//

Applicatie op meerdere Iphones

Applicatie op meerdere Iphones discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn buurman en ik hebben beide een iphone we willen nu een applicatie kopen(navigatie systeem). maar mag je een applicatie op meerdere iphones instaleren zodat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-06-09, 00:18
Oraan Oraan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Question Applicatie op meerdere Iphones

Mijn buurman en ik hebben beide een iphone we willen nu een applicatie kopen(navigatie systeem). maar mag je een applicatie op meerdere iphones instaleren zodat je niet dubbel hoeft te betalen.
We vinden het namelijk zonde om het dubbel te kopen.

Wie weet hier antwoord op?

Alvast bedankt..
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-06-09, 00:30
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oraan Bekijk bericht
Mijn buurman en ik hebben beide een iphone we willen nu een applicatie kopen(navigatie systeem). maar mag je een applicatie op meerdere iphones instaleren zodat je niet dubbel hoeft te betalen.
We vinden het namelijk zonde om het dubbel te kopen.

Wie weet hier antwoord op?

Alvast bedankt..
Ja maar dan moet je altijd synchroniseren met één en hetzelfde account, en dat zal moeilijk worden aangezien het je buurman is. Dat is de enige mogelijkheid, alle andere opties worden hier niet besproken.
  #3  
Oud 30-06-09, 09:53
switcher switcher is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: enschede
Berichten: 23
Standaard

Nou ik weet niet of dit illegaal is maar, ik heb verschillende Apps gekocht in de Appstore.
Deze staan allemaal in de map Mobile Apps. Deze heb ik gekopieerd naar een backupschijf. Daarna heb ik het Account van mijn vrouw geopend en dubbelgeklikt op de App(.ipa) en ze worden netjes in iTunes gezet daarna iPhone van haar gesynced en alles staat erop en het werkt allemaal.

Een vraag van mij als je in iTunes rechtsklikt op een app en dan kijkt bij info staat er, Fairplay-versie 2 wat betekent dat eigenlijk??
__________________
iPhone USA 8GB Pwnwd 1.1.4

Laatst gewijzigd door switcher; 30-06-09 om 10:01.
  #4  
Oud 30-06-09, 18:58
Meander Meander is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oraan Bekijk bericht
We vinden het namelijk zonde om het dubbel te kopen.
Ik heb een nieuwe auto gekocht en mijn buurman wil er ook een, maar vind het zonde om hem te kopen....
  #5  
Oud 30-06-09, 19:02
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

haha ja da zou wel heel makkelijk zjin als dat kon.
maar precies wat ze zeggen. Als je buurman jou account , of jij de zijne mag gebruiken ( waardoor je dezelfde bankrekening deelt ) dan kan het wel ja.

maar of dat zo leuk is.
  #6  
Oud 30-06-09, 19:39
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door switcher Bekijk bericht
Nou ik weet niet of dit illegaal is maar, ik heb verschillende Apps gekocht in de Appstore.
Deze staan allemaal in de map Mobile Apps. Deze heb ik gekopieerd naar een backupschijf. Daarna heb ik het Account van mijn vrouw geopend en dubbelgeklikt op de App(.ipa) en ze worden netjes in iTunes gezet daarna iPhone van haar gesynced en alles staat erop en het werkt allemaal.

Een vraag van mij als je in iTunes rechtsklikt op een app en dan kijkt bij info staat er, Fairplay-versie 2 wat betekent dat eigenlijk??
ow das wel handig he
dus ipa's die je op je HD hebt staan kun je gewoon bij iemand anders importeren? Dat ga ik onthouden
  #7  
Oud 30-06-09, 19:51
Oraan Oraan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
haha ja da zou wel heel makkelijk zjin als dat kon.
maar precies wat ze zeggen. Als je buurman jou account , of jij de zijne mag gebruiken ( waardoor je dezelfde bankrekening deelt ) dan kan het wel ja.

maar of dat zo leuk is.

