te wachten. Heb geen idee waar het aan ligt, alle opties geprobeerd bij apn instellingen en dataroaming aan of uit pfff. Denk da t iets bij mij is dat niet goed zit, aangezien t bij jullie allemaal wel werkt. "Geen internet verbinding actief" krijg ik steeds.

ducmen 02-01-09 00:11

Ik krijg steeds no service of de 5 puntjes bovenin het scherm, heb alle volgordes al uitgevoerd die in dit topic beschreven zijn...ik weet het niet meer

rhett 02-01-09 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door njim (Bericht 237508)
en dit is een iphone uit zwitserland,, heb hier prepaid sim van vodafone / tmobile en kpn,, alledrie niks,, maar itunes herkent m wel,, snap er niks van

jah ik heb hetzelfde der is misschien een stap wat wij vergten..::S ik heb het opgegeven ik wacht af ik hou de komendedagen het forum in de gaten.

njim 02-01-09 00:16

bij mijn aanbieder staat dit - (null)(null),, heb versie 2.2- met firmware 02.28.00-
netwerk -niet beschikbaar,, heb alls geprobeerd . deze iphone komt uit zwitserland

iemand

psvu2 02-01-09 00:23

mmm bellen lukt ik ontvang ook sms alleen kan ik niet terug sms geeft aan fout bij versturen en bij internet krijg ik de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: pdp identiteit niet geaccepteerd" ik heb nu vodafone vol bereik en 3g.

iMario 02-01-09 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door njim (Bericht 237513)
bij mijn aanbieder staat dit - (null)(null),, heb versie 2.2- met firmware 02.28.00-
netwerk -niet beschikbaar,, heb alls geprobeerd . deze iphone komt uit zwitserland

iemand

Hetzelde... Heb eigenlijk alles wel geprobeerd ook!

ducmen 02-01-09 00:31

YES.....alles doet het en blijft het nu al 5 minuten doen ook 3g met KPN abbo...hoe ik het gedaan heb ....van alles...precies weet ik niet meer..

borgqueenx 02-01-09 00:32

Meer mensen die na een reboot ook niks meer krijgen tot dat je je sim er opnieuw in doet?

adempinar 02-01-09 00:38

OKe . . ik heb de volgende methode geprobeerd na zoveelste

1. Installeer yellowsn0w met Cydia.
2. Ga na de installatie terug naar het homescherm van Cydia.
3. Zet je iPhone uit.
4. Plaats de sim waarmee je wilt gaan bellen. Zorg dat er geen simpin meer op zit en dat netwerkselectie op automatisch staat (dat kun je doen met een andere GSM).
5. Zet de iPhone aan.
6. Zodra je je springboard weer ziet zet je je iPhone in standby.
7. Druk nu op de homeknop, zodat je het scherm met de slider "ontgrendel" ziet. Nog niet ontgrendelen!
8. Als je geluk hebt kom na een seconde of 10 je netwerk bovenaan in beeld.
9. Als dat niet het geval is, niet ontgrendelen, maar je sim even verwijderen en weer terugplaatsen.
10. Wacht nu in het "ontgrendel" scherm op je netwerk.
11. Zodra je je netwerk ziet mag je ontgrendelen.

Maar lukt niet . . nu zijn er streepjes gekomen ipv. puntjes.
Kan iemand me helpen?

Het lukt me niet

King1987 02-01-09 00:40

Modbreak:
Wanneer het werkt en deze methode is al een keer gepost, willen jullie dit niet meer posten? Tevens, mocht je problemen hebben en ook dit is al een keer gepost, wil je dit ook niet meer posten? Zoals jullie zien is het topic al erg groot aan het worden, de meeste mensen zullen door de bomen het bos niet meer zien!

Dank voor jullie begrip en succes met unlocken :D


Wonto 02-01-09 00:52

Ik ben ongeveer 3 uur bezig geweest (tel moest nog jailbreakt worden) en het is gelukt!!!

