iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   OpenSSH (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1798-openssh.html)

diederikderave 17-05-08 13:12

het lukt me niet om verbinding te maken hij geeft aan dat de doelcomputer binnen 15 seconden niet reageert? Zodra je openssh installeert dan is het goed of?

Michael 17-05-08 14:03

En kan even duren voordat hij je iphone ziet Blijven proberen

Nelus82 19-05-08 12:41

Kan geen verbinding meer krijgen met de IPhone
 
Ik wilde gisteren verbinding maken met mijn iphone
Winscp <--> Openssh
Ik kreeg de volgende Foutmelding: Server unexpectedly closed network connection.

Wanneer ik ssh aanzet via "services" zegt hij wanneer ik "services" opnieuw opstart dat ssh uit staat.
Ik heb dt programmatje opnieuw geinstaleerd zonder resultaat.
Ook heb ik Bosspref geinstalleerd en die geeft hetzelfde probleem.

Ik heb een aantal weken geleden wel contact gehad met mijn iphone, en ik probeerde gisteren een andere iphone en daarmee kon ik gelijk contact krijgen.

Weet iemand een oplossing?????:confused:

x5nder 20-05-08 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelus82 (Bericht 114701)
Ik wilde gisteren verbinding maken met mijn iphone
Winscp <--> Openssh
Ik kreeg de volgende Foutmelding: Server unexpectedly closed network connection.

Dat is vreemd. Ik heb sinds vandaag ook ineens deze problemen, terwijl ik gisterenochtend nog gewoon WinSCP kon gebruiken. SSH sluit zichzelf de hele tijd constant af. Ben me aan het bedenken wat ik in de tussentijd gedaan kan hebben... volgens mij de nieuwe Installer 3.1 en in BossPrefs met 'After reboot SSH always' geklooid. Iemand anders ook dit probleem???

x5nder 21-05-08 11:18

Nelus82:

Je zult even moeten zoeken naar een goede versie van libarmfp.dylib voor je firmwareversie, waarschijnlijk heb je de Installer Fix van iClarified geïnstalleerd en deze vernaggelt je SSH en Term-VT100.

1) Installeer PureFTPD
2) Zet auto-lock op NEVER
3) FTP naar iPhone ip adress (user=root, pass=alpine)
4) Verwijder of hernoem /usr/lib/libarmfp.dylib
5) Kopieer een goede versie van dit bestand naar /usr/lib
6) Zet auto-lock weer aan
7) Klaar.

Shlomo 29-05-08 05:41

Ik heb mijn iPhone 1.1.4 unlocked met ZiPhone 3.0 (nadat Pwnage Tool 3x mislukte)
Er staat geen Installer op en ook geen OpenSSH (is dat wel normaal?)
Hoe krijg ik OpenSSH geïnstalleerd? Volgens het eerste bericht van dit draadje kan ik OpenSSH downloaden en vervolgens moet ik een aantal bestanden in het filesysteem van mij iPhone zetten. Daar heb ik toch OpenSSH voor nodig of ben ik nou gek?

Alvast dank voor de hulp!

Update: opgeslost. ZiPhone had zijn werk maar half gedaan. Installer staat er weer op.

PauluS87 29-05-08 08:04

Uuhm heel makkelijk via Liberty+ :) Moet je even in de handleidingen kijken en dan Libert+ voor MAC :) Met dat programma kun je gemakkelijk Installer installeren en als dat nodig is kun je via installer openssh binnen halen :)

matthewvl 29-05-08 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 27097)
een hint wil je?
het begint met een r en eindigt op -epository


ja idd dus ff http://ifoneguide.nl/repo in installer toevoegen


die source doet het niet bij me heb iemand een andere om openSSH installer

PauluS87 29-05-08 16:32

Tja zo moeilijk is het allemaal niet om te vinden :)

http://ifoneguide.nl/114

En anders moet je even bij de tap "sources" in je installer, de biggbosses recommend source pack installeren, daar staat openssh zo enzo tussen :)

matthewvl 29-05-08 21:01

verwijderd want het i me gelukt

j.breur 31-05-08 01:20

Ik kom er wat ssh betreft niet uit. Ik gebruik Winscp. Ik vul alles goed in. root, alpine, juiste ip adres, file protocol SFTP, blablabla. Ik krijg steeds maar weer de melding dezelfde melding... "NETWORK ERROR: CONNECTION REFUSED". Ik heb de firewall van windows ook al uit gezet enz. Ik gebruik trouwens Windows Vista... kan dat problemen geven? Verder maak ik via Wi-Fi een verbinding met de Iphone en dat werkt prima. Kan iemand mij aub vertellen wat ik hier aan kan doen? Mijn Iphone is 1.3 en verder heb ik er openssh op staan. Moet je in Winscp ook nog iets doen met de optie "private key file:...? Zijn er nog andere settings waar ik rekening mee moet houden? Mijn dank is groot...

matthewvl 31-05-08 08:59

probeer is SCP ;)
zo kom ik in mij iphone

gemmelos 23-07-08 18:52

dus als ik het goed begrijp, heb ik openssh nodig om apps vanaf installer.app te kunnen installeren..?
maar waarom kan ik dat eigenlijk niet zonder openshh doen ?

Tim de Kl. 23-07-08 19:26

Ik wil wel OpenSSH gebruiken, maar heb geen Wi-Fi... dus ik gebruik Total Commander en de T-pot.wfx. Erg handig, behalve dat je de file permission niet kan aanpassen...
Kan je dit wel doen in Windows en dan dat bestand slepen naar je iPhone en alsnog de file permission erop hebben???

Bv. Ik verander een map genaamd map :D van permission 770 naar 775 en sleep em dan in mijn iPhone, blijft de file permission dan staan??

Nilles 25-07-08 14:31

sinds mijn update van 1.1.4 naar 2.0 kom ik via mijn FTP programma (Fetch op OSX) niet meer op mijn iPhone.
Ik heb OpenSSH opnieuw erop gezet maar dit maakt geen verschil.
Iemand een idee hoe ik via de SFTP toch weer in mijn iPhone kom?

matthewvl 25-07-08 14:36

je moet scp gebruiken dan kom je er in ;)

Nilles 26-07-08 00:28

scp is een Windows programma toch (WinSCP)
ik heb zoals je kan lezen OSX.
Zijn er misschien nog meer programma's die ik op mijn iPhone moet zetten?

gemmelos 31-07-08 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nilles (Bericht 153413)
scp is een Windows programma toch (WinSCP)
ik heb zoals je kan lezen OSX.
Zijn er misschien nog meer programma's die ik op mijn iPhone moet zetten?

dat moet je gewoon OpenSSH downloaden met cydia en dan kan je via Terminal in je iPhone komen.

Neosto 01-08-08 17:08

ff een vraagje!

Ik heb iPhone Browser geinstalleerd op me pc, moet ik dan OpenSSH installeren op me iPhone?? Als ik het dan niet nodig heb dan gooi ik het weer vanaf. Wie het weet, mag het zeggen! :confused:

iScorpio 01-08-08 17:10

Volgens mij heb je voor de iPhone Browser geen OpenSSH nodig. Gewoon via de usb aan de pc hangen en het zou moeten werken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.