//

Grijze playlist verwijderen iTunes en iPhone4

Grijze playlist verwijderen iTunes en iPhone4 discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds ik al mijn iTunes muziek gekoppeld heb met iTunes Match blijft er een playlist zichtbaar in iTunes onder apparaten -> iPhone -> muziek. Maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-03-12, 13:40
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Unhappy Grijze playlist verwijderen iTunes en iPhone4

Sinds ik al mijn iTunes muziek gekoppeld heb met iTunes Match blijft er een playlist zichtbaar in iTunes onder apparaten -> iPhone -> muziek. Maar alle songs zijn grijs en dus niet selecteerbaar om te verwijderen.
Wat heb ik al uitgeprobeerd;
1) uitzetten van itunes Match in iTunes en op men iPhone om alzo weer manueel te kunnen selecteren welke muziek ik op men iPhone wil. Alles uitgevinkt. Synchroniseren. Geen resultaat, playlist blijft zichtbaar.
2) verwijderen van de betreffende playlist in iTunes. Synchroniseren. Geen resultaat. playlist blijft zichtbaar.
Wat me ook opvalt is dat het aantal songs in iTunes (127) niet overeenstemt met het aantal songs op men iPhone (116). Instellingen -> Algemeen -> Info -> Nummers. Mede daardoor verschilt men totale beschikbare opslagcapaciteit: iPhone = 4,7GB en in iTunes = 5,7GB.
Hier heb ik eens een herstart uitgevoerd met men iPhone, geen resultaat.
En nog een eigenaardig puntje is dat wanneer ik in iTunes geen enkele song heb aangevinkt ik dit ook merk in de opslacapaciteitsbalk onderaan iTunes voor Audio op men iPhone, deze markeert geen gekleurde balk. Maar wanneer ik synchroniseer dan verschijnt er plots voor ongeveer 1GB aan audio opslag in de balk??

Ik heb hier geprobeerd om zo duidelijk mogelijk men probleem uit te leggen. Bottom line is dus hoe verwijder ik de grijze songs van de spookplaylist via iTunes of iPhone?

Greetz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-03-12, 08:55
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Blijkbaar is men topic niet populair of weet niemand hoe ik dit kan oplossen.
Graag toch enige hulp.
Tx
  #3  
Oud 13-03-12, 11:20
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

iTunes opnieuw installeren? De muziekbibliotheek eens leeggooien, synchroniseren en dan de bibliotheek opnieuw vullen en weer synchroniseren? Ik weet het verder ook niet.
  #4  
Oud 13-03-12, 11:34
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Oké dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik probeer deze avond.
Alvast superbedankt voor je feedback.
Greetz.
  #5  
Oud 05-04-12, 09:46
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Question And the problem moves on....

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost

Ik weet wel waarom deze liedjes nog steeds op men iPhone staan en dus verschijnen in itunes onder iPhone -> muziek (grijs en niet selecteerbaar).
Dit zijn de liedjes die blijkbaar worden opgeslagen als ik deze afspeel. Ze worden dan opgeslagen in een soort van playlist.
Echter ik heb momenteel geen enkel playlist op men iPhone staan dus kan ik ze niet alzo verwijderen (delete playlist).
Ik heb nu al iTunes Match uitgezet in iTunes en op m'n iPhone zodat ik geen muziek meer kan beluisteren.
Ook heb ik Genius uitgeschakeld in iTunes en alles gesynced met kabel, niet via wi-fi. Dus men audio staat op 0,09 Gb in de balk.

En toch blijven ze op men iPhone staan en nemen ze plaats in die ik vrij wil maken.

Wie O wie kan me helpen.
  #6  
Oud 05-04-12, 10:03
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Kun jee playlist aanmaken, de liedjes er in zetten en dan deleten?
  #7  
Oud 05-04-12, 16:09
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Dat heb ik nu nog niet uitgeprobeerd.
Ik zal de liedjes die zichtbaar zijn eens in een playlist zetten en dan deleten.

Hartelijk dank jpwg001

Ik laat weten of het lukt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 april 2012 om 16:13 ----------

Zo dat ging snel.
Nop jpwg001 de songs blijven op men iPhone staan.
Hier staan ze dus allemaal -> Muziek -> Genius-afspeellijst.