Ik heb een tip voor de mensen waarbij het niet gaat: Gewoon de stappen volgen en heb gewoon even geduld! het duurde bij mij ook even voordat hij netwerk had.
Na alle stappen werkte het niet ik heb toen een aantal keer Sim in / uit gedaan en ook flight modus aan / uit. Op een gegeven moment gaf hij een melding van fout met sim, toen nogmaals sim in / uit en het werkte:D

Het betreft een i-Phone uit Zwitserland en firmware 2.2
Suc6 allemaal

mrcl 02-01-09 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 237509)
ja maar met me Xsim deed 3G het ook al niet, daarom zat ik zo wanhopig op deze unlock te wachten. Heb geen idee waar het aan ligt, alle opties geprobeerd bij apn instellingen en dataroaming aan of uit pfff. Denk da t iets bij mij is dat niet goed zit, aangezien t bij jullie allemaal wel werkt. "Geen internet verbinding actief" krijg ik steeds.

Misschien EDGE aanzetten via bossprefs ? dit hielp bij mij (dan heb ik het dus niet over 3G, maar zowel 3G als EDGE aanzetten)

adempinar 02-01-09 00:57

Welke stappen en van welke methode?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wonto (Bericht 237534)
Ik ben ongeveer 3 uur bezig geweest (tel moest nog jailbreakt worden) en het is gelukt!!!

Ik heb een tip voor de mensen waarbij het niet gaat: Gewoon de stappen volgen en heb gewoon even geduld! het duurde bij mij ook even voordat hij netwerk had.
Na alle stappen werkte het niet ik heb toen een aantal keer Sim in / uit gedaan en ook flight modus aan / uit. Op een gegeven moment gaf hij een melding van fout met sim, toen nogmaals sim in / uit en het werkte:D

Het betreft een i-Phone uit Zwitserland en firmware 2.2
Suc6 allemaal


Shorty007 02-01-09 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrcl (Bericht 237535)
Misschien EDGE aanzetten via bossprefs ? dit hielp bij mij (dan heb ik het dus niet over 3G, maar zowel 3G als EDGE aanzetten)

Nou :eek::eek::eek: Ik ben je eeuwig dankbaar :p Hij doet hettttt :D
Sjonge jonge....EDGE aanzetten dus!
Dankjewel MRCL :D

Wonto 02-01-09 01:16

Ooh vergeten te vermelden: de stappen die je als laatste gepost hebt. Ik wilde ze niet weer posten zoals de moderater vroeg. Oftwel: post #207

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adempinar (Bericht 237536)
Welke stappen en van welke methode?


anzi 02-01-09 01:19

Eindelijk na 6 uur te proberen telkens op nieuw en opnieuw alles meerdere keren gedaan.
iPhone 10 a 15 seconden in flightmode gezet en binnen 3 seconden netwerk, werkte bij mij prima met een Base SIM op een US iphone 3g waar er een at&t simlock op zat.
Alles werkt nu perfect (inclusief 3g)
Alle credits voor het DEV TEAM
Anzi

susanne 02-01-09 01:20

aaarrrgghhhh ben al de hele middag bezig, heb inmiddels al 3 keer de gehele guide stapen doorlopen maar nog steeds geen telfort bereik :(

Iemand enig idee hoe het komt? Heb gelezen dat het sommige wel lukt :confused:
Ben echt wanhopig aan het worden :o

strat 02-01-09 01:24

KPN Hi krijg ik niet aan de praat.
Als ik de 'Airplane Mode' truuc uitvoer geeft die 'Sim failure' en 'invalid SIM' aan.
Het gekke is dat het wel werkt met een Sim van Lyca Mobile, maar dat ik wel gewoon T-Mobile als provider zie staan.

do terror 02-01-09 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 237525)
Meer mensen die na een reboot ook niks meer krijgen tot dat je je sim er opnieuw in doet?

ja heb ik ook last van op 2 3g's dus zit volgens mij in yellowsn0wheeft iemand er al een oplossing voor behalve dan elke keer je sim eruit en erin ?

azamc 02-01-09 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 237414)
1. Install yellowsn0w thru cydia, keep your T-Mobile Sim in the iphone
2. Reset Network Setting "Most important" 99% success rate will depend on this
3. Reboot your inphone
4. Wait a little over a min.
5. Remove your sim card and re-insert it back in
6. Wait 30 sec.
7. Turn on Airplane mode and wait 10 sec. "This is important as well"
8. Turn of Airplane mode, you should see "searching" start smiling T-Mobile carrier will start appearing.
9. Start make call!

