iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   WinSCP (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1792-winscp.html)

EN-IS 26-04-08 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennisclaessens (Bericht 104549)
is er behalve openshh ook nog een andere manier om in je iphone te komen? bijvoorbeeld gewoon via het kabeltje??? want ik kan openshh niet installeren omdat mijn onderste deel van het scherm niet reageert!

Ja, je hebt iPhoneBrowser, google het effe en je hebt het zo gevonden :)

//EDIT
Ajse, iphonebrowser - Google Code

atesdagli78 27-04-08 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter_centen (Bericht 102619)
voor de 1.1.4 is het wachtwoord alpine

thanks...:) het werkt weer

orli 13-05-08 00:44

sorry misschien een domme vraag maar dat winscp kan je alleen daar gebruik van maken als je een eigen wi fi verbinding hebt, dus niet die van de buurman en ook geen gprs?

ControlSje 13-05-08 09:36

Klopt, je moet met je computer en je iPhone op hetzelfde netwerk zitten, anders werkt het niet.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orli (Bericht 111640)
sorry misschien een domme vraag maar dat winscp kan je alleen daar gebruik van maken als je een eigen wi fi verbinding hebt, dus niet die van de buurman en ook geen gprs?


wouter3 13-05-08 20:05

Ik gebruik gewoon mijn USB connectie. Voor WinSCP heb ik geen Wi-Fi of gprs nodig

Sights 14-05-08 21:18

open source
 
WINSCP is zoals vermeld vor Windows. Is er ook een dergelijk programma voor de MAC. Ik weet niet hoe ik anders "in" mijn iPhone kan komen:rolleyes:

jeremy14 14-05-08 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sights (Bericht 112656)
WINSCP is zoals vermeld vor Windows. Is er ook een dergelijk programma voor de MAC. Ik weet niet hoe ik anders "in" mijn iPhone kan komen:rolleyes:

Ja dat is volgens mij FUNGU anders gewoon bij google "ssh Application for mac" intoetsen en dan zoeken

wouter3 14-05-08 21:25

Volgens mij OpenSSH. Kijk eens op
https://forum.iculture.nl/f1/ip...8-openssh.html

Sights 14-05-08 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeremy14 (Bericht 112659)
Ja dat is volgens mij FUNGU anders gewoon bij google "ssh Application for mac" intoetsen en dan zoeken

Het is FuGu , dank je !

minosvdb 19-05-08 10:33

WinSCP of Iphonebrowser Google code?
 
Hey,

Ik ben ook niet bepaald een techneut en daarom effie voor alle duidelijkheid en alvorens ik mijn pc volprop met onbruikbare programma's:

Ik heb thuis geen draadloos internet (enkel een bekabelde ADSL) maar mijn pc is wel uitgerust een draadloze netwerkkaart.

Omdat ik thuis dus geen Wi-Fi-verbinding kan maken voor de iPhone vermoed ik dat ik mijn iPhone niet (draadloos) kan koppelen aan mijn pc. Correct?

Ik lees wat hoger echter ook dat je die WinSCP ook kan gebruiken met een usb-kabeltje. Is dat correct en zo ja, vereist dit andere instellingen op de iPhone of de pc? (bv: openssh, IP-adres, host,...)?

Anderzijds wordt er hier ook vaag melding gemaakt van de "iPhonebrowser google code".
Kan dit dan wel via usb gebruikt worden om bestanden over te zetten van pc naar iPhone?
En zo ja, moet ik dan eerst nog een source/app toevoegen aan mijn iPhone?

Ik weet het: veel vragen maar het is dan ook niet zo simpel hé. :(

Alvast merci en... keep up the good work :)

minosvdb

Bertje 19-05-08 17:30

Die site van Winscp ligt er nog steeds af.. Zzz

Cesco 21-05-08 20:22

sessiewachtwoord
 
Hoi Allen,

Ik ben bezig met WinSCP en heb iPhone 1.1.4.. Nu heb ik WinSCP geinstalleer, de gegevens ingevoerd zoals aangegeven op pagina 1 met ww 1.1.4=alpine maar krijg nu een scherm met wachtwoord invoeren.

