//

Continuity on Macbook Air Mid 2011 werkt niet!

Continuity on Macbook Air Mid 2011 werkt niet! discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Had me verheugd op alle Continuity features. Helaas niet op mijn MBA mid 2011. Hoewel het in de beta wel aanwezig was, zoals ik begrijp ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-10-14, 21:47
judas_666 judas_666 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard Continuity on Macbook Air Mid 2011 werkt niet!

Had me verheugd op alle Continuity features. Helaas niet op mijn MBA mid 2011. Hoewel het in de beta wel aanwezig was, zoals ik begrijp uit diverse fora. Technisch schijnen er ook geen obstakels te zien.

Erg jammer. Begrijp dat er wel hacks zijn om het werkend te krijgen: Handoff Breakdown - Page 5 - MacRumors Forums

Iemand hier dit al geprobeerd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-14, 08:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door judas_666 Bekijk bericht
Had me verheugd op alle Continuity features. Helaas niet op mijn MBA mid 2011. Hoewel het in de beta wel aanwezig was, zoals ik begrijp uit diverse fora.
Volgens het laatste KB wordt de MacBook Air Mid 2011 niet (meer) ondersteund.

Connect your iPhone, iPad, iPod touch, and Mac using Continuity

Citaat:
Iemand hier dit al geprobeerd?
Dat zijn hacks a la Hackintosh. Dus met het aanpassen van twee kext en een white listing van niet ondersteunde hardware. Als je niet weet of begrijpt waar je mee bezig bent kan dat serieuze problemen veroorzaken. Ik denk niet dat dit het juiste forum is om zulke hacks te bespreken.

Succes gewenst.
  #3  
Oud 19-10-14, 09:14
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik ben ook teleurgesteld dat mijn Mac mini van dezelfde leeftijd alle Continuity features niet ondersteunt.

Heeft dit een technische of commerciële reden?

(Die Mac heeft wel Bluetooth 4.0: Mac mini (Mid 2011) - Technical Specifications)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 19-10-14, 09:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Heeft dit een technische of commerciële reden?
Die uitspraak over "commerciële redenen" had ik van jou écht niet verwacht.

Die functies waren in de Developer Previews wel aanwezig in sommige Macs van 2011. Met de release van OS X 10.10 Yosemite werden die verwijderd en het overeenkomstige KB werd aangepast.

Ik ben niet zo van complot-theoriën en vermoed dus dat het een technische reden heeft. Misschien is tijdens de Beta fase gebleken dat Handoff en Continuity op die Macs niet goed werkt of niet volledig volgens de specificaties. Dat is eerder gebeurd met AirDrop op oudere Macs. In de Beta's was het aanwezig en in de release was het weer weg.

SMS Relay en bellen zou in ieder geval moeten werken (met iOS 8.1). Dat werkt hier zelfs op een "oude" iMac 27" Late 2009 van moeder de vrouw. Daar is zelfs geen Bluetooth voor nodig.
  #5  
Oud 19-10-14, 09:39
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Als Apple zou besluiten om iets om commerciële redenen niet aan te bieden op bepaalde oudere hardware vind ik dat geen complot hoor (de App ontwikkelaars die nog een jaar de A5 processor in de originele iPad mini moeten ondersteunen zouden waarschijnlijk blij zijn geweest met geen iOS 8 op die A5).

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat nou voor de problemen zorgt als er inderdaad een technische reden is. Helaas is Apple een nogal een gesloten bedrijf, dus of dat ooit nog bekend wordt?

En ik gebruik hun producten verder gewoon nog steeds met plezier; ook die Mac Mini. Al is zo'n Retina iMac wel erg aantrekkelijk...
  #6  
Oud 19-10-14, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat nou voor de problemen zorgt als er inderdaad een technische reden is. Helaas is Apple een nogal een gesloten bedrijf, dus of dat ooit nog bekend wordt?
Is een antwoord van Apple Developer Relations op een bug report voldoende?

Citaat:
Engineering has determined that this issue behaves as intended based on the following:

It’s true the MacBook Air 4,2 device supports BTLE but we decided to also require that ontinuity devices support Wi-Fi peer to peer, also known as AWDL. AWDL is used by Mail draft Handoff and new AirDrop, and we wanted all these features to be available on “Continuity supported hardware”.

So the current rule of thumb is that you’ll need a machine from 2012 or later. Otherwise SFDeviceSupportsContinuity will return NO.

Please update your bug report to let us know if this is still an issue for you.
  #7  
Oud 19-10-14, 10:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Is een antwoord van Apple Developer Relations op een bug report voldoende?
Ja, want nu weet ik wat het probleem is (het ontbreken van peer-to-peer Wi-Fi); dat vind ik fijner dan in het duister tasten.

Bedankt voor deze informatie!
  #8  
Oud 19-10-14, 11:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Bedankt voor deze informatie!
Graag gedaan.

Terug naar de TS. Misschien begrijpen die Hackintoshers nu ook dat het hacken van de IOBluetoothFamily. kext niet nodig is. Hacken van de IO80211Family.kext heeft geen enkele zin omdat AWDL (Apple Wireless Device Link) niet zal werken op een niet ondersteunde Airport Extreme module.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone & Macbook Pro continuity problemen WesleyPL iPhone algemeen 3 17-10-14 16:48
Mac OS X: Nieuwe macbook air maar rechter muis kan niet kopiëren magicstar2700 iTunes 6 03-10-14 21:09
iPhone: redsnow werkt niet op macbook unlock Jailbreak 7 13-04-12 23:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.