//

Sync met Echange account op zaak

Sync met Echange account op zaak discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Iemand de Exchange account al aan de praat gekregen voor syncen van (Exchange-)outlook op de zaak !?? Mijn Iphone zegt :"Kan certificaat niet controleren". ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-07-08, 22:57
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard Sync met Echange account op zaak

Hallo,

Iemand de Exchange account al aan de praat gekregen voor syncen van (Exchange-)outlook op de zaak !??

Mijn Iphone zegt :"Kan certificaat niet controleren".
Mogelijkheden zijn : ANNULEREN (dan gebeurt er niets) of ACCOORD.

Het lijkt dan of er wat gebeurt... op een bepaald moment zei het ding ook dat mijn wachtwoord onjuist was.
Hij lijkt ook wat te zoeken, maar er gebeurt niets !??

Iemand een idee... ik heb het idee dat dat probleem bij dat certificaat ligt ....

Ben benieuwwd.

Dank alvast : Peter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-08, 23:35
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Misschien moet je vpn instellen ? Is bij ons op het werk ook zo.
  #3  
Oud 17-07-08, 23:38
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Misschien moet je vpn instellen ? Is bij ons op het werk ook zo.
Ja, op de server bedoel je ??
Of op de IPhone ??

Op de server draait dat al.... ik zit een beetje in de knoop met de certificaten, denk ik maar steeds...
  #4  
Oud 17-07-08, 23:40
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
Ja, op de server bedoel je ??
Of op de IPhone ??

Op de server draait dat al.... ik zit een beetje in de knoop met de certificaten, denk ik maar steeds...
Dan op de iPhone.
Al geprobeerd?
__________________
Herinner je verleden, droom van je toekomst, maar leef Vandaag!
  #5  
Oud 17-07-08, 23:42
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Op de server draait dat al.... ik zit een beetje in de knoop met de certificaten, denk ik maar steeds...
Dan zal je aan de systeembeheerder de gegevens moeten vragen zodat je deze kunt instellen in je iphone. veel suc6 ermee.
  #6  
Oud 08-08-08, 15:48
Paciolo Paciolo is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard Synchroniseren met exchange-server

Ik heb (net als zoveel anderen) een vergelijkbaar probleem.

Wanneer is het aan te raden om een VPN in te stellen op de iPhone?

Stel je dan een VPN in naar de de server die je toegang verleend tot de exchange-server of rechtsstreeks op de exchange-server (die in mijn geval niet zichtbaar is van buiten het netwerk van mijn opdrachtgever).

Bestaat er nog een andere checklist om een synchronisatie met een exchange-server op te zetten??
  #7  
Oud 08-08-08, 16:45
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

hm vreemd, ik heb nergens last van gehad.
bij mij werkte het simpelweg door de stappen te volgen:

1. emailadres invullen
2. server aangeven
3. gebruiksnaam en wachtwoord (vergeet het domein niet te vermelden indien van toepassing door iets te zetten als domein\dhm
4. beschrijving (maar das niet zo spannend)
5. kiezen of je ssl aanzet of niet (das dus het certificaat waar jullie het over hebben.)

als je punt 5 uitzet (als dat niet kan bij het instellen van een account, die optie heb je iig bij Settings, Mail etc.

Laat maar even weten of jullie nog problemen hebben want hier draait het prima. (alleen uitgaande mail blijft wel eens in een retry hangen terwijl het bericht wel is verstuurd, dus dan ontvangt iemand 10x hetzelfde bericht :S )
  #8  
Oud 08-08-08, 16:48
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paciolo Bekijk bericht
Ik heb (net als zoveel anderen) een vergelijkbaar probleem.

Wanneer is het aan te raden om een VPN in te stellen op de iPhone?
Waar de VPN op uitkomt dat kan ik zo niet zeggen maar de netwerkbeheerder kan je daar het ip-adres oid wel van geven en dan merk je het vanzelf wel.