Als ik een nummer selecteer om een Genius-afspeellijst mee te maken krijg ik volgende melding;
"Dit nummer heeft te weinig verwante nummers voor een Genius-afspaallijst"
Oké maar dan wil ik dit nummer verwijderen en dat lukt me tot nu niet.
  #8  
Oud 05-04-12, 21:48
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Schakel Genius eens uit. Probeer het dan nog eens.
  #9  
Oud 06-04-12, 20:56
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Genius had ik ook al uitgeschakeld.
Noppes.
Ze blijven hardnekkig staan. Onselecteerbaar in het lichtgrijs.

Hartelijk bedankt jpwg001

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 april 2012 om 21:04 ----------

Ah als ik mijn iPhone via usb koppel aan men iMac dan kan ik deze liedjes selecteren.
Maar spijtig niet deleten.
  #10  
Oud 16-01-13, 19:14
Vinski Vinski is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Weet iemand al hoe je dit moet oplossen? Ik heb iphone van vriendin overgenomen, maar haar oude itunes aankopen blijven maar lichtgrijs in de "Muziek"-app op de iphone staan. Super-irritant omdat het er best veel zijn. Iemand een tip? Al het bovenstaande al geprobeerd!
  #11  
Oud 17-01-13, 09:19
Michelfr90 Michelfr90 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 11
Standaard

Hier hetzelfde probleem. wou gisteren een nummer op mijn iphone zetten. dus van mijn itune bibliotheek naar mijn iphone gesleept. echter dat nummer bleef grijs en mijn iphone bleef aan een stuk door synchroniseren, dus na synchroniseren voltooid begon hij opnieuw. Toen heb ik dat nummer dus verwijderd en in een playlist gezet en opnieuw gesynchroniseerd. Nu is de helft van de muziek op de iphone lichtgrijs en ik krijg het maar niet opgelost. iemand een idee?
  #12  
Oud 17-01-13, 19:28
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard oplossing grijze playlist voor alle iphones

@ Michel & Vinski: Hier de oplossing om de grijze songs te verwijderen op je iPhone.

Instellingen > Algemeen > Gebruik > In de lijst onder opslag tap op Muziek > Wijzig > Tap op het verbodsteken voor Alle Muziek > Verwijder.

En zo verwijder je alle liedjes die je gedownload hebt op je iPhone.

Bewaar de stappen maar ergens (best op je iPhone in Notities bv) zodat je overal en altijd je liedjes kan verwijderen en plaats maken op je iPhone.

Indien dit niet werkt voor jullie laat gerust iets weten.

Danny
  #13  
Oud 17-01-13, 19:47
Michelfr90 Michelfr90 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 11
Standaard

Als ik dat doe blijft er nog steeds 1 nummer in te zien, maar deze kan ik ook niet afspelen
  #14  
Oud 17-01-13, 22:07
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Voor alle duidelijkheid.

Zie je dat nummer op je iPhone of op je PC (want ik zie windows als OS)?
Heb je iTunes op je PC geïnstalleerd?

Bij mij zijn het nummers die in iTunes verschijnen die grijs zijn, niet op me iPhone.

We komen er wel.

Danny
  #15  
Oud 18-01-13, 01:34
Michelfr90 Michelfr90 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 11
Standaard

Nee het gaat om de nummers op de iPhone. Heb via gebruik-> muziek alles verwijderd. En dan staat er ook geen gegevens bij, maar als ik dan naar de muziek app ga blijft er 1 nummer staan die niet afgespeeld kan worden en word niet verwijderd. Op de pc lijkt het ook of de iPhone leeg is.
  #16  
Oud 20-01-13, 16:49
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Ik heb dit zelf eens nagekeken maar sinds ik iTunes match gebruik en dus al men songs in iCloud staan heb ik dat probleem niet meer.
Al men songs op men iPhone zijn selecteerbaar en dus niet grijs.

Sorry dat ik je niet verder helpen kan.

