iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

iScorpio 02-01-09 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aapje (Bericht 237884)
Ik heb geen Wi-Fi! :confused:
Ik kan dus niet Cydia of Installer openen
Hoe kan ik dit fixen??

Ik zie volgens je gegevens dat je ook nog geen iPhone 3G hebt ;)

strutmut 02-01-09 15:20

oke, heel vreemd... Ik heb dus alles nu 4x helemaal overniew gedaan. Alles hersteld, jailbreak en de 0.9.4 geinstalleerd... Hij doet dan helemaal niets.. Hij zoekt dan ook niet naar een netwerk. Doe ik mijn yes-simm er bij, dan wel...... hoe kan dit? Ik heb een 3g USA 16 GB iphone en NL T-mobile....

Shorty007 02-01-09 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 237859)
Bij mij wel...dan pakt hij gewoon kpn weer.

Onthou, niet ontgrendelen voordat je een netwerk hebt!!!!

Dus krijg je geen netwerk, kaartje eruit en erin.

Bij mij start de iphone gelijk door iedere keer naar me springboard gelijk, dus ik hoef niet te ontgrendelen...vaag...mja als ik m daarna ontgrendel doetie t iig ook, ga die ook zoeken....
straks denk ik nieuwe versie erop zetten, ben betje huiverig nog mja

adempinar 02-01-09 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 237859)
Bij mij wel...dan pakt hij gewoon kpn weer.

Onthou, niet ontgrendelen voordat je een netwerk hebt!!!!

Dus krijg je geen netwerk, kaartje eruit en erin.

Yzord . . dankje wel voor je nuttige advies.
Hij werkt nou.

Als ik aan / uit doet moet ik alleen sim eruit en erin doen.
Dan werkt die wel.

Hartelijke dank voor Dev Team & iphoneclub ! !

mrcl 02-01-09 15:34

Ik ben een van de gelukkigen die het gister al redelijk snel voor elkaar heeft gekregen met yellowsn0w versie 0.9.1, echter als ik de telefoon herstartte moest ik weer even klooien met SIM erin/eruit en fly-modus ed.

Zojuist via cydia yellowsn0w geupdate van 0.9.1 naar 0.9.4.
Na de installatie mijn iPhone herstart en op het moment dat het Apple logo verdween stond er al netjes KPN links bovenin mijn schermpje te pronken.

Hulde voor het DEV TEAM, super gedaan !

manjo 02-01-09 15:39

Nou helaas heb alles gedaan hij vindt geen netwerk bij mij alles uitgevoerd blijft op een streepje staan zonder netwerk...iemand suggesties (FW 2.2 + Quickpwn en Cydia 0.94 versie yellowsn0w)

Shorty007 02-01-09 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrcl (Bericht 237900)
Ik ben een van de gelukkigen die het gister al redelijk snel voor elkaar heeft gekregen met yellowsn0w versie 0.9.1, echter als ik de telefoon herstartte moest ik weer even klooien met SIM erin/eruit en fly-modus ed.

Zojuist via cydia yellowsn0w geupdate van 0.9.1 naar 0.9.4.
Na de installatie mijn iPhone herstart en op het moment dat het Apple logo verdween stond er al netjes KPN links bovenin mijn schermpje te pronken.

Hulde voor het DEV TEAM, super gedaan !

Hoiiii :D
Jij hebt niet eerst de 0.9.1 eraf gegooit, maar alleen 0.9.4 erop gezet?

mrcl 02-01-09 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 237912)
Hoiiii :D
Jij hebt niet eerst de 0.9.1 eraf gegooit, maar alleen 0.9.4 erop gezet?

Klopt, ik heb 0.9.1 geupdate naar 0.9.4 met Cydia.

