//

Harde schijf delen via AirPort op Windows pc

Harde schijf delen via AirPort op Windows pc discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allen, Ik heb sinds gister een AirPort extreme aan geschat voor een betere internet verbinding thuis,mdit is ook zeker het geval te opzichte van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-01-15, 09:56
Erikjh88 Erikjh88 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 2
Standaard Harde schijf delen via AirPort op Windows pc

Beste allen,

Ik heb sinds gister een AirPort extreme aan geschat voor een betere internet verbinding thuis,mdit is ook zeker het geval te opzichte van me oude router.

Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is het delen van een harde schijf via USB, nou heb ik al diverse dingen op Google opgezocht maar de meeste oplossingen zijn voor mensen die al een MacBook of iMac hebben alleen doe ik het nog met een windhoos pc.

Ik heb een harde schijf aangesloten op de AirPort, deze is ook zichtbaar in het configuratie programma wat ik weer op de pc heb staan, alleen is niet zichtbaar in de verkenner van de pc.

Heeft iemand hier een duidelijke uitleg over?

Dan hoor ik het graag, alvast bedankt voor het lezen en eventueel reageren.

Groeten Erik Vink
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-01-15, 10:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erikjh88 Bekijk bericht
Ik heb een harde schijf aangesloten op de AirPort, deze is ook zichtbaar in het configuratie programma wat ik weer op de pc heb staan, alleen is niet zichtbaar in de verkenner van de pc.
Die HDD moet eerst en vooral in HFS+ geformatteerd worden. Als dat gedaan is moet je "File Sharing" activeren. De netwerk HDD wordt dan met het SMB2 protocol door Windows computers gevonden als een FA32 netwerk HDD (met alle beperkingen van FAT32).

  #3  
Oud 24-01-15, 11:38
Erikjh88 Erikjh88 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 2
Standaard

Hallo Thimosa,

Hoe kan ik de hdd formatteren naar HFS+ met windows weet je er een programma of mogelijkheid voor?

alvast bedankt
  #4  
Oud 24-01-15, 11:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erikjh88 Bekijk bericht
Hoe kan ik de hdd formatteren naar HFS+ met windows weet je er een programma of mogelijkheid voor?
Windows kent geen HFS+ formaat. Paragon verkoop wel HFS+ drivers maar die zijn nogal duur.

HFS for Windows - file system driver | PARAGON Software Group

Je kan die HDD ook in Windows formatteren als een FAT16/32 HDD. Het besturingssysteem van de AirPort Extreme is NetBSD Unix en dat OS kent alleen HFS+ en FAT16/32.

AirPort: How to mount an AirPort Extreme USB hard disk volume in Mac OS X and Windows - Apple Support

AirPort base stations: About USB disks - Apple Support

Hoe dan ook: onder Windows ga je niet veel plezier beleven aan de AirPort netwerk HDD. In FAT32 is de maximale bestandsgrootte nog steeds 4 GB.
  #5  
Oud 25-01-15, 18:30
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Toegang tot je data op die USB schijf aan je AirPort Extreme gaat ook erg langzaam, daar ga je niet blij van worden.

Je kunt beter een NAS op je AirPort Extreme aansluiten, dat hoeft je de kop niet te kosten.

Synology DS115j - Prijzen - Tweakers
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Externe harde schijf op iPad D3n4l3x iPad accessoires en onderdelen 20 29-12-14 13:38
back up vanaf harde schijf KrulL iPhone algemeen 0 31-10-11 22:50
Windows: Crash Harde Schijf exir iTunes 2 28-10-10 19:07
Windows: Externe harde schijf waalboer iTunes 14 06-09-09 12:13
harde schijf trimix iPhone algemeen 5 27-06-08 23:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.