iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   iTunes 9.1: tijdsverschil/foutmelding na synchronisatie outlook en iphone (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/30891-itunes-9-1-tijdsverschil-foutmelding-na-synchronisatie-outlook-iphone.html)

snurkie 07-04-09 18:44

Ralph ik kan het 1,2,3 niet zo snel vinden, maar ik heb eens in een Microsoft Forum gelezen, dat je even je profiel van je hotmail of livemail moet controleren of daar ook Nederland en de juiste tijdzone staat (agenda of calendar).

Want MS Outlook schijnt de tijd daar vandaan te halen.

Ik hoop dat dit de oplossing is.

rvjacobs 17-04-09 12:23

hetzelfde probleem... help
 
Hallo mensen,

Ik ben sinds kort in het bezit van de iPhone 3G en vind het een geweldig toestel. Maar ook ik loop tegen dit probleem aan en ik ervaar dat toch als erg vervelend. Alle gewone afspraken staan er goed en en synchroniseren goed met Microsoft Outlook 2007, maar de zogenoemde hele dag gebeurtenissen, die ik in de iphone heb gezet komen als een afspraak van 23.00 uur tot 23.00 uur de volgende dag in outlook te staan.

Als ik dan de afspraak in outlook zet op een hele dag, komt ie vervolgens in de iphone te staan alszijnde een afspraak van 23.00 uur tot en met 23.00 uur de volgende dag. Deze tijdverschuiving vindt dus in beide richtingen plaats, maar alleen bij hele dag gebeurtenissen en niet bij alle andere afspraken.

Google heeft ook nog geen uitkomst kunnen bieden hierin, dus ik hoop een van de iphoneclub-leden of -lezers wel.

mvveelen 28-04-09 12:12

Kom er nu pas achter dat er een soortgelijk draadje loopt hier. Heb dezelfde vraag hier (https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml) gesteld.

Het zal toch niet zo zijn dat niemand hiervoor een oplossing heeft inmiddels ?!

dicky 30-04-09 01:52

ik heb hetzelfde probleem!

dicky 19-05-09 10:09

Ik denk dat ik nu weet waar het fout gaat! Waarom weet ik echter nog niet, wellicht dat meer mensen hetvolgende kunnen bevestigen:

- Het gaat alleen maar fout met afspraken die jaarlijks terugkeren (zoals verjaardagen)
- Het gaat dan alleen maar om verjaardagen van 1979 of eerder als start datum! Alle verjaardagen die in of na 1980 zijn synchroniseren goed!

Nu de oplossing nog...

r.houkes 19-06-09 23:49

Ik weet niet of het nu met 3.0 is opgelost, Maar ik weet het probleem.

Apple z'n besturings systeem zit simpel gezegt een kalender in die niet in het jaar 0 begint maar ergens in 1900 nog wat. Dat beteknt dat oudere mens die voor die datum jarig zijn SOMS een verkeerde tijd krijgen op je iPhone. Zet bij die gene die fout gaat eens een ander geboorte jaar neer bijv 2000 ofzo en je zult zien dat het dan weer klopt.

Bij mij was dat wle het geval.

john25 20-06-09 16:53

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Word er helemaal gek van, zodra iemand DE oplossing heeft, hou ik me graag aanbevolen!

cuckoo's nest 10-07-09 15:53

Gisteren mijn nieuwe iphone GS 32gb gesynchroniseerd met itunes 8.2 en outlook 2007. Al mijn afspraken staan in de agenda echter een dag eerder. Heeft iemand hier een oplossing voor. Kan niets vinden op het forum of google.

intered 14-08-09 20:58

ik merkte vandaag in de applicatie birthdays uit apple store, dat alle verjaardagen een dag later stonden dan ik had ingegeven....

willianvlemmings 19-09-09 13:53

Tijsdsinstellingen
 
Ik hoor veel mensen klagen over tijdsverschillen in de agenda na het synchroniseren met outlook.

Het probleem is dat je op je Iphone 2 x de tijdzone in moet stellen. 1 x bij datum en tijd en de andere bij mail, contacten en agenda. Helemaal onderaan bij agenda moet je ook nog een keer de juiste tijdzone instellen.

Nadat je dit gedaan hebt, en zowel windows (outlook) timezone als de beide timezones op de iphone staan op dezelfde timezone, zullen de juiste tijden weergegeven worden.

dokterralph 19-09-09 14:57

beste willian

was de oplossing maar zo gemakkelijk

jouw opmerkingen heb ik natuurlijk al lang eens in praktijk gebracht, maar de tijden blijven verschillen

dicky 19-09-09 17:20

leuk bedacht Willian, maar helaas dat werkt dus niet... iets te simpel denk ik.

ButcherJF 19-09-09 18:57

Instellingen/Algemeen/Landinstellingen/Regionotatie staat ook op Nederland?
En na het instellen opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen.

au3 09-11-09 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willianvlemmings (Bericht 353907)
Ik hoor veel mensen klagen over tijdsverschillen in de agenda na het synchroniseren met outlook.

Het probleem is dat je op je Iphone 2 x de tijdzone in moet stellen. 1 x bij datum en tijd en de andere bij mail, contacten en agenda. Helemaal onderaan bij agenda moet je ook nog een keer de juiste tijdzone instellen.

Nadat je dit gedaan hebt, en zowel windows (outlook) timezone als de beide timezones op de iphone staan op dezelfde timezone, zullen de juiste tijden weergegeven worden.

thanks!! dit hielp bij mij dus wel...:D

frenske1973 03-04-10 12:38

iTunes 9.1.0.79 Foutmelding met synchroniseren
 
Sinds de update van iTunes naar versie 9.1.0.79 kan ik mijn iPhone 3GS niet meer updaten..

Krijg de foutmelding: MobileSync werkt niet meer en Yahoo Go Sync Client werkt niet meer.

Als ik alles uitvink mbt Outlook, synchroniseert hij wel.
Lees via Google dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem..

OS: Vista
iPhone 3GS fw 3.1.2

mastermark 03-04-10 13:05

Blackbreeze googelze

frenske1973 03-04-10 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mastermark (Bericht 433605)
Blackbreeze googelze

Heb de Blackbreeze procedure gevolgd.. echter zonder resultaat.

Hij is overigens untethered Blackra1n jailbroken

Pascal717 03-04-10 14:53

Op het Apple forum praten ze nergens anders over. Ik krijg de hele tijd bij het aansluiten van iPhone, dat de syncserver niet meer werkt. Het probleem ligt bij iTunes 9.1 zelf. Zullen moeten wachten op Apple op een fix :(

r.houkes 04-04-10 01:20

Bij mij zijn alle feestdagen een dag terug gezet sinds nieuwe update van iTunes

r.visser978 04-04-10 09:50

na nieuwe update van itunes 9.1 heb ik iphone origoneel van t-mobile herstelt en nu zet hij geen adresgegevens meer terug want de syncserver werkt niet meer en kan dus de adresgegevens en alle telefoonnummers niet meer terug zetten.
wat een k ding. weet iemand al raad ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:48.