iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Welke methodes zijn er en welke is het meest geschikt voor mij ? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/9056-welke-methodes-zijn-welke-meest-geschikt-voor.html)

iphonemark 26-06-08 14:11

Citaat:

De verkoper heeft firmwareversie 1.1.4 erop staan, en hij is al gejailbraked, geactiveerd en geunlocked, maar ik denk dat ik 'm even ga restoren via iTunes en dan zelf alles opnieuw wil doen.
waarom wil je dat opnieuw doen, het resultaat is het zelfde.

ControlSje 26-06-08 14:40

Nog even iets ter aanvulling. Als je naar dezelfde firmware (1.1.4) hersteld zal de iPhone geunlocked blijven. Dit omdat de unlock op de baseband is en deze wordt niet overschreven als je op dezelfde firmware blijft.
Dus dan hoeft de iPhone alleen maar worden geactiveerd en gejailbreakt.

jonathan 26-06-08 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 131667)
waarom wil je dat opnieuw doen, het resultaat is het zelfde.

Ten eerste zodat al zijn rotzooi weg is en ten tweede omdat ik het leuk vind om te doen ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 131677)
Nog even iets ter aanvulling. Als je naar dezelfde firmware (1.1.4) hersteld zal de iPhone geunlocked blijven. Dit omdat de unlock op de baseband is en deze wordt niet overschreven als je op dezelfde firmware blijft.
Dus dan hoeft de iPhone alleen maar worden geactiveerd en gejailbreakt.

Is dat ook te omzeilen? Kan ik bijvoorbeeld downgraden naar 1.1.3 en dan weer upgraden naar 1.1.4 en dan gaan pwnen?

ControlSje 26-06-08 14:45

Ik weet niet waarom je dat zou willen maar dat kan. Ook is het mogelijk om met behulp van Bootneuter naar een 3.9/4.6, neutered/not neutered, locked/unlocked baseband te gaan.

jonathan 26-06-08 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 131681)
Ik weet niet waarom je dat zou willen maar dat kan. Ook is het mogelijk om met behulp van Bootneuter naar elke willekeurige baseband, neutered/not neutered, locked/unlocked te gaan.

Jij raad dus eigenlijk aan om er helemaal niks mee te down? Of wel restoren maar de baseband intact laten?

ControlSje 26-06-08 14:58

Ik zou adviseren om zolang je geen problemen hebt en alles goed functioneerd de iPhone gewoon te laten zoals hij nu is.

Als ik je goed inschat ben jij iemand die veel gaat uitproberen en dat heeft meestal tot gevolg dat je zowiezo op een bepaald moment de iPhone zult moeten restoren. :D

jonathan 26-06-08 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 131686)
Ik zou adviseren om zolang je geen problemen hebt en alles goed functioneerd de iPhone gewoon te laten zoals hij nu is.

Als ik je goed inschat ben jij iemand die veel gaat uitproberen en dat heeft meestal tot gevolg dat je zowiezo op een bepaald moment de iPhone zult moeten restoren. :D

Goed ingeschat ;-) Om eerlijk te zijn: een maandje geleden kom ik bij een vriend even XP installeren, na de installatie Firefox, AVG, WLM en de hele rotzooi erop. Ik herstart de zaak, en voordat ik in kan loggen krijg ik al een error. Hele systeem dood :P

Tja, ik denk dat ik dan gewoon even de zaak laat zoals 'ie is, een beetje klooien en spelen met wat programmaatjes, en zodra ik alles door heb ga ik dan maar echt aan het werk.

ControlSje 26-06-08 15:14

Alvast veel plezier met je iPhone, al moet je nog een aantal dagen wachten...Ben benieuwd hoe lang het duurd voordat je hem MOET restoren ;)

jonathan 26-06-08 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 131692)
Alvast veel plezier met je iPhone, al moet je nog een aantal dagen wachten...Ben benieuwd hoe lang het duurd voordat je hem MOET restoren ;)

Ik post wel in dit topic wanneer het moment aangebroken is ;)

paskaal 26-06-08 15:40

Veel plezier met je iPhone :) Beetje offtopic, maar ik ben wel benieuwd waar en voor hoeveel je die iPhone hebt gekocht, ik ben namelijk ook nog steeds opzoek naar een goede manier om niet al te duur aan een iPhone te komen :)

jonathan 26-06-08 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paskaal (Bericht 131699)
Veel plezier met je iPhone :) Beetje offtopic, maar ik ben wel benieuwd waar en voor hoeveel je die iPhone hebt gekocht, ik ben namelijk ook nog steeds opzoek naar een goede manier om niet al te duur aan een iPhone te komen :)

Ik heb op Marktplaats een gezicht-advertentie geplaatst, en toen heeft iemand mij gemaild dat hij een 16Gb gebruikte iPhone had liggen voor € 200.

