//

2 groepen over air syncen

2 groepen over air syncen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Op m'n werk delen we een planning via iCal > Google Calendar > Nuevasync > Exchange > iPhones. Dit alles draadloos en redelijk push. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-10-08, 18:34
InspectorGadget InspectorGadget is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard 2 groepen over air syncen



Op m'n werk delen we een planning via iCal > Google Calendar > Nuevasync > Exchange > iPhones. Dit alles draadloos en redelijk push.

Nu wil ik ook mijn prive kalender en die van mijn vrouw syncen via push (en air). Via mobileme lukt dit niet. Mobileme synct maar met 1 iPhone tegelijk! Dus wanneer ik geabonneerd ben op de kalender, krijgt zij 'm niet geupdate.

Nu dacht is: dat truckje met Nuevasync haal ik voor thuis ook nog een keer uit, maar op m'n iPhone kan maar 1 Exchange account staan, dat gaat dus niet werken.

Hoe kan ik nu mijn kalender met die van mijn vrouw syncen?

Suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-10-08, 18:41
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Hoi,

Leuk plaatje, goede uitleg over het probleem dus de moeite waard om een antwoord te riskeren. Hoewel wij alle hier op het forum op zoek zijn naar een oplossing om meerdere exchange accounts te syncen gebruik ikzelf de gmail kalender (zonder iCal?)

Hierbij weergeeft de gepushte kalender (via exchange/neavasynch) alle kalenders die ik ingesteld heb in Gmail. Dus ook die van uw vrouw/werk
  #3  
Oud 08-10-08, 21:36
InspectorGadget InspectorGadget is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard



De oplossing is nabij. Ik kan nu alle kalenders bekijken en bewerken.

Ik heb per groep een Google calendar aangemaakt. vanaf de Mac synchroniseerd iedere groep via CalDAV met Google Calendar.

Daarna de relevante groepen op elkaars Google kalender geabonneerd en voor iedere groep een eigen Neuvasync account aangemaakt.

Het probleem is nu dat Nuevasync de kleuren die toegekend zijn aan de calenders niet overneemt, en alles dus in 1 kalender op de iPhone staat, dat is erg jammer aangezien ik behoorlijk wat content in de kalender heb staan.

Maar goed, we zijn weer een stap verder.

Belachelijk trouwens dat Apple hier niet een betere oplossing voor aanbied, bv dat mensen een abonnement kunnen nemen op je geselecteerde gepubliceerde mobileme kalenders...

Laatst gewijzigd door InspectorGadget; 08-10-08 om 21:37. Reden: typo
  #4  
Oud 08-10-08, 22:31
Richard.v.Naam Richard.v.Naam is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Maastricht
Berichten: 56
Standaard

Klopt

Op die manier kan je het oplossen en je ziet inderdaad NIET onder welk label of tot welke agenda het item behoord. Ook de kleuren zijn op gebruikersniveau in te stellen en dus niet een algemene kleur voor iedereen.


Trouwens, waar maak je die leuke plaatjes mee?
  #5  
Oud 09-10-08, 12:19
InspectorGadget InspectorGadget is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richard.v.Naam Bekijk bericht
Ook de kleuren zijn op gebruikersniveau in te stellen en dus niet een algemene kleur voor iedereen.
Wat bedoel je daarmee? Ik krijg wél algemene kleur voor iedereen, en geen kleurinstellngen op het niveau van de gebruiker...

Die plaatjes maak ik in Illustrator...
  #6  
Oud 09-10-08, 12:56
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InspectorGadget Bekijk bericht
Belachelijk trouwens dat Apple hier niet een betere oplossing voor aanbied, bv dat mensen een abonnement kunnen nemen op je geselecteerde gepubliceerde mobileme kalenders...
je kan altijd je vragen stellen aan apple of voorstellen doen.
hier is het adres om je vragen te stellen aan apple over mobile me.
met en mooi plannetje van jou gaan ze er zeker aan uit kunnen
er zou inderdaad een 2de agenda (of meer) bij op de iphone moeten gezet kunnen worden.
__________________
at your service
  #7  
Oud 09-10-08, 16:02
InspectorGadget InspectorGadget is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 10
Standaard

Dank voor de link naar het reactieformulier, ik heb mijn probleem doorgegeven. Nu even afwachten of ze morgen met een fix komen

Citaat:
Hello,

Thanks for reading this message. At first I was really impressed how easy my calendar and contacts where being synchronized between my mac > mobileme > iPhone.

We wanted to use the iPhones in our office. We had to use Nuevasync and Google to make this happen. Why can we not use mobileme for sharing a calendar? Too bad... but it's working now, except it's too limited. For instance: I want to share a calendar with my family, how to do that?
(see image at http://www.jjw.nl/temp_images/syncproblem.gif )

I found a solution where I have to create 3 google accounts and 3 nuevasync accounts. First upload to google > sync in google > transfer to nuevasync > to exchange on the iPhones.
(see image at http://www.jjw.nl/temp_images/syncproblem2.gif )

The new problem is that nuevasync strips the color from the calendars, so all I see is 1 calendar filled with everything... aaaarghhh

And I can only sync one calendar from my mac > CalDAV > Google

Please... offer a solution with the ease of mobileme. I thing a lot of people have a work and family calendar they want to take and maintain on the iPhone.

All the best... jeroen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
contactpersonen in groepen pecalajo iPhone algemeen 0 22-04-11 18:47
Groepen Hoppieee iPad algemeen 3 18-01-11 21:20
Groepen henrybakker iPhone algemeen 2 06-10-10 22:45
Groepen in Exchange syncen niet hvdberss iPhone algemeen 1 25-09-10 23:41
Adresboek bepaalde groepen syncen ocygen iTunes 0 10-07-10 01:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.