Mail App probleem sinds macOS Sierra

Mail App probleem sinds macOS Sierra discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een clean install van macOS Sierra lijkt de mail app niet meer naar behoren te werken. Nogmaals macOS Sierra opnieuw geïnstalleerd, echter zonder enige ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 October 2016, 07:23
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini 4 Wi-Fi 64GB (Zwart) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 October 2016
Berichten: 2
Question Mail App probleem sinds macOS Sierra

Na een clean install van macOS Sierra lijkt de mail app niet meer naar behoren te werken. Nogmaals macOS Sierra opnieuw geïnstalleerd, echter zonder enige verbetering.

Het volgende doet zicht voor:

- De "ARCHIEF" map komt niet meer tevoorschijn, ook niet van de verschillende accounts apart.
- Indien ik een nieuw inkomend bericht verplaats naar "ARCHIEF" komt de map weer tevoorschijn, echter is deze weer weg na een eerstvolgende start van de mail app. De archiefmap bevat een aanzienlijk aantal mails.
- Idem probleem met "SLIMME POSTBUSSEN", vele mails niet meer te zien!
- Postbussen opnieuw importeren geeft geen oplossing.
- De zoekfunctie gebruiken naar de "ARCHIEF" map geeft "NUL" weer, heel bizar aangezien ze er allemaal nog staan van zodra ik de map te zien krijg.

Vreemd is ook dat de update naar maOS Sierra op mijn MacBook Pro dan wel geen problemen geeft, het doet zich enkel voor op mijn iMac na een clean install, dus geen update

Ben een beetje einde raad, tenzij hier iemand de juiste oplossing voor dit probleem kent?

Mijn dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31 October 2016, 09:01
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 12.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 12.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.911
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apple64 Bekijk bericht
Na een clean install van macOS Sierra lijkt de mail app niet meer naar behoren te werken.
Dat lijkt alleen maar zo.

Citaat:
De "ARCHIEF" map komt niet meer tevoorschijn, ook niet van de verschillende accounts apart.
Wij gebruiken hier op vijf (5) Macs uitsluitend iCloud mail (@mac.com en @me.com - IMAP4) en ik heb hier nog nooit een "Archief" postbus gezien. Welke mail accounts met welk protocol gebruik je dan?

Misschien kan je eens beginnen met het opnieuw opbouwen van als de postbussen:

https://support.apple.com/kb/PH22339...L&locale=en_GB
__________________
"Es ist schwieriger, eine vorgefasste Meinung zu zertrümmern als ein Atom." (A. Einstein)
  #3  
Oud 31 October 2016, 09:08
» iPhone 7 32GB (Zwart) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini 4 Wi-Fi 64GB (Zwart) [FW: 10.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 31 October 2016
Berichten: 2
Standaard

Het lijkt volgens mij niet alleen zo, het is effectief ook zo dat de "Archief" map niet zichtbaar is waardoor ik dus ook niet aan mijn archief mails geraak, ook niet via de zoek functie.

Postbussen opnieuw opbouwen geeft geen soelaas, helaas.

Op mijn MacBook Pro zie ik wel de archiefmap staan met al mijn gearchiveerde mails, waarom niet op mijn iMac? Het enige verschil is dat ik op de MacBook een update naar Sierra heb gedaan en op de iMac een clean install, met de nodige problemen nadien blijkbaar.

Ik gebruik zowel iCloud als andere IMAP accounts.

Als ik naar mijn online iCloud omgeving ga zie ik toch weg degelijk een "Archiefmap" staan links, echter in mijn mail app niet en ook niet voor de andere IMAP accounts. Alle verwijzingen naar de mappen staan ook juist.
  #4  
Oud 6 November 2016, 21:51
» iPhone SE 64GB (Space Grijs) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi 64GB (Goud) [FW: 11.4]  [Jailbreak: Nee]
» macOS
 
Geregistreerd: 26 July 2011
Berichten: 2.623
Standaard

Heb je dat in Instellingen/Mail,Contacten,Agenda bij je account/geavanceerd goed ingesteld ?
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.