Lucien1966 02-01-09 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manjo (Bericht 237908)
Nou helaas heb alles gedaan hij vindt geen netwerk bij mij alles uitgevoerd blijft op een streepje staan zonder netwerk...iemand suggesties (FW 2.2 + Quickpwn en Cydia 0.94 versie yellowsn0w)

na de reboot, heb ik een paar keer vliegtuigmodus aan en uit gezet en daarna kreeg ik wel weer KPN in beeld...

heb je trouwens ook je iphone met bossprefs gereboot? en wat voor netwerkkaart heb je?

ariantje1991 02-01-09 15:44

Wie kan me helpen?
Ik heb alles gedaan zoals in de guide beschreven staat maar het werkt niet

Als ik mijn simkaart erin doe krijg ik 1 balkje linksboven zonder NL KPN te zien wat na een paar minuten verandert in geen service:(

Ik heb me simkaart er al ongeveer 10x in en uitgedaan bij het ontgrendel scherm, vaak genoeg vliegtuig modus aan en uit gedaan en heel vaak gereboot.

(Ik gebruik versie 0.9.4 van yellowsn0w)

Sick Mic 02-01-09 15:44

En heeft niemand hier het probleem dat iTunes je backup niet terug wilt zetten na het runnen van yellowsn0w?

Angelolel 02-01-09 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 237911)
Ik had mijn toestel geunlocked met yellowsn0w versie 0.9.1 en dat heeft na lang zwoegen uiteindelijk gewerkt, maar na het syncen met itunes en dus rebooten, deed iphone het weer niet, zag dat er een update versie was 0.9.4, die geinstalleerd en even flyen en weer unflyen, toen deed die het weer....las dat er verschillende personen hier gewoon hun iphone uit en aan konden zetten, dus dat ook geprobeerd, maar dan moet ik alsnog verschillende toeren uithalen om mijn iphone weer aan de praat te krijgen. Dus iphone werkt nu wel, maar durf hem niet meer uit te zetten, dus het systeem is nog niet waterproof

Helaas, bij mij werkt het ook niet meer nadat ik mijn telefoon opnieuw heb gestart. In iTunes wordt er aangegeven dat de sim-kaart niet juist is.

Als ik fly-modus activeer en 10 seconden later weer deactiveer, geeft de iPhone ook aan dat er geen juiste sim-kaart in de telefoon zit.

"R" 02-01-09 15:45

Ben maar weer aan een restore begonnen, ga het maar weer eens stapsgewijs proberen, tot nu toe was e.e.a. hier weinig succescol. Ik heb 1 x een netwerk gehad, daarna -na een reboot- nooit meer teruggezien.

Hebben jullie na een restore de iPhone volledig aangemeld in iTunes of maakt dat verder niet uit?

iScorpio 02-01-09 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ariantje1991 (Bericht 237917)
Wie kan me helpen?
Ik heb alles gedaan zoals in de guide beschreven staat, maar als ik mijn simkaart erin doe krijg ik 1 balkje linksboven en geen NL KPN te zien:(

Ik heb me simkaart er al ongeveer 10x in en uitgedaan bij het ontgrendel scherm, vliegtuig modus aan en uit en heel vaak gereboot.

(Ik gebruik versie 0.9.4 van yellowsn0w)

Heb je het ook al op de command line manier geprobeerd zoals in post 1 beschreven?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 237923)
Ben maar weer aan een restore begonnen, ga het maar weer eens stapsgewijs proberen, tot nu toe was e.e.a. hier weinig succescol. Ik heb 1 x een netwerk gehad, daarna -na een reboot- nooit meer teruggezien.

Hebben jullie na een restore de iPhone volledig aangemeld in iTunes of maakt dat verder niet uit?

Ook voor jou Rene, probeer de command line manier eens ;)

Angelolel 02-01-09 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ariantje1991 (Bericht 237917)
Wie kan me helpen?
Ik heb alles gedaan zoals in de guide beschreven staat, maar als ik mijn simkaart erin doe krijg ik 1 balkje linksboven en geen NL KPN te zien:(

Ik heb me simkaart er al ongeveer 10x in en uitgedaan bij het ontgrendel scherm, vliegtuig modus aan en uit en heel vaak gereboot.

