iPhone openen als schijf discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Zoals velen weten zijn er verschillende tools in omloop om je iPhone te openen op je pc en zo de mappenstructuur uit te ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone openen als schijf
Hoi allemaal,
Zoals velen weten zijn er verschillende tools in omloop om je iPhone te openen op je pc en zo de mappenstructuur uit te lezen en zo je bestanden op je iPhone te beheren. Wat ik me echter afvraag, hoe krijgen deze programma's toegang tot deze mappenstructuur? Als ik m'n iPhone aansluit, dan krijg ik in m'n 'Internal Storage' alleen DCIM te zien, terwijl ik deze in een tool als iTools ook zie staan in de lijst met andere mappen. (Downloads, Recordings, Safari, Books, etc.) Weet iemand hoe ik ook toegang kan krijgen tot deze bestanden zonder zo'n tool? Ik wil namelijk zelf zo'n soort tool maken. Ik heb al wat geprobeerd met DISKPART (voor de techneuten), maar ik krijg geen begin. Bij voorbaat dank. Roel |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
DISKPART is voor Windows en NTFS/FAT32. Het bestandssysteem van de iPhone is HFS+ (voor de techneuten) en het besturingssysteem is Unix.
Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 01-02-13 om 20:26. Reden: Syntax |
|
|||
|
|||
Mooi om te weten, ik wist niet wat voor formaat het was. Ik wist dat het een Unix-systeem was, maar ik weet niet hoe ik toegang kan krijgen tot de mappen die ik bedoel.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Wil je meer dan moet je een veilige netwerkverbinding over USB (TCP over USB) met de Apple Mobile Device Drivers (onderdeel van iTunes) opzetten. Je kan dan wel wat zien maar niet veel doen omdat je geen permissies hebt. Met een jailbreak kan je ook een Secure Shell (SSH) verbinding maken als op de iPhone OpenSSH geïnstalleerd is. Hoe dan ook ga je je toch moeten gaan verdiepen in Unix en de Unix CLI. |
|
|||
|
|||
Klinkt interessant. Kun je die driver aanspreken met bijvoorbeeld een command line, of moet je daarvoor echt een applicatie bouwen, zoals in C#?
Ik kan wel wat Unix-commando's, maar niet echt uitgebreid. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga het hier bij laten. Succes verder |
|
|||
|
|||
Thx, ik ga eens wat aanklooien.
|
|
|||
|
|||
Iphone Folders dan zie je de root van de iphone gewoon op windows explorer
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone als harde schijf? | suzannewan | iPhone algemeen | 0 | 13-08-10 01:31 |
iPad als harde schijf (Cydia na jailbrake) | casperb71 | Jailbreak apps en thema's | 0 | 03-08-10 23:43 |
iPhone als USB-stick / Wisselbare schijf | jpke | iPhone Apps | 58 | 15-04-10 19:48 |
|
|