//

Wachtwoord probleem tijdens mailen

Wachtwoord probleem tijdens mailen discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) LS Als ik via het standaard mailprogramma, waar wel mails binnenkomen, een antwoord wil geven, dan krijg ik een pop up om mijn wachtwoord op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-02-20, 13:56
jw48thr jw48thr is offline
• iOS 14.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2016
Locatie: Honselersdijk
Berichten: 42
Standaard Wachtwoord probleem tijdens mailen

LS



Als ik via het standaard mailprogramma, waar wel mails binnenkomen, een antwoord wil geven, dan krijg ik een pop up om mijn wachtwoord op te geven. Dat doe ik maar het wordt niet geaccepteerd.


Met een andere mail programma de gegevens van mijn e-mail account gecontroleerd en wat ik gebruik is correct. Daar zie ik ook de mails en daar kan ik wel antwoord geven.


Wat is er dan fout in de sleutelhanger dat gekoppeld is aan het mailprogramma.


Wie kan mij uit de brand helpen.


groetjes


Wim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-03-20, 16:12
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Het probleem zit hem in de verzendende mail server instellingen ( de SMTP instellingen). Die worden afzonderlijk ingesteld. Dus naast de ontvangende mailserver.

Als je binnen de instellingen naar de mail account toe gaat waar het om gaat, dan zie je de inlog gegevens bij "server inkomende post" en daaronder "server uitgaande post".
Jouw probleem zit hem in de server uitgaande post. Als je daarop klikt staat bij "hoofdserver" (als je er meerdere hebt) het smtp adres van jouw uitgaande server.

In die hoek moet je de account gegevens van jouw smtp server invoeren (smtp server naam, gebruikersnaam en wachtwoord).

De naam en instellingen voor de smtp server moet je kunnen vinden op de website van de mail provider die je gebruikt.


Er zijn overigens ook providers geweest (in het verleden, ik weet niet hoe dat momenteel staat) die geen uitgaande mail toestaan als je niet op hun netwerk zit. KPN was er zo een van. Die kon je alleen gebruiken als je op een aansluiting van KPN actief was. Ik kan me niet voorstellen dat dat nog gebeurd, maar je weet maar nooit.



Hopelijk kom je hier iets verder mee.
  #3  
Oud 03-03-20, 22:32
jw48thr jw48thr is offline
• iOS 14.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Oct 2016
Locatie: Honselersdijk
Berichten: 42
Standaard

>>Blazez, bedankt voor je tips, allemaal uitgevoerd. Zelfs gehele account weggehaald en opnieuw ingevoerd. Toen werkte het maar de volgende dag na uitschakeling van de pc en weer opstarten ging het weer fout. Systeem upgrade naar High Sierra, het hoogst mogelijke met deze machine. Daar staat nu de Mail.app op versie 11.5 (3445.9.1) Ik kan zelfs nu het account niet meer aanpassen, weer verwijderd maar nu kan ik geen nieuw account meer maken. HET BLIJFT STEKEN NA HET INVOEREN VAN DE GEGEVENS, Is de Mail.app corrupt. Kan ik deze laten vervangen door en een ander soort app op te zetten uit A-store.
  #4  
Oud 08-03-20, 16:27
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nog even hier naar gekeken.

de mail app opnieuw installeren lijkt geen effect te hebben aangezien de instellingen opgeslagen worden in je gebruikersaccount en niet bij de app.

Dus om te testen kan je nog eens een nieuwe (test)account aanmaken op je mac en de mail app daar vandaan te proberen.



Dan kan je blijkbaar (kan het zelf niet proberen) wel de mail database repareren.
zit in de app een optie voor. onderstaand wat info van deze link:
https://apple.stackexchange.com/ques...-re-install-it





Before you delete it, see if you can repair Mail.
  1. In Mail, go to Window → Connection Doctor and let it verify your connections to see if all works there.
  2. Next step is to rebuild your Mail database. Go to the Mailbox tab and at the bottom click on Rebuild.
    If 1 and 2 are not accessible (grayed out)
  3. Try to reset Mail settings. - which you will need to set up after following:
    Quit Mail, then go to Finder and press ⇧⌘G and enter (or copy) the following:
    ~/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Preferences Look for "com.apple.mail.plist" and drag it the Desktop, then restart Mail.
    • Alternatively, you can use this one-liner in your Terminal app (located in the Utility folder):
      killall Mail &> /dev/null; mv ~/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Preferences/com.apple.mail.plist ~/Desktop && open -a Mail Source: http://georgegarside.com/o/se/resetMail.html
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem tijdens telefoneren ericksenior iPhone algemeen 6 14-04-17 10:54
Probleem met wachtwoord bij Apple-ID. WimR iPad algemeen 11 25-11-14 05:34
Probleem opnieuw instellen wachtwoord apple ID samuel6666 iPhone algemeen 0 02-10-12 22:16
iPhone email probleem met wachtwoord IanB iPhone algemeen 1 18-01-11 17:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:40.