iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   ZiPhone 2.5 is uit: makkelijke GUI-unlock voor firmware 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8441-ziphone-2-5-makkelijke-gui-unlock-voor-firmware-1-1-4-a.html)

Amp. 01-03-08 20:04

Ligt eraan, wat wil je doen? Wat heb je al gedaan?
Even voor de duidelijkheid:
Als je BL 4.6 hebt moet je dit doen:
- Zet iPhone in DFU mode
- Restore naar 1.1.4 via iTunes
- Downgrade BL 4.6 naar 3.9 (ZiPhone)
- Do it All (ZiPhone)
Klaar!

Playboy Mansion 01-03-08 20:08

Ik heb nog niks gedaan :D

Ik heb mijn iPhone nu op 1.1.3 met 4A93; ik neem aan dat dat BL 3.9 is? Ik wil een restore doen naar 1.1.4 en dan de laatste reservekopie weer terugzetten.

RJ_iPod 01-03-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 74663)
Ligt eraan, wat wil je doen? Wat heb je al gedaan?
Even voor de duidelijkheid:
Als je BL 4.6 hebt moet je dit doen:
- Zet iPhone in DFU mode
- Restore naar 1.1.4 via iTunes
- Downgrade BL 4.6 naar 3.9 (ZiPhone)
- Do it All (ZiPhone)
Klaar!

Ik merk uit dit topic op dat jij erg voorzichtig bent geweest met de keuze voor 1.1.4 maar nu het jou is gelukt ga ik het toch ook maar proberen met mijn 1.1.2 en 4.6 Bootloader.

mybabesagenius 01-03-08 20:33

sorry, maar nogmaals mijn vraag: heeft iemand hetzelfde 'probleem' als ik. restored naar 1.1.4...iphone geeft aan dat het 1.1.4. is maar volgens iTunes (7.6.1) heb ik nog steeds 1.1.3. draaien (en er staat bovendien ook dat het de meest recente versie is??!!):confused:

Amp. 01-03-08 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RJ_iPod (Bericht 74665)
Ik merk uit dit topic op dat jij erg voorzichtig bent geweest met de keuze voor 1.1.4 maar nu het jou is gelukt ga ik het toch ook maar proberen met mijn 1.1.2 en 4.6 Bootloader.

Klopt, ben altijd bang bij dit soort 'risicovolle' dingen dat het verkeerd gaat. (BL is wel wat anders dan firmware)
Heb bijv ook eens mijn Wii dmv modden gemolt enzo, vandaar dat ik tegenwoordig wat voorzichtiger omga met mijn apparatuur :D
Maar zoals eerder gezegt, het is echt veilig, gewoon van je iphone afblijven tijdens het process!
Hij loopt gewoon perfect!

Succes ;)

RJ_iPod 01-03-08 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 74676)
Klopt, ben altijd bang bij dit soort 'risicovolle' dingen dat het verkeerd gaat. (BL is wel wat anders dan firmware)
Heb bijv ook eens mijn Wii dmv modden gemolt enzo, vandaar dat ik tegenwoordig wat voorzichtiger omga met mijn apparatuur :D
Maar zoals eerder gezegt, het is echt veilig, gewoon van je iphone afblijven tijdens het process!
Hij loopt gewoon perfect!

Succes ;)

Het lijkt helemaal gelukt, inmiddels heb ik mijn simkaart er weer in gestoken en bereik met T-mobile. Het belangrijkste doet het dus weer! Nu nog maar even pielen met progjes installeren etc.

Ik heb hetzelfde, ik ben altijd heel erg bang dat er iets fout gaat. Ondanks dat het bij velen goed gaat, zit ik tijdens de handelingen erg zenuwachtig toe te kijken. Ik heb mijn PSP na lang wikken en wegen ook gehackt en dat ging gelukkig wel goed. Maar tijdens die handeling zat ik ook erg te zweten.

Playboy Mansion 01-03-08 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RJ_iPod (Bericht 74685)
Het lijkt helemaal gelukt, inmiddels heb ik mijn simkaart er weer in gestoken en bereik met T-mobile. Het belangrijkste doet het dus weer! Nu nog maar even pielen met progjes installeren etc.

Ik heb hetzelfde, ik ben altijd heel erg bang dat er iets fout gaat. Ondanks dat het bij velen goed gaat, zit ik tijdens de handelingen erg zenuwachtig toe te kijken. Ik heb mijn PSP na lang wikken en wegen ook gehackt en dat ging gelukkig wel goed. Maar tijdens die handeling zat ik ook erg te zweten.

Maar dus gewoon Do it All! aangevinkt..?

RJ_iPod 01-03-08 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion (Bericht 74712)
Maar dus gewoon Do it All! aangevinkt..?


Eerst via Ziphone 2.5 de DFU modus gestart en naar 1.1.4 gerestored. Vervolgens eerst met advanced features de baseband naar 3.9 gezet en nadat dat was gebeurd heb ik op de Do It All knop gedrukt en voila naar het nodige angstzweet een 1.1.4 iPhone met een 3.9 bootloader.

