iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   WinSCP (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1792-winscp.html)

jeremy14 06-04-08 16:36

Ik heb sinds tijdje winSCP erop staan (pc) en sinds vandaag wil die niet meer connecten.. ik kreeg telkens deze foutmelding "Netwerkfout verbinding-timeout opgetreden... ik heb vandaag wel me Wi-Fi beveiligt doormiddel van WPA maar op de iphone doet het Wi-Fi het wel MET wachtwoord.. iemand een oplossing hiervoor?

wouter3 08-04-08 19:39

Bij mij is het laatste cijfer van de "hostname" de ene keer 2 en de andere keer 3. Kijk even of je het correcte adres hebt ingevuld met bv NetServices.

Freak 09-04-08 14:08

welk wachtwoord dien ik te gebruiken voor 1.1.4 ???
alles werkt maar zodra ie gaat verbinden krijg ik 'access denied' en blijft ie vragen om een nieuw password... :S

EN-IS 09-04-08 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freak (Bericht 95762)
welk wachtwoord dien ik te gebruiken voor 1.1.4 ???
alles werkt maar zodra ie gaat verbinden krijg ik 'access denied' en blijft ie vragen om een nieuw password... :S

dat is alpine

ronnepon 10-04-08 11:34

ik kan me niet meer inloggen met winscp op men iphone.
krijg "Error Connection: connection refused"
en doe alles inthans toch juist.
iemand een idee wat ik eraan kan doen?

EN-IS 11-04-08 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronnepon (Bericht 96222)
ik kan me niet meer inloggen met winscp op men iphone.
krijg "Error Connection: connection refused"
en doe alles inthans toch juist.
iemand een idee wat ik eraan kan doen?

Dat probleem had ik een tijdje terug, alleen ik had OpenSSH ge-deactiveerd en dat was ik vergeten.

OpenSSH moet aanstaan!

rowin89 13-04-08 23:33

hoi
 
ik heb een 1.1.4
en zou heel graag gebruik willen maken van NES

wie is zo vriendelijk om mij hiermee te helpen
in een PM als het kan zodat ik alles nog een keer kan na lezen

alvast bedantk.

rowin89 13-04-08 23:42

ik heb dus de 1.1.4

ik heb openssh, bds subsysteen en com sources op me iphone staan

maar zodra ik probeer in te loggen krijg ik timeout te zien

help..

bedankt.

matthijsdeman 16-04-08 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 84867)
Daartstraks voor de eerste maal even verbinding gemaakt met WINSCP & OpenSSH en werkte netjes. Alleen krijg ik telkens het onderstaande pop up scherm, ik selecteer dan NEE en dan kom ik ook gewoon netjes in me Iphone. Iemand enig idee wat deze pop up wil zeggen ? Thnx

http://img120.imageshack.us/img120/8889/naamloosls4.png

Ik heb hier dus stom op YES gedrukt en krijg nu volgende fout:

Error skipping startup message. Your shell is probably incompatible with the application (BASH is recommended).

Iemand die weet hoe dit opgelost kan wordne?!

peter_centen 18-04-08 20:44

Ik kan met winSCP verbinding maken met mijn Iphone wil het bestand source.list.d aanpassen om de http://ifoneguide/114 toe te kunnen voegen om via CYDIA te kunnen installeren.
MAAR IK WEET DE SYNTAX NIET.
hoe ziet zo'n ifoneguide.list file eruit>

Jens 20-04-08 21:49

Als ik wil connecten met mijn iPhone krijg ik telkens de melding:' Error listing directory /var/root.'

Iemand?

atesdagli78 22-04-08 12:12

Ik heb 1.1.4 en kan niet communiceren, is het wachtwoord anders? hoe kan ik mijn iphone en winSCP

jetgadget 22-04-08 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 84867)
Daartstraks voor de eerste maal even verbinding gemaakt met WINSCP & OpenSSH en werkte netjes. Alleen krijg ik telkens het onderstaande pop up scherm, ik selecteer dan NEE en dan kom ik ook gewoon netjes in me Iphone. Iemand enig idee wat deze pop up wil zeggen ? Thnx

http://img120.imageshack.us/img120/8889/naamloosls4.png

het is een sleutel die je eenmalig moet accepteren . daarom duurt het de eerste keer bij verbinding maken soms langer dan 30 seconden
al je hier ja kiest ishet de volgende keer dat je verbind zo gedaan!

peter_centen 22-04-08 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atesdagli78 (Bericht 102511)
Ik heb 1.1.4 en kan niet communiceren, is het wachtwoord anders? hoe kan ik mijn iphone en winSCP

voor de 1.1.4 is het wachtwoord alpine

lefrison 24-04-08 15:26

Hi allemaal

ben een nieuwe iPhone gebruiker (1.1.4) en had na 2 dagen al het probleem dat mijn SMS crashte net als mijn call history.
Ik heb niet Winscp gebruikt maar de iPhonebrowser (iphonebrowser - Google Code) . als je dit installeert en runt kom je direct in je iPhone terecht.

Mijn problemen heb ik opgelost door de call_history.db en sms.db te verwijderen.
Die staan niet in /private/var/root/library/callhistory/ resp. /private/var/root/library/sms/ (die mappen bestaan niet eens, althans niet bij mij), maar in /user/library/callhistory/ resp /user/library/sms/ .

Met de iPhone browser heb je ze zo gevonden.

vr gr

Lefrison

Nesta 25-04-08 12:33

Ik heb dus de openSSH geinstallerd, BSD & open sources..

Nu kan ik nog steeds niet inloggen via winSCP.

Krijg de fout: Network error: connection timed out.

Wat doe ik fout?

ControlSje 25-04-08 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nesta (Bericht 103945)
Ik heb dus de openSSH geinstallerd, BSD & open sources..

Nu kan ik nog steeds niet inloggen via winSCP.

Krijg de fout: Network error: connection timed out.

Zitten je computer en je iPhone op hetzelfde netwerk? Anders werkt het niet.

Nesta 25-04-08 12:35

lol, dat is het probleem dan.

iPhone zit op netwerk van de buren. En ik op die van thuis.

Enige manier van oplossen is zeker thuis over te stappen naar draadloos?

ControlSje 25-04-08 12:58

Klopt, of je buren vragen of je met je computer mag aanloggen op hun netwerk. (als je niet vraagt is het illegaal en zelfs strafbaar volgens mij)

dennisclaessens 26-04-08 14:59

is er behalve openshh ook nog een andere manier om in je iphone te komen? bijvoorbeeld gewoon via het kabeltje??? want ik kan openshh niet installeren omdat mijn onderste deel van het scherm niet reageert!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.