iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Artworks aanpassen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/14573-artworks-aanpassen.html)

croiman 14-06-08 23:37

Artworks aanpassen
 
Hierbij een uitleg hoe je je Artworks kunt aanpassen in je iphone.
(Created and researched by Croiman, info door Undertaxx, Mac-bijdrage door Truckdiver)

Er zijn er vijf:

(Maar ik noem er hier maar drie, de meest leuke om te veranderen)

Other.artwork: Deze beslaat alle knoppen, pijlen, fading apple (loading),
aanhalingen enz... in je iPhone. Het bevindt zich op je iPhone in map System/Library/Frameworks/UIKit.framework/
(en is 360 png-afbeeldingen groot, HIER is een tekstbestand met een grove uitleg van de meeste png's).

MobilePhonePackedImages.artwork: Deze beslaat alles wat met je telefoon-keypad te maken heeft. Het bevindt zich in map Applications/MobilePhone.app (en heeft 37 png-afbeeldingen).

Keyboard-Common.artwork: Dit is de layout van je keyboard om tekst in te voeren in alle apps. Het bevindt zich in System/Library/Frameworks/UIKit.framework/.

Wat je nodig hebt op Windows (XP en/of Vista) voor de tool werkend te krijgen :

Java update 15: indien je deze al denkt te hebben, installeer deze toch nog maar (download hier).

DotNetFx3.5: indien je deze ook al hebt of niet, toch even opnieuw installeren (download hier).

En niet te vergeten natuurlijk: de laatste nieuwe werkende versie van iPhoneShop Tool 0.72 (download hier).

(Hier is nog een versie met GUI, maar deze werkt bij mij al niet. Misschien bij iemand anders wel?(download hier))

Hoe gaan we te werk?

Eerst installeer je de benodigde bestanden op de PC en herstart je de computer.
Daarna pak je de file Artwork Toolkit uit op je bureaublad en open je de map.

En wat zit erin?
  • Vier mappen: artwork, dictionary, Png's en Source
  • 1zip bestand: source
  • iphoneshop.jar file
  • File commando's (WordPad-doc met alle commando's
  • En beetje uitleg bij die je nodig hebt voor deze tool, geschreven door mij (Croiman)

De map png's die ik hierboven in blauw heb gezet heeft een reden. Namelijk: als je een Artwork omzet naar png's, komen deze in die betreffende map te staan. Ook als je je png's omzet naar een Artwork terug, komt deze artwork ook in deze map te staan, klaar om op je iPhone op de juiste plaats te zetten.

Hoe werkt de Tool nu precies?

1. Eerste stap :

We halen het betreffende artwork uit je iphone door te kopiëren naar je bureaublad met Winscp, iphoneBrowser, iphone pc-suite of een ander geschikt programme. Je haalt de artwork uit de mappen op je iPhone, zoals hierboven genoemd. Zet deze artwork-bestanden op je bureaublad.

2. Tweede stap:

We zetten het Artwork-bestand (Other keyboard of MobilePhone artwork) in de map artwork toolkit 0.72 bij de rest, zoals hier zichtbaar :
http://psychomod.googlepages.com/toolikit1.jpg

3. Derde stap :
Nu open je het Wordpad-document Commando's dat ook meegeleverd is in de rar-file met Artwork toolkit 0.72.
Wat zie je?
Allemaal commando's om in te typen in CMD, voor de omzetting van je artworks naar png's en andersom, met een beetje uitleg geschreven door mij.
Open CMD door bij "uitvoeren" in te typen : "cmd" . Je krijgt dan een zwart schermpje. Daar typ je dan je adres richting (cd ...) je bureaublad zodat je in CMD het adres krijgt dat je in artwork toolkit 0.72 bent.
Zoiets dus: c:/users/Psycho/desktop/ bla bla bla/artwork toolkit 0.72/ (voorbeeld zie mijn foto).
Nu neem je het commando betreffende je artwork uit de lijst die ik heb gemaakt, in dit geval op de foto voor Other.artwork en je kopieert deze naar CMD en drukt Enter als je dat hebt gedaan,
Zoals hier zichtbaar (je ziet wat ik heb staan in cmd van adres, zoiets zou je dan ook moeten hebben):