Het beste is natuurlijk om je pc te vervangen door een Mac en dan is je prob opgelost. Maar ik veronderstel dat dit niet kan ;-).

Je kan enkel toegang hebben tot alles van je iPhone via iTunes.

Goodluck,
Danny
  #17  
Oud 22-01-13, 10:16
Vinski Vinski is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Dankjewel voor je antwoord Brebu, helaas blijven de nummers staan, ze zijn echt niet weg te krijgen! Ik heb op het moment alles verwijderd zoals je omschrijft. Er blijven toch nog "lege tracks" (compleet met cover) staan. Als ik shuffle toepas op deze nummers, dan lijkt het erop dat hij ze wil proberen af te spelen, maar dat lukt dan niet en springt in minder dan een seconde naar de volgende lege track. Dit doet ie dan bij een stuk of 5 nummers en dan stopt hij.

Raar probleem dit, en blijkbaar niet op te lossen!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 januari 2013 om 10:23 ----------

Wat helemaal vreemd is trouwens is dat als ik mijn telefoon aansluit op iTunes op mijn Mac er nog meer oude nummers (ook allemaal grijs) staan die ook ooit door mijn vriendin zijn aangeschaft! In totaal 169. Het aantal grijze nummers op mijn iphone is 76.

Nog iets raars: in de grijze playlist op de iphone staan achter sommige nummers een rondje met een klein vierkantje erin. Als je dat aanraakt dan verdwijnt het.
  #18  
Oud 24-01-13, 19:56
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Hey Vinski,

Sorry om te horen dat je probleem van het hardnekkige soort is.

Heb je al geprobeerd om de songs (ook de aangekochte) te verwijderen uit iTunes, daarna te syncen zonder ook maar 1 nummer te selecteren, blijven dan nog de nummers zichtbaar?, en dan de verwijderde nummers terug in iTunes zetten en weer te syncen.
Dat van de nummers op je Mac dat ken ik, dat had ik ook. Maar door al men nummers te verwijderen zoals ik hierboven heb uitgelegd dan waren deze eindelijk weg.

Je kan natuurlijk nog je iPhone resetten naar fabrieksinstellingen en dan terug syncen met iTunes.

Ik blijf je nog wat volgen en zoek het web naar nuttige tips.

We komen er wel uit maat.
Danny
  #19  
Oud 28-01-13, 17:00
Vinski Vinski is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 4
Standaard

Hoi Danny

Paar vraagjes:

Heb je al geprobeerd om de songs (ook de aangekochte) te verwijderen uit iTunes,

>> op mijn iPhone verwijderen bedoel je? Hoe moet je daar verwijderen? En moet ik heel iTunes leegmaken?

daarna te syncen zonder ook maar 1 nummer te selecteren,

>> ik heb in iTunes op mijn Mac "beheer handmatig" aanstaan, moet dat dan weer uitgevinkt worden?
  #20  
Oud 28-01-13, 20:24
Bebru64 Bebru64 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Earth
Berichten: 18
Standaard

Neen niet iTunes helemaal leegmaken maar enkel de nummers die niet selecteerbaar zijn (grijs) in je iPhone.
Daarna geen enkel nummer selecteren dus eigenlijk je alle liedjes verwijderen uit je iPhone (niet iTunes).
Checken of er nog muziek staat op je iPhone. Indien niet dan je nummers weer selecteren en syncen met je iPhone.
Indien er nog nummers op je iPhone staan, tja dan zoeken we verder.

Maar ik heb nog een vraagje. Gebruik jij geen iTunes Match om je muziek te streamen via de cloud? Je hebt alles wat nodig is. Ok enkel nog een iTunes Match account kopen mss.

Greetz,
Danny
Reageren

Labels
grijze playlist, iphone4, itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone4 jailbreak verwijderen x__marlou Jailbreak 3 14-10-11 10:00
Windows: itunes playlist zorro332005 iTunes 0 29-08-11 10:18
Playlist vanuit Itunes wordt niet meegenomen naar Iphone 4 Hosep iTunes 2 25-06-11 09:15
Grijze icon labels / grijze icoon tekst Brul Jailbreak apps en thema's 2 21-12-09 21:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:30.