iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iMac van 2007 aangekocht van iemand die ik ken. De iMac draait momenteel met OS X Yosemite 10.10.5 & dit gaat echt ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren
Ik heb een iMac van 2007 aangekocht van iemand die ik ken. De iMac draait momenteel met OS X Yosemite 10.10.5 & dit gaat echt soepel. Ik ben dus nieuw met OS X besturingssysteem, gebruik wel al jaren iOS.
Toch zou ik graag een echt verse start willen nemen met een volledig lege Mac, lege harde schijf enz... (Nu staan er enorm veel illustraties, jpeg's enz van office enz in). En van daaruit dan OS X terug installeren, Yosemite of El Capitan... Ik lees behoorlijk wat op internet omtrent de verschillende opties om de harde schijf te wissen, daarom dat ik twijfel wat de juiste methode is. Het laatste wat ik wil is dat de Mac plots crasht ofzo. Of toch beter gewoon laten & gewoon programma's apart wissen? Daarom graag wat meer uitleg aub... |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als hij goed draait waarom niet eraf gooien wat je niet erop wilt hebben.
|
|
|||
|
|||
Zet er voorlopig maar geen 'El Capitan' op want op mijn MacBook Pro is het een kleine ramp.
Loopt nu regelmatig vast tijdens opstarten ....met cmd R ( zonder internet )of option cmd R ( met internet ) kan je terug het besturingssysteem installeren >>>enkele uren om het terug te fixen . Met deze commando's heb je verschillende mogelijkheden zoek eerst maar eens op internet https://support.apple.com/nl-nl/HT202731 |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ook niet tijdens de Beta fase op een iMac en een MacBook Pro. Op deze twee Macs loopt nu weer OS X 10.11.1 Beta zonder problemen. |
|
|||
|
|||
Ik zou wel capitan niet installeren. Ben net een week bezig geweest om het aan de praat te krijgen, zowel op een gewone hd als op een ssd. Compleet ramp. Na install gaat het goed totdat je opnieuw opstart, mac komt in een startloop en er nooit meer uit. Uit pure ellende heb ik gisteren en vandaag Yosemite weer teruggezet, gelukkig. Mail heeft een andere mappenstructuur, moest alles handmatig terugzetten, ben dus uren bezig geweest. Volgens mij flikken ze iets met de bios of zo want ik kan hier geen verklaring/oplossing voor vinden. Dit is overigens de eerste keer in 20 jaar dat nieuwe firmware zo'n ellende veroorzaakt. Mac Pro 2008, iphone 5s, ipad 2
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Het natuurlijk te gek dat je als gebruiker eerst moet kijken of je geen incompatibele kext (kernel extensies) gebruikt. Niet alle gebruikers zijn zo technisch. Ook met uitgeschakelde SIP kreeg ik de zelfde foutmeldingen en startuploops, dus....? Ik switchte van Windows naar Mac vanwege het gebruikersgemak, dat is nu met EC ff anders. Yosemite opnieuw, kaal, geinstalleerd, loopt snel en geen problemen met incompatibele kext (kernel extensies) dus weer blij met mijn mac en wacht wel tot EC verbeterd is. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2015 om 14:32 ---------- Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Extens...ware_Interface Citaat:
Code:
cd "/Volumes/Macintosh HD/Library/Extensions/" ; mkdir Unsupported ; mv Due* Unsupported ; mv t* Unsupported ; mv L* Unsupported ; cd "/Volumes/Macintosh HD/System/Library/Extensions/" ; mkdir Unsupported ; mv AV* Unsupported ; mv Boom* Unsupported ; mv Eltima* Unsupported ; mv Heim* Unsupported ; mv Hua* Unsupported ; mv Rox* Unsupported ; mv Smart* Unsupported ; mv Sou* Unsupported ; mv tcp* Unsupported ; mv Teles* Unsupported ; mv USBE* Unsupported ; rm -Rf /Volumes/Macintosh\ HD/Library/Application\ Support/Virtual* ; rm -Rf /Volumes/Macintosh\ HD/Library/Application\ Support/Eltima* ; rm -Rf /Volumes/Macintosh\ HD/var/folders/* Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 19-10-15 om 17:30. Reden: Taelvauten |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 4 harde schijf vervangen | defolio | iPhone algemeen | 3 | 19-11-12 10:28 |
back up vanaf harde schijf | KrulL | iPhone algemeen | 0 | 31-10-11 23:50 |
Windows: Crash Harde Schijf | exir | iTunes | 2 | 28-10-10 20:07 |
Windows: Externe harde schijf | waalboer | iTunes | 14 | 06-09-09 13:13 |
harde schijf | trimix | iPhone algemeen | 5 | 28-06-08 00:31 |
|
|