iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iMac van 2007 aangekocht van iemand die ik ken. De iMac draait momenteel met OS X Yosemite 10.10.5 & dit gaat echt ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren
Ik heb een iMac van 2007 aangekocht van iemand die ik ken. De iMac draait momenteel met OS X Yosemite 10.10.5 & dit gaat echt soepel. Ik ben dus nieuw met OS X besturingssysteem, gebruik wel al jaren iOS.
Toch zou ik graag een echt verse start willen nemen met een volledig lege Mac, lege harde schijf enz... (Nu staan er enorm veel illustraties, jpeg's enz van office enz in). En van daaruit dan OS X terug installeren, Yosemite of El Capitan... Ik lees behoorlijk wat op internet omtrent de verschillende opties om de harde schijf te wissen, daarom dat ik twijfel wat de juiste methode is. Het laatste wat ik wil is dat de Mac plots crasht ofzo. Of toch beter gewoon laten & gewoon programma's apart wissen? Daarom graag wat meer uitleg aub... |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als hij goed draait waarom niet eraf gooien wat je niet erop wilt hebben.
|
|
|||
|
|||
Zet er voorlopig maar geen 'El Capitan' op want op mijn MacBook Pro is het een kleine ramp.
Loopt nu regelmatig vast tijdens opstarten ....met cmd R ( zonder internet )of option cmd R ( met internet ) kan je terug het besturingssysteem installeren >>>enkele uren om het terug te fixen . Met deze commando's heb je verschillende mogelijkheden zoek eerst maar eens op internet https://support.apple.com/nl-nl/HT202731 |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ook niet tijdens de Beta fase op een iMac en een MacBook Pro. Op deze twee Macs loopt nu weer OS X 10.11.1 Beta zonder problemen. |
|
|||
|
|||