http://psychomod.googlepages.com/artworktool2.jpg

Na dit commando ga je regels krijgen. Als het juist is krijg je zoiets van dit, aantal png's is afhankelijk welke artwork je mee bezig bent. En dit wilt zeggen dat je Artwork nu is omgezet naar png-afbeeldingen :

http://psychomod.googlepages.com/artworktoolkit3.jpg

4. Vierde stap :

Nu is je artwork uiteengehaald en staan al de png's van die artwork in de map Png zoals hieronder te zien is met Fading Apple enz.....
Nu kun je ze bewerken veranderen enz...
Alleen opletten op 1 zaak !!!
De afbeeldingen die je vervangt moeten EXTACT DEZELDE afmetingen hebben !!!!
Als je standaard 9x13 is en je zet er een 10x13 neer, neemt de iphoneshop toolkit hem NIET aan !!!

http://psychomod.googlepages.com/artworktoolkit6.jpg


5 vijfde stap :

Nadat je al je png's bewerkt hebt, kleur veranderd enz....
Ga je deze terug in een artwork zetten zodat deze met een artwork terug in je iphone gaan.
Wees zeker altijd een reserve copy van je standaard artwork ergens op je pc te hebben staan.

Daar gebruiken we dan het betreffende commando voor die in het bestand Commando's staat (mee geleverd en geschreven door mij) zoals hier te zien voor het betreffende Artwork en krijg je volgende regels te zien :

http://psychomod.googlepages.com/artworktoolkit4.jpg

6 zesde stap :

Hierbij is dus je artwork terug gemaakt met je eigen aangepaste png iconen, en de nieuwe zelfgemaakte Artwork komt ook in de map Png te staan zoals hier te zien is :

http://psychomod.googlepages.com/artworktoolkit5.jpg

7 zevende stap :

Hierbij kun je dus met je nieuwe Artwork in je iphone copieren op zijn betreffende plaats,
waarna je je iphone herstart en geniet van je nieuwe Artwork (welke van de drie),
en kunt showen bij je maten met leuke tweaks zoals hier bij mij al te zien is op mijn foto-album van mijn profiel.
Volledig aangepast naar al mijn mods, weet wel Other.artwork bevat 360 png iconen, k heb er rond de 300 veranderd.
(Keyboard-Common.Artwork heeft er 105 bv)
Ben je wel even zoet mee als je alles wilt veranderen na je eigen smaak, veel plezier,
en als je aanvullingen hebt voor deze handleiding, PM me.

VOOR APPLE GEBRUIKERS!!

Gebruik Artworker (artikel hier) om je files om te zetten naar png files (download hier).
Sleep je artworkfile op artworker en deze verandert zelf je file naar png's.
Nadat je deze hebt bewerkt in b.v. photoshop, sleep je je aangepaste png map terug over artworker en je png afbeeldingen worden terug verandert in een artwork bestand.
Maak ook altijd een backup op je computer van je originele Artwork voor in geval je iets verkeerd doet..
Als je png afbeeldingen terug naar artwork word overgeschreven doet artworker dat in je orginele map die je van je iphone hebt gehaald.
Er wordt dus GEEN nieuwe map aangemaakt om je bewerkte artwork bestand te bewaren.

croiman 14-06-08 23:52

Handleiding is klaar, als er iemand aanvullingen heeft voor deze handleiding, PM me daarvoor, en dan pas k de handleiding aan.

Have fun with it !!!

iMario 15-06-08 00:45

bij stap 3 gaat het mis bij mij...
ik open het command center en wat moet ik dan erin plakken??
cmd center van jou kan ik trouwens niet openen..

croiman 15-06-08 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 127241)
bij stap 3 gaat het mis bij mij...
ik open het command center en wat moet ik dan erin plakken??
cmd center van jou kan ik trouwens niet openen..

