//

leegmaken iMac

leegmaken iMac discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een jaartje gestoeid te hebben met mijn eerste iMac wil ik hem nu leeghalen en her-installeeren...wie kan mij vertellen hoe ik dat het makkelijkste ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-11, 16:15
anneliefje66 anneliefje66 is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Question leegmaken iMac

Na een jaartje gestoeid te hebben met mijn eerste iMac wil ik hem nu leeghalen en her-installeeren...wie kan mij vertellen hoe ik dat het makkelijkste kan doen..ik heb een externe hdd met voldoende ruimte, maar hoe vind ik het makkelijkste alle bestanden terug in mijn mac..
In de finder natuurlijk, maar ik heb bijv meerdere fotoprogramma's op de mac staan..ik heb het idee dat mijn foto's nu op allerlei plaatsen staan..
Wie o wie heeft er een handige tip?!

Wat gebeurt er trouwens met je apps als je je mac leeghaalt? blijven die aan je apple id gekoppeld en kun je die terugzetten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-11, 00:53
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Je apps kan je via de app store terug installeren, er is een tap Purchased
Neem je foto applicatie's en kijk waar de foto's gestileerd zijn voor elke applicatie. Daarna kan je ze naar de externe drive verplaatsen. Je kan ook een timemachine backup laten maken
__________________
Nr.1 Apple & iPhoneclub fan
Xbox Gamertagg: ghaghamashibaba
  #3  
Oud 06-10-11, 06:31
anneliefje66 anneliefje66 is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Dank je wel voor je reactie! Ik had gehoopt dat alles op 1 plek terug te vinden zou zijn, maar ben toch bang dat ik idd alles af moet lopen.
Ik heb een time capsule, dat wel ,maar heb daar nog nooit iets van teruggehaald..durf het niet aan om de machine leeg te halen en dan op die time capsule te gaan zoeken naar mijn afbeeldingen..wachten dus op een paar dagen vrij ;-) best een klus denk ik!
  #4  
Oud 06-10-11, 08:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anneliefje66 Bekijk bericht
Ik had gehoopt dat alles op 1 plek terug te vinden zou zijn, maar ben toch bang dat ik idd alles af moet lopen.
Op een Mac staan foto's, filmpjes, documenten, enz... waar ze moeten staan. Elk fotoprogramma op een een Mac zet zijn data in Pictures:



En daar ga je de foto's ook in Time Machine terugvinden.

En wat herinstalleren betreft: een Mac hoef je nooit te herinstalleren, het is tenslotte geen Windows PC met diepe Registry krochten en gefragmenteerde schijven
  #5  
Oud 06-10-11, 16:05
anneliefje66 anneliefje66 is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard @timosha

thanx..ik wil een schone start maken...er staan docs foto's en weet ik al niet wat op mij imac van zonen en aanhang ...ik wil hem nu voor mijzelf..zal voor de gasten een aparte gebruiker aanmaken in het vervolg..de giga schijf van 500 gb wat vorig jaar zo veel leek..loopt zo natuurlijk erg snel vol!
Reageren

Labels
imac, leeghalen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geheugen leegmaken darkpolleke iPhone algemeen 3 09-03-11 13:00
Agende volledige leegmaken evadless iPhone algemeen 20 21-03-10 11:08
Iphone leegmaken + backup Dutch12345 Archief 1 28-06-09 22:19
Hoe iPhone 3G leegmaken ? nomad iPhone algemeen 0 20-08-08 08:16
Foto: Foto's leegmaken jeex Muziek, foto & video 0 21-06-08 12:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.