Bij mij lijkt op dit moment alles probleemloos te werken, bellen, smsen, google Mapsen(inclusief de locate me functie) youtube via Wi-Fi. Taal houd ik sowieso op engels, is er tenminste nog iets authentieks aan en als die aangepaste themes enzo gebruikte ik niet dus of dat allemaal werkt weet ik niet.

DertKesh 01-03-08 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion (Bericht 74712)
Maar dus gewoon Do it All! aangevinkt..?

Als je BL 3.9 hebt hoef je alleen maar DO IT ALL te klikken.

zit je op BL 4.6? vink Downgrade BL en daarna DO IT ALL

Playboy Mansion 01-03-08 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 74722)
Als je BL 3.9 hebt hoef je alleen maar DO IT ALL te klikken.

zit je op BL 4.6? vink Downgrade BL en daarna DO IT ALL

Ik ben een beetje fuzzy over dat BL-gedoe. Ik heb mijn iPhone uit september 2007 met nu 4A93 onder versie staan. Waar ik BL moet vinden... I don't know :rolleyes:

ControlSje 01-03-08 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 74722)
Als je BL 3.9 hebt hoef je alleen maar DO IT ALL te klikken.

zit je op BL 4.6? vink Downgrade BL en daarna DO IT ALL

Do it all downgrade de bootloader al...dus do it all is echt do it all :D

loxos 01-03-08 21:54

Ik heb hier een werkende iphone op 1.1.3 draaien (origineel was het een 1.0.2).

Hoe kan ik deze makkelijk upgraden naar 1.1.4? Ook via deze ziphone?

DertKesh 01-03-08 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 74725)
Do it all downgrade de bootloader al...dus do it all is echt do it all :D

ja maar bij advanced features kun je dus J, A, U aanvinken en ook downgrade BL.. als je dat niet wilt (omddat je BL downgrade al 3.9 is) kun je die daar uitvinken en J, A, U wel laten uitvoeren toch?

ControlSje 01-03-08 22:01

Restore (Herstellen) naar 1.1.4 met behulp van iTunes. ZiPhone opstarten en do it all klikken....4 minuten wachten en klaar is kees...
Wel moet ik opmerken dat tijdens het ZiPhone proces de Bootloader gedowngrade wordt naar 3.9. Dit is normaal gesproken geen probleem maar als er tijdens die actie iets mis gaat kun je een brick krijgen.
Voor zover ik weet is dit nog niet gebeurt in een normale installatie. Dus niet de computer of iPhone uitzetten en ook niet de usb kabel eruit trekken....;)

ControlSje 01-03-08 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 74738)
ja maar bij advanced features kun je dus J, A, U aanvinken en ook downgrade BL.. als je dat niet wilt (omddat je BL downgrade al 3.9 is) kun je die daar uitvinken en J, A, U wel laten uitvoeren toch?

Als je niet wilt dat je boatloader wordt gedowngrade kun je niet de optie do it all gebruiken. Voor zover ik het begrepen heb wordt de downgrade alleen gedaan als je een bootloader 4.6 hebt dus deze stap wordt overgeslagen bij een bootloader 3.9

edward007 01-03-08 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 74663)
Ligt eraan, wat wil je doen? Wat heb je al gedaan?
Even voor de duidelijkheid:
Als je BL 4.6 hebt moet je dit doen:
- Zet iPhone in DFU mode
- Restore naar 1.1.4 via iTunes
- Downgrade BL 4.6 naar 3.9 (ZiPhone)
- Do it All (ZiPhone)
Klaar!

Do it all downgraded de boatloader toch zelf ook al??

Ik lees in ziphone:

Jailbreak, SIM Unlock, and activate iPhone in one step.
This option will downgrade the baseband bootloader on 4.6 BL phones (112+ OOB)..

mister@ 01-03-08 22:43

Ik zit nu op 1.1.2 (en de 3.9 baseband) En ik wil upgraden naar 1.1.4 Als ik het goed begrijp moet ik hem aan itunes hangen->restore->1.1.4->ZiPhone starten->do it all. Als het goed is moet dan alles werken ofniet?

ControlSje 01-03-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mister@ (Bericht 74775)
Ik zit nu op 1.1.2 (en de 3.9 baseband) En ik wil upgraden naar 1.1.4 Als ik het goed begrijp moet ik hem aan itunes hangen->restore->1.1.4->ZiPhone starten->do it all. Als het goed is moet dan alles werken ofniet?

Klopt.... :D

jovanaken 01-03-08 23:31

moet ik mijn special sim dingetje (weet niet wat het is aangezien ze het in de winkel hebben gedaan) van mijn org sim halen?,want dit is erop geplakt, en ik zou het graag laten zitten in geval ik terug naar 1.1.2 moet, maar weet iemand of dit een confilct gaat geven met ziphone?

Lemmingsbeest 02-03-08 03:21

Ik heb hem nu ook naar 1.1.4 gezet...Alles is heel goed gegaan...Bedankt!!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:03.