iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7682-grote-firmware-1-1-3-topic-deel-2-a.html)

Daros 03-03-08 18:56

Mmmmmaaaaarrteeeennn..... joehoooeee??? meneertje?

Pas jij is heel gauw de OP aan. 1.14 is de nieuwste versie van Apple joh!

Zie ik je morgen?

nelisd1 03-03-08 20:07

Ik ben nu bezig met het unlocken van mijn iphone, maar nadat ik hem in DFU mode heb gezet, kan iTunes de iPhone niet vinden.. Weet iemand hoe dit kan en hoe dit op te lossen? Bedankt alvast..

Nederwiet 14-03-08 15:44

Hoi Iphoners,

Ik ben nu al een hele tijd bezig mijn iphone weer bellend te krijgen.
Ik heb mijn 1.1.2 BL4.6 volgens het wiki naar 1.3 gerestored. Daarna heb ik d.m.v. Ziphone de unlock,jailbreak en activate gedraait zonder problemen. Installler, DSB, NL taalpakket etc geinstalleerd. Deze ook in instellingen, op nederland gezet.
Alles zoals het zou horen, bij het herstarten komt de melding: "sim is vergrendelt" dus deze hef ik op.. Maar hij pakt geen netwerk! (dit zonder en met simfreer)

Iemand ervaring met dit probleem, op het forum kon ik niet echt een soort gelijk probleem vinden?

ControlSje 14-03-08 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederwiet (Bericht 81757)
Hoi Iphoners,

Ik ben nu al een hele tijd bezig mijn iphone weer bellend te krijgen.
Ik heb mijn 1.1.2 BL4.6 volgens het wiki naar 1.3 gerestored. Daarna heb ik d.m.v. Ziphone de unlock,jailbreak en activate gedraait zonder problemen. Installler, DSB, NL taalpakket etc geinstalleerd. Deze ook in instellingen, op nederland gezet.
Alles zoals het zou horen, bij het herstarten komt de melding: "sim is vergrendelt" dus deze hef ik op.. Maar hij pakt geen netwerk! (dit zonder en met simfreer)

Iemand ervaring met dit probleem, op het forum kon ik niet echt een soort gelijk probleem vinden?

Probeer eens te restoren(herstellen) zonder een SIM key op je SIM. Kan zijn dat er iets mis gaat als de SIM een key heeft.

Nederwiet 14-03-08 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 81765)
Probeer eens te restoren(herstellen) zonder een SIM key op je SIM. Kan zijn dat er iets mis gaat als de SIM een key heeft.

Zit nu in instellingen waar ik mijn "sim pin" aan en uit kan zetten.
Maar deze zijn grijs.. dus op deze manier kan ik er niet bij.
Op 1.2. was dit er ook, maar toen zonder problemen.
Zou terug naar 1.2 dit kunnen oplossen? of zou dat niet uitmaken?
Ben nu al zo lang bezig dat ik de hoop een beetje begin op te geven :(

ControlSje 14-03-08 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederwiet (Bericht 81770)
Zit nu in instellingen waar ik mijn "sim pin" aan en uit kan zetten.
Maar deze zijn grijs.. dus op deze manier kan ik er niet bij.
Op 1.2. was dit er ook, maar toen zonder problemen.
Zou terug naar 1.2 dit kunnen oplossen? of zou dat niet uitmaken?
Ben nu al zo lang bezig dat ik de hoop een beetje begin op te geven :(

Heb je nog een andere mobiel? Dan kun je de PIN er mischien daarmee afhalen.

Nederwiet 14-03-08 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 81774)
Heb je nog een andere mobiel? Dan kun je de PIN er mischien daarmee afhalen.

Oké gedaan, ga nu naar Ziphone -> DFU mode -> intunes option+herstellen en selecteer mijn gedownloade 1.3 en installeer deze. Dit alles met mijn eigen sim erin, of zou het die van At&t moeten zijn (al een in eerdere poging geprobeerd)

ControlSje 14-03-08 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederwiet (Bericht 81778)
Oké gedaan, ga nu naar Ziphone -> DFU mode -> intunes option+herstellen en selecteer mijn gedownloade 1.3 en installeer deze. Dit alles met mijn eigen sim erin, of zou het die van At&t moeten zijn (al een in eerdere poging geprobeerd)

Moet ook met je eigen SIM werken. Ik weet niet of de iPhone in een echte DFU mode komt met ZiPhone, Je kunt anders ook nog de hardware (knoppen) methode proberen.

yingie 14-03-08 16:31

Gewoon je eigen sim erin. En volgens mij is het handiger om meteen naar 1.1.4 te gaan. En trouwens, volgens mij is je bootloader inmiddels 3.9 geworden? ZiPhone doet dat dacht ik automatisch.

