iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

doomzie 04-04-09 20:45

Hallo,

Volgens mij heb ik problemen met het installen van quickpwn of met de juiste firmware, als ik quickpwn opstart en hij wil de juiste firmware pakken dan geeft quickpwn: Firmware error string.

Ben de unlock guide begonnen met versie 2.2

Na het herstellen etc, start de iphone ook niet in zijn geheel op, maar komt die in het scherm waar die aangeeft dat er valid sim in moet to activate iphone.

Wat doe ik verkeerd?

BVD

xionix 05-04-09 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doomzie (Bericht 274704)
Hallo,

Volgens mij heb ik problemen met het installen van quickpwn of met de juiste firmware, als ik quickpwn opstart en hij wil de juiste firmware pakken dan geeft quickpwn: Firmware error string.

Ben de unlock guide begonnen met versie 2.2

Na het herstellen etc, start de iphone ook niet in zijn geheel op, maar komt die in het scherm waar die aangeeft dat er valid sim in moet to activate iphone.

Wat doe ik verkeerd?

BVD

weet je zeker dat je firmware 2.2 erop had?
anders download je de ispw 2.2 even en doe je het opnieuw alleen als je bij het punt bent dat hij de goede firmware zoekt selecteer je de gedownloade firmware die je op de pc hebt door op bladeren te drukken en dan naar die map te gaan, Daarna gaat hij verder met jailbreaken en dan kan je hem gaan unlocken :)

Franko 07-04-09 11:29

Zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Tot welke Firmware kan er momenteel geunlocked worden via yellown0w?

Daros 07-04-09 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franko (Bericht 275385)
Zie door de bomen het bos niet helemaal meer.

Tot welke Firmware kan er momenteel geunlocked worden via yellown0w?

nou nou zo moeilijk is het niet.

Elke firmware als de baseband maar 02.28 is.

Franko 07-04-09 11:33

ok, dat is die van mij :) .. maar is op zoek naar de nieuwste gekraakte firmware dan!

Daros 07-04-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franko (Bericht 275388)
ok, dat is die van mij :) .. maar is op zoek naar de nieuwste gekraakte firmware dan!

download hem gewoon van Apple, gebruik vervolgens PwnageTool (NIET QuickPwn) en up you go!

VirtuaCash 09-04-09 19:59

Hallo, Kan iemand mij hierbij assisteren? Ik heb het geinstalleerd als het goed is. En ik heb firmware 2.30.03. Ik krijg hem maar niet aan de praat, ik heb T-mobile. Met een toestel uit DE met T-Mobile D1 simlock.

ButcherJF 09-04-09 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VirtuaCash (Bericht 276238)
Hallo, Kan iemand mij hierbij assisteren? Ik heb het geinstalleerd als het goed is. En ik heb firmware 2.30.03. Ik krijg hem maar niet aan de praat, ik heb T-mobile. Met een toestel uit DE met T-Mobile D1 simlock.

Yellowsn0w werkt niet op baseband 02.30.03. Gaat dus niet lukken, enige (gebrekkige) oplossing is een unlocksim.

VirtuaCash 09-04-09 20:34

Kan ik dat ook terugdraaien naar die versie? Want ik heb zelf een turbosim geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.

z-nyx 09-04-09 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 276255)
Yellowsn0w werkt niet op baseband 02.30.03. Gaat dus niet lukken, enige (gebrekkige) oplossing is een unlocksim.

Ik snap het soms niet , ze hacken zowat alles .
Elk pc spel is te kraken , pc's of site's zijn te kraken ......software is te kraken .
Wat is er nou toch zo vreselijk moeilijk om een baseband te hacken ???????? in dit geval de 02.30.03 ???
En wat ik dan echt niet begrijp is dat je via t-mobil met een simpele unlockcode van al dat gezeik af bent .( is die code dan zo moeilijk ?)

Oeps , of ben ik nu off topic:confused:

francebramie 09-04-09 21:21

Om zo'n code via T-Mobile te krijgen kost dat geld... Volgens mij het eerste jaar 120 euro, 2 de jaar iets minder en na 2 jaar gratis ofzo...

z-nyx 09-04-09 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door francebramie (Bericht 276272)
Om zo'n code via T-Mobile te krijgen kost dat geld... Volgens mij het eerste jaar 120 euro, 2 de jaar iets minder en na 2 jaar gratis ofzo...

Het is dat ik geen t-mobile abbo heb , maar heb er graag 120 euro voor over om mijn iphone te laten unlocken !:o

francebramie 09-04-09 21:27

Bij Orange is het 100 euro, dat zou ik er ook voor over hebben als ik 2 jaar zou moeten wachten. Het is dat mijn rebelsim het doet en dat ik na 6 maanden (nog 3 te gaan :p) hem gratis mag laten unlocken.