Game on

Na zeker 1 uur trial and error eindelijk volgens bovenstaande methode de iPhone van mijn vrouw (Witte Zwitserse) aan de praat gekregen en eindelijk VODAFONE en eindelijk de YESSIM eruit.
De volgende nadelen/fouten ontdekt:
- Na reboot de sim in en uit doen;
- Internet via 3G werkt niet. Krijg telkens de volgende melding:
Pagina openen niet mogelijk
Safari kan de pagina niet openen,
omdat er geen internetverbinding actief is.

Heel apart want de sim van mijn vrouw werkt wel in mijn iPhone.

BTW hierbij de juiste instellingen van VODAFONE zakelijke databundel:
APN: office.vodafone.nl
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

En aangezien ik een upgrade gedaan hen van FW 2.1 naar FW 2.2 heb ik alle data behouden en hoef ik geen reservekopie terug te zetten.

DEV TEAM RULES. THX GUYS.

UPDATE:
3G doet het.
Ik heb het volgende gedaan om 3G aan de praat te krijgen:
Via BossPrefs de 3G en Edge uitgezet (Wi-Fi was al uit anders kun je niet testen of 3G werkt).
Vervolgens heb ik zowel 3G en Edge weer aangezet. Daarna in Safari iphoneclub.nl opgeroepen en hij deed het. Geen error meer.

Voor een ieder waarbij het nog niet gelukt is, gewoon blijven proberen en de moed niet opgeven. Op een gegeven moment doet ie het. Reboot met Home en Power buttons en de iphone na reboot ca 2 minuten laten staan, sim eruit en na 10 sec er weer in en meteen vol bereik met Vodafone.

Sick Mic 02-01-09 01:59

iPhone 3G na unlock yellowsn0w
 
Enkele dingen die ik heb geprobeerd, maar waar enkele problemen bij zijn opgedoken:
- 3G aanzetten; ontvangst valt meteen weg en komt niet terug zolang 3G aanstaat.
- Backup terugzetten met iTunes; lijkt de backup er op te zetten, maar na reboot is er niks veranderd.
- Manueel files van adressbook, sms, calendar en notes van een first gen halen die ook op 2.2 zit, en die op de 3G gooien; contacts hebben foute foto's, als je een SMSje ontvangt van iemand waar je al een gesprek mee had is het nergens zichtbaar...

Voor mij gaat de 3G terug de doos in, want zo kan ik echt niet werken...
Ik wil mijn SMSjes, adressbook en notes echt behouden. Calendar terug gaan invullen zou ik nog kunnen doen, maar ja.. Terug met de first gen dan maar.

yabanciyiz 02-01-09 02:09

- volg de guide zonder simkaart in het toestel ook tijden installatie van yellowsn0w.
- zorg dat je geen pin code op de kaart hebt staan
- zet je 3g en data roaming uit voor je kaart erin doet
- doe als alles geinstalleerd en goed gezet is de kaart erin, pakt hij niet meteen reboot de telefoon met de home en power button.
- pakt deze nog niet dan even het kaartje eruit trekken minuutje of twee wachten en kaart erin en dan zou deze het moeten doen.

dit werkte bij mij na lang proberen.
met vodafone abonement,bedank voor alles

Lucien1966 02-01-09 02:57

Ik heb al van alles geprobeerd, (herhaaldelijk gedaan wat aangegeven was) maar het wil me maar niet lukken, blijf ook alleen maar (stuk of) 5 puntjes zien linksboven in het scherm.

Het is me ook niet duidelijk wanneer welke simkaart in het toestel geplaatst moet worden?

ruben3g 02-01-09 03:26

als het goed en je doet niks met je iphone springt die na 1 min op het lock scherm.

