iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7682-grote-firmware-1-1-3-topic-deel-2-a.html)

pcmarket 24-02-08 20:01

Mogelijk een nuttige aanvulling bij:
"Q: De locatie bepaling in Google Maps werkt niet?
A: Maak je wel gebruik van de laatste baseband? Deze is essentieel voor Google Maps om naar behoren te werken."

Je moet ook je boot loader downgraden naar 3.9 voordat de functie werkt.

pcmarket 24-02-08 20:09

Ik zou gewoon eerst een restore doen van je firmware 1.1.1
Daarna je "baseband erase" en dan herstel in iTunes naar 1.1.3 in DFU mode
Dan je unlock. Dan werkt alles perfect.
Onder windows kan dit met ziphone 2.4
Onder MAC kan ik je geen raad geven maar de stappen zijn hetzelfde.
Succes!

Franky 24-02-08 20:11

ik heb iJailBreak gebruik (0.5.3) dit is ECHT.... Dé manier snel en gemakkelijk!

binnen 5 minuten en alles werk!

geweldig!!!!!!!!!!!!!! ;-)

pcmarket 24-02-08 20:13

Ziphone DFU mode onder windows is: ziphone -D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 69248)
Als het goed is heb je in ZiPhone 2.4 twee vensters met aanvink-mogelijkheden: eentje waar jailbreak, activate en unlock staan en eentje waar o.a. ierase baseband en enter dfu-mode staan. Die laatste moet je hebben: vink 'enter dfu mode' aan en klik vervolgens op start. Even wachten en je iPhone is in dfu-mode.
Dan: iTunes herkent 'm dan ook als een iPhone in recovery mode waarvan de firmware hersteld moet worden. Doe dit ook: klik op 'herstel'. Als dit gebeurd is (iTunes download dan de benodigde 1.1.3-firmware en installeert die op de iPhone) heb je een schone iPhone waarop alle voorgaande bestanden die je er zelf op hebt gezet gewist zijn.
Als laatste: draai ZiPhone, vink aan de opties 'jailbreak', 'activate' en 'unlock' en klik op start. Na 2.5 minuut heb je een schone 1.1.3 iPhone zonder files van voorgaande edities.

Hopelijk heb je hier iets aan. Enige wat ik niet zeker weet is of ZiPhone voor Windows die extra optie 'enter dfu mode' heeft, werk zelf op de Mac en daar heeft versie 2.4 het wel.


Maarten 24-02-08 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franky (Bericht 70592)
Ik heb all van alles gelezen maar ik kan nergens precies vinden hoe, wat en waarmee ik op mijn Mac een 1.1.1 unlockte US 8GB iPhone met modem FW: 04.01.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2 gemakkelijk naar 1.1.3 krijg? De 'Locate me' functie in Googel Maps moet wel werken!

Kan iemand mij vertel hoe en met welke tool/app?
Bij voorbaat dank,

- Franky

(1.1.1 unlockte US 8GB iPhone met modem Firmware: 04.01.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2)

Via de iJailBreak Methode kan je op een MAC heel simpel naar 1.1.3. Ook de nieuwe inDependence heeft ondersteuning voor 1.1.3. Ook de ZiPhone methode werkt onder mac (tegenwoordig ook met GUI ondersteuning).

Dit was echt wel uit te zoeken hoor! In ieder geval succes.

Jupil 24-02-08 21:30

Q: Youtube geeft de melding maak verbinding met itunes?
A Installeer de youtube fix uit de Repo van ifoneguide of van i.unlock.no. Te verkrijgen via de installer door het toevoegen van de source http://ifoneguide.nl/113. Let er wel op dat je tijd op je iphone goed staat.

Ik heb de ifone update 1,1,1 gedaan ok maar het werkte nog nie er was melding bn een update van 1,1,3 ok ook gedaan en werkte nog steeds niet. kreeg weer de melding van update en dat was weer de 1,1,1. het leek me een vizieuze cirkel maar zonder goed resultaat.