Is het wordpad commando's dat bij de artwork toolkit 0.75 moet zitten meegeleverd bij de download die k heb gemaakt ??

zo ja, kijk naar de foto onder stap 3 welk commando dat ik neem uit het wordpad commando's. Je kunt ook het wordpad commando's openen en eens lezen wat erin staat, daar staat ook uitleg in voor welke commando's wat staan.

iMario 15-06-08 01:25

1 Bijlage(n)
ten 1ste kan ik je cmd niet openen want dan zegt ie dit

croiman 15-06-08 01:30

ok, open dan je eigen cmd ( uitvoeren : cmd) en typ dan naar de map waar je toolkit map staat zoals je het adres van mijn foto ziet staan.

iMario 15-06-08 01:34

1 Bijlage(n)
Dan krijg ik het volgende:rolleyes:

croiman 15-06-08 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 127264)
Dan krijg ik het volgende:rolleyes:

ok, das juist, handleiding is al aangepast, en cmd van mij is verwijderd uit download, je moet je eigen adres intypen naar je bureaublad richting de map zoals bij mij staat, bij jou zal dat een ander adres zijn.
Je moet je adres krijgen in cmd van Jouw bureaublad in die map.
En dan geef je het command voor uit te pakken die artwork, t zal wel zijn dat t nie werkt, stond mijn cmd met mijn bureaublad adres in lol.

Nu zal t wel werken bij jou hihi sorry:D

iMario 15-06-08 01:50

grapjurk:p
nu heb ik het wel:D:D

truckdiver 15-06-08 05:14

thx voor de goede uitleg.
gaan er veel mee geholpen zijn die zelf ook wat willen aanpassen aan hun iphone.
:cool::cool::cool:

croiman 15-06-08 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 127286)
Hmmm niet thnx undertaxxx ? :p

En natuurlijk geen bedankje vergeten aan Undertaxx heren !!!!!
Merci he. K heb lang kunnen zoeken hoe k t snelste aan het werk kreeg,
blijkbaar door die twee installaties hihi, beetje liggen zoeken op t net na info.
Zie bovenaan handleiding onder Titel.

Trouwens heb jij nog iets toe te voegen aan de handleiding ???

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 127294)
is er hier iemand met de eer van een ander gaan lopen?:eek:

nee nee, de eer word verdeeld hihi, hij had mij gezegt dat ik die artwork ermee kon bewerken, maar het lukte mij al twee weken nie om t aan de gang te krijgen, beetje info gezocht op t net hierover en voila.
Mits ik zo aant klooien was ermee, en er nog mensen zijn die dit wel wilden gebruiken, waarom dan geen handleiding
maken zoals Truckdriver had vermeld ???
En voila hier is t dan. Undertaxx zijn uitleg aan mij heb ik hier dus beetje groter uitgelegd.
En wederom Undertaxx thanks for the hint of iphoneshop tool !!!!!!

Undertaxxx 15-06-08 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 127294)
is er hier iemand met de eer van een ander gaan lopen?:eek:

Hihi hier gaat niemand met de eer lopen, heb croiman alleen klein beetje geholpen met die tools. Trouwens Croiman je hebt dat netjes gedaan moet ik zeggen, kan er weinig of niets aan toevoegen. Als je wilt kan ik je een lijst bezorgen met alle png's in elke artwork. ;)

croiman 15-06-08 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 127455)
Hihi hier gaat niemand met de eer lopen, heb croiman alleen klein beetje geholpen met die tools. Trouwens Croiman je hebt dat netjes gedaan moet ik zeggen, kan er weinig of niets aan toevoegen. Als je wilt kan ik je een lijst bezorgen met alle png's in elke artwork. ;)

Laat maar komen, ben al begonnen aan de eerste lijst Other.artwork.
Maar nog veel werk aan. PM me met linkje met download jouw lijst, dan zet k ze hierbij.

