//

[ZiPhone] Zibree's Unlock/Activate/Jailbreak method for 4.6 112/113 OTB

[ZiPhone] Zibree's Unlock/Activate/Jailbreak method for 4.6 112/113 OTB discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wimsel Nee, ik heb T-mobile. Opzich wel goed, maar ik MOET van gprs af: kost mij nu geld! Oke ff een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #901  
Oud 15-02-08, 12:43
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimsel Bekijk bericht
Nee, ik heb T-mobile. Opzich wel goed, maar ik MOET van gprs af: kost mij nu geld!
Oke ff een tijdelijke oplossing zet mail op manually check dan haalt hij hem niet meer automatisch binnen en ga niet internetten, youtubben, maps, weather en stocks updaten dan maakt hij er geen gebruik van doe dit alleen als je Wi-Fi verbinding heb.
Op deze manier ga je niet op mobiel internet maar het is gewoon ***. Ik hoorde bij andere veel goede verhalen (niet KPN gebruikers) over BossPrefs dat die EDGE goed uitzet.

Succes!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #902  
Oud 15-02-08, 13:07
diedbase diedbase is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Standaard

Ik vroeg me af,
als je een 1.0.2 iphone hebt, dan moest je die eerst virginizen in 1.1.1, maar als je nu een 1.0.2 restore naar 1.1.3, dan jailbreak, activatie, unlock (en verbose), werkt dat dan, of moet je eerst voor de zekerheid naar 1.1.1 om daar te virginizen en dan weer naar 1.1.3?

edit: welke gebruiken jullie om de forward message weg te krijgen? in de ifoneguide rep staan er 2, voor de nate true updaters en voor de def updaters, maar welke moet ik dan hebben voor de restored 1.1.3 ziphone unlocked..?

Laatst gewijzigd door diedbase; 15-02-08 om 13:10.
  #903  
Oud 15-02-08, 13:13
hensie hensie is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Na verschillende pogingen met "ZiphoneGUI" versie 2.1 nog steeds geen Wi-Fi en Bluetooth op mijn geunlockte OTB 1.1.3. Als ik bij settings naar Wi-Fi ga is deze in het grijs weergegeven, zodat ik hem niet aan of uit kan zetten. Evenals mijn bluetooth bij netwerk, die wordt ook grijs weergegeven. Kan er overigens gewoon mee bellen. Internetten via edge lukt ook. Kan iemand mij helpen??

P.s. Heb het gisteren op een OTB 1.1.2 gedaan met ziphone en dat ging prima..
  #904  
Oud 15-02-08, 13:15
diedbase diedbase is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 73
Standaard

kijk even onder settings, general, reset, en dan reset network connections, wil wel eens helpen.

@ michael ik heb net in usr/bin gekeken, maar daar was niks te bekennen dat de de naam secpack oid droeg :S wat zou dat dan betekenen, heb BL3.9 geunlocked met ziphone 2.0.
  #905  
Oud 15-02-08, 13:21
sabatie sabatie is offline
• iOS 2.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 162
Standaard

download boss tools voor gprs uit te zetten en dan blijft het icoon zichtbaar maar je kan niet het internet op
  #906  
Oud 15-02-08, 13:23
tr1pp3r tr1pp3r is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Sittard
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samplex Bekijk bericht
Werkt alles nu ook goed? Youtub, gprs, mail, Itunes, Google maps, locate me now??

Ik ga testen:

ik heb btw nooit ergens problemen mee gehad (youtube/maps/itunes e.d.)
Youtube-> OK!
Maps-> Ok!
Maps-Locate Me now-> OK!!!!!!! (zonder locate me / navizon te hebben)
Mail-> OK! (gebruik gmail btw)

GPRS heeft bij mij sinds 1.1.1 NIET MEER gewerkt, heb vanalles geprobeerd.
Ik ga nu de poging wagen in 1.1.3!

Wederom geen GPRS... Echter verbaasd mij dit niet... GPRS werkt gewoon NIET meer, ik denk door een fout van telfort na afsluiting/her-aansluiting van mijn verbinding.