Lucien1966 02-01-09 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvugts (Bericht 237598)
Ik heb de hele avond zo ongeveer alles geprobeerd en niets lukte, vervolgens bovenstaande metode en na ongeveer 10 keer m'n sim kaart eruit en erin plotseling volle ontvangest met Vodafone.

kan nu eindelijk naar bed.:p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruben3g (Bericht 237626)
als het goed en je doet niks met je iphone springt die na 1 min op het lock scherm.


@Ruben, ja het lock scherm zie ik, maar ik krijg nu linksbovenin puntjes te zien of Geen service en daarnaast mijn Wi-Fi icoontje

ruben3g 02-01-09 03:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 237628)
@Ruben, ja het lock scherm zie ik, maar ik krijg nu linksbovenin puntjes te zien of Geen service en daarnaast mijn Wi-Fi icoontje

klopt maar als een van de stappen zoals aangegeven via het blog van dev team niet goed doet kan je overnieuw beginnen!
ik heb zelf 2 iphone's succesvol geunlockt.

mochten er meer mensen zijn dan kan ik morge vroeg een filmpje maken.
maar ik denk toch dat het gewoon de stappen volgen is en mocht je een ding verkeerd doen dan gewoon alles overnieuw ook al is het niet het leukste van het unlocken:)

Lucien1966 02-01-09 04:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruben3g (Bericht 237637)
mochten er meer mensen zijn dan kan ik morge vroeg een filmpje maken.
maar ik denk toch dat het gewoon de stappen volgen is en mocht je een ding verkeerd doen dan gewoon alles overnieuw ook al is het niet het leukste van het unlocken:)

Nou ik heb het dus al een paar keer gedaan, stap voor stap. Maar ik zal het nog een keer helemaal opnieuw proberen :( (heb jij het gedaan zoals adempinar?) Dat zou heel relax zijn als je dat zou willen doen, want volgens mij help je daarmee sowieso genoeg mensen ermee...;)

ruben3g 02-01-09 04:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 237640)
Nou ik heb het dus al een paar keer gedaan, stap voor stap. Maar ik zal het nog een keer helemaal opnieuw proberen :( (heb jij het gedaan zoals adempinar?) Dat zou heel relax zijn als je dat zou willen doen, want volgens mij help je daarmee sowieso genoeg mensen ermee...;)

ik heb nu gedaan via de guide op iphoneclub.nl en dit werkt ook maar zoals zovaak zul je toch je sim er uit moeten halen en 10 sec in flightmodes.
mochten er morge vroeg meer reacties nog komen dan ben ik wel bereid daar voor een instructie videotje temaken.:cool:

gn!uz 02-01-09 09:53

Ik heb alles geprobeerd wat maar mogelijk is. Maar het gaat niet werken.
Het betreft hier een 16G T-Mobile-NL locked iphone 3G die moet gaan werken met een Vodafone-NL sim.

Overigens zit er op m'n standaard T-Mobile sim wel een simlock, maar dat maakt niets uit toch? Zolang op de Vodafone sim maar geen lock zit?

Ik heb het idee dat ik misschien een te oud SIM kaartje heb. Al kan ik met deze sim wel gewoon gebruik maken van HSDPA (andere foon!).

In mijn geval krijg ik steeds de melding -Ongeldige simkaart- -Fout in simkaart-. Deze is al vaker voorbij gekomen en volgens mij tot nu toe niemand die hiermee succes heeft gehad.

Patrickovic 02-01-09 09:56

Het is bij mij gelukt, echter zeurt mijn itunes dat de sim kaaer ongeldig is. Hoe los ik dit op?

"R" 02-01-09 09:59

Heb alles nog een keer opnieuw gedaan. Geen resultaat helaas.
Ben toch wel erg benieuwd naar het antwoord op de vraag waarom het sommigen wel lukt, en anderen niet.

roelofsee 02-01-09 10:04

Vreemd!
 
Ik had het gisteren voor elkaar na koppeling met Itunes. Na het installeren van een simpele applicatie uit Cydia moest de Iphone herstarten en vervolgens deed NIKS het meer... Ik snap er niks van.

