iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   WinSCP (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1792-winscp.html)

gwn_dave 28-02-08 15:41

hee bij de installer staat OpenSSH er niet meer bij wat te doen ???

ifrid 03-03-08 15:39

Ik gebruik de iPhone v 1.1.3 en WinSCP en krijg "Connection timeout".
Wellicht is het password voor versie 1.1.3 gewijzigd?
Wie weet het password voor v 1.1.3?

Thanks

jaz075 03-03-08 16:03

Ik heb dit ook, het password is nog gewoon "alpine". Probeer eens je iphone opnieuw op te starten en dan meteen (zonder eerst safari op te starten ofzo) met winscp te verbinden. Dit werkt bij mij. Als ik daarna op internet ga met mijn iphone en dan nog een keer probeer te verbinden met Winscp dan krijg ik opeens weer die melding.

iBen 03-03-08 16:34

Heb ik laats ook gehad en toen bleek mijn IP adres veranderd te zijn, controleer dit ook even.

gr.

gwn_dave 03-03-08 16:57

hallo ik heb het probleem inmiddels niet meer !! :D je moet altijd je ip ffe checke want met draadloos veranderd dat wel eens en zorg dat je OPEN SSH erop hebt staan als hij niet meer in de installer lijst staat dan heb je hem al kijk maar bij uninstall en als je iets geinstalleerd heb zet de iphone helemaal uit en dan weer aan bij mij doet hij het ook :D succes allemaal

jdj86 07-03-08 14:22

het zal wel aan mij liggen maar dat ssh lukt bij mij allemaal niet ,

jammer

LA_Ranger 12-03-08 18:13

Ik wil eigenlijk wel weten hoe ik achter het IP-adres van die iPhone kom...

Kan ik dat ergens opvragen?

EDIT: ik weet het al via de WIKI. Sorry....

Ray 12-03-08 19:01

Ik heb eerder gewoon via Winscp kunnen werken op mijn iPhone, zonder een sessie wachtwoord op te geven. Maar nu wil ik weer inloggen en vraagt Winscp voor een sessiewachtwoord wat ik nergens kan vinden. Iemand hier antwoord op?

djhamster 13-03-08 21:56

Bij mij lukt het ook niet om in mijn iphone te komen.
Ik heb 1.1.3 is daar misschien een andere username of password voor nodig?
Maikel

wouter3 13-03-08 22:12

Gewoon name: root en paswoord alpine gebruiken. Zorg dat je de juiste hostname (IP adres invult). Kijk bij Settings-Wi-Fi en druk op het blauwe pijltje naast je netwerknaam. Gebruik ook portnummer 22

Suc6

Fruitcake 14-03-08 11:28

vraagje:

Toen ik 1.1.2 nog draaide had ik een switch op mijn springboard om SSH aan en uit te zetten. Weet een van jullie nog welke app dat was?

thnx alvast.

wouter3 14-03-08 12:57

Die Applicatie heet "Services"

Fruitcake 15-03-08 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter3 (Bericht 81683)
Die Applicatie heet "Services"

Bedankt :D

Het "connection refused" probleem heb ik trouwens opgelost gekregen door na opnieuw installeren van openSSH mijn iphone te rebooten. Check ook even of je winscp op scp hebt staan.

Succes

vy_k 16-03-08 17:12

hoe zet ik SSH aan op me inphone??? ik wil inloggen maar krijg steeds Connection Refused...??

vy_k 16-03-08 17:14

Ik krijg steeds Network error: Connection Timed Out

steelo 16-03-08 20:57

ssh kan je aan/uit zetten met bossprefs..

vyk check je ip adres in je iphone het kan zijn dat het gewijzigd is.. zo niet probeer verbinding te maken met cute ftp.. en selecteer de protocol ssh ipv ftp

EN-IS 17-03-08 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stephenvis (Bericht 39682)
Staat jullie SSH wel aan?

Erg stom, en ik maar me afvragen waarom het geen verbinding maakte! :p

(ik had het met bossprefs uitgezet) :)

Bedankt!

Giuseppe 19-03-08 19:53

Ik heb serieus alles gedaan wat ik moest doen maar toch krijg ik het niet aan de praat.

Ik heb een 1.1.4 iPhone, zou het daarmee te maken kunnen hebben

De melding is: Network error: Connection timed out :mad::mad:

ControlSje 19-03-08 20:04

1. Heeft je iPhone een ip nummer?
2. Ligt het ip nummer van de iPhone in dezelfde range als je computer?
3. Kan je computer de iPhone bereiken? (Dit is te testen met het ping commando)
4. Staat SSH op de iPhone geinstalleerd

Als dit alles met ja beantwoord kan worden zou WinSPC moeten werken. Zo niet probeer dan je ip nummer op de iPhone opnieuw te verkrijgen door bij je Wi-Fi netwerk "Vernieuw lease" te selecteren

Undertaxxx 20-03-08 14:27

Daartstraks voor de eerste maal even verbinding gemaakt met WINSCP & OpenSSH en werkte netjes. Alleen krijg ik telkens het onderstaande pop up scherm, ik selecteer dan NEE en dan kom ik ook gewoon netjes in me Iphone. Iemand enig idee wat deze pop up wil zeggen ? Thnx

http://img120.imageshack.us/img120/8889/naamloosls4.png


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.