Wachtwoord probleem tijdens mailen discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) LS Als ik via het standaard mailprogramma, waar wel mails binnenkomen, een antwoord wil geven, dan krijg ik een pop up om mijn wachtwoord op ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Wachtwoord probleem tijdens mailen
LS
Als ik via het standaard mailprogramma, waar wel mails binnenkomen, een antwoord wil geven, dan krijg ik een pop up om mijn wachtwoord op te geven. Dat doe ik maar het wordt niet geaccepteerd. Met een andere mail programma de gegevens van mijn e-mail account gecontroleerd en wat ik gebruik is correct. Daar zie ik ook de mails en daar kan ik wel antwoord geven. Wat is er dan fout in de sleutelhanger dat gekoppeld is aan het mailprogramma. Wie kan mij uit de brand helpen. groetjes Wim |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Het probleem zit hem in de verzendende mail server instellingen ( de SMTP instellingen). Die worden afzonderlijk ingesteld. Dus naast de ontvangende mailserver.
Als je binnen de instellingen naar de mail account toe gaat waar het om gaat, dan zie je de inlog gegevens bij "server inkomende post" en daaronder "server uitgaande post". Jouw probleem zit hem in de server uitgaande post. Als je daarop klikt staat bij "hoofdserver" (als je er meerdere hebt) het smtp adres van jouw uitgaande server. In die hoek moet je de account gegevens van jouw smtp server invoeren (smtp server naam, gebruikersnaam en wachtwoord). De naam en instellingen voor de smtp server moet je kunnen vinden op de website van de mail provider die je gebruikt. Er zijn overigens ook providers geweest (in het verleden, ik weet niet hoe dat momenteel staat) die geen uitgaande mail toestaan als je niet op hun netwerk zit. KPN was er zo een van. Die kon je alleen gebruiken als je op een aansluiting van KPN actief was. Ik kan me niet voorstellen dat dat nog gebeurd, maar je weet maar nooit. Hopelijk kom je hier iets verder mee. |
#3
|
|||
|
|||
>>Blazez, bedankt voor je tips, allemaal uitgevoerd. Zelfs gehele account weggehaald en opnieuw ingevoerd. Toen werkte het maar de volgende dag na uitschakeling van de pc en weer opstarten ging het weer fout. Systeem upgrade naar High Sierra, het hoogst mogelijke met deze machine. Daar staat nu de Mail.app op versie 11.5 (3445.9.1) Ik kan zelfs nu het account niet meer aanpassen, weer verwijderd maar nu kan ik geen nieuw account meer maken. HET BLIJFT STEKEN NA HET INVOEREN VAN DE GEGEVENS, Is de Mail.app corrupt. Kan ik deze laten vervangen door en een ander soort app op te zetten uit A-store.
|
#4
|
|||
|
|||
Nog even hier naar gekeken.
de mail app opnieuw installeren lijkt geen effect te hebben aangezien de instellingen opgeslagen worden in je gebruikersaccount en niet bij de app. Dus om te testen kan je nog eens een nieuwe (test)account aanmaken op je mac en de mail app daar vandaan te proberen. Dan kan je blijkbaar (kan het zelf niet proberen) wel de mail database repareren. zit in de app een optie voor. onderstaand wat info van deze link: https://apple.stackexchange.com/ques...-re-install-it Before you delete it, see if you can repair Mail.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
probleem tijdens telefoneren | ericksenior | iPhone algemeen | 6 | 14-04-17 10:54 |
Probleem met wachtwoord bij Apple-ID. | WimR | iPad algemeen | 11 | 25-11-14 05:34 |
Probleem opnieuw instellen wachtwoord apple ID | samuel6666 | iPhone algemeen | 0 | 02-10-12 22:16 |
iPhone email probleem met wachtwoord | IanB | iPhone algemeen | 1 | 18-01-11 17:15 |
|
|