iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   ZiPhone 2.5 is uit: makkelijke GUI-unlock voor firmware 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8441-ziphone-2-5-makkelijke-gui-unlock-voor-firmware-1-1-4-a.html)

Michael 01-03-08 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus (Bericht 74259)
Als ik alles dus goed begrijp kan ik met mijn 1.1.2 OTB (nu 1.1.3) met bootloader 4.6 gewoon restoren in iTunes naar 1.1.4. Vervolgens ZiPhone starten en dan "Do it all!" aanklikken en dan doet ZiPhone de bootloader downgrade, unlock, jailbrake en activation?

Ja zo moet het

vanessa 01-03-08 09:19

Die DFU is zelfs niet nodig, ik heb gewoon herstel geklikt (had een 111) en itunes gaat dan automatisch 114 downloaden en de herstel uitvoeren als die gedownload is.

Daarna gewoon do it al (ik had dus al een BL3,9) in ziphone en klaar is kees.

Ik heb wel 1 kleine bug ontdekt bij de taalpakketten achteraf. Indien ik nederlandse taal en t9 installeer en deze terug uninstall achteraf (ik vind dat NL maar niks) dan zijn alle "on" en "off" slidertjes in de settings schermen slidertjes met "0" en "I' geworden. Terug het NL pakket installeren en als taal Engels kiezen geef wel weer terug "on" en "off" sliders. Lijkt of de uninstall van het NL pakket niet heel proper verloopt.

Ik zou trouwens ook heel graag die autocorrect uitzetten in 114, iemand een idee hoe ? werkt kb2 in 114 ?

Michael 01-03-08 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanessa (Bericht 74262)
Die DFU is zelfs niet nodig, ik heb gewoon herstel geklikt (had een 111) en itunes gaat dan automatisch 114 downloaden en de herstel uitvoeren als die gedownload is.

Daarna gewoon do it al (ik had dus al een BL3,9) in ziphone en klaar is kees.

Ik heb wel 1 kleine bug ontdekt bij de taalpakketten achteraf. Indien ik nederlandse taal en t9 installeer en deze terug uninstall achteraf (ik vind dat NL maar niks) dan zijn alle "on" en "off" slidertjes in de settings schermen slidertjes met "0" en "I' geworden. Terug het NL pakket installeren en als taal Engels kiezen geef wel weer terug "on" en "off" sliders. Lijkt of de uninstall van het NL pakket niet heel proper verloopt.

Ik zou trouwens ook heel graag die autocorrect uitzetten in 114, iemand een idee hoe ? werkt kb2 in 114 ?

Kb2 werkt in 114

dendirk 01-03-08 09:53

Sorry maar ik kan echt niet goed volgen. Ik zit hier maar te lezen maar ben niet zeker van mijn slag.

ik heb een 1.1.2 OTB W49 BL 4.6 -----> 1.1.3 DEV 3.

Is er ergens een duidelijke uitleg om van de 1.1.3 DEV3 naar 1.1.4 te gaan zonder te veel risico's?

Kan dit allemaal met 1 progje zoals Ziphone 2.5 ? of is er nog vanalles anders nodig

Alvast bedankt

J.R. 01-03-08 09:56

Het is dus gelukt (vrij nerveus geweest...:o)). Dus ik kan als average Mac user bevestigen dat deze upgrade voor iedereen te doen is.
Nog een keer wat ik gedaan heb:
1. ziphone software gedownload
2. upgrade 1.1.4 gedownload (zip handmatig veranderd in ipsw)
3. iphone in dock aan Mac aangesloten
4. restart in DFU Mode in Ziphone aangeklikt
5. Ziphone afgesloten
6. Daarna vraag itunes om herstel in itunes (middels alt en gedownload file herstel uitgevoerd)
7. Ziphone op nieuw opgestart en in advance downgrade BL doorgevoerd
8 daarna in advance ziphone unlock, jailbreak, activate doorgevoerd

Alles werkt, youtube, etc. q.e.d. !