-bezig met zoeken naar doelcomputer
-bezig met verbinden maken met doelcomputer
-bezig met authenticatie
-met gebruikersnaam "root"
-Autenticatie met vooraf ingevoerd wachtwoord
-toegang geweigerd

sessiewachtwoord 'root@192.0.0.0'

Ik vul hier ook in 1.1.4=alpine, maar dan zegt ie toegang geweigerd
Hoe kom ik verder, want mijn installer doet het niet meer.

!!OPGELOST!!

Ronnus 01-06-08 16:10

Ik heb alles gedaan zoals hierboven

WinSCP geinstaleert alles en hij doet het ook me IP ingevoert gebruikersnaam root ww dottie
2e ww alpine

en hij draait ook gewoon dus ik heb een paar Themes voor summerboard gedownload bij www.modmyifoon.com uitgepakt en de gehele map in /private/var/root/Library/SummerBoard/Themes geplaatst maar als ik dan ze probeert te zoeken in summerboard op me iPhone om de thema te draaien kan summerboard ze niet vinden

heb ook een summerboard thema via de installer gedownload maar die kan hij ook niet vinden ??

weet iemand een oplossing ????:confused: heb al zeker 5 keer me iphone gereboot

iMario 01-06-08 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnus (Bericht 120573)
Ik heb alles gedaan zoals hierboven

WinSCP geinstaleert alles en hij doet het ook me IP ingevoert gebruikersnaam root ww dottie
2e ww alpine

en hij draait ook gewoon dus ik heb een paar Themes voor summerboard gedownload bij www.modmyifoon.com uitgepakt en de gehele map in /private/var/root/Library/SummerBoard/Themes geplaatst maar als ik dan ze probeert te zoeken in summerboard op me iPhone om de thema te draaien kan summerboard ze niet vinden

heb ook een summerboard thema via de installer gedownload maar die kan hij ook niet vinden ??

weet iemand een oplossing ????:confused: heb al zeker 5 keer me iphone gereboot

er is hier wel een fix voor in de Installer.
zoek ff op summerboard fix in de Installer of gewoon fix en je vind em wel

Ronnus 01-06-08 16:50

in welke source zit die fix dan waarschijnlijk ??
kan namelijk geen summerboard fix vinden in de installer

iMario 01-06-08 16:55

dacht dat ie er standaard al in stond...
hij heet ''SummerBoard Theme Fix'' volgens mij staat ie wel in deze source, ipodtouched.net/repo.xml

Ronnus 01-06-08 16:57

Ik zie het al ;) ik heb een foute map gekozen om ze in te zetten die er heel erg op lijkt heb net een andere thema van de installer gedownload en die deet het wel dus ben ik gewoon alle mappen af gegaan tot ik em heb gevonden :D

iMario 01-06-08 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnus (Bericht 120615)
Ik zie het al ;) ik heb een foute map gekozen om ze in te zetten die er heel erg op lijkt heb net een andere thema van de installer gedownload en die deet het wel dus ben ik gewoon alle mappen af gegaan tot ik em heb gevonden :D

oke, mooi zo...;)
je moest ze zeker zetten in, /private/var/mobile/Library/SummerBoard/Themes

Ronnus 01-06-08 17:01

Klopt maar eerder las ik hier dat het onder root moest :p maar dat was dan denk voor FW 1.1.2 en lager aangezien ik 1.1.4 heb

iMario 01-06-08 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ronnus (Bericht 120620)
Klopt maar eerder las ik hier dat het onder root moest :p maar dat was dan denk voor FW 1.1.2 en lager aangezien ik 1.1.4 heb

aha, Maar nu ist goed tog beter!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.