VPN verbinding alleen instellen als dat verplicht is bij het ophalen van mail via je mobiele telefoon. meestal is dat niet nodig en zetten beheerders een server naast de gebruikelijke exhange.
  #9  
Oud 08-08-08, 17:33
Paciolo Paciolo is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

en werkt het bij jou zonder certificaat?

ik heb een certificaat ontvangen (wat waarschijnlijk bestemd is voor WM device) en kunnen installeren maar nog steeds niets. krijg ook geen foutmelding helemaal niets. systeembeheer is een bolwerk van windows-freaks en willen maar zeer moeizaam hun spaarzame tijd verspillen aan dit 'speelgoed' ;-)
  #10  
Oud 08-08-08, 17:44
Paciolo Paciolo is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

heb net implementatiehandleiding voor bedrijven van apple gedownload en zal deze as maandag na vakantie onder neus van systeembeheer duwen.
  #11  
Oud 09-08-08, 10:55
Brum Brum is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paciolo Bekijk bericht
en werkt het bij jou zonder certificaat?

ik heb een certificaat ontvangen (wat waarschijnlijk bestemd is voor WM device) en kunnen installeren maar nog steeds niets. krijg ook geen foutmelding helemaal niets. systeembeheer is een bolwerk van windows-freaks en willen maar zeer moeizaam hun spaarzame tijd verspillen aan dit 'speelgoed' ;-)

Yep... same here..

Maar wat bedoel je met certificaat installeren !??
Ik kreeg de mededeling dat het certificaat niet gecontroleerd kon worden, waarna ik met OK verder kan (lijk te kunnen)... Verder niet.

En dan inderdaad LIJKT alles koek en ei, maar er gebeurt gewoon niets...

Overigens flitste bij het instellen van de exchange account op de iPhone langs : Exchange account [null] created. (of woorden van gelijke strekking, maar die NULL bevalt me niet)
Een redirect naar NULL (denk aan oude DOS) verdwijnt in een zwart gat...
  #12  
Oud 27-08-08, 15:53
watch_ml's schermafbeelding
watch_ml watch_ml is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Waalwijk
Berichten: 29
Standaard iphone synchronisatie met exchange

Hebben jullie het al opgelost ?
Had ook het probleem met certificaat e.d.
Bij mij werkte het pas toen ik
"Gebruik SSL" uitschakelde. (stond bij mij standaard aan)

Deze staat bij instellingen emailaccount helemaal onderaan.
Gr.
Marcel
  #13  
Oud 27-08-08, 21:56
Paciolo Paciolo is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

ben er inmiddels achter dat de server een formed based authenticatie wil. de iphone doet dat niet want praat onder water OWA tegen de server. binnenkort wordt overgestapt naar Exchange server 2007 SP1 en zijn alle problemen voorbij.
overigens de iphone synct wel tegen mijn eigen hosted exchange server. maar dat is ook een 2007 sp1 server.
  #14  
Oud 27-08-08, 23:53
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Een certificaat error m.b.t Exchange heeft ten eerste niets te maken met VPN. Als je een certificaat error krijgt wanneer je een VPN connectie gaat maken dan heeft het er weer wel mee te maken.

Het probleem bij certificaten zit hem in het feit dat iedereen zijn eigen certificaat maakt en signed. Zo'n zogenaamde self signed certificate is ontzettend onhandig en druist eigenlijk ook tegen het idee van een certificaat in (het feit dat een ander van jou zegt dat het in orde is; stukje veiligheid dus). Bij veruit de meeste toepassingen worden self signed certificaten geweerd. Ofwel krijg je een keiharde error ofwel alleen een waarschuwing en de vraag of je door wilt gaan of niet. Firefox 3 is van die laatste een voorbeeld netals Internet Explorer 7 (beiden geven een foutmelding en bij beiden kun je alsnog doorgaan door de "fout" te accepteren).

Wat je bij heel heel veel Exchange servers en omgevingen ziet is dat beheerders nogal vrij weinig moeite doen aan de configuratie. Het gebruik van die self signed certificates is enorm groot. De kans dat het dus mis gaat op zo'n self signed certificate bij problemen op de iPhone is vrij groot. Ik weet niet in hoeverre Apple dit soort certificaten waardeert en ook niet hoe het omgaat met certificaten die gewoon fout zijn (verlopen of de datum/tijd ligt in de toekomst). Ik kan me goed voorstellen dat door dit soort foutjes applicaties zoals Mail op de iPhone domweg weigeren om met Exchange te werken. Oplossing is dan ook dat beheerders eens goed naar die certificaten kijken en de nodige fouten en problemen daarmee oplossen.