ButcherJF 10-04-09 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VirtuaCash (Bericht 276259)
Kan ik dat ook terugdraaien naar die versie? Want ik heb zelf een turbosim geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.

Nee, terugdraaien kan niet helaas.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx (Bericht 276267)
Ik snap het soms niet , ze hacken zowat alles .
Elk pc spel is te kraken , pc's of site's zijn te kraken ......software is te kraken .
Wat is er nou toch zo vreselijk moeilijk om een baseband te hacken ???????? in dit geval de 02.30.03 ???
En wat ik dan echt niet begrijp is dat je via t-mobil met een simpele unlockcode van al dat gezeik af bent .( is die code dan zo moeilijk ?)

Oeps , of ben ik nu off topic:confused:

Eeeeh, als het zo simpel is, waarom doe je het dan niet zelf even? Alle gekheid op een stokje, zo simpel is het dus echt niet.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door francebramie (Bericht 276272)
Om zo'n code via T-Mobile te krijgen kost dat geld... Volgens mij het eerste jaar 120 euro, 2 de jaar iets minder en na 2 jaar gratis ofzo...

T-Mobile unlock: direct/eerste 3 maanden €120,=, na 3 maanden €90,=, na 6 maanden €60,=, na 9 maanden €30,=, gratis na een jaar.

SeFix 10-04-09 17:59

is de kans groot dat er in de toekomst een nieuwe yellowsnow komt?

stereopanda 15-04-09 16:23

Hee allemaal,

bijzonder lange tijd geleden weer.. maar ik zit met een aantal vraagjes:
Vanavond komt er een kennis van me langs met een iPhone 3G, aangezien deze persoon het zelf niet aandurft om de iphone te unlocken is mij gevraagd dit te doen.

Op het moment weet ik nog niet welke firmware en baseband deze telefoon zal hebben, maar ik kan me er niet echt wijs uit maken met welke firmware de telefoon nu te unlocken is, en op welke manier? Wat raadt iphoneclub.nl mij aan om te doen?

Edit: Ik heb volgens mij ook nog ergens een turbosim hier liggen, is het zo dat dit ook gewoon werkt?

Mvg, Niels

Shorty007 15-04-09 16:36

dacht tot 2.2 met modemfirmware 02.28.00 met yellowsn0w.
of de custom 2.2.1(5G77)

DACHT IK hoor..... :)

ik heb iig modemfw 02.28.00 met 2.2.1 maar die 2.2.1 is een custum die dus je baseband niet upgrade...

stereopanda 15-04-09 16:45

Ik heb ondertussen mijn turbosim ook weer gevonden, is het ook zo dat als ik de turbosim gebruik in een iPhone 3G met elke willekeurige firmware dat hij ook werkt?

Di-onic 16-04-09 19:35

Vraagje,

Ik wil graag mij iphone upgraden naar firmware versie 2.2.1 maar hij is geunlockt met yellows0w. Nu las ik dat dit wel kon maar dat je dan moet voorkomen dat de baseband ook geupgrade word, dit kan met Pwnagetool.
Maar ook las ik dat pwnagetool alleen voor de mac te verkrijgen is, zijn er nog andere mogelijkheden of kan het alleen op een mac?

Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen:P

EN-IS 17-04-09 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Di-onic (Bericht 278492)
Vraagje,

Ik wil graag mij iphone upgraden naar firmware versie 2.2.1 maar hij is geunlockt met yellows0w. Nu las ik dat dit wel kon maar dat je dan moet voorkomen dat de baseband ook geupgrade word, dit kan met Pwnagetool.
Maar ook las ik dat pwnagetool alleen voor de mac te verkrijgen is, zijn er nog andere mogelijkheden of kan het alleen op een mac?

Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen:P

Gebruik de custom FW van Michael! Daarmee kun je upgraden naar 2.2.1, heb ik ook.

Ik zit wel met een vraag, ik heb i-smartphone hardware unlock, met baseband 02.11.07, mijn Wi-Fi werkt niet (weet niet waarom), dus ik ben gesteld op 3G verbinding.

Als ik de blog van de dev team heb goed gelezen, update je naar FW 2.2, QuickPwn je het (toestel wordt jailbreaked, dus niet unlocked) en daarna via Cydia/Installer yellowsn0w downloaden, maar mijn i-smartphone hardware unlock werkt niet met FW 2.2, dus dan heb ik ook geen 3G verbinding, en de Wi-Fi werkt dus niet (op dit moment, onbekende reden waarom het niet werkt), hoe kan ik dan yellowsn0w downloaden? :( :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.