ControlSje 26-06-08 15:51

Mijn advies....PAS HIERMEE OP....200 Euro voor een 16G is veeeeel te weinig.

yingie 26-06-08 16:08

Na het Pwnen 'restore' je in iTunes met de custom firmware, die je met Pwnagetool hebt gemaakt. Daarna kun je inmiddels de back-up gebruiken, ja. Aanvankelijk werd dit telkens afgeraden, maar dat was vooral met methoden als Ziphone en tja, die gebruiken we niet meer:rolleyes:

jonathan 26-06-08 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 131705)
Mijn advies....PAS HIERMEE OP....200 Euro voor een 16G is veeeeel te weinig.

Ik ga 'm echt ophalen, dus dan kan ik toch checken of het een echte iPhone is?

ControlSje 26-06-08 17:26

Als je maar niet afspreekt in een donker steegje....het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand overvallen wordt. Als je hem wel krijgt en het is een echte, heb je een zeer goede deal.

iphonemark 26-06-08 17:26

ik zou hem met nog een persoon erbij ophalen. Controleer de iphone of alles goed werkt (vooral het touch screen testen), vraag ook het id van de verkoper als je durft. Ik vertrouw het niet dus laat horen hoe het is afgelopen. 380 euro is eerder een bodemprijs van een werkende iphone van 16 gig.

jonathan 26-06-08 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 131727)
Als je maar niet afspreekt in een donker steegje....het zou niet de eerste keer zijn dat er iemand overvallen wordt. Als je hem wel krijgt en het is een echte, heb je een zeer goede deal.

Ik heb afgesproken op het NS-station, dat is toch redelijk veilig? Mocht er wat gebeuren dan kan je toch gewoon schreeuwen, er zijn toch altijd wel mensen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark (Bericht 131728)
ik zou hem met nog een persoon erbij ophalen. Controleer de iphone of alles goed werkt (vooral het touch screen testen), vraag ook het id van de verkoper als je durft. Ik vertrouw het niet dus laat horen hoe het is afgelopen. 380 euro is eerder een bodemprijs van een werkende iphone van 16 gig.

Ik zou zo niet weten met wie ik nog meer zou kunnen gaan...

Ik heb 'm wel gevraagd om zijn adresgegevens, en deze blijken te kloppen met de gegevens in de Telefoongids. Dan ben ik toch al een heel eind?

Edit: ik ben 14 jaar, is het een beetje dom wat ik nu doe? Moet ik het geld vantevoren pas pinnen, of op het station doen waar ik afgesproken heb?

Edit: ik heb even naar z'n naam gegoogled, hij lijkt trainer bij een sportclub te zijn en zijn telefoonnummer op die site is hetzelfde als in de telefoongids en waarmee ik contact met hem heb gehad. Moet toch redelijk betrouwbaar zijn?

slodo 26-06-08 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonathan (Bericht 131747)
Edit: ik heb even naar z'n naam gegoogled, hij lijkt trainer bij een sportclub te zijn en zijn telefoonnummer op die site is hetzelfde als in de telefoongids en waarmee ik contact met hem heb gehad. Moet toch redelijk betrouwbaar zijn?

dat kan wel zo zijn, maar zo als al is gezegd is 200 euro voor een 8 gig wel heel weinig

jonathan 26-06-08 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 131748)
dat kan wel zo zijn, maar zo als al is gezegd is 200 euro voor een 8 gig wel heel weinig

Maarja, wat raad jij aan om te doen?

Ezekiel 26-06-08 19:24

Jongens, welk lid woont er in de buurt van Assen die met hem mee wil gaan om te kijken of alles werkt en of alles goed is.
denk dat we hem daarmee flink helpen .
mocht dit niet lukken neem een oudere neef of vader/moeder mee voor de zekerheid.

sorry ik woon in het geheel niet dichtbij anders was ikmet je mee gegaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:35.