Heb de lijst Other.artwork al geupdate, bijna alles is aangegeven op paar na.

iCulture 15-06-08 18:45

 Verplaatst naar: iPhone handleidingen

Het is nu (op aanvraag croiman) een wiki-artikel geworden, zodat iedereen kan bijdragen aan de handleiding. Graag wel de afbeeldingen een deel verkleinen, want deze zijn echt veel te groot voor onze forumlayout.

croiman 15-06-08 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 127544)
 Verplaatst naar: iPhone handleidingen

Het is nu (op aanvraag croiman) een wiki-artikel geworden, zodat iedereen kan bijdragen aan de handleiding. Graag wel de afbeeldingen een deel verkleinen, want deze zijn echt veel te groot voor onze forumlayout.

Afbeeldingen zal k verkleinen zoals de eerste hierboven. thanks JP

Update, is gebeurd.

tonhaarmans 15-06-08 20:38

Ik tel bij mij in totaal 5 artwork.bestanden, waarvan 4 (waaronder: Keyboard-Latin.artwork) in de map UIKit.framework en de vijfde in de map MobilePhone in de map Applications.

Ik heb vanmiddag mijn iPhone weer vanaf de basis geinstalleerd en heb daarbij ontdekt dat de numerieke Keyboards van de telefoon en van SMS uitsluitend in de artwork-bestanden gewijzigd hoeven te worden. Er zijn ook een paar 'doorzichtige' Keyboard bestanden. Ik heb de indruk dat die niet gewijzigd hoeven te worden.

croiman 15-06-08 20:59

ja die andere zijn ook artworks, maar daar houd k me nie zo mee bezig.

truckdiver 16-06-08 08:55

heb mijn eerste test eens snel gedaan,en al direct een probleempje natuurlijk!
png in photoshop is helemaal blauw, terwijl er op de iphone nog grijze vlakken opzitten!!
http://img177.imageshack.us/img177/5016/img0001kp1.jpg

iMario 16-06-08 10:01

niet slecht hoor...:cool:

truckdiver 16-06-08 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 127774)
niet slecht hoor...:cool:

jij geen idee waarom de spatie en return button grijs blijven?

iMario 16-06-08 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 127782)
jij geen idee waarom de spatie en return button grijs blijven?

nope, heb me nog niet in de keyboard verdiept, ff wachten op croiman dacht ik zo:D

croiman 16-06-08 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 127782)
jij geen idee waarom de spatie en return button grijs blijven?

Kijk dan eens in keyboard-Latin.artwork voor de rest, de twee keyboard-Common en keyboard-Latin werken samen.
Open je keyboard allebei apart ook maar eens met iphoneshop tool dan zul je zien wat ik bedoel.

truckdiver 16-06-08 13:49

aaaaaaaaa zijn 104 afbeeldingen.
ben de juist maar aan het vergelijken :-s
heb ver114 veranderd van latin maar op iphone geen verschil

croiman 16-06-08 13:59

De lijst van Other.artwork is geupdate, later op de week zal er van die lijst nog een update uitkomen van benamingen van de png's.

@ truckdriver : Graag gedaan en veel plezier ermee, k heb al even mijn keyboard wat k wil.

jeremy14 16-06-08 17:23

2 Bijlage(n)
Okee Hierbijgaand 2 screen shots van wat mijn probleem is iemand suggesties hiervoor?

Alvast heel erg bedankt

croiman 16-06-08 17:32

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeremy14 (Bericht 127922)
Okee Hierbijgaand 2 screen shots van wat mijn probleem is iemand suggesties hiervoor?

Alvast heel erg bedankt

ten eerste je moet in de map zitten en je commando in cmd klopt al niet : c:\ bla bla bla, je moet : "cd artwork toolkit" typen en dan zit je in de juiste map, de naam van de betreffende map op je bureaublad, en ten tweede, je kunt het bevel niet geven voor extracten als je niet in die map zit.

Dat is de basic voor windows........

jeremy14 16-06-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 127925)
ten eerste je moet in de map zitten en je commando in cmd klopt al niet : c:\ bla bla bla, je moet : "cd artwork toolkit" typen en dan zit je in de juiste map, de naam van de betreffende map op je bureaublad, en ten tweede, je kunt het bevel niet geven voor extracten als je niet in die map zit.