Als ik echter de melding zie dat hij het certificaat niet kan controleren dan lijkt het erop dat hij het root certificaat niet kent of dat er iets anders aan de hand is zoals een self signed certificaat.

Het updaten van Exchange zelf met de nieuwste patches is ook zeer aan te raden. Meestal verhelpt dat dit soort rare problemen (OWA die niet in IE7 op Vista werkt maar dan weer wel op XP, je update je Exchange en het kan ineens weer wel).
  #15  
Oud 30-08-08, 13:59
Goudvis12 Goudvis12 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dhm Bekijk bericht
hm vreemd, ik heb nergens last van gehad.
bij mij werkte het simpelweg door de stappen te volgen:

1. emailadres invullen
2. server aangeven
3. gebruiksnaam en wachtwoord (vergeet het domein niet te vermelden indien van toepassing door iets te zetten als domein\dhm
4. beschrijving (maar das niet zo spannend)
5. kiezen of je ssl aanzet of niet (das dus het certificaat waar jullie het over hebben.)

als je punt 5 uitzet (als dat niet kan bij het instellen van een account, die optie heb je iig bij Settings, Mail etc.

Laat maar even weten of jullie nog problemen hebben want hier draait het prima. (alleen uitgaande mail blijft wel eens in een retry hangen terwijl het bericht wel is verstuurd, dus dan ontvangt iemand 10x hetzelfde bericht :S )
Werkt perfect,
bedankt!!

Alleen worden mijn SUB mappen, waar al die e-mails in een categorie staan zie ik geen mailtjes tussen staan. (alleen inkomend)
  #16  
Oud 30-08-08, 14:45
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

SSL uitzetten levert vooral bij mobile apparaten zoals de iPhone een groot veiligheidsrisico met zich mee. Het maakt bedrijfsspionage heel erg gemakkelijk omdat dingen nu volledig onversleuteld over de lijn gaan. Andere kunnen je berichten dan afvangen en lezen. Systeembeheer bij menig bedrijf is daar op z'n zachtst gezegd niet blij mee. Als dat echter de enige manier is om mail aan de praat te krijgen dan hebben ze ook niet veel keus. Men kan IMAP gaan gebruiken maar met de beveiliging van IMAP zul je ook certificaten moeten gebruiken (die overigens niet alleen bij SSL gebruikt worden!). Als het certificaat dan het probleem is zul je dat zeer waarschijnlijk ook bij IMAP hebben.
  #17  
Oud 24-09-08, 13:27
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rowin Bekijk bericht
Werkt perfect,
bedankt!!

Alleen worden mijn SUB mappen, waar al die e-mails in een categorie staan zie ik geen mailtjes tussen staan. (alleen inkomend)
Die map wordt alleen echt gesynced op het moment dat je die opent. Overigens is dat niet zo leuk als je een volle map hebt zoals mijn Sent items.

Iemand een idee hoe je in kunt stellen dat dus NIET alle submappen ingelezen worden? Dus dat die hele structuur niet meegenomen wordt en je alleen je inbox kunt zien (eventueel nog Sent items van mail die vanaf de iPhone wordt verstuurd..? ) ?
  #18  
Oud 24-09-08, 22:02
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

je kunt wel het aantal mails aangeven welke gesynchd moeten worden.
  #19  
Oud 25-09-08, 14:58
dhm dhm is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoeii Bekijk bericht
je kunt wel het aantal mails aangeven welke gesynchd moeten worden.
ja i know maar dan gaat mijn tel alsnog 50 mails ofzo naar binnen halen als ik een sent mailtje wil terugzoeken..
hoopte een beetje dat je het in kunt stellen net als bij sommige winmobile / htc tels..
Reageren

Labels
exchange, iphone, synchronisatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sync met outlook agenda: sync.server vindt iPhone niet? IMECer iTunes 25 03-08-11 23:22
amerikaanse account met een nederlands account myplace iPhone Apps 5 13-09-10 21:41
Echange Mail op de Iphone, ene account wel andere niet aengel iPhone algemeen 2 12-08-10 14:27
Sync zakelijk en sync privé met 1 iPhone - mysterieuze vinkjes d-star iTunes 0 29-01-09 17:18
Mac OS X: 3G sync US account met NL's toestel texas gold iTunes 0 30-07-08 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:12.