//

Email scrambled na versturen vanuit iPhone

Email scrambled na versturen vanuit iPhone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik mail verstuur vanaf mijn iPhone(3G fw 2.2 simlockvrij) dan ziet de mail op mijn iPhone er normaal uit. Kijk ik in Entourage bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-09, 01:46
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard Email scrambled na versturen vanuit iPhone

Als ik mail verstuur vanaf mijn iPhone(3G fw 2.2 simlockvrij) dan ziet de mail op mijn iPhone er normaal uit. Kijk ik in Entourage bij de verstuurde items dan zien de mailtjes er zo uit:

Received: from by .local ([]) with Microsoft Exchange Server HTTP-DAV ; Tue, 30 Dec 2008 10:54:20 +0000
Content-class: urn:content-classes:message
Subject: Re: <no subject>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html;
charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: base64
Date: Tue, 30 Dec 2008 11:58:09 +0100
Message-ID: <B267C287-DB17-493E-B8A3-6C5544070896@q-sourcing.nl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5
In-Reply-To: <C57FB40D.230E% @gmail.com>
X-MS-Has-Attach:
X-MS-TNEF-Correlator:
Thread-Topic: <no subject>
thread-index: AclqbPgyUpNYjuNHTx6AKqGkEcvcvA==
References: <C57FB40D.230E%martijnkock@gmail.com>
From: ""
To: ""

PGh0bWw+PGJvZHkgYmdjb2xvcj0iI0ZGRkZGRiI+PGRpdj5IaSBNYXJ0aWpuLDwvZGl2PjxkaXY+
EDIT:
De rest van de mail heb ik ivm privacy verwijdert.


Wie kent dit probleem of heeft dit probleem ook. En hoe is dit op te lossen. Met mij 2G iPhone en FW2.1 had ik dit niet niet.

Laatst gewijzigd door azamc; 07-01-09 om 02:21.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-09, 02:01
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Blijkbaar kan Entourage niet goed met de z.g. MIME encoding om gaan. Dit is het bericht gedecode:

Citaat:
<html><body bgcolor="#FFFFFF"><div>Hi Martijn,</div><div><br></div><div>In Zwitserland zijn ze gesimlocked. Je kan beter vanuit Engeland laten overkomen omdat de Pond net zoveel waard is als de euro.&nbsp;</div><div>In Engeland zijn ze ook gesimlocked maar wel goedkoper dan Zwitserland en T-mobile.&nbsp;<br><br><div>Met vriendelijke groet,</div><div>Azam Chand</div><div><br></div>Verstuurd vanaf mijn iPhone</div><div><br>Op 30 dec 2008 om 11:14 heeft "Martijn Kock" &lt;<a href="mailto:********@gmail.com">********@gmail.com</a>> het volgende geschreven:\<br><br></div><div></div><blockquote type="cite"><div>
<font face="Calibri, Verdana, Helvetica, Arial"><span style="font-size:11pt">Heey azam, <br>
<br>
Zijn de iphones nog gewoon in zwitserland te koop simlock vrij? Vraag ik toch gewoon of iemand die ken daar hem opstuurt.<br>
Zit nu maar moeilijk te doen via marktplaats. Meeste telefoons die ze daar aanbieden hebben een simlock van t mobile en daar heb ik niks aan!<br>
<br>
Groet<br>
<br>
Martijn</span></font>



</div></blockquote></body></html>
(Ik heb de mail adressen maar even tot sterretjes gemaakt.)
__________________
...
  #3  
Oud 07-01-09, 02:12
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

@InternetRebel:
Thanx voor je reactie en het decoderen van de mail.

Het aparte is dat ik met een andere mailbox wel een leesbare mail in mijn verzonden items terugvind.
Dit is de situatie:
Mailbox 1: Exchange ActiveSync account (Push)
Mailbox 2: IMAP account
Mailbox 3: Mobile me

Mailbox 2 is een mailbox voor een specifieke opdrachtgever van mij. De mailtjes worden dan vanuit een andere mailadres verzonden en komen dan ook daar in de vezonden items uit. De mail is in Entourage normaal leesbaar.

Kan het zijn dat het met de ActiveSync mis gaat.
  #4  
Oud 07-01-09, 02:21
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ik heb het ook even geprobeerd door mijn GMail account in Entourage te zetten en dat gaat ook gewoon goed. Zowel op de iPhone als in Entourage gewoon prima leesbaar.