ControlSje 14-03-08 16:38

Ligt aan de versie van ZiPhone. Maar 1.1.4 is inderdaad stabieler als 1.1.3.

Nederwiet 14-03-08 16:41

Oké hij is weer hersteld naar 1.1.3, dit maal geen scherm met sim met lock, nog geen bereik.. Ga nu Installler, DSB, NL taalpakket etc geďnstalleerd. Mocht dit nog iets uit maken

ControlSje 14-03-08 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nederwiet (Bericht 81790)
Oké hij is weer hersteld naar 1.1.3, dit maal geen scherm met sim met lock, nog geen bereik.. Ga nu Installler, DSB, NL taalpakket etc geďnstalleerd. Mocht dit nog iets uit maken

Vraagje: welke versie van ZiPhone gebruik je en welke optie(s) gebruik je in ZiPhone? Het instaleren van BSD e.a. heeft geen invloed op je bereik.

Nederwiet 14-03-08 16:52

Ik gebruik: Ziphone version 2.5c (2nd Mar 2008) 17:56 CET
daarin gebruik ik eerst naar DFU -> itunes restore naar 1.3 -> dan jailbreak, activate en unlock for any carrier

edit: mac versie

Nederwiet 14-03-08 17:02

Zojuist baseband geinstalleerd en deze zegt dat ik bootloader version 4.6_M3S2 gebruik.
Moet deze naar 3.9? Zoja geeft dit het gevaar van het brick worden?

Ohja.. bij sim geeft ie bij SMS SC en phone number unknown aan

yingie 14-03-08 17:17

Als je kunt bellen enzo zou ik de bootloader zo laten. Verder is het normaal dat ie geen sms sc en phone number geeft, want hij gaat uit van de AT&T-kaart die er oorspronkelijk in zat:p

Nederwiet 14-03-08 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 81816)
Als je kunt bellen enzo zou ik de bootloader zo laten. Verder is het normaal dat ie geen sms sc en phone number geeft, want hij gaat uit van de AT&T-kaart die er oorspronkelijk in zat:p

Aah oké, had het idee dat het misschien iets zou zeggen :p
Maar helaas ik kan nog niet bellen.. dan toch maar weer terug naar 1.2.? :(

yingie 14-03-08 17:22

Probeer eens te 'restoren' naar 1.1.4. en dan ZiPhone draaien?

Nederwiet 14-03-08 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 81821)
Probeer eens te 'restoren' naar 1.1.4. en dan ZiPhone draaien?

Zojuist even een broodje shoarma er tegen aan gegooid voor de goede moed :rolleyes: Ik heb zojuist de 1.1.4 uit wiki gedownload, en in tegenstelling tot de 1.3 is dit een folder en géén zip. Dus het toevoegen van de .ipsw heeft geen nut. Is het wel veilig om het via Itunes te doen?

yingie 14-03-08 18:54

Zet je iPhone in dfu-mode met Ziphone en open dan iTunes. Als het goed is 'ziet' iTunes dat je een oude firmware versie hebt en zal ie aangeven dat er een nieuwere versie beschikbaar is. Die kun in je tabvenster in iTunes op je iPhone zetten d.m.v. 'update' klikken of 'herstel' klikken. Klik gewoon op 'herstel' en iTunes zet zelf firmware 1.1.4 op je iPhone. Je hoeft dus niet per se option + 'herstel' te doen, maar alleen 'herstel' klikken. Dat duurt eventjes totday ie weer aangeeeft dat je iPhone een ongeldige sim-kaart heeft, of zoiets. Dan kun je vervolgens in ZiPhone 2.5 op 'do it all!' klikken en daarna op 'start process' en na 3 minuten is je iPhone weer helemaal schoon. Daarna overigens in iTunes als 'nieuwe iPhone' configureren.

Nederwiet 14-03-08 19:14

Hij doet het weer, met een bereik als nooit te voren!! :D
Hartelijk dank jongens!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.