Ik ga het kopen.. en de buurman maakt de helft van de prijs over op mijn rekening..
en als er een update is ga ik gewoon mijn account wachtwoord invoeren op zijn iphone zodat hij ook gebruik kan maken van de update..

Laatst gewijzigd door Oraan; 30-06-09 om 19:53.
  #8  
Oud 30-06-09, 20:13
Patipod's schermafbeelding
Patipod Patipod is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 224
Standaard

Citaat:
Een vraag van mij als je in iTunes rechtsklikt op een app en dan kijkt bij info staat er, Fairplay-versie 2 wat betekent dat eigenlijk??
FairPlay - Wikipedia, the free encyclopedia
__________________
Eerst Iphone 2G US 8GB, toen Iphone 3G NL 8GB black en nu Iphone 4 16GB black
  #9  
Oud 30-06-09, 20:17
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oraan Bekijk bericht
Ik ga het kopen.. en de buurman maakt de helft van de prijs over op mijn rekening..
en als er een update is ga ik gewoon mijn account wachtwoord invoeren op zijn iphone zodat hij ook gebruik kan maken van de update..
Euhm.. In 3.0 kon je toch geen betaalde apps op verschillende iPhones zetten zonder de hele iTunes bibliotheek te kopiëren (dus synchroniseren met iTunes)
  #10  
Oud 30-06-09, 21:06
onair's schermafbeelding
onair onair is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 64
Standaard

Dit gaat hellemaal NIET werken
Dit werkt alleen op een jailbreak
En de vraag gaat waarschijnlijk over een NIET jailbreak iphone
Hoe kom je eigenlijk op zo’n gedachte dat het zou werken een beetje raar
Appel is gek?
  #11  
Oud 01-07-09, 00:12
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

dan zou ik de hele buurt laten betalen hahaha en iedereen langs laten komen en zijn iphone inpluggen voor een bedrag hahaaha;p
kun je zelfs geld op maken dan (A)
woehoe
  #12  
Oud 03-07-09, 19:54
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

mijn broer heeft gewoon machtiging van zijn itunes account gegeven aan mijn pc en hierdoor kan ik gewoon alles wat hij gekocht heeft gratis van itunes afhalen... eenmaal gedaan kan ik gewoon weer uitloggen en mijn eigen account gebruiken en zijn app blijven gewoon en ook gewoon syncbaar....

degene die het gekocht heeft moet inloggen in itunes van 2e persoon, app downloaden (dit is dan gratis omdat het al gekocht is) en dan op Store -> Computer machtigen drukken.
nu kan je iPhone van 2e persoon met itunes synce en hij/zij heeft het...
hierna kan je gewoon weer op je eigen account gaan...

ik zie hier niets illegaals aan

btw, heb dit gedaan met mijn 3GS (dus firmware 3.0... geen Jailbreak)
  #13  
Oud 03-07-09, 21:01
Helmes Helmes is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 2
Standaard

Ben in het bezit van een iphone 3g met navigon-navigatie. Wanneer ik een iphone 3gs ( in Belgie ) koop, kan ik de navigatiesoftware dan overzetten?
  #14  
Oud 03-07-09, 21:03
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Je moet de Itunes van je buurman met jou acc machtigen en dan de app kopieren van jouw pc naar zijne en syncen zorg dat je je account hebt staan dat je voor elke download een wachtwoord nodig is zodat hij die van jouw niet kan misbruiken!
  #15  
Oud 03-07-09, 21:15
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Het is allemaal vrij simpel hoor, en dit is helemaal legaal aangezien apple dit ondersteund. Je hoeft dus niets te kopieren van pc naar pc ofzo, hieronder meer.

Citaat:
• Zorg er eerst en vooral voor dat je de persoon zeker en vast kan vertrouwen, dit doe je best dus niet met iedereen !

• Eenmaal regel één is nageleefd kan je de gegevens vragen van je vriend/ buurman etc zijn iTunes account.

• Nu kan je inloggen op zijn account en ga je bovenin iTunes naar store-> Toon mijn Account-> Aankoopgeschiedenis.