(Ik gebruik versie 0.9.4 van yellowsn0w)

Ik had precies hetzelfde probleem. Dit was bij mij de oplossing:

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post237237

ariantje1991 02-01-09 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Angelolel (Bericht 237926)
Ik had precies hetzelfde probleem. Dit was bij mij de oplossing:

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post237237

Dit heb ik dus ook al geprobeerd zonder resultaat.. Ik zit nu al een half jaar met een niet bellende Iphone:P de x-simmetjes hadden ook al geen resultaat bij mij:mad:

adempinar 02-01-09 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 237923)
Ben maar weer aan een restore begonnen, ga het maar weer eens stapsgewijs proberen, tot nu toe was e.e.a. hier weinig succescol. Ik heb 1 x een netwerk gehad, daarna -na een reboot- nooit meer teruggezien.

Hebben jullie na een restore de iPhone volledig aangemeld in iTunes of maakt dat verder niet uit?

Nee gewoon syncen . . verder niks
ik had hetzelfde probleem als jou
nadat je hebt hebt gerestored , quickpwn , cydia , yellowsnow downloaden , tel uit .. sim erin(zonder pin) , tel aan . . niet ontgrendelen wachten dan moet het lukken(zoniet , sim eruit halen en vervolgens erin. Maar niet ontgrendelen)

kjdekoning 02-01-09 15:57

Voor de mensen waarbij het NIET werkt, welke versie simkaart hebben jullie? Als het er niet opstaat, toevallig hele oude kaarten? Versie 2.3 of iets dergelijks?

ariantje1991 02-01-09 16:01

Staat dat op je simkaart ofzo wat voor versie simkaart het is? Mijne is van de provider simyo (dochter bedrijf van KPN werkt ook via het KPN netwerk)

Als ik nu het command yellowsn0w -q invoer in de terminal krijg ik dit te zien:
yellowsn0w: illegal option -- q

Zou het kunnen dat degene van het dev team dit niet meer toelaten in 0.9.4 of ligt dat aan mijn iphone?

kjdekoning 02-01-09 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ariantje1991 (Bericht 237940)
Staat dat op je simkaart ofzo wat voor versie simkaart het is? Mijne is van de provider simyo (dochter bedrijf van KPN werkt ook via het KPN netwerk)

Versie staat er meestal op. Maar simyo is vrij nieuw dus zou het moeten doen zou je zeggen... Kaarten ouder dan versie 2.3 KUNNEN problemen hebben, dus graag voor de confirmatie hier melden..

ruben3g 02-01-09 16:06

ik wou even melden dat ik gewoon goed gaat met vodafone nl en t mobile nl beide pre paid.
gewoon yellowsn0w installeren met de nieuwe sim er in dan opnieuw opstarten dan op flightmode en langer als een min!
dit meerdere malen herhalen in flightmode zetten mocht het na de eerste keer niet lukken.
alle credits na dev team!

iMario 02-01-09 16:08

Het werkt hier met Vodafone. T-Mobile sim pakt hij niet...
Maar, elke keer na een reboot, pakt hij hem dus niet en moet ik eerst airplane mode aanzetten, dan ook meteen uitzetten, en dan pakt hij hem wel. Is hier een andere oplossing voor?

Michael 02-01-09 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ariantje1991 (Bericht 237940)
Staat dat op je simkaart ofzo wat voor versie simkaart het is? Mijne is van de provider simyo (dochter bedrijf van KPN werkt ook via het KPN netwerk)

Als ik nu het command yellowsn0w -q invoer in de terminal krijg ik dit te zien:
yellowsn0w: illegal option -- q

Zou het kunnen dat degene van het dev team dit niet meer toelaten in 0.9.4 of ligt dat aan mijn iphone?

yellowsn0w -q werkt niet meer in 0.94
Gids voor de commandline is bijgewerkt (te vinden in bericht 1).

relaxman 02-01-09 16:43

Coole ontwikkeling dit! Alleen nog zeer onveilig ivm met niet kunnen gebruiken van PIN wachtwoord. Voor mij voorlopig nog te riskant mocht mijn telefoon gestolen worden. Ik neem aan dat het Dev-team hier hard aan werkt. Thumbs up!!!!!! :D

"R" 02-01-09 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adempinar (Bericht 237930)
Nee gewoon syncen . . verder niks
ik had hetzelfde probleem als jou
nadat je hebt hebt gerestored , quickpwn , cydia , yellowsnow downloaden , tel uit .. sim erin(zonder pin) , tel aan . . niet ontgrendelen wachten dan moet het lukken(zoniet , sim eruit halen en vervolgens erin. Maar niet ontgrendelen)

