//

MobileRSS Reader in 1.1.4

MobileRSS Reader in 1.1.4 discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Een van de programma's die ik al vanaf versie 1.0.2 gebruik is MobileRSS Reader . Na de update naar 1.1.4 krijg ik dit programma niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-03-08, 22:26
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard MobileRSS Reader in 1.1.4

Een van de programma's die ik al vanaf versie 1.0.2 gebruik is MobileRSS Reader. Na de update naar 1.1.4 krijg ik dit programma niet meer werkend. Het programma deed het OK onder 1.1.3 maar onder 1.1.4 kan ik feeds niet meer opslaan. Het vreemde is dat het Springboard icoontje aangeeft dat er ongelezen feeds zijn. Ik heb alle permissies nagekeken onder voor de Mobile en Root gebruikers maar het mocht niet baten.

Heeft iemand de MobileRSS reader werkend gekregen onder 1.1.4 en zoja hoe?
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-08, 23:01
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nee, en ik heb er ook al een draadje over...
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #3  
Oud 07-03-08, 11:09
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Bij mij werkt ie wel. Ik heb net de Apple feed mbv Quick add toegevoegd en krijg 20 nieuwe berichten. Maar bij handmatig toevoegen doe ik waarschijnljkn iets verkeerd krijg de melding "Could not access feed".
Ik heb http: //reader.mac.com en http: //reader.google.nl (zonder spatie natuurlijk) geprobeerd.

Ik heb wel een aantal dingen gepatched voordat ik MobileRSS geinstalleerd heb maar na de installatie heb ik geen rechten of andere dingen aangepast.

Laatst gewijzigd door ControlSje; 07-03-08 om 11:12.
  #4  
Oud 07-03-08, 11:11
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Wat heb je gepatcht dan?
  #5  
Oud 07-03-08, 11:20
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Wat heb je gepatcht dan?
Ik heb van mijn /private/var/root met een symlink laten verwijzen naar /private/var/mobile. Ik weet dat er een aantal gebruikers zijn die geen voorstander zijn van symlinks maar deze fix heeft mij in ieder geval een heel aantal problemen helpen voorkomen. Ook heb ik de owner van de /private/var/mobile omgezet naar mobile maar dat was voordat ik geinstalleerd heb dus dat zal van geen invloed zijn geweest.

EDIT
Je kunt de symlink alleen aanmaken als de originele folder niet root folder niet meer bestaat dus ik heb eerst de root folder gemoved naar een root.bck folder daarna alle folders en bestanden die in de root.bck stonden en nog niet in de /private/var/mobile folder gekopieerd.

EDIT
Ik heb net de installatie iets beter bekeken en gezien dat deze een aantal folders en bestanden heeft geplaatst onder de /private/var/mobile folder. Het kan zomaar zijn dat deze gegevens bij de originbele installatie onder /private/var/root geplaatst zijn. Dit zijn de folders die ik zo op het eerste moment zie:
/private/var/mobile/Library/Caches/RSS
/private/var/mobile/Library/Preferences/MobileRSS
De owner van deze folders is bij mij mobile
Mischien werkt veplaatsen of omzetten van owner ook.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 07-03-08 om 14:13.
  #6  
Oud 07-03-08, 11:24
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Heb je versie 2.3 of versie 2.4.1 want bij versie 2.4.1 is de plaats waar de feeds en Preferences worden opgeslagen veranderd in private/var/mobile. Een symlink aanmaken onder versie 2.4.1 heeft dus niet zoveel zin.
  #7  
Oud 07-03-08, 11:35
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Ik heb versie 2.4.1

EDIT
Als de plaats van de preferences aangepast is heeft die symlink inderdaad geen effect. Maar ik kan niet zien waar hij origineel geinstalleerd wordt omdat ik die symlink heb . Er wordt trouwens ook nog een cache aangemaakt (zie 2e edit van mijn vorige post)

EDIT
Kan het niet zo zijn dat hij geinstalleerd wordt in /privat/var/mobile maar dat de applicatie zelf nog kijkt naar /private/var/root? Dit zou kunnen verklaren dat het bij mij wel werkt omdat beide in mijn geval naar dezelfde folder verwijzen. Het is maar een idee maar zou zo maar kunnen zijn....En dan heeft deze symlink wel degelijk effect