• Daar kan je dan bekijken welke apps je vriend/ buurman etc al reeds heeft aangekocht, deze kan jij nu nog eens gratis download voor jou iPhone.

• Eenmaal klaar dan ga je naar Programma's in iTunes en daar klik je op één van de apps die je gekocht hebt via je vriend/ buurman zijn account, nu kan je je pc machtigen met dat account.

• Voila je kan nu weer inloggen met je eigen account en syncroniseren met je iPhone, de applicaties van je vriend/ buurman etc zullen nu werken op jou Iphone

 Voor updates etc moet je uiteraard kunnen inloggen op het account van vriend/ buurmand.

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 03-07-09 om 21:18.
  #16  
Oud 06-07-09, 01:27
Gogol Gogol is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Het is allemaal vrij simpel hoor, en dit is helemaal legaal aangezien apple dit ondersteund. Je hoeft dus niets te kopieren van pc naar pc ofzo, hieronder meer.
Hoe legt de moderator deze regel uit?

Scope of License: This license granted to You for the Licensed Application by Application Provider is limited to a non-transferable license to use the Licensed Application on any iPhone or iPod touch that You own or control and as permitted by the Usage Rules set forth in Section 9.b

Zie verder: Apple - Legal - Licensed Application End User License Agreement
  #17  
Oud 06-07-09, 15:58
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gogol Bekijk bericht
Hoe legt de moderator deze regel uit?

Scope of License: This license granted to You for the Licensed Application by Application Provider is limited to a non-transferable license to use the Licensed Application on any iPhone or iPod touch that You own or control and as permitted by the Usage Rules set forth in Section 9.b

Zie verder: Apple - Legal - Licensed Application End User License Agreement
Ik ben geen Developer...
  #18  
Oud 06-07-09, 16:04
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Zoals ook gezegd is het een vertrouwens-ding.
Stel dat mijn vrouw en ikzelf een apart account hebben...
ik kan dat toch net zo goed met mijn buur - waar ik een super relatie mee heb- doen.
Het wachtwoord kan je ook veranderen ...(indien er een scheiding of einde vriendschap is)
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #19  
Oud 06-07-09, 21:26
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Modbreak:
Het praten over het sharen van een account is volkomen legaal en is ook toegestaan op iPhoneclub.nl. Het praten over het kraken van apps en het sharen daarvan echter niet! Doe je dit wel, dan riskeer je een berisping.

__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #20  
Oud 02-08-09, 15:44
ipjotter's schermafbeelding
ipjotter ipjotter is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 13
Standaard Account sharen met vrienden werkt prima

Heb net gisteravond mijn account geshared met een goede vriend en even bij hem Navigon geladen. Dit kan dus inderdaad tot maximaal vijf personen.
Je krijgt dan inderdaad wel de 2e versie van de applicatie op de tweede iphone.


Hier iets meer info:
How FairPlay Works: Apple's iTunes DRM Dilemma

Prior to buying content from the iTunes Store, a user has to create an account with Apple's servers and then authorize a PC or Mac running iTunes.

During authorization, iTunes creates a globally unique ID number for the computer it is running on, then sends it to Apple's servers, where it is assigned to the user's iTunes account. Five different machines can be authorized.


Op zich is het sharen met je buurman dus helemaal geen rare vraag.
Het werkt een beetje zoals de licenses van windows.



Reageren


« Last.Fm | App taal »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps op meerdere iphones werkt niet hjnkoll iPhone Apps 5 01-06-11 14:35
Een gekochte App op meerdere iPhones? mclos iPhone Apps 8 12-11-10 18:45
meerdere iphones op 1 pc stig666 iTunes 1 19-08-08 20:34
Meerdere iPhones unlocken/activeren: waar op letten? LA_Ranger Unlock [archief] 1 07-03-08 16:16
Windows: Meerdere iPhones & Outlook Jimmy_Boy Desktop-applicaties 1 18-01-08 14:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.