iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Ziphone 2.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7725-ziphone-2-4-a.html)

Fresh 18-02-08 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupil (Bericht 67319)
Dus als ik het een beetje goed begrijp.

Ik heb een iphone 1.1.2 OTB gekocht een paar weken geleden en dan de software upgrade via installer naar 1.1.3
Ik werk nu met zo'n speciale any of easy sim.
Als ik de procedure volg van Ziphone dan kan ik zonder die chip gewoon mijn proximus sim erin laatsen en bellen maar?

Moet ik dan niks anders doen dan gewoon die Ziphone procedure laten lopen en klaar is kees?

iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone with ZiPhone 2.4 GUI (Mac)

Wat gebeurd er met de ruimte die al beschreven is in je geheugen va je iphone als je de Ziphone methode toepast. neemt die gewoon nog wat ruimte in of gaat die gewoon gaan overschrijven?

of moet je hem eerst terug brengen naar OTB 1.1.2 versie via DFU of recovery mode.

greetzzz

Jupil

Het is zo simpel als wat! De pin van je sim verwijderen. Herstellen met iTunes naar 1.1.3 en ZiPhone draaien.

ArB 18-02-08 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 67322)
Dat bedoel ik, met de GUI zie je tenminste precies wat je doet, zeker als je geen dos kennis hebt. Ik had namelijk zelf ook al in die batch files gekeken, vandaar mijn opmerking eerder. ;);)

De optie die in de batch file wordt gebruikt zou normaal gesproken niet je bootloader moeten downgraden, maar ik denk dat hij een beetje overmoedig wordt.

Geen idee of de undo ook je bootloader weer naar 4.6 zet.
Zou wel moeten, anders heb je met een 3.9 bootloader op een 1.1.2 of 1.1.3 OTB geen garantie.

Fresh 18-02-08 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 67329)
De optie die in de batch file wordt gebruikt zou normaal gesproken niet je bootloader moeten downgraden, maar ik denk dat hij een beetje overmoedig wordt.

Geen idee of de undo ook je bootloader weer naar 4.6 zet.
Zou wel moeten, anders heb je met een 3.9 bootloader op een 1.1.2 of 1.1.3 OTB geen garantie.

Zoals Michael zegt: het is een Italiaan.

Jupil 18-02-08 21:59

Is het ook zo dat de speciale sim die je plaatst any of turbo sim je battery serieus snel naar beneden trekt?
of is dat een fabel.

Ik doe ongeveer 2 dagen met mijn batterij ben er natuurlijk redelijk veel mee bezig hé

gretzzz

Jupil

Fresh 18-02-08 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupil (Bericht 67342)
Is het ook zo dat de speciale sim die je plaatst any of turbo sim je battery serieus snel naar beneden trekt?
of is dat een fabel.

Ik doe ongeveer 2 dagen met mijn batterij ben er natuurlijk redelijk veel mee bezig hé

gretzzz

Jupil

Dat valt wel mee.
Tijdens ZiPhone geen turbo- of andere speciale sim erin! Die kan daarna bij wijze van spreken de vuilnisbak in.

Jupil 18-02-08 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 67328)
De pin van je sim verwijderen. Herstellen met iTunes naar 1.1.3 en ZiPhone draaien.

Je bedoeld de any sim van je sim verwijderen. herstellen .......

DertKesh 18-02-08 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupil (Bericht 67319)
Dus als ik het een beetje goed begrijp.

Ik heb een iphone 1.1.2 OTB gekocht een paar weken geleden en dan de software upgrade via installer naar 1.1.3
Ik werk nu met zo'n speciale any of easy sim.
Als ik de procedure volg van Ziphone dan kan ik zonder die chip gewoon mijn proximus sim erin laatsen en bellen maar?

Moet ik dan niks anders doen dan gewoon die Ziphone procedure laten lopen en klaar is kees?

iClarified - iPhone - How to Unlock Your iPhone with ZiPhone 2.4 GUI (Mac)

Wat gebeurd er met de ruimte die al beschreven is in je geheugen va je iphone als je de Ziphone methode toepast. neemt die gewoon nog wat ruimte in of gaat die gewoon gaan overschrijven?

of moet je hem eerst terug brengen naar OTB 1.1.2 versie via DFU of recovery mode.

greetzzz

Jupil

even restoren naar 1.1.3 daarna weer recoverymode en dan ziphone (versie 2.3) draaien dan kan je die any of easy sim "weggooien"

haal die easysim eruit en plaats alleen je eigen simkaart erin.

als je bootloader 3.9 hebt moet je unlocken niet aanvinken, alleen activate en jailbreak aanvinken en later via je installer anysim 1.3 gebruiken.

als je bootloader 4.6 hebt kun je ze alle 3 aanvinken.. en dan START :D

Fresh 18-02-08 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupil (Bericht 67348)
Je bedoeld de any sim van je sim verwijderen. herstellen .......

