iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   OTB 1.1.2 unlocken met Supersim (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/3014-otb-1-1-2-unlocken-supersim.html)

Chivan 30-11-07 11:05

OTB 1.1.2 unlocken met Supersim
 
hallo allemaal,

als ik het goed begrijp is er een mogelijkheid om je 1.1.2 otb te onlucken met de supersim methode als je een t-mobile simkaart hebt. Kan iemand dit bevestigen en zo ja, heeft iemand een idee waar je een silvercard kan aanschaffen?

pcmarket 30-11-07 15:03

Turbosim kan een otb 1.1.2 unlocken.
Hier te vinden:
eBay.be: Bladox Turbosim - unlock voor Apple iPhone 1.1.2 (object 130179563672 eindtijd 07-dec-07 14:37:37 CET)

Wat nieuws hierover door een gebruiker

Hi everyone,
I wanted to let everyone know that I recently purchased a new iphone with pre-installed 1.1.2 and new bootloader. I unlocked it with my Turbo Sim. Here's what I did....
1.) Downgrade back to version 1.0.2
2.) Jailbreak the phone with Windows GUI Installer
3.) Once the phone is jailbroken, install App Tapp
4.) Once App Tap finishes installing. open the installer and update to the recent version.
5.) Install community Sources
6.)Reboot, go back and reopen installer. You will see Oktoprep. Install Oktoprep. Even though it says its for version 1.1.1, it still works on version 1.0.2
7.)After installation, put TSIm and a valid ATT card into the phone and update to 1.1.2
8.) with the valid ATT sim and TSim in place, this should automatically jailbreak the phone, if not, try to activate by clicking on the activate button on the Windows GUI Installer.
9.) The carrier should say "ATT." Press settings, go to phone, and there should be something that says SIM Applications. Go into that and there should be an application that says AppleSaft (only if you programmed your Turbo Sim). Once in AppleSaft and with the TSim and ATT inside working, press Set.
10.) Turn off the phone, replace ATT sim with you carrier Sim and Tsim and insert into the phone. Turn the phone back on and that and wait a moment. Your carrier should be on and your iphone should be unlocked...

This process worked for me, but like everything else...what works for one doesn't work for all...Good luck

Chivan 30-11-07 17:30

dank je, ik ben op de hoote van de turbosim oplossing. Supersim schijnt echter goedkoper te zijn..... Ben alleen benieuwd of het echt werkt en waar je aan een silvercard kan komen.

Stibou 30-11-07 17:35

wacht anders nog even,blijkt dat de nieuwe FW binnen korte tijd uitkomt en dan kun je otb 1.1.2 unlocken!

Amp. 30-11-07 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stibou (Bericht 21933)
wacht anders nog even,blijkt dat de nieuwe FW binnen korte tijd uitkomt en dan kun je otb 1.1.2 unlocken!

Waarom kan als 1.1.3 uitkomt ineens 1.1.2 otb geunlockt worden? :)
zou trouwens relaxed zijn als de vrij snel uitkomt (volgende week) xD

Michael 30-11-07 21:28

Zoek even in google voor de silvercard Maar je zult ook een kaartlezer/schrijver nodig hebben. Het kan trouwens heel goed mogelijk zijn dat de nieuwe FW pas in maart komt want dan is de rest van europa aan de beurt voor de lancering van de iPhone.

Chivan 01-12-07 15:49

hoeveel tijd zat er ongeveer tussen 1.1.1 en 1.1.2 trouwens?

pcmarket 01-12-07 16:15

tussen de 2 firmwares 1.1.1 en 1.1.2 zat volgens mij maar een goede maand.
De lock van de 1.1.2 zit hard gecodeerd in de infineon chip van de iPhone. Die is naar verluid van 64 bit caliber. Dus als die te kraken is - dan kan je net zo eenvoudig een bank kraken. Volgens mij zal het nog even duren. Deze lock is van een ander caliber als de vorige die zich in de Baseband zat.

pcmarket 01-12-07 17:07

Dit gaat over de unlock van een OTB 1.1.2 door een gebruiker:

