//

welke *sim

welke *sim discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik heb een vraag over de keuze van een *sim voor de hardware matige unlock van een Iphone 1.1.2. Bootloader 4.6. Ik las ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-02-08, 19:10
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard welke *sim

Hallo allemaal, ik heb een vraag over de keuze van een *sim voor de hardware matige unlock van een Iphone 1.1.2. Bootloader 4.6. Ik las dat er nog wat verschillen tussen de sims zitten, bijvoorbeeld de ondersteuning voor edge. Is dat nog steeds zo? En zijn er nog problemen bekend met bepaalde simkaarten en update naar 1.1.3. En welke is dan uitiendelijk qua prijs het meest aantrekkelijk? Allemaal alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-02-08, 19:55
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Het hangt allemaal van je persoonlijke voorkeur af.
Wil je een kaartje dat je kan herprogrammeren:
-Bladox Turbosim
Deze is redelijk duur. Rond de 70 a 80 euro op ebay
- silvercard oplossing
Kan je enkel gebruiken als je een V1-sim kaart hebt (Meer info vind je hierover op het forum). De kostprijs hiervan bedraagt een 7 a 10 euro voor een silvercard en een 40 a 50 euro voor een programmer

Indien je dat herprogrammeren niet nodig vindt heb je keuze te over:
Easyisim, xsim, nextsim, ........

Ik zou voor een een herprogrammeerbare oplossing kiezen omdat deze waarschijnlijk met de nieuwere basebands overweg kunnen terwijl de andere kaartjes niet meer compatibel zijn met andere baseband-versies.
__________________
Innovation distinguishes between a leader and a follower
  #3  
Oud 05-02-08, 19:58
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocin Bekijk bericht
Het hangt allemaal van je persoonlijke voorkeur af.
Wil je een kaartje dat je kan herprogrammeren:
-Bladox Turbosim
Deze is redelijk duur. Rond de 70 a 80 euro op ebay
- silvercard oplossing
Kan je enkel gebruiken als je een V1-sim kaart hebt (Meer info vind je hierover op het forum). De kostprijs hiervan bedraagt een 7 a 10 euro voor een silvercard en een 40 a 50 euro voor een programmer

Indien je dat herprogrammeren niet nodig vindt heb je keuze te over:
Easyisim, xsim, nextsim, ........

Ik zou voor een een herprogrammeerbare oplossing kiezen omdat deze waarschijnlijk met de nieuwere basebands overweg kunnen terwijl de andere kaartjes niet meer compatibel zijn met andere baseband-versies.


Okeej merci voor je reactie! Maar ik vroeg me nog af dan of dat herprogrammeren moeilijk is...of heb je alleen iworld nodig? En wat is de verwachting m.b.t. het unlocken van de baseband 4.6, is die al in aantocht denken jullie en hoelang zou dat dan nog duren?
  #4  
Oud 05-02-08, 20:08
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

Dat herprogrammeren is niet zo moeilijk, er zijn genoeg tutorials voor te vinden op het web.
Op je vraag wanneer die software unlock voor 4.6 uitkomt kan voorlopig niemand een antwoord geven.

Oh ja, ik ben van België en ga voor mijn iPhone gebruik maken van de silvercard methode.
Als je wilt wil ik wel eens afspreken om een silvercard voor je klaar te maken. Op die manier spaar je de kosten die gepaard gaan met de aankoop van een programmer uit.
Je moet zelf enkel beschikken over een silvercard en een base sim kaart. Dit is de enige provider in België die nog V1 sim-kaartjes heeft.
  #5  
Oud 05-02-08, 20:13
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocin Bekijk bericht
Dat herprogrammeren is niet zo moeilijk, er zijn genoeg tutorials voor te vinden op het web.
Op je vraag wanneer die software unlock voor 4.6 uitkomt kan voorlopig niemand een antwoord geven.

Oh ja, ik ben van België en ga voor mijn iPhone gebruik maken van de silvercard methode.
Als je wilt wil ik wel eens afspreken om een silvercard voor je klaar te maken. Op die manier spaar je de kosten die gepaard gaan met de aankoop van een programmer uit.
Je moet zelf enkel beschikken over een silvercard en een base sim kaart. Dit is de enige provider in België die nog V1 sim-kaartjes heeft.

Ik kom uit Nederland en gebruik t-mobile, dit maakt de silvervard methode dus onbruikbaar neem ik aan omdat deze dus geen V1 simkaartjes heeft?
  #6  
Oud 05-02-08, 20:18
Ocin's schermafbeelding
Ocin Ocin is offline
• iOS 3.1.3
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 178
Standaard

T-mobile maakt als enige provider in Nederland nog gebruik van V1-simkaartjes.
Dus je kan gebruik maken van de silvercard methode.
Ikzelf heb het gerief hiervoor besteld bij satboy:
de silvercard: Piccard 2 - Silvercard
de programmer: Dynamite USB Programmer

Komt in totaal op 58,03 euro uit thuis geleverd.
Kan wel nog geen feedback geven over de site aangezien m'n order nog altijd in de "processing-fase" zit doordat het in Duitsland Rosenmontag is geweest.
  #7  
Oud 05-02-08, 23:07
macmichael macmichael is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard

Hi

Ik heb de black stealth gekocht en die werkt prima op 1.1.2 en 1.1.3
je hoeft verder niets te programmeren. Ik heb er nog drie liggen...
  #8  
Oud 05-02-08, 23:42
shar shar is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard

Wat moet ik doen om zo snel mogelijk in het bezit te komen van die sim?
  #9  
Oud 06-02-08, 00:39
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Ik heb tot nu toe alleen maar gebruik gemaakt van Simfreeer en nog nooit problemen mee gehad. Alle sim kaarten werken er mee en nooit last gehad van weg vallen van bereik of dat soort dingen. Lekker goedkoop en functioneel !

