//

extreem trage iMac (late 2013)

extreem trage iMac (late 2013) discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, ik heb een iMac die extreem traag is. Het is een 21,5 inch model late 2013 met een i5 processor en 8 Gb intern ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-09-20, 11:03
Rivadebro Rivadebro is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2015
Berichten: 13
Standaard extreem trage iMac (late 2013)

Hoi, ik heb een iMac die extreem traag is. Het is een 21,5 inch model late 2013 met een i5 processor en 8 Gb intern geheugen. Het opstarten, laden van applicaties of andere opdrachten duurt giga lang (opstarten duurt zeker 10 minuten), en ook tussendoor reageert de mac laat (draaiende regenboogcirkel). Ik gebruik geen extreem zware applicaties. Harddisk is al eens volledig geformatteerd en MacOS opnieuw geïstalleerd, maar zonder echt resultaat. Kan het zijn dat intern geheugen stuk is of dat er iets anders niet goed werkt? Ik twijfel tussen laten repareren of maar gewoon niet meer gebruiken maar da'sa ook weer zonde. Wie heeft advies?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-20, 20:11
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

is er geen software voor de mac om intern geheugen te testen ? heb je er catalina opgezet ? 8gb is ook wel aan de weinige kant en een ssd ipv een draaiende harde schijf doet ook wonderen
  #3  
Oud 29-09-20, 17:21
HenryIphone8Plus HenryIphone8Plus is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 4
Standaard

Ik heb met mijn iMac 21.5-inch Late 2013 excact hetzelfde probleem ervaren. Heb onlangs besloten de HDD te laten vervangen door een SSD schijf. Computer is nu ongelofelijk snel geworden ! Heb er 199 euro incl. voor betaald en er zeker geen spijt van gehad. Ik zeg..doen !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iMac (late 2009) start niet normaal op. Opstartschijf kiezen niet mogelijk D72 Desktop-applicaties 0 06-11-18 16:30
Late reactie b0esz iPhone algemeen 2 23-01-11 13:54
(Te) late levering Melle123 Archief 15 23-02-10 20:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:10.