Happy unlocking,

en idd, de laatste Ziphone unlocked ook BL3.9 phones, maar niet op de Anysim methode, en de ipsf unlock heeft een nalatigheid op het seczone gebied

cheers!
  #907  
Oud 15-02-08, 13:26
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Heel leuk die dev methode maar de ziphone jailbreak laat een stuk minder rommel achter dan die van het dev team
Michael, laat ik voorop stellen dat ik geen moment twijfel aan je deskundigheid. Verre van dat.

De reden dat ik nog op DEV draai is dat die inmiddels bij mij probleemloos werkt. Heb er verschillende versies van geprobeerd, al naar gelang ze uitkwamen. Heb er ook best wat extra's voor moeten doen zoals met BossTool een en ander verplaatsen. Mijn 'systeempartitie' geeft nu een gezonde 126 MB ruimte.

Ik zie hier dat de ZiPhone-versies elkaar in snel tempo opvolgen en nog steeds niet (bij iedereen) direct goed werken. Voor mij reden om even 'lekker te blijven zitten waar ik zit'.

Ik was alleen nieuwsgierig naar die nieuwe baseband en omdat het bloed enz., ben ik dat gaan proberen op de aangehaalde manier. Er zal ongetwijfeld een moment komen dat het gaat kriebelen en ik eens een update via iTunes of iets anders nieuws ga proberen. Voorlopig ben ik even uitgekrabt....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #908  
Oud 15-02-08, 13:31
teunis's schermafbeelding
teunis teunis is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Emmen
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar teunis
Standaard ziphone

net mijn 1.1.2 otb gedaan alles gelukt,alleen als ik op 1 van de nummers op mijn phone keypad tik dan verdwijnt mijn scherm iemand een idee?
  #909  
Oud 15-02-08, 13:33
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teunis Bekijk bericht
net mijn 1.1.2 otb gedaan alles gelukt,alleen als ik op 1 van de nummers op mijn phone keypad tik dan verdwijnt mijn scherm iemand een idee?
iWorld uit de installer downloaden of updaten naar 113
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #910  
Oud 15-02-08, 13:34
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diedbase Bekijk bericht
kijk even onder settings, general, reset, en dan reset network connections, wil wel eens helpen.

@ michael ik heb net in usr/bin gekeken, maar daar was niks te bekennen dat de de naam secpack oid droeg :S wat zou dat dan betekenen, heb BL3.9 geunlocked met ziphone 2.0.
Dat je seczones niet zijn gebackup of dat ze ergens anders staan. Dan moet je even zoeken in je iphone
  #911  
Oud 15-02-08, 13:38
Aapvader's schermafbeelding
Aapvader Aapvader is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Etten-Leur
Berichten: 249
Stuur een bericht via MSN naar Aapvader
Standaard

Dus eigenlijk is het verstandiger om de unlock met anysim1.3 te doen ipv via ziphone of zie ik dat verkeerd?
__________________
"We keep the Yellow flag flying high, from Beatrix to everywhere"
  #912  
Oud 15-02-08, 14:08
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aapvader Bekijk bericht
Dus eigenlijk is het verstandiger om de unlock met anysim1.3 te doen ipv via ziphone of zie ik dat verkeerd?
Ja als dit je seczones niet backupped wel ja Maar misschien staan ze ergens in de iphone. Misschien bij etc.
  #913  
Oud 15-02-08, 14:17
MP3-junky's schermafbeelding
MP3-junky MP3-junky is offline
• iOS 3.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Ja als dit je seczones niet backupped wel ja Maar misschien staan ze ergens in de iphone. Misschien bij etc.
Michael,

Je gaat er nu vanuit dat Ziphone de IPSF methode gebruikt, maar Ziphone gebruikt de Gunlock methode.
zie: https://forum.iculture.nl/f14/i...html#post64865