(Mocht iemand interesse hebben in Simfreeer, PM me )


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shar Bekijk bericht
Wat moet ik doen om zo snel mogelijk in het bezit te komen van die sim?
Vooral goed lezen :X

Laatst gewijzigd door Grample; 06-02-08 om 00:50.
  #10  
Oud 06-02-08, 13:52
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmichael Bekijk bericht
Hi

Ik heb de black stealth gekocht en die werkt prima op 1.1.2 en 1.1.3
je hoeft verder niets te programmeren. Ik heb er nog drie liggen...


Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een Bladox en een Simfreer, behalve de prijs. Ik heb begrepen dat bladox toch wel een beetje de standaard is? Maar is de simfreer ook goed...ook voor gebruik onder 1.1.3
  #11  
Oud 06-02-08, 13:57
wovin wovin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

Ik heb via EasyIsim.nl een easyIsim gekocht. Deze volgens hen handleiding geinstalleerd (ik kwam thuis, naar de post gerend en met me jas nog aan het e.e.a uitgevoerd) . Binnen 5 minuten up and running, was echt piece of cake .

1.1.2 OTB US 8GB --> gedowngrade 1.1.1 jailbreak, upgrade 1.1.2 jailbreak --> EasyIsim geinstalleerd --> werkt direct met KPN --> softupgrade 1.1.3. met easyisim in de iphone. Alles werkt top, dus i.c.m de EasyIsim kun je ook 1.1.3 draaien (als je niet via iTunes update uiteraard). Vooralsnog nergens problemen mee, ook niet met bereik of e.d

de kaart kostte me 40 euro incl. verzending. en oh ja, GPRS werkt ook gewoon. iWorld heb je alleen even nodig voor 1.1.2 maar in 1.1.3 niet nodig. En dan nog, gewoon een kwestie van de installer gebruiken en de stappen doorlopen.

En voor bv het taalpakket 1.1.3 de rep: ifoneguide/113 toevoegen. Staan nog een paar bruikbare dingen in. Sjowol bedankt

Laatst gewijzigd door wovin; 06-02-08 om 14:00.
  #12  
Oud 06-02-08, 14:09
melchior melchior is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 58
Standaard

ik heb goede ervaringen met iphonesimsfreer.
  #13  
Oud 06-02-08, 14:15
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wovin Bekijk bericht
Ik heb via EasyIsim.nl een easyIsim gekocht. Deze volgens hen handleiding geinstalleerd (ik kwam thuis, naar de post gerend en met me jas nog aan het e.e.a uitgevoerd) . Binnen 5 minuten up and running, was echt piece of cake .

1.1.2 OTB US 8GB --> gedowngrade 1.1.1 jailbreak, upgrade 1.1.2 jailbreak --> EasyIsim geinstalleerd --> werkt direct met KPN --> softupgrade 1.1.3. met easyisim in de iphone. Alles werkt top, dus i.c.m de EasyIsim kun je ook 1.1.3 draaien (als je niet via iTunes update uiteraard). Vooralsnog nergens problemen mee, ook niet met bereik of e.d

de kaart kostte me 40 euro incl. verzending. en oh ja, GPRS werkt ook gewoon. iWorld heb je alleen even nodig voor 1.1.2 maar in 1.1.3 niet nodig. En dan nog, gewoon een kwestie van de installer gebruiken en de stappen doorlopen.

En voor bv het taalpakket 1.1.3 de rep: ifoneguide/113 toevoegen. Staan nog een paar bruikbare dingen in. Sjowol bedankt

Is het geen nadeel dat deze EasyIsim niet herprogrammeerbaar is zoals bijv wel de bladox is?
  #14  
Oud 06-02-08, 14:17
melchior melchior is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 58
Standaard

ja dat is een nadeel maar die turbosim is wel een stuk duurder
  #15  
Oud 06-02-08, 14:20
pdewildt pdewildt is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 33
Standaard

Wat vinden jullie van deze Hypersim, deze schijnt wel herprogrammeer te zijn en is ook niet al te duur:
  • Fabrikant/Verkoper: Sim Magic
  • Werkt met firmware 1.1.2 en bootloader 4.6: Ja
  • Herprogrammeren mogelijk: Ja
  • Plug&Play (werkt meteen na insteken): Ja
  • Simkaartversie(s): V1-V3
  • Prijs: $85 (inclusief verzendkosten)
  • Waar te koop: Sim Magic (Taiwan)
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
welke pre-paid sim in USA? en voor welk bedrag? $25? $10? koekjedebij Koopinformatie USA 11 06-05-09 09:37
iPhone 3G: Welke simkaarten worden ondersteund door Rebe SIM? UZW Unlock 6 31-03-09 11:58
Welke hardware unlock sim is het beste/werkt met firmware 2.2 MOL20K Archief 1 10-12-08 17:06
Telfort en Iphone 3g welke sim? jaz075 Archief 3 20-10-08 10:07
Welke sim? Sphinkx Unlock [archief] 7 22-01-08 21:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.