//

Buikpijn van de agenda

Buikpijn van de agenda discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb al heel veel tijd zitten in het synchroniseren van mijn outlook agenda thuis, mobile me en de outlookagenda op mijn werk. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-10-11, 14:51
ptje ptje is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard Buikpijn van de agenda

Hallo allemaal,

Ik heb al heel veel tijd zitten in het synchroniseren van mijn outlook agenda thuis, mobile me en de outlookagenda op mijn werk. Ik had het opgegeven, ik denk ik wacht tot iCloud komt en probeer het nog een keer.

Wat ik nou fout doe heb ik geen idee van. Ik heb een outlook 2007 die gevult is met contactpersonen en een agenda.

Ik heb mijn telefoon voorzien van een helemaal lege Ios 5 Vervolgens activeer ik iCloud op mijn telefoon. Download het controle paneel van iCloud.

Ik geef aan dat hij mijn contacten en agenda moet syncen. Contacten gaat prima, agenda word zoals gewoonlijk niks. Hij maakt een agenda bij in mijn outlook, genaamt, agenda in iCloud. Maakt vervolgens mijn standaard agenda leeg en zet alles in de iCloud agenda.

Waarom synced hij nou niet gewoon de standaard agenda van outlook ? Als ik nou bij een contactpersoon bijvoorbeeld zijn verjaardag invul, komt dat agenda in de standaard agenda van outlook en niet meer in iCloud.

Is er nou nergens een complete handleiding hoe je zoiets nu doet ?

Volgende probleem erger ik me ook groen en geel aan. Als je in outlook iemand zijn verjaardag erin zet, maakt ie daar een agenda punt van. Opzich prima. Alleen is het een agendapunt dat jaarlijks herhaalt. Opzich ook nog prima.

Alleen volgend jaar, zet ie em er weer een keer in vanuit de contact personen, met het gevolg dat iemand volgend jaar 2 keer jarig is en het jaar erop, 3 keer.

Ben ik hier nou te stom voor of waar ligt het aan ?

Gr.
Peter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-11, 16:01
gburggraaf gburggraaf is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ook al maanden een probleem met het synchroniseren van de agenda van windows outlook 2007 naar de iPhone. En dit op de gewone manier via de USB kabel met iTunes. Maar ook nu via iCloud. Ik heb de agenda al verwijderd van de iPhone, en met geprobeerde deze compleet weer van de PC naar iPhone te zetten. Iets wat 2 jaar goed gewerkt heeft doet het helmaal niet meer.

Groet
Gerrit

Tel 06-24609705
  #3  
Oud 20-10-11, 16:53
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Ik gebruik een Gmail account, en die ingesteld via EXCHANGE op de iPhone (had nog linkje in mijn favorieten staan ) How To Enable Gmail Push Feature on iPhone zodat je iPhone je contacten/mail en agenda synchroniseert met de Gmail server. Vervolgens gebruik ik Google calendar sync (gratis) om mijn Outlook 2 kanten op te synchroniseren met de Gmail server. Gevolg, verander ik iets in Outlook, dan komt het ook op de iPhone en andersom natuurlijk ook. Daarnaast gebruik ik pocket informant, een zeer uitgebreide agenda (niet gratis) op mijn iPhone. Dit gebruik ik nu zo'n jaar of 2 en voor mij werkt het perfect. Bijkomend voordeel, crasht je PC of je iPhone, gewoon Gmail via EXCHANGE weer toevoegen en je hebt al je contacten/mail en agenda weer op je iPhone.
  #4  
Oud 20-10-11, 17:05
gburggraaf gburggraaf is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 5
Standaard

Boes40 Bedankt!!
Ik ga er ook van uit dat het probleem strucureel is. Ook omdat Apple Care niet thuis geeft. Zij sturen je botweg naar T--mobile omdat mijn iPhone daar vandaan komt. T-mobile heeft van dit probleem( wat eigenlijk een MS-Apple probleem is) geen kaas gegeten.
Ik ga jouw voorstel dit weekend toepassen. ik laat het nog weten.
gr
gerrit
  #5  
Oud 20-10-11, 17:07
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Succes! Voordeel bij Gmail is ook dat je daar andere email accounts kan toevoegen via Gmail instellingen, accounts & import.
  #6  
Oud 20-10-11, 17:55
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boes40 Bekijk bericht
Ik gebruik een Gmail account, en die ingesteld via EXCHANGE op de iPhone (had nog linkje in mijn favorieten staan ) How To Enable Gmail Push Feature on iPhone zodat je iPhone je contacten/mail en agenda synchroniseert met de Gmail server. Vervolgens gebruik ik Google calendar sync (gratis) om mijn Outlook 2 kanten op te synchroniseren met de Gmail server. Gevolg, verander ik iets in Outlook, dan komt het ook op de iPhone en andersom natuurlijk ook. Daarnaast gebruik ik pocket informant, een zeer uitgebreide agenda (niet gratis) op mijn iPhone. Dit gebruik ik nu zo'n jaar of 2 en voor mij werkt het perfect. Bijkomend voordeel, crasht je PC of je iPhone, gewoon Gmail via EXCHANGE weer toevoegen en je hebt al je contacten/mail en agenda weer op je iPhone.
Ik doe het ook op deze wijze, maar dan zonder "Exchange" en het werkt net als bovenstaand.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #7  
Oud 20-10-11, 18:43
ptje ptje is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Ik ben nu met gmail agenda aan het goochelen. Dat ziet er veelbelovend uit . Het is toch verschrikkelijk dat het met iCloud zo niet wil. Ik wil ook een macbook air kopen, het zou zo mooi zijn, allemaal met dezelfde agenda's