Nog een vraag nu: terug aangesloten aan itunes vraagt itunes:

Configureer als nieuwe iphone of herstel vanaf de reservekopie van mijn iphone

Kan ik herstel bedenkenlos aanklikken of moet ik als nieuwe iphone aanmelden ?!

vanessa 01-03-08 09:59

jr, overal wordt aangeraden nieuwe phone te kiezen. Is niet zo erg want al je contacts en fotos en muziek worden terug gesyncht. Enige wat ke kwijt bent is sms berichten en notes. Dus best geen risico nemen

J.R. 01-03-08 10:11

Vanessa thx. Absoluut voor zekerheid nu !

Op het moment krijg ik het BSD nog niet geinstalleerd. Melding als ik op install BSD klik: u moet eerst het BSD installeren ?!?

ArB 01-03-08 10:13

Volgens mij moet je dan de phone even herstarten en dan werkt het wel.
Ook kiezen voor queue leegmaken de eerste keer.

J.R. 01-03-08 10:25

ArB is gelukt. Thx

Fizzy 01-03-08 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanessa (Bericht 74272)
jr, overal wordt aangeraden nieuwe phone te kiezen. Is niet zo erg want al je contacts en fotos en muziek worden terug gesyncht. Enige wat ke kwijt bent is sms berichten en notes. Dus best geen risico nemen



Oei, ik heb het andere gepakt.

vandaar dat ik mijn sms'n nog heb. die sms'n lopen echter wel tot 21 /02

ik heb voor ik naar 1.1.4 ging wel een back up mapje gemaakt van notes, sms, contacts... via ssh.

kan ik mijn iphone dus nu restoren en dan nieuwe iphone kiezen, zodat de iphone helemaal clean is, en dan die bestandjes die ik gebackupd heb via ssh terug plaatsen, zodat ik mijn sms'n terug heb?

ArB 01-03-08 10:35

Ja dat kun je proberen, maar omdat 1.1.2 anders is dan 1.1.3 denk ik niet dat het helemaal goed zal gaan.
Alle bestanden backuppen die je vervangt en probeer het uit zou ik zeggen.

oll 01-03-08 10:35

Hoezo heeft iedereen het over het kwijtraken van smsjes en foto's etc. Bij mij geeft itunes na het unlocken mij de keuze om de gegevens die zijn gebackuped door itunes weer terug te zetten. Hierdoor zijn meteen gprs en Wi-Fi etc ingesteld en verder zijn ook alle smsjes en foto's er nog. Daarna nog even syncen en alles is er weer. Behalve de 3th party apps natuurlijk.

Fizzy 01-03-08 10:36

je bedoelt 1.1.3 en 1.1.4 , toch? :D

we zullen zien wat het geeft..

en jah, anders ben ik men smsjes en notes maar kwijt...

thanks

Fizzy 01-03-08 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oll (Bericht 74292)
Hoezo heeft iedereen het over het kwijtraken van smsjes en foto's etc. Bij mij geeft itunes na het unlocken mij de keuze om de gegevens die zijn gebackuped door itunes weer terug te zetten. Hierdoor zijn meteen gprs en Wi-Fi etc ingesteld en verder zijn ook alle smsjes en foto's er nog. Daarna nog even syncen en alles is er weer. Behalve de 3th party apps natuurlijk.


ja maar ik denk dat er zo nog veel rommel op je iphone blijft staan?

oll 01-03-08 10:38

ja ik bedoel 1.1.4 sorry.

Fizzy 01-03-08 10:40

was niet op jou hoor, was tegen ArB :D

ArB 01-03-08 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fizzy (Bericht 74299)
was niet op jou hoor, was tegen ArB :D

Ik had het over je bestanden even backuppen die je wilt gaan vervangen, wat bedoel jij precies ?

Fizzy 01-03-08 10:44

je zei dit:

Citaat:

maar omdat 1.1.2 anders is dan 1.1.3 denk ik niet dat het helemaal goed zal gaan.
dus ik dacht dat je 1.1.3 en 1.1.4 bedoelde .:D

ArB 01-03-08 10:46

Er stond echt 1.1.2 hoor, maar soms veranderen jullie gewoon je post voordat ik een reactie heb neergezet maar wel aan het tikken ben.:D

oll 01-03-08 10:46

Blijft verder geen rommel opstaan omdat je wel een volledige restore doet en alleen de basis dingen zoals sms, foto;s en instellingen etc. terug wordt gezet door itunes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.