//

Hoe zou je tags kunnen meegeven buiten je eigen Apple infrastructuur?

Hoe zou je tags kunnen meegeven buiten je eigen Apple infrastructuur? discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Het toekennen van tags aan bestanden zodat je ze in slimme mappen kan verzamelen vind ik mooi. Maar tags zijn gebonden aan je eigen Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-02-22, 18:03
herelder herelder is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 11
Standaard Hoe zou je tags kunnen meegeven buiten je eigen Apple infrastructuur?

Het toekennen van tags aan bestanden zodat je ze in slimme mappen kan verzamelen vind ik mooi. Maar tags zijn gebonden aan je eigen Apple infrastructuur; zodra je daar buiten gaat ben je de tags denk ik kwijt. Dat is best wel een bezwaar.

Ik heb zonder succes gezocht of er. iets te vinden is dat hierover gaat. Importeren en exporteren van tags naar een standaardvorm zodat je ze kunt uitwisselen tussen platforms zou al iets zijn.

Een andere oplossing die ik nog bedacht zou een faciliteit zijn waarmee je een verzameling bestanden kunt hernoemen waarbij de nieuwe naam mede wordt samengesteld uit de tags die erop gezet zijn. In de multibestandswijzigingsfunctie van de Finder zie ik die mogelijkheid echter niet.
Maar stel dát die oplossing bestaat, dan zou het leuk zijn als je het ook andersom kan doen: vanuit de naam van een bestand tags erop zetten.

Is er iemand die hier iets over weet, over kan meedenken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
tag



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: datum meegeven wilfrida Muziek, foto & video 11 25-06-09 22:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.