//

iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren

iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iMac van 2007 aangekocht van iemand die ik ken. De iMac draait momenteel met OS X Yosemite 10.10.5 & dit gaat echt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-15, 22:22
Stinne Stinne is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 1
Standaard iMac 2007 harde schijf wissen & nieuw os x installeren

Ik heb een iMac van 2007 aangekocht van iemand die ik ken. De iMac draait momenteel met OS X Yosemite 10.10.5 & dit gaat echt soepel. Ik ben dus nieuw met OS X besturingssysteem, gebruik wel al jaren iOS.

Toch zou ik graag een echt verse start willen nemen met een volledig lege Mac, lege harde schijf enz... (Nu staan er enorm veel illustraties, jpeg's enz van office enz in). En van daaruit dan OS X terug installeren, Yosemite of El Capitan...

Ik lees behoorlijk wat op internet omtrent de verschillende opties om de harde schijf te wissen, daarom dat ik twijfel wat de juiste methode is. Het laatste wat ik wil is dat de Mac plots crasht ofzo. Of toch beter gewoon laten & gewoon programma's apart wissen? Daarom graag wat meer uitleg aub...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-15, 13:38
T-Bob T-Bob is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 129
Standaard

Als hij goed draait waarom niet eraf gooien wat je niet erop wilt hebben.
  #3  
Oud 09-10-15, 15:10
chris k chris k is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 2
Standaard