Iemand raad?

greetzzz

Jupil

yingie 24-02-08 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franky (Bericht 70592)
Ik heb all van alles gelezen maar ik kan nergens precies vinden hoe, wat en waarmee ik op mijn Mac een 1.1.1 unlockte US 8GB iPhone met modem FW: 04.01.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2 gemakkelijk naar 1.1.3 krijg? De 'Locate me' functie in Googel Maps moet wel werken!

Kan iemand mij vertel hoe en met welke tool/app?
Bij voorbaat dank,

- Franky

(1.1.1 unlockte US 8GB iPhone met modem Firmware: 04.01.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2)

Met een beetje zoeken kom je er echt achter, hoor. Ik heb inmiddels al tig keren uitgelegd hoe, maar ik doe het nog een keertje voor je. Zorg eerst dat je je gegevens nog even gesynchroniseerd hebt in iTunes, zodat je na deze procedure je gegevens weer terug kunt syncen naar je iPhone.

• Download ZiPhone 2.4 vanaf ZiPhone's Blog. Dit is de GUI-versie voor Mac OS X. Het zip-bestand uitpakken en opstarten.
• Koppel vervolgens je iPhone aan je Mac. iTunes zal dan ook opstarten, maar dat maakt niks uit. Laat iTunes gewoon open tijdens het verdere verloop!
• Ga naar de ZiPhone.app en vink onder 'Advanced' de optie 'enter dfu mode' aan en klik op start. Als dit klaar is (als je een 'error returned01' of zoiets krijgt, gewoon negeren) is je iPhone in 'recovery mode'. Dit zie je aan het 'iTunes logo en stekkertje' op je iPhone-scherm.
• iTunes zal nu je aandacht vragen en melden dat het een iPhone in 'recovery mode' heeft aangetroffen en dat je deze maar even moet restoren. Doe dit: klik in iTunes op 'herstel' (NIET 'Update') en laat iTunes zijn werk doen. iTunes herstelt nu je iPhone naar de default factory state = FW 1.1.3.
• Als iTunes hiermee klaar is heb je dus een iPhone met Firmware 1.1.3. Ga weer naar het programma ZiPhone 2.4. Doe onder 'advanced' eerst even het vinkje voor de optie 'enter dfu mode' uit! Ga dan naar 'Standard Options' en vink aan: Jailbreak, Activate en Unlock. Klik vervolgens op 'start' en na 2.5 minuut is je iPhone jailbroken, activated én unlocked op firmware 1.1.3!

Ter info: jij hebt dan een baseband-versie 04.03.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2. Google Maps en Locate Me werken dan perfect.

Wat verder nog handig is om te weten:

- iTunes herkent nu een frisse/verse/maagdelijke iPhone en zal vragen om de opgeslagen reservekopie te gebruiken om gegevens op je iPhone weer te herstellen. Doe dit niet maar maak een nieuwe ID voor je iPhone aan. Reservekopieën en 1.1.3 gaan niet zo goed samen.
- Deze procedure installeert ook de 'Installer.app' op je iPhone. Zorg dat je hiermee als allereerste 'BSD Subsystem' installeert, gevolgd door 'OpenSSH' (voor als je in je iPhone wil SSH-en of FTP-en).
- Als je vervolgens allerlei leuke apps gaat installeren krijg je op een gegeven moment een melding, dat er te weinig ruimte is. Dit op te lossen door een 'fix' te installeren. Er zijn 2 'fixes' hiervoor en mijn aanbeveling is om 'BossTool' te installeren en niet '300MBKiller'. Die laatste zorgde bij voor problemen en naar ik begrepen heb ook bij menig andere iPhoner.

Geniet vervolgens van je iPhone firmware 1.1.3! Als je nu nog vragen hebt PM je me maar.