Laatst gewijzigd door ControlSje; 07-03-08 om 11:44.
  #8  
Oud 07-03-08, 15:10
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Ik heb even in repo gekeken naar de plaats waar de bestanden worden opgelsagen:

Code:
<string>/Library/LaunchDaemons/com.codegenocide.mobilerss.plist</string>
<string>/usr/local/sbin/RSSDaemon</string>
<string>/Applications/RSS.app</string>
<string>/var/root/Library/Preferences/MobileRSS/com.codegenocide.mobilerss.plist</string>
<string>/var/root/Library/Preferences/MobileRSS/rss.db</string>
<string>/var/root/Library/Preferences/MobileRSS</string>
Zo te zien wordt toch alles in Root opgeslagen. Ik zal vanavond kijken of bij mij het een en ander toch in Mobile staat opgeslagen.

Laatst gewijzigd door bluevoice; 07-03-08 om 15:15.
  #9  
Oud 07-03-08, 16:44
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

De beichtten kreeg ik ook wel in de reader btw, alleen is het hem nooit gelukt safari te openen. Jou wel ctrl+s?
  #10  
Oud 07-03-08, 18:01
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Voor zover ik heb kunnen testen werkt alles, ik kan de berichten openen (is in een viewer niet in Safari) en door op het wereldbolletje te drukken opent Safari de desbetreffende pagina.

Wat me trouwens wel opviel is dat het splash screen nog steeds version 2.3 aangeeft terwijl in de installer 2.4.1 staat. Heb nog geen about knopje gevonden

EDIT
Wat me nog niet is gelukt is een feed handmatig in te stellen. Krijg steeds "Could not access feed Please check the url and try again". Heeft iemand een url die zeker werkt zodat ik dat ook tetsen kan.

EDIT
Vergeet de eerste edit het is me nu ook gelukt om handmatig een feed toe te voegen...


Laatst gewijzigd door ControlSje; 07-03-08 om 18:23.
  #11  
Oud 07-03-08, 19:25
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ge wel weereens aan die rechtten klungelen ofzo.. for now ben ik wel goed fed up met rss.. eerst liet ie wel de feeds zien maar wou ze niet openen, nulaat ie de feeds niet zien maar laad ze wel (ik krijg het rode popupje) open ik rss however istie leeg.. en safari openen is hem nog nooit gelukt.
misschien weer ff de hele mobile folder chownen
  #12  
Oud 07-03-08, 19:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@ sjowol: Ik heb precies hetzelfde, ik kan wel feeds opslaan, maar hij laat ze niet zien.
  #13  
Oud 07-03-08, 19:59
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Zou het niet kunnen zijn dat die symlink toch bij mij het probleem verholpen heeft? Het zou zomaar kunnen zijn dat RSSmobile zijn messagecounter ergens anders vandaan haalt als de daadwerkelijke berichten. Wat gebeurt er als de 2 folders gedupliceerd worden in zowel /private/var/root en private/var/mobile?
  #14  
Oud 07-03-08, 22:17
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Mobile RSS werkte redelijk goed onder 112, ook het importeren van een opml file. Vanaf 113 lukt dit niet meer, erg jammer want dit was voor mij het meest gebruikte 3rd party progje op de iphone. RSS is gewoon de shit.

Als ik het blog van de ontwikkelaar goed begrijp gaat het nog wel even duren voordat er een nieuwe release komt, erg spijtig. De release van de SDK ligt hieraan ten grondslag en waarschijnlijk tijd=geld gebrek aan de kant van de ontwikkelaar. Ik hoop iig op een nieuwe release asap!

check zijn blg Dallas Brown - The life of a programmer
  #15  
Oud 07-03-08, 22:42
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard Oplossing gevonden

Hehe, ik heb het opgelost via een post op Modmyifone.com.

Voer via SSH de volgende commando's uit:

Code:
cd /var/root/Library/Preferences
mv MobileRSS MobileRSS-old
ln -s /var/mobile/Library/Preferences/MobileRSS MobileRSS
Ik zal ook wat uitleg geven voor de newbies onder ons:

Commando 1 voer je uit om naar de /var/root/Library/Preferences map te gaan
Commando 2: hernoemt de MobileRSS map in de /var/root/Library/Preferences map naar MobileRSS-old (kan naar mijn idee ook verwijderd worden)
Commando 3: maakt een symlink naar de MobileRSS map in Mobile.