Dus het zal mij niet verbazen als er geen sec zone backup te vinden is in een met Ziphone geunlocked toestel.
__________________
iPhone US 8GB - FW 3.0 (custom) - Telfort NL - Windows & Hackingtosh
  #914  
Oud 15-02-08, 14:25
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MP3-junky Bekijk bericht
Michael,

Je gaat er nu vanuit dat Ziphone de IPSF methode gebruikt, maar Ziphone gebruikt de Gunlock methode.
zie: https://forum.iculture.nl/f14/i...html#post64865

Dus het zal mij niet verbazen als er geen sec zone backup te vinden is in een met Ziphone geunlocked toestel.
De Gunlock is voor 4.6 BL en de vraag was welke unlock deze methode gebruikt voor de 3.9 BL.
  #915  
Oud 15-02-08, 14:31
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
De Gunlock is voor 4.6 BL en de vraag was welke unlock deze methode gebruikt voor de 3.9 BL.
Er wordt een veilige variant van de ipsf unlock gebruikt, namelijk je blijft je eigen seczone gebruiken, maar de bootloader zelf wordt wel aangepast.
Het is upgrade proof, heb ik net getest. Sterker na een restore naar 1.1.3 krijg ik in de activatie schermen al KPN te zien voor een emercency call.

Zibri is daar erg stellig over op zijn blog, dat dit veel veiliger en beter is dan de GEO ipsf methode.

Citaat:
ZiPhone use all best methods together: geohot bootloader exploit (but not with a patched bootloader, but with the original!) for unlocking 4.03 i use the same method of AnySim 1.3. The SECZONE is never touched by ZiPhone in any way. ZiPhone is SAFE. (maybe the bootloader dowgrade can be riskier.. but never failed so far!)
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.

Laatst gewijzigd door ArB; 15-02-08 om 14:41.
  #916  
Oud 15-02-08, 14:32
Maximus's schermafbeelding
Maximus Maximus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 27
Standaard

Wanneer je nu gebruik maakt van ZiPhone 2.1 dan kun je hem zo unlocken. Restore gaat nog wel gewoon via iTunes 7.6 dus?
  #917  
Oud 15-02-08, 14:45
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Er wordt een veilige variant van de ipsf unlock gebruikt, namelijk je blijft je eigen seczone gebruiken, maar de bootloader zelf wordt wel aangepast.
Het is upgrade proof, heb ik net getest. Sterker na een restore naar 1.1.3 krijg ik in de activatie schermen al KPN te zien voor een emercency call.

Zibri is daar erg stellig over op zijn blog, dat dit veel veiliger en beter is dan de GEO ipsf methode.
Dank voor het antwoord ArB. Dan is dat probleem ook uit de wereld
  #918  
Oud 15-02-08, 15:01
teunis's schermafbeelding
teunis teunis is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Emmen
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar teunis
Standaard iphone

oke,ben nu aan het updaten helpt dat of moet ik iets anders proberen als dit niet lukt?
  #919  
Oud 15-02-08, 15:07
teunis's schermafbeelding
teunis teunis is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Emmen
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar teunis
Standaard iphone

Gelukt,alles werkt weer prima.
  #920  
Oud 15-02-08, 16:31
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Ik krijg na mijn derde upgrade naar 1.1.3 nu ineens het probleem dat mijn edge het niet meer doet. heb de t-mobile instellingen goed ingesteld staan maar krijg nu : could not activate edge , your are not subsribed to edge. weet iemand hoe ik dat moet oplossen ?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
04.03.13_G 4.6 baseband 113 otb en ziphone jpjp Unlock [archief] 16 01-04-08 22:52
Downgrade van 113 naar 112 Emiin' Unlock [archief] 3 11-02-08 17:50
Hulp nodig: Iphone 112 bl 4.6 upgr naar 113 en unlocked, nu in deadloop Magix Unlock [archief] 2 11-02-08 13:12
Hulp nodig: Iphone 112 bl 4.6 upgr naar 113 en unlocked, nu in deadloop Magix Unlock [archief] 1 10-02-08 20:55
Waar Hardware Unlock OTB 112 mogelijk? Magix Archief 1 01-02-08 18:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:25.