ArB 24-02-08 23:01

@yingie

Wat een heleboel tekst, waarom verwijs je niet naar de wiki ? :)

Grample 24-02-08 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 70731)
@yingie

Wat een heleboel tekst, waarom verwijs je niet naar de wiki ? :)

Inderdaad want zo blijven mensen "lui" :o

broodje 25-02-08 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 69248)
Hopelijk heb je hier iets aan. Enige wat ik niet zeker weet is of ZiPhone voor Windows die extra optie 'enter dfu mode' heeft, werk zelf op de Mac en daar heeft versie 2.4 het wel.

prachtig! dank je wel. Met de allerlaatste versie van ziphone met de interface is het werkelijk helemaal kinderspel : Unlock the iPhone - the simple tutorial!

cardona 25-02-08 00:12

idd het is mij ook gelukt, vroeger was het iets moeilijker nu ist kinderspel, alleen heb ik geprobeert google maps mijn positie te laten bepalen maar hij deed het niet, morgen eens in de grote stad proberen

edit google maps werkte na een paar keer proberen +- 50 meter er naast

yingie 25-02-08 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 70738)
Inderdaad want zo blijven mensen "lui" :o

Lui blijven mensen toch, eh:rolleyes:

denboris 25-02-08 09:26

heel erg bedankt voor dit topic! Dit vind ik nu super zie!

j.junior 25-02-08 12:50

Hey iedereen!
Ik heb laatst mijn 1.1.2 iphone, laten updaten naar 1.1.3 Via de installer app die ik erop had staan, alles ging goed en ik was n kwartiertje verder, en toen moest in mn iphine aam de computer aansluiten, via itunes 1.1.3 erop zetten, en toen was het klaar, ik starte mn iphone op en 1.1.3 zat erop! :-D
alleen de nadelen waren, dat ik al mn fotos en muziek kwijt was, en al mn contactpersonen.

maar het allergrootste probleem is dat Installer er niet meer opzit!! ik weet dat je dat via dat SSH gebeuren er weer op kan zetten, maar ik snap dr echt de ballen van. de enige ssh prog die ik snap is Winscp, maar dat werkt dus ook niet..

kan iemand mij helpen? iniedergeval uitleggen hoe ik installer erweer opzet?

trouwens, mn contacten die doen het ook niet meer, als ik gebeld wordt.

groetjes,

Joop

pcmarket 25-02-08 13:02

In ziphone kan je een jailbreak uitvoeren.
Dan staat de installer er weer op.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door j.junior (Bericht 70925)
Hey iedereen!
Ik heb laatst mijn 1.1.2 iphone, laten updaten naar 1.1.3 Via de installer app die ik erop had staan, alles ging goed en ik was n kwartiertje verder, en toen moest in mn iphine aam de computer aansluiten, via itunes 1.1.3 erop zetten, en toen was het klaar, ik starte mn iphone op en 1.1.3 zat erop! :-D
alleen de nadelen waren, dat ik al mn fotos en muziek kwijt was, en al mn contactpersonen.

maar het allergrootste probleem is dat Installer er niet meer opzit!! ik weet dat je dat via dat SSH gebeuren er weer op kan zetten, maar ik snap dr echt de ballen van. de enige ssh prog die ik snap is Winscp, maar dat werkt dus ook niet..

kan iemand mij helpen? iniedergeval uitleggen hoe ik installer erweer opzet?

trouwens, mn contacten die doen het ook niet meer, als ik gebeld wordt.

groetjes,

Joop


Iceman011 26-02-08 10:12

ben je je fotos die je genomen hebt kwijt als je naar 1.1.3 herstelt?

pcmarket 26-02-08 10:42

Als je de herstel doet van de firmware ben je uiteraard alles kwijt. Bij een update niet.

RamonPouw 26-02-08 12:27

Je moet hem bijwerken.. niet herstellen

Ik heb dus al mijn bestanden smsjes,foto's,mailtjes ect nog

yingie 26-02-08 12:34

Wat je kunt doen is even alles syncen en foto's met SSH op je PC/Mac zetten. Voor de rest ben je wel alles kwijt als je herstelt inderdaad. Het voordeel van herstellen is dat je daarna een 'schone' iPhone hebt, handig als je problemen met je huidige versie hebt.

Iceman011 26-02-08 18:43

de een zegt hier upgraden en de ander herstellen??

en klopt dat, dat die limiet van 1000 smssjes verdwenen is?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:58.