Nee, de pincodebeveiliging van je sim uitzetten en (als je er 1 hebt) de turbosim uit je iPhone verwijderen.

Jupil 18-02-08 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 67347)
Dat valt wel mee.
Tijdens ZiPhone geen turbo- of andere speciale sim erin! Die kan daarna bij wijze van spreken de vuilnisbak in.

Wel je gewone proximus sim erin? of gewoon geen sim.

Jupil 18-02-08 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 67351)
Nee, de pincodebeveiliging van je sim uitzetten en (als je er 1 hebt) de turbosim uit je iPhone verwijderen.

waar kun je die uitzetten aub?

greetzz

jupil

Fresh 18-02-08 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupil (Bericht 67352)
Wel je gewone proximus sim erin? of gewoon geen sim.

Inderdaad alleen de proximus sim zonder pincodebeveiliging.

ArB 18-02-08 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 67349)
even restoren naar 1.1.3 daarna weer recoverymode en dan ziphone (versie 2.3) draaien dan kan je die any of easy sim "weggooien"

haal die easysim eruit en plaats alleen je eigen simkaart erin.

als je bootloader 3.9 hebt moet je unlocken niet aanvinken, alleen activate en jailbreak aanvinken en later via je installer anysim 1.3 gebruiken.

als je bootloader 4.6 hebt kun je ze alle 3 aanvinken.. en dan START :D

De unlock van ziphone werkt ook gewoon op een 3.9 hoor. Sterker het is dezelfde methode.

DertKesh 18-02-08 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jupil (Bericht 67352)
Wel je gewone proximus sim erin? of gewoon geen sim.

je eigen simkaart er wel gewoon in laten.
via instellingen, telefoon onderaan zie je SIM PIN schakel deze uit.

DertKesh 18-02-08 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 67362)
De unlock van ziphone werkt ook gewoon op een 3.9 hoor. Sterker het is dezelfde methode.

owh oke, ik zeg dit zo omdat ik op een video heb gezien dat je bij BL3.9 unlock niet moet aanvinken maar dat je via anysim 1.3 moet unlocken

ArB 18-02-08 22:08

anysim 1.3 is zoooo 2007 :D:D

chaser2600 18-02-08 22:08

never mind, iemand anders was me al voor ;-)

DertKesh 18-02-08 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 67371)
Werkt die unlock methode dan niet met 3.9 ?
Ik had een 1.1.2 OTB geupgrade naar 1.1.3 en met ziphone geunlocked, activated en jailbreaked.
Heb hierna met ziphone de bootloader gedowngrade van 4.6 naar 3.9 en hij is nog steeds unlocked zonder anysim te gebruiken.

Ik kreeg net te horen van ArB dat het wel gewoon werkt :D, ik zei het zo omdat ik op een video heb gezien dat ze unlock niet aanvinken maar dat ze dit via anysim1.3 doen.. :P

bgordijn 18-02-08 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 67328)
Het is zo simpel als wat! De pin van je sim verwijderen. Herstellen met iTunes naar 1.1.3 en ZiPhone draaien.


Ik kan dus gewoon 2.4 gebruiken en de GUI in dat mapje plakken ?

Fresh 18-02-08 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgordijn (Bericht 67393)
Ik kan dus gewoon 2.4 gebruiken en de GUI in dat mapje plakken ?

Yep, en daarna ziphonegui.exe starten.

Jupil 18-02-08 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 67349)
even restoren naar 1.1.3 daarna weer recoverymode en dan ziphone (versie 2.3) draaien dan kan je die any of easy sim "weggooien"

haal die easysim eruit en plaats alleen je eigen simkaart erin.

als je bootloader 3.9 hebt moet je unlocken niet aanvinken, alleen activate en jailbreak aanvinken en later via je installer anysim 1.3 gebruiken.

als je bootloader 4.6 hebt kun je ze alle 3 aanvinken.. en dan START :D

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 67328)
Het is zo simpel als wat! De pin van je sim verwijderen. Herstellen met iTunes naar 1.1.3 en ZiPhone draaien.

De ene zegt dat je toch naar recovery mode moet en de ander niet.

Wat is nu het juiste!

en ik heb bl 4.6 en ik werk met mac

greetzz

Jupil


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:12.