Komt op het volgende neer: het programma zoekt de MobileRSS map in root en wordt doorverwezen naar de MobileRSS map in Mobile.

Peter R. zou zeggen: de zaak is opgelost
  #16  
Oud 07-03-08, 23:59
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Dus toch een symlink. Met deze oplossing zet je hem een paar folders hoger en maar op 1 van de MobileRSS folders, maar als je hem op lager level defnieerd denk ik dat je minder problemen hebt met soortgelijke problemen. Of zit er een nadeel aan dit soort symlinks waarvan ik niet op de hoogte ben?

Laatst gewijzigd door ControlSje; 08-03-08 om 00:16.
  #17  
Oud 08-03-08, 10:07
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@ ControlSje: vanaf 1.1.3 heeft Apple 2 gebruikers gedefinieerd (root en mobile) om ervoor te zorgen dat niet alles wat er op de iPhone gebeurd root rechten krijgt (vanuit beveiligingsoverwegingen). Als je een simlink op het hoogste niveau maakt van root naar mobile dan is het onderscheid weg tussen de twee gebruikers (root = mobile).

Ik denk dat programma's die met de SDK worden geschreven de meeste bestanden in mobile zullen opslaan en een klein aantal bestanden in root.

Dit kan voor jou een probleem worden als twee bestanden met dezelfde naam in zowel root als mobile op dezelfde plek moeten worden opgeslagen.

Even wat anders, ik heb de iPhoneclub feed toegevoegd, ik kan de nieuwsitems openen maar zie alleen de titels en verder niets. Bij andere feeds werkt het wel.
  #18  
Oud 08-03-08, 10:31
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@ ControlSje: vanaf 1.1.3 heeft Apple 2 gebruikers gedefinieerd (root en mobile) om ervoor te zorgen dat niet alles wat er op de iPhone gebeurd root rechten krijgt (vanuit beveiligingsoverwegingen). Als je een simlink op het hoogste niveau maakt van root naar mobile dan is het onderscheid weg tussen de twee gebruikers (root = mobile).

Ik denk dat programma's die met de SDK worden geschreven de meeste bestanden in mobile zullen opslaan en een klein aantal bestanden in root.

Dit kan voor jou een probleem worden als twee bestanden met dezelfde naam in zowel root als mobile op dezelfde plek moeten worden opgeslagen.

Even wat anders, ik heb de iPhoneclub feed toegevoegd, ik kan de nieuwsitems openen maar zie alleen de titels en verder niets. Bij andere feeds werkt het wel.
@bluevoice
Dank voor de uitleg. Van die 2 users wist ik, ik dacht echter dat alleen een aantal systeem taken met root rechten werden opgestart en dat de iPhone zelf op de mobile user draait. Waarbij de Library voor die systeem taken die opgestart met root op in /system/Library en /Library worden opgeslagen en alle andere taken (lees applicaties) de /privat/var/ ingang nemen.
Omdat de iPhone zelf met mobile rechten draait dacht ik dat eigenlijk /privat/var/mobile genoeg zou moeten zijn en de symlink die ik aangemaakt hebt alleen daarvoor is om applicaties die eigenlijk nog naar een "verkeerde" folder kijken te tweaken zodat deze wel werken.

Maar als ik je uitleg goed begrepen heb zijn er dus ook applicaties cq taken die tijdens het gebruik met root rechten worden opgestart. Dit kan dan een probleem worden, maar nu ik dat weet kan ik daar rekening mee houden. Terug zetten is niet zo'n probleem, ik heb al behoorlijk wat lopen te verplaatsen en kopieeren.
  #19  
Oud 08-03-08, 10:35
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@ ControlSje: kun je even checken of bij jou de iPhoneclub feed goed werkt?
  #20  
Oud 08-03-08, 11:53
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

@ bluevoice alleen de header is te zien..
__________________
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RSS Reader met grotere tekst? De tekst in Google Reader is piepklein :( Esteban78 iPhone Apps 0 17-08-10 01:28
RSS Reader Stevo Desktop-applicaties 0 19-06-10 16:01
e-reader pecheur Chat en geruchten 1 18-10-09 20:58
microsoft tag reader rschilders iPhone Apps 0 13-06-09 09:17
sim reader steelo Archief 1 15-02-08 09:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.