Gr.
Peter
  #8  
Oud 20-10-11, 18:54
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Als je met Google werkt dan kan je met al je PC's en of Mac's dezelfde agenda bewerken.

Zelf werk ik als volgt:

iCal (MBP / iMac) <-> Google <-> iPhone / iPad

Get Started with CalDAV - Google Calendar Help


En op de iPhone staat natuurlijk het agenda programma Week.

Laatst gewijzigd door KvdS; 20-10-11 om 21:31.
  #9  
Oud 21-10-11, 16:03
ptje ptje is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Het werkt voortreffelijk. Bedankt voor de info. Nu heb ik voor de 3Gs van mijn zoontje ook een account aangemaakt bij gmail. Daar ook een agenda in orde gemaakt. Nu heb ik die geschikbaar gezet voor mij, zodat ik em vanaf mijn account kan beheren. Ook dat werkt. Nu zie ik die agenda alleen niet op mijn iPhone, klopt dat ?

Gr.
Peter
  #10  
Oud 21-10-11, 19:15
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Bedoel je de agenda van jou of van je zoon?

Van jou moet je hem kunnen zien kijk bij alle agenda's en vink daar je google agenda aan.
Die van je zoon maak de gmail account van je zoon op je iPhone aan en sync dan ook zijn agenda, MAAR dan krijg je ook zijn mail binnen . Ik weet niet of je dat wilt.

Succes.
  #11  
Oud 21-10-11, 19:28
Boes40's schermafbeelding
Boes40 Boes40 is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 272
Standaard

Je kan toch alleen de agenda syncen..
  #12  
Oud 21-10-11, 23:48
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ja je hebt gelijk je kan ook alleen de agenda syncen
  #13  
Oud 22-10-11, 09:26
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb het ook even geprobeerd.
Als je het google account aanmaakt, dan moet je wel eerst de email aanzetten, heb je eenmaal contact met GMail, dan kan je de email weer uitzetten en kan je alleen met de agenda werken.
Kijk wel uit dat je niet je eigen afspraken in zijn agenda zet
Of activeer alleen zijn agenda wanneer je hem nodig hebt.
  #14  
Oud 30-10-11, 21:47
ptje ptje is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Hallo Allemaal,

Dat werkt nu allemaal naar behoren. Nu heb ik nog 1 probleem, waar ik de oplossing niet voor vind. Ik heb nu voor mijn extra agenda`s aangemaakt voor mijn zoontje en mijn vrouw. Dit middels extra gmail accounts.

Zet ik mijn gmail adres als beheerder van de andere agenda`s, kan ik er vervolgens alles mee in mijn webinterface van gmail. Daar zie ik alle agenda`s waar ik beheerder van ben onder elkaar.

Ik kan verplaatsen van de ene naar de andere agenda. Plannen enz. Eigenlijk alles wat ik zou willen kunnen. Nu het volgende. Ik zie in mijn telefoon en microsoft outlook, maar 1 agenda. Tenzij ik in mijn telefoon de 2 accounts ook volledig inzet. Daar zet ik dan alleen de mail en notities voor uit.

Dan is het voor mijn telefoon in principe ook opgelost. Ik vind het alleen vreemd, dat ik de agenda`s anders niet zie. Nu weet ik alleen niet, hoe ik die agenda`s in mijn outlook kan krijgen.

Als ik daar de accounts toevoeg, krijg ik ook de mail. Dat wil ik niet. Het is toch eigenlijk vreemd, dat ik de agenda`s wel zie in de webinterface van gmail, maar verders nergens zonder de volledige account toe te voegen. Iemand nog ideeen ?

Gr.
Peter
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchronisatie van agenda Jillvh iTunes 8 28-01-11 17:28
Kleuren van google agenda overeen laten komen met iPhone/wijzigen van kleuren joey.niftrik iTunes 1 08-11-10 20:13
Kleuren van agenda's in iOS thomasvossen iTunes 3 01-07-10 12:54
Agenda en uitnodigen van afspraken ahuysken iPhone algemeen 1 17-10-08 19:37
sycronisatie van de agenda... PatjeM49 iTunes 4 03-08-08 17:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.