Hi everyone,
I wanted to let everyone know that I recently purchased a new iphone with pre-installed 1.1.2 and new bootloader. I unlocked it with my Turbo Sim. Here's what I did....
1.) Downgrade back to version 1.0.2
2.) Jailbreak the phone with Windows GUI Installer
3.) Once the phone is jailbroken, install App Tapp
4.) Once App Tap finishes installing. open the installer and update to the recent version.
5.) Install community Sources
6.)Reboot, go back and reopen installer. You will see Oktoprep. Install Oktoprep. Even though it says its for version 1.1.1, it still works on version 1.0.2
7.)After installation, put TSIm and a valid ATT card into the phone and update to 1.1.2
8.) with the valid ATT sim and TSim in place, this should automatically jailbreak the phone, if not, try to activate by clicking on the activate button on the Windows GUI Installer.
9.) The carrier should say "ATT." Press settings, go to phone, and there should be something that says SIM Applications. Go into that and there should be an application that says AppleSaft (only if you programmed your Turbo Sim). Once in AppleSaft and with the TSim and ATT inside working, press Set.
10.) Turn off the phone, replace ATT sim with you carrier Sim and Tsim and insert into the phone. Turn the phone back on and that and wait a moment. Your carrier should be on and your iphone should be unlocked...

This process worked for me, but like everything else...what works for one doesn't work for all...Good luck

Chivan 02-12-07 15:50

ik heb de knoop maar doorgehakt en een turbosím besteld..... :)

Prime 03-12-07 12:44

In de wiki van deze site staan de correcte procedures voor het gebruik en unlock van de TurboSim welke ik zelf gehanteerd en werkende heb.

redhead 03-12-07 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chivan (Bericht 22524)
ik heb de knoop maar doorgehakt en een turbosím besteld..... :)


Waar? Bij Bladox of nog ergens anders?
Heb je dan ook een ATT sim? Want die heb ik niet bij mijn iPhone uit de US.

Nikooos 03-12-07 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redhead (Bericht 23094)
Waar? Bij Bladox of nog ergens anders?
Heb je dan ook een ATT sim? Want die heb ik niet bij mijn iPhone uit de US.

Waarom heb jij die niet? Zit die er niet gewoon in?

Chivan 04-12-07 09:33

sterk verhaal, zo ver als ik weet zit er bij elke aangeschafte iphone us een AT&T kaart. Heb je er al eens in de Iphone gekeken ;)

redhead 04-12-07 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chivan (Bericht 23150)
sterk verhaal, zo ver als ik weet zit er bij elke aangeschafte iphone us een AT&T kaart. Heb je er al eens in de Iphone gekeken ;)

Tja... was me eigenlijk niet bewust dat die er al in kon zitten... :D

Even kijken.. en ja hoor, hij wordt dus niet los bijgeleverd zoals we in NL gewend zijn, maar is gelijk al in de iPhone geplaatst.

Dus AT&T sim heb ik wel.. nu nog een TurboSim:)

Nikooos 04-12-07 17:01

die turbosim zit er niet in redhead ;)

the-edge 06-12-07 11:19

Ik heb bij mijn T-Mobile abbo een USB stick gekregen waarmee je je SIM kaart kan uitlezen. Die kun je dus achterin de USB stick duwen..

Zou je hiermee de hele mikmak kunnen kopieren? En dus bruikbaar maken voor SuperSim?

tjimme 06-12-07 14:13

Correct me if i'm wrong...
voor de supersim methode kan ik nergens een duidelijk verhaal vinden.

Waar koop je dat ding?

Als je hem hebt, wat moet je dan nog meer hebben?

En wat moet je doen om het geheel werkend te krijgen?

Iemand een eenduidig antwoord?

TJB 06-12-07 15:20

Op hackint0sh staan er een aantal tutorials, alle andere info staat er ook in, zoals wat je nodig heb enzo:

Tutorial: "Unlock" your iPhone with SuperSim - Hackint0sh

TurboSim is veel makkelijker dan supersim, zeg het alvast :)

Enne... dit stond trouwens ook al in de wiki: https://forum.iculture.nl/f1/ip...-supersim.html

konijntje 14-12-07 11:32

Maar zijn vraag is nog niet beantwoord... kan een iphone 1.1.2 met 4.6 otb unlocked worden met deze methode? ik heb namelijk een writer en t-mobile sim...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.