Gebruikt: versie 0.94, KPN Usim versie2
De iPhone maar weer volledig hersteld. Nadat ik een paar keer de sim er uit had gehaald en weer had teruggestopt, de iPhone nog maar eens laten syncen met iTunes. Direct na die sync had ik het KPN netwerk te pakken, met 3G aan en dataroaming uit (de standaard na een restore). Wellicht toeval, maar dit is me met versie 0.91 al een keer eerder gebeurd. Na het instellen van de APN op "internet" (KPN) ook internet beschikbaar via 3G.

Toen voor de kill; de iPhone uit en weer aan. Geen netwerk meer. Sim 2x er uit en weer er in, KPN netwerk weer terug.

Nogmaals de iPhone uit en weer aan. Na een minuutje "geen service". Sim er uit en weer er in; KPN netwerk weer terug.

Vervolgens terwijl de iPhone aan stond, de KPN sim er uit en een Tmobile sim er in, nog 1 x er uit en er in en voila: netwerk is over naar Tmobile.

Vervolgens een keer de iPhone bij het uitzetten echt gereboot <home en aan/uit net zo lang ingedrukt houden tot het moment waarop de iPhone uit gaat>. Ik heb nu helemaal geen netwerk meer, wat ik ook probeer. Het gekke is nu opeens de iPhone de eerste twee keer pas zo'n 20 seconden na het verwijderen van de sim merkt dat de sim er uit is?? Daarna reageert de iPhone weer normaal "snel" op het verwijderen en terugstoppen van de sim.

Na dit geploeter ben ik weer terug bij af, zonder netwerk :confused:

Stabiel lijkt dus anders, maar ja, het is een beta.


edit>>>>>
yellowsn0w er af gehaald, iPhone uit en aan, yellowsn0w opnieuw geïnstalleerd (geen sim in de iPhone)
iPhone uit > sim er in > iPhone aan
geen netwerk > sim er uit > sim er in (keer of 5), maar helaas

Frankdj 02-01-09 16:54

Ik krijg hem ook nog niet aan de praat *zucht*. Ik heb zowel een Telfort als een Hi simkaart, en ik heb ongeveer alle mogelijke combinaties van 0.9.1 en 0.9.4, bosprefs, flightmodussen, simkaart wisselen, wachten, wachten en rebooten geprobeerd.

Hopelijk komen ze binnenkort weer met flink wat updates waarin het gewoon meteen werkt, want na uren klooien word ik er moe van

Michael 02-01-09 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 237977)
Gebruikt: versie 0.94, KPN Usim versie2
De iPhone maar weer volledig hersteld. Nadat ik een paar keer de sim er uit had gehaald en weer had teruggestopt, de iPhone nog maar eens laten syncen met iTunes. Direct na die sync had ik het KPN netwerk te pakken, met 3G aan en dataroaming uit (de standaard na een restore). Wellicht toeval, maar dit is me met versie 0.91 al een keer eerder gebeurd. Na het instellen van de APN op "internet" (KPN) ook internet beschikbaar via 3G.

Toen voor de kill; de iPhone uit en weer aan. Geen netwerk meer. Sim 2x er uit en weer er in, KPN netwerk weer terug.

Nogmaals de iPhone uit en weer aan. Na een minuutje "geen service". Sim er uit en weer er in; KPN netwerk weer terug.

Vervolgens terwijl de iPhone aan stond, de KPN sim er uit en een Tmobile sim er in, nog 1 x er uit en er in en voila: netwerk is over naar Tmobile.

Vervolgens een keer de iPhone bij het uitzetten echt gereboot <home en aan/uit net zo lang ingedrukt houden tot het moment waarop de iPhone uit gaat>. Ik heb nu helemaal geen netwerk meer, wat ik ook probeer. Het gekke is nu opeens de iPhone de eerste twee keer pas zo'n 20 seconden na het verwijderen van de sim merkt dat de sim er uit is?? Daarna reageert de iPhone weer normaal "snel" op het verwijderen en terugstoppen van de sim.

