//

iMac (late 2009) start niet normaal op. Opstartschijf kiezen niet mogelijk

iMac (late 2009) start niet normaal op. Opstartschijf kiezen niet mogelijk discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allen, Zal zo duidelijk mogelijk proberen te zijn... Mijn iMac, late 2009 wil niet veel meer. Eens in de zoveel tijd, eens per jaar, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-11-18, 16:30
D72 D72 is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 1
Exclamation iMac (late 2009) start niet normaal op. Opstartschijf kiezen niet mogelijk

Hallo allen,

Zal zo duidelijk mogelijk proberen te zijn...
Mijn iMac, late 2009 wil niet veel meer. Eens in de zoveel tijd, eens per jaar, doe ik een schone installatie. Ik heb de Mac 4 jaar geleden tweedehands aangeschaft en er zat Sierra op. Alles gebackupt, bootable usb gemaakt en met Option-R opstarten. Net zoals anders. Nu kreeg ik ineens tijdens de installatie of ik wilde upgraden naar High Sierra? Mijn mac is niet geschikt voor deze OS vanwege niet compatible hardware. Wellicht stom, maar ik had de upgrade aangeklikt om High Sierra te installeren. Misschien kwam dit door een Internet update tijdens de normale install? Hoe dan ook, de installatie bleef hangen. Een loopbalkjes met een draaiend wieltje, ongeveer op 55%?
Heb de mac twee dagen links laten liggen in de hoop dat de installatie toch goed zou gaan. Uiteindelijk de mac uitgedaan en daarna de ellende om te proberen op te starten met álle mogelijke toest-combinaties die de mac kent. Het enige is veilige modus (met de shift knop).
Alle andere combinaties werken niet meer. Als ik in de veilige modus bent zie ik dat hij High Sierra heeft geinstalleerd. Van daaruit een nieuwe Sierra bootable installatie gemaakt op een usb-stick, een grotere usb-schijf, maar niets helpt. Met opstartschijf kan ik enkel de HD selecteren en ben dus verplicht een Option in te drukken bij de opstart of welke toets commando dan ook. Al twee weken ben ik bezig. Door boosheid en frustratie de mac af en toee een paar dagen links laten liggen. Maar ik kan dus met geen mogelijkheid meer terug van High Sierra naar Sierra. Heb vele forums gelezen en tips gebruikt. Maar ik blijf hangen op het feit dat ik enkel de Shift-knop kan gebruiken voor de veilige modus. Ik heb een bluetooth toetsenbord en een aluminium met kabel. Daar kan het ook niet aan liggen...
Hopelijk zijn er mensen die mij opweg kunnen helpen. Zit best met mijn handen in het haar. Ben inmiddels wel minder opgefokt en relativeer beter om het feit dat het maar ‘een ding’ is

Alvast bedankt.

Groet,
Dave.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
2009, high sierra, macos, opstart problemen, sierra



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMac start niet op Westlandseappel iPhone algemeen 3 22-04-16 12:04
Mac OS X: Mijn iMac start niet meer normaal op, enkel nog via safe mode MarioMewis Desktop-applicaties 4 14-04-15 17:15
iPod touch: Gejailbreakte iPod touch 3G start niet op, restoren niet mogelijk! herbivoor Jailbreak 6 29-12-10 21:26
iPhone start niet normaal op. DouweM iPhone algemeen 7 20-06-09 18:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.