Dat is de basic voor windows........


HUH:p hoe bedoel je dat?:P

Off-topic
heb je net PM voor die sliders die ik vorige keer van jou kreeg;)


croiman 16-06-08 17:36

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeremy14 (Bericht 127927)
HUH:p hoe bedoel je dat?:P

Off-topic
heb je net PM voor die sliders die ik vorige keer van jou kreeg;)


Kijk na mijn commands voor juist te zitten..........


"CD Artwork Toolkit"

en daarna je commando geven vo extractie artwork.

jeremy14 16-06-08 17:40

1 Bijlage(n)
goe dus ik typte LETTERLIJK!! in wat jij zij en dan krijg ik deze fout te zien

ik bedoel ik heb wel verstand van computers in een andere manier maar ik kan de oplossing niet verzinnen hiervoor

croiman 16-06-08 17:43

typ nu es eerst "cd desktop" jouw bureaublad of waar je die map heb gezet !!!!

En daarna "cd artwork toolkit"

Windows basics.......
Als je handleiding had bekeken op foto's zie je duidelijk dat je op bureaublad ze neerzet, en naar die map GAAT via cmd. ook te zien op foto's.....

update : omdat t al even stil is, gok ik erop dat t eindelijk gelukt is ????

jeremy14 16-06-08 17:53

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 127932)
typ nu es eerst "cd desktop" jouw bureaublad of waar je die map heb gezet !!!!

En daarna "cd artwork toolkit"

Windows basics.......
Als je handleiding had bekeken op foto's zie je duidelijk dat je op bureaublad ze neerzet, en naar die map GAAT via cmd. ook te zien op foto's.....

update : omdat t al even stil is, gok ik erop dat t eindelijk gelukt is ????

Jammer genoeg niet:(

kijk nu bijgaandscreenshot ik weet dat al een heel stuk verder ben(A)

Update ik ben er EINDELIJK:P
Dankjwel Croiman voor je hulp

jeremy14 16-06-08 18:13

1 Bijlage(n)
toch niet opgelost ik krijg nu telkens deze foutmelding

waarom kan hij die jarfile niet "bereiken"dan?

croiman 16-06-08 18:19

kijk na het adres in je balk bovenaan, dat adres moet je ook hebben in cmd, dus 2x "cd artwork toolkit 0.72"

jeremy14 16-06-08 18:28

1 Bijlage(n)
heb ik gedaan nog steeds een fout

croiman 16-06-08 18:32

heb je wel alles geinstalleerd voor iphoneshop te kunnen draaien? zoals hierboven in handleiding?? java 15 en dotnet fix3.5 ???

jeremy14 16-06-08 18:36

Bijde geinstalleerd, En gereboot, moetik dat RAR bestand wat in die artwork toolkit 0.72 zit ook uitpakken of niet??

jeremy14 16-06-08 18:40

ik heb de GUI versie ervan geinstalleerd nog niet wereknd, doe maar is een reboot;)

Ben even etten dus als het stil is betekenthet niet dat eht opgelost is:P;)

croiman 16-06-08 18:40

update je java nog ma wat, volgens mij heb je niet genoeg java op je pc staan ofzo, je moet dat kunnen draaien of je commands zijn niet goed, in ieder geval, bij iedereen werkt t, alleen bij jou niet?????

Dan weet k t ook niet meer hoor.

jeremy14 16-06-08 19:06

java updaten oke:P
zal ik doen en dan mar het beste hopen

jeremy14 16-06-08 19:47

K heb de GUI versie werkend op mijn op mijn pc, dus wat kan ik dan dsaarmee doen? kan ik daaarmee dat doen wat niet lukt met CMD?
en er schoot me net ies te binnen, er is toch soms een restrictie op je Desktop dat vanuit daar niks kan worden uitgevoerd,

Edit1: krijg telkens Unable to acces the Bla bla Bla file


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:15.