Waarom werkt het bij sommige wel en bij sommige niet....
Terwijl iedereen dezelfde stappen uitvoert.
Mijn oorspronkelijke sim-locked t-mobile kaartje werkt ook niet meer..zo vreemd allemaal..

Nou ik stop er voorlopig mee..ik snap er niks meer van..

DTSBYK 02-01-09 10:29

Volgorde SIM's voor unlock
 
Hi,

Kan iemand misschien eens duidelijk aangeven in welke volgorde de SIM's geplaatst moeten worden? Ik heb een pre-paid uit Zwitserland. Moet ik starten met de Zwitserse pre-paid kaart of gelijk met mijn KPN kaart van hier?

Volgens mij is de juiste volgorde van belang en niemand beschrijft het exact.

Okki

iScorpio 02-01-09 10:39

Ik heb een volgend bestand (.zip) gevonden waarmee je direct vanaf je PC de 3G unlock zou moeten kunnen uitvoeren. Misschien dat wat slimme mensen hier eens na kunnen kijken en zeggen wat het (echt) doet.

Bestand.

http://www.micheldeboer.nl/iphone/unlock.jpg

De optie -q zie ik ook terug komen op de pagina van het Dev team;

"If you are in the U.S. and are trying this with T-Mobile, you must turn off the 3G switch in Settings. Also if you are good with the command line, you can make it much easier by adding the line <string>-q</string> right after the /usr/bin/yellowsn0w line in /System/Library/LaunchDaemons/org.iphone-dev.yellowsn0w.plist (that’s and advanced tip, hopefully someone will make a boosprefs type of tool for it)"

mulderd 02-01-09 10:57

helaas, na een dag ploeteren geen signaal. Ik krijg doodleuk GEEN SERVICE. Fijn...

Michael 02-01-09 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 237676)
Ik heb een volgend bestand (.zip) gevonden waarmee je direct vanaf je PC de 3G unlock zou moeten kunnen uitvoeren. Misschien dat wat slimme mensen hier eens na kunnen kijken en zeggen wat het (echt) doet.

Bestand.

http://www.micheldeboer.nl/iphone/unlock.jpg

De optie -q zie ik ook terug komen op de pagina van het Dev team;

"If you are in the U.S. and are trying this with T-Mobile, you must turn off the 3G switch in Settings. Also if you are good with the command line, you can make it much easier by adding the line <string>-q</string> right after the /usr/bin/yellowsn0w line in /System/Library/LaunchDaemons/org.iphone-dev.yellowsn0w.plist (that’s and advanced tip, hopefully someone will make a boosprefs type of tool for it)"

Waar heb je dat file vandaan?

Doblie 02-01-09 11:10

Is het proberen waard, m'n iPhone doet het toch al niet meer sinds de unlock, die niet werkt. Mijn twee geprobeerde SIM-kaarten zijn nu ook kapot.

McWally 02-01-09 11:11

Eindelijk
 
Ik heb de oplossing gevolgd via de Blog van het dev team. Met behulp van installer en Mobile terminal is het me na 2x gelukt. Ik heb de Cydia versie eraf gehaald. En dacht shit het lukt niet, dtp ermee. Heb ik nog 1x de stappen gevolgd en kaart erin. Nu werkt mijn Simpel (KPN) sim. Welke ook bij yessim en turbosim heel veel trubble gaf.

Fasty 02-01-09 11:12

Ik heb de Iphone vonmorgen weer gerestoord. Ik vind het nog een beetje bugy. Het werkte bij mij wel goed. Maar als je de telefoon opnieuw opstart
dan beginnen de problemen steeds. dan werkt het wel dan weer niet. En meestal moet je de Iphone 1 min aanlaten dan de sim eruit 10sec ongeveer en er weer in doen. En soms werkt dit en dan weer niet. Dit is dan ook met mijn orginele t-mobile kaart. En ik heb geen zin als ik mijn telefoon moet booten dat het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.

Ik w8 liever even op een betere versie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.