Door de regel: X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5 heb ik eerder het idee dat de Microsoft Exchange server iets aan het mailtje verpruts waardoor dit probleem ontstaat. Het zou niet de eerste keer zijn dat twee producten van Microsoft elkaar in de weg zitten.

Zal eens kijken bij Microsoft, die hebben wel een behoorlijk uitgebreide database om de nog veel uitgebreidere lijst met problemen en bugs in hun producten op te lossen.
  #5  
Oud 07-01-09, 02:33
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Thanx. Ga nu naar mijn mandje.
Vervelend allemaal omdat ik nu alle mailtjes die ik vanaf mijn iPhone verstuur ook naar mezelf moet mailen zodat ik de mail in ieder geval ook leesbaar heb.
Alvast bedankt voor het grasduinen bij Microsoft.
Slaap ze voor zometeen.
  #6  
Oud 07-01-09, 03:06
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Vooralsnog (lekker woord) nog niet veel kunnen vinden. Maar dat laatste (mail aan jezelf) kan je trouwens automatiseren via Instellingen > Mail > Blinde kopie naar mij. Of wist je dat al?



En als het een IMAP of Exchange (of MobileMe) is kan je de ontvangen mail daarna ook weer naar je verzonden items slepen waar 'ie thuis hoort. Of maakt 'ie er dan meteen weer een potje van?

En heeft je Exchange Server trouwens een Webmail functie? Zo ja, hoe ziet de mail er dan uit? Ik vraag me namelijk af of het een probleem met de Exchange Server of echt met Entourage is. Dat de mail op de iPhone okee is, is natuurlijk logisch. Als 'ie daar vandaan verzonden is gaat 'ie 'm later niet nog een keer terug syncen vanaf de Exchange Server.

Kortom; ben wel benieuwd of de mail echt verkloot op de server staat (dus verziekt door Exchange) of dat alleen Entourage er problemen mee heeft.
  #7  
Oud 07-01-09, 12:56
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Hi InternetRebel,
Wederom bedankt. Via webmail gaat het goed. De mail is normaal te lezen ipv gescrambled. Dit lijkt op een Entourage probleem. Er gaat denk ik iets mis met syncen.
Ga googlen voor evt oplossingen.
  #8  
Oud 07-01-09, 13:01
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Ik heb tot dusver niets anders kunnen vinden dan enkele anderen met hetzelfde probleem (ook zonder oplossing). Welke versie van Entourage gebruik je? Ik wil proberen het probleem na te bootsen maar met Entourage:mac 2008 en een GMail account gaat het tot dusver niet fout.


Laatst gewijzigd door InternetRebel; 07-01-09 om 13:06.
  #9  
Oud 07-01-09, 17:06
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Ik draai entourage 2008. Niet de home en student edition.
  #10  
Oud 20-10-09, 21:59
SBITS SBITS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb het zelfde probleem. Ik werk zelf met een Exchange 2003 Server, maar op mijn Mac's wil Entourage de verzonden Iphone mails niet goed weergeven. In Outlook gaat het wel goed.

Ik heb net wat gevonden en zal dat even goed doornemen/proberen. Misschien is dat de oplossing:

iPhone Sent Items Issue with Entourage 2008 Big Mac on Campus
  #11  
Oud 22-10-09, 00:04
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

Ik heb de oplossing/workaround al gevonden.
Maak op de server in je mailbox een Sent Items Lokaal aan. Na het verzenden van de mail vanaf je iPhone ga je naar je verstuurde berichten. Selecteer het net verstuurde bericht en verplaats het naar je Sent Items Lokaal. Ga naar Sent Items Lokaal en selecteer het bericht en verplaats deze weer terug naar je Verstuurde berichten.

Ga naar entourage en kijk in je verstuurde berichten/sent items en je ziet dat het bericht nu wel goed staat.

Als je via webmail kijkt dan staat het bericht wel goed. Is puur een bug in entourage.
Hoop dat het met de volgende versie wordt opgelost en dat je hier wat aan hebt.
Succes.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 of meer fotoos in 1 email versturen ?! Frits iPhone algemeen 3 15-08-14 11:19
foto niet te versturen vanuit camera omehar Muziek, foto & video 2 07-01-11 08:22
Kan gene email versturen vanuit buitenland arcovandermeij iPhone algemeen 0 23-10-10 23:53
Kan mijn mail niet versturen vanuit gran canaria... pascalbrouwers iPad algemeen 7 04-08-10 09:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.