Na dit geploeter ben ik weer terug bij af, zonder netwerk :confused:

Stabiel lijkt dus anders, maar ja, het is een beta.


edit>>>>>
yellowsn0w er af gehaald, iPhone uit en aan, yellowsn0w opnieuw geïnstalleerd (geen sim in de iPhone)
iPhone uit > sim er in > iPhone aan
geen netwerk > sim er uit > sim er in (keer of 5), maar helaas

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankdj (Bericht 237986)
Ik krijg hem ook nog niet aan de praat *zucht*. Ik heb zowel een Telfort als een Hi simkaart, en ik heb ongeveer alle mogelijke combinaties van 0.9.1 en 0.9.4, bosprefs, flightmodussen, simkaart wisselen, wachten, wachten en rebooten geprobeerd.

Hopelijk komen ze binnenkort weer met flink wat updates waarin het gewoon meteen werkt, want na uren klooien word ik er moe van

Commandline al geprobeert heren?

"R" 02-01-09 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 237990)
Commandline al geprobeert heren?

Net aan begonnen, wilde eerst even spelen....;)

Frankdj 02-01-09 17:03

command line heb ik ook al geprobeerd... yellowsn0w -c, r en q

Michael 02-01-09 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankdj (Bericht 237994)
command line heb ik ook al geprobeerd... yellowsn0w -c, r en q

Bij 0.94 is het laatste commando yellowsn0w -l en niet -q want dat werkt niet meer.

dre007 02-01-09 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door relaxman (Bericht 237976)
Coole ontwikkeling dit! Alleen nog zeer onveilig ivm met niet kunnen gebruiken van PIN wachtwoord. Voor mij voorlopig nog te riskant mocht mijn telefoon gestolen worden. Ik neem aan dat het Dev-team hier hard aan werkt. Thumbs up!!!!!! :D



Naderdhand kan je toch terug de pincode instaleren! En dit werkt pefect!!

Dre

yoenoesz 02-01-09 17:18

Hey peeps. Ik gebruik vodafone prepaid, maar ik probeerde ff een Vodafone Abbo van mij erin, naja geen bereik.. Wat kan ik daar tegen doen ??
Thanks

VIGL 02-01-09 17:18

Heb net met veel pijn en moeite mijn Telfort aan de praat gekregen. Ik kan nu alleen niet meer internetten. Iemand suggesties?

"R" 02-01-09 17:19

terminal start alsvolgt:
Unlocked:~ mobile$

Ik blijf hier open" Resource busy" krijgen, hoe vaak ik het ook probeer

Klopt dat en zoniet, wat is ook al weer het juiste commando om naar het goede pad te komen?

barts5 02-01-09 17:21

hoe weet ik of de lock eraf is? Heb t-m en hou t-m. Zie dat de aanbieder t-m is met 2.9 iemand enig idee?

Michael 02-01-09 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 238007)
terminal start alsvolgt:
Unlocked:~ mobile$

Ik blijf hier open" Resource busy" krijgen, hoe vaak ik het ook probeer

Klopt dat en zoniet, wat is ook al weer het juiste commando om naar het goede pad te komen?

Krijg je dat bij het eerste commando of later?

"R" 02-01-09 17:25

direct bij het eerste commando, is het pad waarin mijn iPhone start wel goed?

Michael 02-01-09 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door "R" (Bericht 238010)
direct bij het eerste commando

In principe moet hij daar blijven hangen en dan kan je het 2e en 3e commando geven.

dre007 02-01-09 17:27

Heb het volgende voor: 1 iphone met werkende simkaart van swisscom --> perfect geunlockt!
2° iphone met geblokkeerde simkaart (wist de pincode niet) krijg ik niet unlockt! Hij vind gewoon geen netwerk! Ik moet wel zeggen dat hij bij de eerste iphone - links boven - langer op search stond.
bij de tweede zie ik search met moeite!

iemand enig idee?

Moet er een kaart inzitten op de ipsw terug te zetten + jailbreaken + yellowsn0w + reset?

"R" 02-01-09 17:28

Welk pad zou terminal moeten starten?
Als ik ls geef, dan sta ik in het pad waarin ook Applications/ Library/ en Media/ staan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.